Заняття з творчої праці з вихованцями навчально – реабілітаційного центру
(6-12 років)
ТЕМА «Новорічна красуня - ялинка»
МЕТА:
ОБЛАДНАННЯ: кольоровий папір, ножиці, клей, нитки, горіхи, невеликі яблука, бублики, фольга, фантики, паперові серветки жовтого, блакитного, рожевого та зеленого кольорів, мідні дротики, ялинка, іграшкова Свинка, цукерки, магнітофон, макет ялинки, шкарпетка та шапочка Санта Клауса.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Підготовка робочих місць(перед початком заняття)
ІІ. Організація класу.
Діти! У нас сьогодні свято
Гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться
І веселенько посміхніться.
А тепер тихенько поверніться
Один одному всміхніться.
На заняття старання не забудьте взяти,
Сядьте всі рівненько, будемо починати.
ІІІ. Оголошення теми і мети заняття.
В неї гарні, пишні віти,
І колючок не злічити…
Не байдужа до прикрас,
На свята спішить до нас.
Правильно , це ялинка. Їй ми радіємо, прикрашаємо її яскравими іграшками, довкола неї водимо хоровод. Тисячі ялинок вирубують кожного року, щоб вони порадували нас. Але закінчуються через декілька днів свята і ми викидаємо її на сміття. А ви знаєте,щоб виросло це новорічне деревце, повинно пройти 7-10 років?
Отже, тема заняття: «Новорічна красуня - ялинка». Ми сьогодні з вами на занятті власноруч прикрасимо нашу ялинку, яку я заздалегідь виготовила вдома. Як ви гадаєте, які матеріали я використала для її виготовлення?(картон, скотч, клей,новорічний дощик зеленого кольору). Давайте покажемо вихованцям нашої школи, що й вони можуть прийняти участь в акції збереження лісів на нашій планеті і в той же час провести це веселе свято.
Діти розглядають макет ялинки.
На дошці вивішені зразки ялинкових прикрас.
Оскільки наша ялинка буде прикрашена паперовими іграшками, то і гірлянду ми виготовимо безпечну. А чи не хочете ви, шановні гості, нам допомогти?
Зразок паперової гірлянди
(Даю присутнім гостям смужки кольорового паперу та клей. )
Вихователь. Перед тим, як ви почнете працювати, повторимо про правила безпеки.
ІV. Правила техніки безпеки
Правила користування ножицями і клеєм.
Із клеєм працюйте обережно, щоб не потрапив до очей і рота (Правила безпеки вивішуються на дошці)
Вихователь. Діти, а ви звернули увагу ще на одного гостя, який сидить під ялинкою?
Чому він до нас завітав? (Відповіді дітей) Так, дійсно, наступний рік – Свині. Вона буде сидіти ось тут, під ялинкою, і уважно спостерігатиме за тим, як ви працюєте. Наша Свинка хоче запропонувати Вам трішки повеселитися, порухатися (Весела зарядка - руханка «Танці - зігріванці»)
V. Практична діяльність вихованців
Вихователь. Сьогодні на уроці відкриваємо новорічну фабрику і будемо виготовляти новорічні прикраси. А працювати ми будемо в групах, група – це окремий цех. Щоб нам добре працювалось, будемо дотримуватись такого девізу:
Щоб робота в нас кипіла , працювати будемо: Швидко! Дружно! Вміло!
І цех «Цукерки»,
ІІ цех «Ліхтарики»,
ІІІ цех - «Бантики»
А щоб настрій ваш став ну зовсім новорічним, нас супроводжуватиме в роботі ось така музика.
(Звучить запис новорічних пісень,діти працюють)
VI. Оцінювання робіт.
VII. Прикрашання ялинки.
Звучить пісня про ялинкові прикраси, а діти та гості в цей час прикрашають ялинку.
VIII. Підсумок заняття.
- Що вам сподобалося на занятті?
- Що вас зацікавило?
- Які у вас виникли труднощі?
Вихователь. Ось і стала наша ялинка красунею. А чи задоволена роботою Свинка? Мені здається, що так. На знак цього він подарує вам невеличкі гостинці. Адже він прийшов до нас не з порожніми лапками. (Дістаю з прихованої кишені Свинки цукерки і роздаю присутнім)
1