Тема: Веселі клубочки
Вид: інтегроване
Мета: Розвивати у дітей увагу, уяву, пам'ять, творчість, пізнавальний інтерес, дрібні м’язи пальців рук, наочно-образне мислення, наполегливість, самостійність під час навчально-ігрової діяльності,вміння працювати разом.
Формувати уявлення дітей про об’єкти живої природи (котик, ведмідь, птахи). Виховувати у дітей інтерес та турботливе ставлення до тварин, птахів та бажання піклуватися про них. Закріпити поняття «один», «багато», «великий», «малий», «високий», «низький»; кольори (білий, чорний, жовтий, зелений, червоний, синій); вміння групувати предмети за кольором, за розміром; просторове відношення: «за», «біля», «під»; форму предметів (круг, трикутник, квадрат).
Активізувати зацікавленість у грі з піском. Розвивати тактильну чутливість та дрібну моторику рук.
Вправляти в умінні уважно слухати дорослих та реагувати на почуте. Спонукати дітей до промовляння знайомих віршованих творів та виконання різних рухів за їх змістом. Збагачувати словник дітей.
Вправляти в ходьбі по сенсорній, ребристій доріжкам, покладеним на підлозі на відстані 25 см.
Виховувати уміння співчувати і допомагати тим, хто потрапив у біду; виховувати любов до природи, позитивні емоції, доброзичливість, інтерес до заняття, самостійність.
Матеріал: котик, ведмідь, лисичка, горобці, синичка, клубки ниток, доріжка (сенсорна, ребриста, з тканини шириною 25 см), декорації лісу, музичний супровід, демонстраційний, матеріали до д/г ігор, прищіпки, пробки, дихальні тренажери, коробки з піском, вологі серветки.
Обладнання: ноутбук, відео проектор
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь
Йдіть, мої любі, під ніжки дивіться
Гостей привітайте і їм усміхніться!
У садочку новий день
- Всім говорим «Добрий день!»
Психогімнастика
- Добрий день, дітки. Які ви всі гарні. Які красиві у вас личка. Погладьте, будь ласка, свої щічки, привітайте вушка, розбудіть носика. Як чудово сяють ваші оченята. Посміхніться один одному, помахайте ручками один до одному.
(Чути нявчання кошеняти (аудиозапис)
Вихователь. Ой, дітки, я щось чую? Ану давайте з вами послухаємо уважненько. Ой, чий це голос? (відповідь дітей). Точно, це голос кошеня. А де ж він заховався? Давайте знайдемо його разом з вами. (вихователь пропонує дітям заглянути під стілець, пошукати за столиком (діти знаходять котика за дверима). Подивіться, який гарненький котик завітав до нас.
Спинка гнеться,
Хвостик в’ється,
Тільки лапки
Цап-царапки!
Давайте його погладимо. Це у котика тулуб, він гладенький. Це – хвостик, він пухнастий. А де у котика лапки. Так, молодці. А покажіть де у котика очі, носик, вушка, а вуса у котика є? А скажіть якого він кольору.
Вихователь. Дітки, давайте подивимось на картинки і скажемо, що вміє робити котик
Робота з діапроектором (відео із зображенням різних дій, що виконують котики) ходять, бігают, пригають, вмиваються, їдять, сплять, граються)
Вихователь. Наш котик теж дуже любить гратися. А ви знаєте чим він любить гратися? Давайте разом з вами заглянемо ось в цей кошик. Що тут у нас лежить? Лялька – котик грається з лялькою. Правильно, не грається. Що в нас ще є. Яблуко. А з яблуком грається. Теж ні. Ой, а це що в нас? Клубочок. Дивіться як котик наш зрадів. Напевно, він полюбляє гратися з клубочками. Так, котик? Котик каже, що дуже любить гратися з клубочками.
Розмотав клубочок
Ще б погрався трішки
Та обплутав ніжки
Ой, подивіться, дітки, а що це за кошик стоїть, що в ньому? (знімаємо з кошика серветку, а там багато клубочків).Ой, та це ж ще клубочки. Та які ж вони гарні. Дітки, скажіть, у моїй руці скільки клубочків? (Один) А в кошику? (багато). Давайте допоможемо котику скласти клубочки в кошики. Цей кошик який? (великий) А цей? (маленький). Будемо збирати маленькі клубочки в маленький кошик, а великі – в великий. (діти за допомогою вихователя розкладають клубочки). Молодці, дітки, гарно справилися
Давайте разом з котиком трохи побавимося клубочками (вихователь висипає клубочки з кошика в басейн і показує, як котик котить їх, а дітки повторюють). Дітки, сподобалось вам гратися з котиком у клубочки? Наш котик награвся і тепер потрібно прибрати все на місця.
