Родинно-побутова компетенція є невід'ємною складовою виховання дітей дошкільного віку. Це обумовлено сучасними тенденціями розвитку українського суспільства: потребою виховувати в молоді патріотичні почуття, починаючи з любові до рідних людей, найближчого сімейного кола і формуючи цілісну особистість громадянина-патріота України.
СІМ’Я спільне проживання;взаємна турбота;любов і доброзичливість;сімейні обов'язки;повага та гідне ставлення до членів сім'ї;збереження сімейних традицій;дослухатися до старших, поважати та піклуватися;дотримуватися правил сімейного співжиття;розуміти внесок кожного члена сім'ї;співчувати хворим та надавати посильну допомогу.
РОДИНАоб'єднує усіх родичів матері та батька; інтерес до спільних родинних справ, свят та зустрічей;участь у складанні історії роду;прагнення бути «самим собою» у рідному колі;виявлення чуйності та уважності до рідних;причетність до спільних турбот і проблем родини;помічає зовнішню та внутрішню схожість і несхожість із рідними.
Теми бесід і консультацій для батьків 1. Помилки у сімейному вихованні.2. Українська народна педагогіка.3. Типові труднощі спілкування.4. Як формувати самооцінку дитини.5. Пам'ятка: формування гуманних взаємовідносин батьків з дитиною. 6. Сім'я, її види та стилі.7. Грубість і нерозуміння в сім'ї.8. Талановита дитина в сім'ї.9. Три покоління під одним дахом. Проблеми спілкування.
підготовка до свят 8 Березня, Дня матері, Дня батька та інших сімейних свят;творча розповідь на тему «Якби я був чарівником, то зробив би для...»;моделювання ситуації «Уяви, що я ніколи не бачила твоєї мами (тата, бабусі, дідуся...). Розкажи, які вони, щоб я відразу змогла їх впізнати»;аналіз казок «Морозко», «Дванадцять місяців» та інш.;ранкові тематичні бесіди «Кожна дитина хоче мати добру родину», «Тепло рідного дому». ФОРМИ РОБОТИ З ДІТЬМИ
Перспективне тематичне планування Лінія розвитку: соціально-моральний. Тема: «Сім’я»Старший вік. Вересень1. Морально-етична бесіда „Кожна дитина хоче мати гарну родину”2. Творча гра „Відгадай, ким працюють мої батьки”3. Фізкультхвилинка „Ось така родина”Листопад1. Дидактична гра «Хто я»2. Читання та обговорення літературного твору В. Сухомлинського „Іменинний обід”3. Фізкультхвилинка „Я усім допомагаю”Жовтень1. Вправа «Що потрібно для роботи»2. Пальчикова гра „Гнатикові родичі”3. Дидактична гра „Розповідь про рідну людину”
Лютий1. Бесіда „Тепло рідного дому”2. Дидактична гра «Учимося піклуватися»3. Гра-пантоміма «Відгадай професію за дією»Грудень1. Дидактична гра «Справжня сім’я».2. Бесіда „Де твої батьки працюють?”3. Образотворча робота „Родичі гарбузові”Січень1. Дидактична гра «Збери родину»2. Гра-вікторина „У колі родичів”3. Пальчикова гра „Бабусенька”
Травень1. Дидактична гра „Розповідь про маму”2. Читання та обговорення українських народних приказок3. Дидактична гра „За що я люблю свою родину” Березень1. Дидактична гра «Що кому подарувати»2. Творча гра „Виконуємо пісеньку про маму”3. Рухлива гра „Моя матуся” Квітень1. Читання та обговорення літературного твору В. Сухомлинського „Сива волосинка”2. Дидактична гра „Мої родичі”3. Фізкультхвилинка „Я – турботлива дитина”