Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад
(ясла – садок) № 257
Криворізької міської ради
Конспект заняття
з пізнавального розвитку
логіко-математичної діяльності
для дітей старшої групи
«Подорож у Країну математичних знавців»
Підготувала:
Вихователь старшої групи
Токар Т.М.
Подорож у Країну математичних знавців
Мета: удосконалювати з дітьми вміння рахувати кількісною і порядковою лічбою в межах 10 з участю різних аналізаторів, уміння називати сусідів цифр, визначати предмет і називати його порядковий номер; вправляти в умінні співвідносити число та кількість предметів, утворювати множину предметів, шляхом додавання та віднімання одиниці. Учити визначати місце розташування предметів.
Закріпити знання дітей про геометричні фігури. Вправляти в умінні встановлювати подібності та відмінності геометричних фігур (круг, овал, трикутник, прямокутник, квадрат), фантазувати з геометричними фігурами, вправляти в умінні формувати вміння вирішувати логічні завдання. Продовжувати формувати вміння орієнтуватися в просторі. Закріпити знання у розрізненні та називанні кольорів. Розвивати окомір, координацію рухів рук, ніг, почуття ритму, творчу уяву, логічне і асоціативне мислення, пам'ять, вміння працювати з роздавальним матеріалом, цікавість до занять з математики.
Матеріал: дошка «Тихий тренажер», картки з цифрами від 1 до 10, м’яч, дві зв’язані мотузки, набір геометричних фігур (трикутники, круги великі і малі, квадрати, прямокутники)
Роздавальний матеріал: картки з цифрами від 1 до 10, аркуші , на яких зображений розпочатий малюнок з Lego – сістем .
Хід заняття:
1. Організаційний момент.
Дзвоник дзвенить дзень-дзелень
Скажем разом добрий день.
2.Основна частина
Д/впр «Станьте на місця»
Д/впр «З чим асоціюється»
Вихователь показує цифри
Гра у колі з м’ячем
-скільки в білочки хвостів?
-Скільки вушок у котів?
-скільки лапок у котів?
-а в трикутнику кутів?
-скільки в зірки промінців?
-скільки пальців на руці?
-скільки пальців на нозі?
-скільки шерсті на козі? (багато)
-скільки сонечок у небі?
-скільки ріжок у кози?
Тихий тренажер
То ж приступаємо до наступного завдання:
Д/впр «Покрокуй руками» в «Знайди кольорову пару»
Д/впр «Порахуй долоньки»
1 – 10, 2 – 5, 3 – 6, 4 -7.
(Вихователь роздає кольорові фішки, діти стоять півколом, рахують тихенько того кольору долоньки, яку фішку отримали)
(Сірєнєві – 2, коричневі , жовті -3, оранжеві - 4, рожеві – 5,
червоні – 6, блакитні -7, фіолетові – 8, зелені – 9)
Фізкультхвилинка
Раз! Два! Всі присіли,
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири ! нахилились,
Із струмочка гарно вмились
П’ять! Шість! Всі веселі,
Крутимось на каруселі.
Сім! Вісім! Діти милі,
Ніжками затупотіли.
Дев’ять! Десять! Відпочили,
Й до завдань знов приступили.
Д/гра «Пройди по стінці ногами»
Діти лягають на підлогу і намагаються пройти по доріжці на стіні знизу вгору, поступово піднімаючи ноги все вище і рахуючи, скільки кроків зробив.
Д/впр «Де знаходиться?»
Д/гра «Геометричний оркестр»
(Діти стають один проти одного, парами, і кулачками треба стукнути стільки разів, скільки кругів, але якщо великий круг – то сильно стукаємо, якщо маленький – тихенько стукаємо).
Творче завдання «Малюнок-загадка» (з Lego – сістем)
Діти підходять до столів, де лежать аркуші , на яких зображений розпочатий малюнок Lego – сістем , діти повинні домалювати малюнок.
В кінці заняття діти отримують медалі «Кращий знавець математики»