Д/г «Розклади клубочки за кольором»
Вихователь. Дітки, будемо з вами збирати клубочки і розкладати їх у коробочки за кольором. Жовті клубочки до жовтої коробочки, сині – до синьої, червоні до червоної, а зелені до зеленої. (під час виконання вправи вихователь запитує кожну дитину, якого кольору клубок).
Вихователь. Ось ми і справились з вами, дітки, ви всі молодці. Але наш котик чомусь засмучений. Що трапилось, котику? Котик каже, що коли він грався, його улюблений клубочок покотився у лісок. Дітки, а давайте допоможемо котику знайти його. Допоможемо? Так. Для цього ми з вами вирушимо у похід до зимового лісу. Ми підемо за ниточкою, що залишилась від розмотаного клубочка. Подивіться, ось вона. То вирушаємо.
Йдуть гуляти малюки
По засніженій доріжці
На галявину прийшли
(Діти йдуть по сенсорній доріжці)
Вихователь. Куди нас привела доріжка? Ми потрапили з вами на лісову галявину. Давайте подивимось, що росте на галявині? Так ялинки та сосни. Якого вони кольору? В них листочки чи голочки? Доторкніться до них. Які вони? Колючі та гострі. Ця ялинка висока чи низька? (показую на високу ялинку) -А ця ялинка? (показую на низьку ялинку). Ялинок багато чи одна?
Ой, а хто це заховався під ялинкою? (ведмедик) Ведмедику, а чого це ти не спиш?
Ведмедик. Я заснув восени. Дуже довго спав і наснилася мені чудова ялинка, вся у прикрасах. Я й проснувся. Я таку ніколи не бачив.
Вихователь. Дітки, а давайте прикрасимо ялинку для ведмедика.
Д/г «Прикрась ялинку»
Обстеження геометричних фігур Дивіться, яка чудова в нас є ялинка, давайте з вами на верхню мотузочку повісимо всі кружечки (різних кольорів, коли дітки прищипують, уточнювати колір та спонукати називати геометричну фігуру), на наступну мотузочку – квадрати, і на нижню – трикутники.
Вихователь. Молодці, дітки, ви все зробили правильно. Ось яка гарна ялиночка в нас вийшла. А давайте з вами ще ось такі ялиночки прикрасимо. Вам потрібно підібрати кришечку певного кольору на накрутити її на ялинку
Д/г «Підбери за кольором»
Вихователь. Молодці дітки. Дуже гарно попрацювали. Подобаються тобі, ведмедик, ялинки?
Ведмедик. Так, дуже подобаються, саме такі я бачив уві сні. Дякую вам дітки. Тепер я можу спокійно йти спати до весни.
Вихователь. А щоб нашому ведмедику добре спалося ми з вами засиплемо його барлогу сніжинками.
Гра –медитація «Я – сніжинка»
Мета: вчити дітей розслаблятись, релаксувати, сприяти розслабленню м’язів та зняттю нервового напруження.
Діти беруть до рук сніжинки на паличках (вихователь розсипає сніжок).
Лунає ніжна, приємна мелодія (Діти стають у коло, уявляють, що вони сніжинки і виконують рухи, що відповідають словам вихователя).
Давайте уявимо собі, що ми маленькі сніжиночки, яким добре спиться у хмарці. (Діти присідають). Вони пливуть собі по небу, немов у човнику (легенько погойдуються) Аж раптом подув вітерець. Він загойдав хмаринку вліво-вправо, вліво-вправо (діти встають і піднімають руки вгору, погойдують ними із сторони в сторону). Полетіли сніжинки на поля, на лісі, на міста. (Діти починають кружляти). Закружляли сніжинки у своєму чарівному таночку і нарешті лягли на землю, на дерева (діти присідають, опускають руки, схиляють голову, ніби заснули). Все стихло.
Вихователь. Ось і прийшла зима на цю галявину, нехай ведмедик засинає в барлозі до весни. Ну що, дітки, куди далі заведе нас ниточка від клубочка?
Тупотять маленькі ніжки
Йдуть гуляти малюки
По засніженій доріжці
На галявину прийшли
(Діти йдуть по ребристій дощечці)
Вихователь. Ми з вами довго йшли по зимовому лісу. А взимку на вулиці тепло чи холодно? (Холодно). Так, холодно. Давайте ми з вами трішки зігріємось.
