Презентація "Особливості формування родинно-побутової компетенції дітей дошкільного віку"

Про матеріал
Презентація містить рекомендації щодо роботи з батьками, форми роботи з дітьми та пояснення ключових понять "сім'я" та "родина". Невід’ємною складовою виховання дітей дошкільного віку є формування їхньої етнокультурної компетентності, що дозволяє дітям усвідомлювати себе представниками певного етносу, здійснювати повсякденну життєдіяльність відповідно до норм, правил, звичаїв і стереотипів, загальноприйнятих у певному етносоціумі, зберігати культурні надбання рідного народу та цінувати культурну спадщину інших етносів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Особливості формування родинно-побутової компетенції дітей дошкільного віку. Підготувала Вихователь О. Кравченко Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 247 Криворізької міської ради

Номер слайду 2

Родинно-побутова компетенція є невід'ємною складовою виховання дітей дошкільного віку. Це обумовлено сучасними тенденціями розвитку українського суспільства: потребою виховувати в молоді патріотичні почуття, починаючи з любові до рідних людей, найближчого сімейного кола і формуючи цілісну особистість громадянина-патріота України.

Номер слайду 3

Головний зміст і мета сімейного життя – це виховання дітей. Головна школа виховання дітей - це взаємини чоловіка і дружини, батька і матері. ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ

Номер слайду 4

РОДИНАКЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯСІМ’Я

Номер слайду 5

СІМ’Я спільне проживання;взаємна турбота;любов і доброзичливість;сімейні обов'язки;повага та гідне ставлення до членів сім'ї;збереження сімейних традицій;дослухатися до старших, поважати та піклуватися;дотримуватися правил сімейного співжиття;розуміти внесок кожного члена сім'ї;співчувати хворим та надавати посильну допомогу.

Номер слайду 6

РОДИНАоб'єднує усіх родичів матері та батька; інтерес до спільних родинних справ, свят та зустрічей;участь у складанні історії роду;прагнення бути «самим собою» у рідному колі;виявлення чуйності та уважності до рідних;причетність до спільних турбот і проблем родини;помічає зовнішню та внутрішню схожість і несхожість із рідними.

Номер слайду 7

ОЦІНОЧНИЙ КОМПОНЕНТПОВЕДІНКОВИЙ КОМПОНЕНТЕМОЦІЙНИЙ КОМПОНЕНТПІЗНАВАЛЬНИЙ КОМПОНЕНТЦІННІСНИЙ КОМПОНЕНТСОЦІАЛЬНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

Номер слайду 8

СПІВПРАЦЯ З БАТЬКАМИіндивідуальні бесіди;батьківські групові збори;домашня праця батьків;дні відкритих дверей;консультації та практикуми;проекти, екскурсії тощо.

Номер слайду 9

Теми бесід і консультацій для батьків 1. Помилки у сімейному вихованні.2. Українська народна педагогіка.3. Типові труднощі спілкування.4. Як формувати самооцінку дитини.5. Пам'ятка: формування гуманних взаємовідносин батьків з дитиною. 6. Сім'я, її види та стилі.7. Грубість і нерозуміння в сім'ї.8. Талановита дитина в сім'ї.9. Три покоління під одним дахом. Проблеми спілкування.

Номер слайду 10

підготовка до свят 8 Березня, Дня матері, Дня батька та інших сімейних свят;творча розповідь на тему «Якби я був чарівником, то зробив би для...»;моделювання ситуації «Уяви, що я ніколи не бачила твоєї мами (тата, бабусі, дідуся...). Розкажи, які вони, щоб я відразу змогла їх впізнати»;аналіз казок «Морозко», «Дванадцять місяців» та інш.;ранкові тематичні бесіди «Кожна дитина хоче мати добру родину», «Тепло рідного дому». ФОРМИ РОБОТИ З ДІТЬМИ

Номер слайду 11

ПРОЕКТИВНИЙ ТЕСТ(запропонуйте кожній дитині намалювати свою сім’ю)

Номер слайду 12

Запитання для індивідуальної бесіди за малюнком. Скажи, кого ти намалював?Де вони знаходяться?Що вони роблять?Їм весело чи сумно? Чому?Хто, з намальованих тобою людей, найщасливіший?Хто з них найбільш нещасний? Чому?

Номер слайду 13

ОЦІНЮЮТЬ МАЛЮНОК ЗА ТАКИМИ КРЕТЕРІЯМИплоща малюнка;кількість намальованих членів сім’ї;розміри постатей;відстань між членами сім’ї;наявність тих чи інших предметів між ними;наявність тварин.

Номер слайду 14

Перспективне тематичне планування Лінія розвитку: соціально-моральний. Тема: «Сім’я»Старший вік. Вересень1. Морально-етична бесіда „Кожна дитина хоче мати гарну родину”2. Творча гра „Відгадай, ким працюють мої батьки”3. Фізкультхвилинка „Ось така родина”Листопад1. Дидактична гра «Хто я»2. Читання та обговорення літературного твору В. Сухомлинського „Іменинний обід”3. Фізкультхвилинка „Я усім допомагаю”Жовтень1. Вправа «Що потрібно для роботи»2. Пальчикова гра „Гнатикові родичі”3. Дидактична гра „Розповідь про рідну людину”

Номер слайду 15

Лютий1. Бесіда „Тепло рідного дому”2. Дидактична гра «Учимося піклуватися»3. Гра-пантоміма «Відгадай професію за дією»Грудень1. Дидактична гра «Справжня сім’я».2. Бесіда „Де твої батьки працюють?”3. Образотворча робота „Родичі гарбузові”Січень1. Дидактична гра «Збери родину»2. Гра-вікторина „У колі родичів”3. Пальчикова гра „Бабусенька”

Номер слайду 16

Травень1. Дидактична гра „Розповідь про маму”2. Читання та обговорення українських народних приказок3. Дидактична гра „За що я люблю свою родину” Березень1. Дидактична гра «Що кому подарувати»2. Творча гра „Виконуємо пісеньку про маму”3. Рухлива гра „Моя матуся” Квітень1. Читання та обговорення літературного твору В. Сухомлинського „Сива волосинка”2. Дидактична гра „Мої родичі”3. Фізкультхвилинка „Я – турботлива дитина”

Номер слайду 17

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ

pptx
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
395
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку