Конспект заняття з пізнавального розвитку логіко-математичної діяльності для дітей старшої групи "Подорож у Країну математичних знавців"

Про матеріал
Конспект заняття з пізнавального розвитку логіко-математичної діяльності для дітей старшої групи «Подорож у Країну математичних знавців». Розробила вихователь КЗДО № 257 Токар Тетяна Миколаївна. Використання конспекту можливе педагогами дошкільних закладів та вчителями початкових класів.
Перегляд файлу

         Комунальний заклад  «Дошкільний навчальний заклад

                                    (ясла – садок) № 257

                                    Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  Конспект заняття

                          з пізнавального розвитку

                     логіко-математичної діяльності

                             для дітей старшої групи

          «Подорож у Країну математичних знавців»

 

 

                                                                  

C:\Users\User\Desktop\dety_matematika.jpg

                                                                               

            Підготувала:                                                      

   Вихователь старшої групи

               Токар Т.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        м. Кривий Ріг

 

 

                  Подорож у Країну математичних знавців

Мета: удосконалювати з дітьми вміння рахувати кількісною і порядковою лічбою в межах 10  з участю різних аналізаторів, уміння називати сусідів цифр, визначати предмет і називати його порядковий номер; вправляти в умінні співвідносити число та кількість предметів, утворювати множину предметів, шляхом додавання та віднімання одиниці. Учити визначати місце розташування предметів.

Закріпити знання дітей про геометричні фігури. Вправляти в умінні встановлювати подібності та відмінності геометричних фігур (круг, овал, трикутник, прямокутник, квадрат), фантазувати з геометричними фігурами, вправляти в умінні формувати вміння вирішувати логічні завдання.   Продовжувати формувати вміння орієнтуватися  в просторі. Закріпити знання у розрізненні та називанні кольорів.  Розвивати окомір, координацію рухів рук, ніг, почуття ритму, творчу уяву, логічне і асоціативне мислення, пам'ять, вміння працювати з роздавальним матеріалом, цікавість до занять з математики.

Матеріал: дошка «Тихий тренажер», картки з цифрами від 1 до 10, м’яч, дві зв’язані мотузки, набір геометричних фігур (трикутники, круги великі і малі, квадрати, прямокутники)

Роздавальний матеріал: картки з цифрами від 1 до 10, аркуші , на яких зображений розпочатий малюнок  з Lego – сістем .

Хід заняття:

1. Організаційний момент.

Дзвоник дзвенить дзень-дзелень

Скажем разом добрий день.

  • Діти, підніміть праву ручку, у кого гарний настрій, ліву руку ті, у кого не дуже гарний настрій, підніміть дві руки, хто хоче подарувати  посмішки одине одному.
  •  Подаруйте посмішку своєму товаришу.
  • Подаруйте посмішку мені та нашим гостям.
  • Сьогодні ми з вами відправимося у Країну математичних знавців. Хто потрапляє в цю країну, той показує свої знання з математики, то ж і ми з вами сьогодні покажемо , що кожен з вас знає. Але щоб потрапити у цю країну,  потрібно пройти по слідах.  (діти стрибають по слідах).
  • Що за конверт у нас на шляху? (відчиняють конверт з нової пошти, читають лист від мудрої тітоньки Сови – Лист юним знавцям математики)
  •  

 

2.Основна частина

Д/впр «Станьте на місця»

  • Діти, утворіть ряд, станьте хто де хоче за бажанням.
  • Порахуйтеся по порядку, назвіть свій порядковий номер.
  • Оберіть будь-яку цифру і займіть місця згідно своїх цифр по порядку.
  • На якому ти стоїш місці?
  • Хто стоїть ліворуч, праворуч?
  • Хто стоїть першим, останнім?
  • Скільки всього дітей  стоїть? (вісім)

 

Д/впр «З чим асоціюється»

Вихователь показує цифри

  • З чим асоціюється  число?(1-одна ручка у парасольки, один ніс, рот, язик, голова, хвіст у тварин; одне сонце, ручка на дверях, ріг у носорога, ніжка у гриба; ніжка у вентилятора, один хобот у слона;  2- дві руки, ноги, два колеса у велосипеда, самоката, два вихідних дня; два ока, вуха;  3- кута, сторони  у трикутника, три місяця у пори року, колеса у велосипеді, самокаті, три стрілки у годинника; 4- кута, сторони у квадрата, прямокутника, чотири пори року, чотири ніжки у стола, стільця, колеса у машини; 5- пальців на руці, нозі, робочих днів у тижні; 7- днів тижня)

 

                      Гра у колі з м’ячем

-скільки в білочки хвостів?