Фізкульхвилинка
Ми замерзли з вами
Стукаєм зубами
Хлопаєм руками
Топаєм ногами
(Діти бачать розкидані пірамідку)
Вихователь: Ай - ай - ай, це хто ж розкидав?
(На стільчику сидить лисичка.)
Вихователь: Лисичка, це ти розкидала іграшки по галявині?
Лисичка: Так, я трохи погралась.
Вихователь: Діти, хіба можна розкидати іграшки? (Відповіді дітей).
Лисичка: пробачте мене, я більше так робити не буду.
Вихователь: Лисичко, раз ти зрозуміла, що це погано, то збери пірамідку, а діти тобі допоможуть, тільки збирати треба правильно, спочатку великі колечка, потім маленькі.
Д/г «Збери пірамідку».
Діти всі разом збирають пірамідку.
Дітки, подивіться, лисичка і тут зробила безлад. Давайте і ці пірамідки зберемо.
(Діти стають біля столу, де розкладені смужки від пірамідки та сама пірамідка та збирають її. По ходу збору пірамідки вихователь уточнює колір смужки.)
Вихователь: Молодці, дітки, ви всі справились із завданням та допомогли лисичці.
Лисичка. Дякую вам, дітки. Ви мені дуже допомогли. Я хочу вам зробити подаруночок: ось такі стаканчики з дивом. Візьміть їх у ручки та подмухайте у трубочку.
Дихальна гімнастика. Тренажер
Вихователь. Дякуємо тобі, лисичко, за гарний подарунок, але нам час йти. Ну що, дітки, і на цій галявині немає нашого клубочка. Підемо далі за ниточкою.
Тупотять маленькі ніжки
Йдуть гуляти малюки
По засніженій доріжці
На галявину прийшли
(Діти йдуть по доріжці з тканини 25 см)
Вихователь. Дивіться, дітки, скільки пташечок. А що це за пташки? (горобчики) Давайте з вами розглянемо його. Горобець має маленькі чорні очі, схожі на намистинки. В нього є дзьобик. Горобчик сірий з чорною шийкою й коричневими крильцями. А скільки горобчиків на дереві? (багато) А подивіться, ось на гілочці сидить пташка з жовтим животиком. Ви знаєте, як вона називається? Це –синичка. Скільки синичок на дереві? (Одна) А що це за будиночок? (годівничка) Так правильно. А для чого вона потрібна? Щоб птахам узимку було куди покласти їжу. Але подивіться, вона зовсім пуста. Дітки, давайте нагодуємо пташечок. Але спочатку ми з вами розімнемо наші пальчики.
Пальчикова гра «Годівничка із зерном»
Ось годівничка і вона
Повна стиглого зерна
Синички прилетіли (руки в сторони, змах)
Усі зернятка з’їли (стук пальців по долоньці)
Звеселились полетіли (ліхтарики, рухи руками – полетіли)
На деревця сіли (присіли).
Вихователь. Ну ось ми з вами і розім’яли наші пальчики. А скажіть, дітки, що люблять їсти птахи? (хліб, насіннячко). Так, правильно. Малята, коли ми збиралися йти на пошуки клубочка, я набрала мішечок з насіннячком. Але у мішечку виявилось не тільки насіння. Давайте з вами відберемо все, що не їдять пташки.
Д/г «Нагодуй синичок» (розібрати по тарілочкам ракушки, камінці, щоб залишилось лише насіннячко)
Вихователь. Молодці, дітки, ви впорались із завданням. Тепер давайте насиплемо насіння у годівничку (кожна дитина бере насіння і насипає у годівничку). Ой, дивіться дітки, що держить у лапках ця синичка. Так, це клубочок нашого котика. Тепер ми можемо з вами повернутися та віддати котику його клубочок. (повертаються тими ж доріжками за вихователем)
До садочка ми прийшли
(віддають клубочок. Котик радий, дякує)
Вихователь. Дітки, давайте на згадку залишимо котику незвичні клубочки.
Малювання на піску. (Діти малюють на піску кола, намагаючись не відривати пальчик)
Вихователь. Чудові клубочки в нас вийшли. Великі і маленькі. Тепер котик буде з ними гратись.
Котик дякує вам за клубочки та дарує вам гостинці. Але перш ніж їсти гостинці нам потрібно помити руки.
Прощання
Все, прощатись нам пора.
Будемо завтра зустрічатись,
В нові ігри будемо гратись.