ЗАНЯТТЯ З СЕНСОРНОГО РОЗВИТКУ
Тема. Доріжка для собачки.
Мета. Розвивати цікавість до світу дитячої іграшки, прагнення використовувати їх у грі, інтерес до завдань естетичного характеру, дотикові відчуття.
Виховувати дбайливе ставлення до власних та спільних іграшок.
Вчити дітей застосовувати набуті сенсорні знання в практику конструювання, називати деталі конструкції (цеглинки), споруду (доріжку), вміти використовувати знання про колір, форму, величину в процесі конструювання.
Матеріал. Іграшковий собачка, зображення будки, цеглинки.
Хід заняття
Вихователь. Доброго дня, малята. Дуже рада зустрічі з вами.
Діти, подивіться хто до нас сьогодні завітав?(відповіді дітей). Так цей собачка блукав і не мав свого житла. Скажіть, а де живе собачка? (припущення дітей).
Пізнавально-інформативна діяльність.
Собака – свійська тварина. Вона живе в людей на подвір’ї. Щоб собаці було де спати, людина зробила для неї будиночок. Як він називається? (будка). Пригадайте, що любить їсти собака? Люди піклуються про собаку, а собака відповідає їй взаємністю. В чому це проявляється? Діти, собака охороняє будинок людей. Давайте розглянемо ось цю картинку.
Мовленнєва діяльність.
Бесіда за змістом картини «Собака і цуценята».
Мовна гра «Собака гавкає».
Звуконаслідування. Велика собака гавкає голосно «гав-гав», маленька собака гавкає тихо «гав-гав», а щеня дзявкає «дзяв-дзяв».
Ігрова діяльність.
Дихальна гімнастика «Собачки».
Вихователь. Запахло сосисками і собачка почула цей запах. Нюхаємо повітря як собачки - шумно, швидко. Нюхаємо по два рази («нюх-нюх») і відпочиваємо. Дивіться на мене і слухайте, як я буду нюхати. Підборіддя злегка піднятий, вдих, при яких чути шум повітря і видно, як ніздрі зближуються з носовою перегородкою.
Дидактична гра «Нагодуй собаку кісточками».
Перед дітьми картинка з тарілочками. Порахуйте тарілочки. Одна, дві.
Скільки тарілок? Дві тарілочки. А ці тарілочки однакові? Ні тарілочки різні. Одна тарілочка велика, а друга маленька. Покажіть велику тарілку. Покажіть маленьку тарілочку.
А ось і частування для собаки - кістки. Кістки теж різні - великі і маленькі. Складіть великі кістки у велику тарілку, а маленькі кістки - в маленьку тарілочку.
Дидактична гра «Собака з цуценям».
Перед вами собаки-мами. А їхні дітки-цуценята розбіглися. Потрібно знайти їх. Цуценята дуже схожі на своїх великих мам, тільки маленькі. Знайдіть своїм собакам-мамам їх діток-цуценят. (Зображення собак друкуються в двох розмірах – великому і маленькому).
Продуктивна діяльність.
Вихователь. На попередній картинці ми бачили, що в собачки є своє житло – це будка. Між будинком та будкою є доріжка. Давайте і ми з вами зробимо доріжку для нашого собачки. Ось це цеглинки. Вони однакові за кольором та величиною. Для того, щоб зробити доріжку потрібно щільно прикладати цеглинки одна до другої.
Побудова доріжки.
Вихователь. Гарні вийшли доріжки, собачка дуже задоволений. Молодці.