Заняття з використання нетрадиційних технік малювання
"Чарівне дерево"
Мета: розвивати творчі здібності за допомогою нетрадиційної техніки малювання.
Ознайомити з новою технікою малювання - зім'ятим папером, штампувати поролоновою губкою трафарет, малювання мильними бульбашками, штампування за допомогою LEGO цеглинки, використовуючи в одному малюнку різні образотворчі матеріали і нетрадиційну техніку малювання (штампування поролоновою губкою та трафарету);уміння відтворювати дії у зазначеній послідовності, закріпити уявлення дітей про характерні особливості різних пір року, розвивати сенсорні уміння - координацію руки і очей при малюванні, дрібну моторику пальців рук; Виховувати в дітей почуття прекрасного, любов до природи через образотворче мистецтво; виховувати акуратність при роботі з фарбами.
Матеріали та обладнання: стовбур дерева, аудіо запис «чарівного дерева». Трафарет, гуашеві фарби жовтого, рожевого, червоного та помаранчевого кольору, аркуш паперу з силуетом яблук, та цвіт дерева, поролонова губка, склянка з водою, мильним розчином, трубочка для напоїв, харчовий барвник, лего цеглинки, ілюстрації з пейзажами пір року (весна, літо, осінь, зима),, , вологі серветки.
Хід заняття:
Вихователь: -Доброго дня, діти! – Сьогодні ми з вами проведемо цікаве, незвичне заняття. Але спочатку давайте з усіма привітаємся
Діти: –У садочку новий день, Всім говорять «Добрий день»! «Добрий день» тобі й мені, Усім людям на землі!
Вихователь: - Ну що ж готові, розпочинаємо нашу подорож!(звучить музика) -Подивіться діти, куди ми потрапили? - Напевно на галявину, де ростуть ялинки та ще серед них стоїть одиноке дерево. – А як ви гадаєте дітки, по гілочкам можна зрозуміти, яка пора року?
Діти: Так, може бути весна чи рання зима….. - Дітки, скажіть будь ласка, яка пора року вам подобається найбільше? – Чому?
«Аудіозапис «Чарівне дерево»
(А я люблю всі пори року, кожна по своєму дивовижна. Але мені сумно, бо я не бачу на своїх гілочках ні листочки, ні снігу. Я хочу відчути красу всіх пір року одразу, але нажаль це неможливо.)
Вихователь:
-Тоді давайте ми йому допоможемо, зможемо прикрасити! Нагадайте будь ласка ,скільки пори року має рік? Назвіть їх?
Діти: -4 пори року,(осінь, зима, весна, літо).
Вихователь:
-Пропоную з вами розпочати з загадки, розгадавши її ми дізнаємося, з якої пори року ми розпочнемо наше заняття.
(Загадка 1)
В жовте лист пофарбувала,
Урожай с полів зібрала.
Золотила вербам коси
Чарівна цариця – …(осінь)
Вихователь:
-Скажіть будь ласка, які ознаки осені ви знаєте, що відбувається восени в природі?
Діти:
- жовкне листя на деревах, рідше з’являється сонце, падають дощі, надворі стає холодно, птахи відлітають у тепла краї, природа готується до сну….
Вихователь:
-Давайте ми для нашого дерева зробимо гарні листочки?!
-Але сьогодні звичайного нам пензлика не потрібно, будемо малювати за допомогою звичайного паперу. Називається техніка малювання зім'ятим папером. Тож беремо клаптик паперу і жмемо його в долоньках, додавши його кулястої форми, мокаємо у помаранчеву фарбу(за кінчик) і відбитки його наносимо на листочок.
-Які гарні листочки нас вийшли! (прикріплюємо листочки до стовбура дерева)
Вихователь:
-Давайте наступну загадку розгадаємо?
(Загадка 2) Стало біло навкруги –
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? ....зима)
- А як вже узимку, у нас змінюється природа?
Діти: - з’являється мороз, падає сніг, на калюжах з'являється твердий та прозорий лід.
Вихователь:
-Ось подивіться, яка в нас зима зображена на малюнку? - І ми з вами зробимо щось цікаве, сніжок, нетрадиційною технікою малювання мильними бульбашками. – Для цього потрібно взяти склянку з мильним розчином, додати в нього харчовий барвник ,синього кольору та за допомогою трубочки для напоїв дути в нього, поки не утвориться велика кількість бульбашок. Далі прикладіть до піни аркуш паперу — з’являться візерунки.
-Молодці, дуже гарно справилися з завданням! (прикріплюємо сніжки до стовбура дерева).
Вихователь: -Тож давайте наступну загадку розгадаємо!
(Загадка 3) Тепло стало надворі.
Синє небо угорі.
Сонце промінь шле землі,
Прилітають журавлі.
Вже у лісі там і тут
Перші проліски цвітуть.
Кучерява, запашна
В гості йде до нас …(Весна)
Вихователь:
-Подивіться на наше зображення на столі! -Скажіть будь ласка, як змінюється природа весною, після зими?
Діти: - розтає сніг, прогрівається повітря, появляються бруньки, цвітіння природи….
Вихователь:
-Тож давайте ми прикрасимо наше дерево квіточками!
-Зверніть увагу, що лежить у на столі, шаблон квітки, фарба рожевого кольору та Lego-конструктор ,але ми не будемо конструювати та будувати, а будемо малювати за допомогою лего цеглинок. Ця техніка малювання називається штампування, будемо робити відбиток на папері! -Вмокаємо цеглинку фарбу та прикладаємо на шаблон квітки.
-Молодці, я гадаю дереву сподобається наш цвіт! (прикріплюємо цвіт до стовбура дерева)
Вихователь: -Давайте ми з вами послухаємо останню загадку?!
(Загадка 4)
Сонце дуже припікало,
Встигли ягоди дозріти.
Ми купались, загоряли,
Бо було чудове …(Літо)
-Розкажіть мені будь ласка, як змінюється в літку природа?
Діти:
-багато тепла, день довший за ніч, все стає зеленим дозрівають плоди, вишні, груші, яблука…
Вихователь:
-Тож давайте ми з вами прикрасимо дерево ,намалюємо гарні яблучка. -І ви напевно здогадалися, що малювати будемо з допомогою звичайної кухонної губки та трафарету, ця техніка називається - штампування поролоновою губкою трафарет.
- У нас є шаблон яблучка, але воно біле, фарба червоного кольору, трафарет. Ми його прикладаємо посередині яблука, тримаємо міцно ,беремо губку в руки, вмокаємо у фарбу та прикладаємо ритмічними рухами до паперу. Після цього потрібно охайно та обережно зняти трафарет і відложити його в сторону.
Вихователь: - Вийшли дуже красиві яблука! -Подивіться на наше дерево, як ми з вами попрацювали ,добре?! -Наше дерево стало гарне!
«Озвучка дерева» (Дітки,тепер мені не сумно,зараз я найгарніше дерево серед усіх!)
Підсумок заняття.
-Дітки вам сподобалось заняття?
-Що саме вам сподобалось на занятті?
- З чим було важко впоратись?
- Про яку пору року ми з вами сьогодні говорили?
- Що ми малювали?
- Чим ви малювали?
- Дякую вам, діти, за ваші старання, ви були молодці!