-Скільки вушок у котів?

-скільки лапок у котів?

-а в трикутнику кутів?

-скільки в зірки промінців?

-скільки пальців на руці?

-скільки пальців на нозі?

-скільки шерсті на козі? (багато)

-скільки сонечок у небі?

-скільки ріжок у кози?

 

  • Для виконання наступного завдання вам стане у пригоді розумний помічник. (вихователь відкриває тренажер)

 

 

                                       Тихий тренажер

  • Діти, що ви бачите перед собою? (дошка з долоньками, геометричними фігурами, кольоровими лініями)

То ж приступаємо до наступного завдання:

 

Д/впр «Покрокуй руками» в «Знайди кольорову пару»

  • Спочатку діти діляться на дві команди (по 4 чоловіка). Хто швидше і без помилок пройде по долонях знизу вгору до умовної позначки (кольорових смужок)
  • (грають  2  дітей) Діти проходять по силуетах знизу вгору, ставлячи руки тільки на однакові за кольором (парні) долоньки, повертаючи кисті рук в різні боки.

 

 

Д/впр «Порахуй долоньки»

  • Діти прикладають  долоньки по порядку, тільки до тих , де є цифри

 1 – 10, 2 – 5, 3 – 6, 4 -7.

(Вихователь роздає кольорові фішки, діти стоять півколом, рахують тихенько того кольору долоньки, яку фішку отримали)

  • Порахуйте, скільки червоних (блакитних, жовтих, зелених, жовтих, оранжевих, фіолетових) долоньок. Знайдіть на долоньці ту цифру, яка позначає кількість червоних (блакитних, жовтих, зелених, жовтих) долоньок.

(Сірєнєві – 2, коричневі , жовті -3, оранжеві -  4,  рожеві – 5,

червоні – 6, блакитні -7, фіолетові – 8, зелені – 9)

  • Знайдіть сусідів числа 2,3, 4,5
  • Яке число більше 3 чи 4,  5 чи 6,  7 чи 8,  1 чи 2? На скільки?
  • Назвати число на один менше, на один більше і показати це число.

 

                            Фізкультхвилинка

Раз! Два! Всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три! Чотири ! нахилились,

Із струмочка гарно вмились

П’ять! Шість! Всі веселі,

Крутимось на каруселі.

Сім! Вісім! Діти милі,

Ніжками затупотіли.

Дев’ять! Десять! Відпочили,

Й до завдань знов приступили.

 

Д/гра  «Пройди по стінці ногами»

Діти лягають на підлогу і намагаються пройти по доріжці на стіні знизу вгору, поступово піднімаючи ноги все вище і рахуючи, скільки кроків зробив.

 

Д/впр «Де знаходиться?»

  • Діти, що крім долоньок ви бачите на дошці?(геометричні фігури)
  • Де знаходяться фігури? (в кутах)
  • Яка геометрична фігура знаходиться я у верхньому правому куту? (круг)
  • Яка геометрична фігура знаходиться я у верхньому лівому куту? (квадрат)
  • Яка геометрична фігура знаходиться я у нижньому правому куту?(трикутник)
  • Яка геометрична фігура знаходиться я у нижньому лівому куту? (прямокутник)
  • Яка геометрична фігура знаходиться по середині? (овал)
  • В якому куті знаходиться коло, квадрат, трикутник, прямокутник
  • Чим відрізняється квадрат від прямокутника? Від круга?

 

Д/гра  «Геометричний оркестр»

  • Зараз ми перетворимося на математичних музикантів. (на столі лежать великі і малі круги)
  • Що бачите на столі? (круги)
  • Якого розміру?(великі і малі)

(Діти стають один проти одного, парами, і кулачками треба стукнути стільки разів, скільки кругів, але якщо великий круг – то сильно стукаємо, якщо маленький – тихенько стукаємо).

  • Пригадайте, які ще знаєте геометричні фігури?
  • Продовжимо гру. І у нас  з’явився трикутник. Там , де лежить трикутник, будемо плескати в долоні.
  • Продовжимо гру. І у нас  з’явився квадрат. Там, де лежить квадрат, будемо стукати по колінах.
  • Продовжимо гру. І у нас  з’явився прямокутник. Там, де лежить прямокутник, будемо топати ногами.

Творче завдання «Малюнок-загадка» (з  Lego – сістем)

Діти підходять до столів, де лежать аркуші , на яких зображений розпочатий малюнок Lego – сістем , діти повинні домалювати малюнок.

В кінці заняття діти отримують медалі «Кращий знавець математики»

 

                                                               

 

docx
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
3046
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку