Заняття з використання нетрадиційних технік малювання "Чарівне дерево"

Про матеріал
розвивати творчі здібності за допомогою нетрадиційної техніки малювання. Ознайомити з новою технікою малювання - зім'ятим папером, штампувати поролоновою губкою трафарет, малювання мильними бульбашками, штампування за допомогою LEGO цеглинки, використовуючи в одному малюнку різні образотворчі матеріали і нетрадиційну техніку малювання (штампування поролоновою губкою та трафарету);уміння відтворювати дії у зазначеній послідовності, закріпити уявлення дітей про характерні особливості різних пір року, розвивати сенсорні уміння - координацію руки і очей при малюванні, дрібну моторику пальців рук; Виховувати в дітей почуття прекрасного, любов до природи через образотворче мистецтво; виховувати акуратність при роботі з фарбами.
Перегляд файлу

Заняття з використання нетрадиційних технік малювання

                          "Чарівне дерево"

Мета: розвивати творчі здібності за допомогою   нетрадиційної техніки малювання.

Ознайомити з новою технікою   малювання   - зім'ятим папером, штампувати поролоновою губкою трафарет, малювання мильними бульбашками, штампування за допомогою LEGO цеглинки, використовуючи в одному малюнку різні образотворчі матеріали і   нетрадиційну техніку малювання   (штампування поролоновою губкою та трафарету);уміння відтворювати дії у зазначеній послідовності, закріпити уявлення дітей про характерні особливості різних пір року, розвивати сенсорні уміння - координацію руки і очей при   малюванні, дрібну моторику пальців рук; Виховувати в дітей почуття прекрасного, любов до природи через образотворче мистецтво; виховувати акуратність при роботі з фарбами.

 

Матеріали та обладнання:  стовбур дерева, аудіо запис «чарівного дерева». Трафарет, гуашеві фарби жовтого, рожевого, червоного та помаранчевого кольору, аркуш паперу з силуетом яблук, та цвіт дерева, поролонова губка, склянка з водою, мильним розчином, трубочка для напоїв, харчовий барвник,  лего цеглинки, ілюстрації з пейзажами  пір року (весна, літо, осінь, зима),, , вологі серветки.

 

Хід заняття:

Вихователь:                                                                                                                            -Доброго дня, діти!                                                                                                                    – Сьогодні ми з вами проведемо цікаве, незвичне заняття. Але спочатку давайте з усіма привітаємся                                                                                                    

Діти:                                                                                                                                          –У садочку новий день,                                                                                                                Всім говорять «Добрий день»!                                                                                         «Добрий день» тобі й мені,                                                                                                  Усім людям на землі!

Вихователь:                                                                                                                              - Ну що ж готові, розпочинаємо нашу подорож!(звучить музика)                                          -Подивіться діти, куди ми потрапили?                                                                                                                                         - Напевно на  галявину, де ростуть ялинки та ще серед них стоїть одиноке дерево.                                                                                                                                       – А як ви гадаєте дітки, по гілочкам можна зрозуміти, яка пора року?                                                   

   Діти: Так, може бути весна чи рання зима…..                                                                                    - Дітки, скажіть будь ласка, яка пора року вам подобається найбільше?                                       – Чому?

  • Ось моя улюблена пора року - весна, яка слід за зимою. Навесні з'являються ніжні і прекрасні квіти - під сніжники і вся природа оживає і «прокидається».

«Аудіозапис «Чарівне дерево»

(А я люблю всі пори року, кожна по своєму дивовижна. Але мені сумно, бо я не бачу на своїх гілочках ні  листочки, ні снігу. Я хочу відчути красу всіх пір року одразу, але нажаль це неможливо.)

Вихователь:

-Тоді давайте ми йому допоможемо, зможемо прикрасити! Нагадайте  будь ласка ,скільки пори року має рік? Назвіть їх?

Діти: -4 пори року,(осінь, зима, весна, літо).

Вихователь:

 -Пропоную з вами розпочати з загадки, розгадавши її  ми дізнаємося, з якої пори року ми розпочнемо наше заняття.                                                                              

(Загадка 1) 

В жовте лист пофарбувала,

Урожай с полів зібрала.

Золотила вербам коси

Чарівна цариця – …(осінь)

 

Вихователь:                                                                                                                 

-Скажіть будь ласка, які ознаки осені ви знаєте, що відбувається восени в природі?     

                                                                                                                                 Діти:

- жовкне листя на деревах, рідше з’являється сонце, падають дощі, надворі стає холодно, птахи відлітають у тепла краї, природа готується до сну….

Вихователь:

-Давайте ми для нашого дерева зробимо гарні листочки?!

-Але сьогодні звичайного нам пензлика не потрібно, будемо малювати за допомогою  звичайного паперу. Називається техніка малювання зім'ятим папером. Тож беремо клаптик паперу і жмемо його в долоньках, додавши його кулястої форми,  мокаємо у помаранчеву фарбу(за кінчик) і відбитки його наносимо на листочок.

-Які гарні листочки нас вийшли!                                                                        (прикріплюємо листочки до стовбура дерева)

 

Вихователь:                                                                                                                                         

-Давайте наступну загадку розгадаємо?                                                                       

(Загадка 2)                                                                                                                               Стало біло навкруги –

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди,

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? ....зима)

- А як вже узимку, у нас змінюється природа?  

Діти:   -   з’являється  мороз, падає сніг, на калюжах з'являється твердий та прозорий лід.   

Вихователь:                                                                                                                                      

  -Ось подивіться, яка в нас зима зображена на малюнку?                                                      - І ми з вами зробимо щось цікаве, сніжок, нетрадиційною технікою малювання мильними бульбашками.                                                                                    Для цього потрібно взяти склянку з мильним розчином, додати в нього харчовий барвник ,синього кольору та за допомогою трубочки для напоїв дути в нього, поки не утвориться велика кількість бульбашок. Далі прикладіть до піни аркуш паперу — з’являться візерунки.

-Молодці, дуже гарно справилися з завданням!                                              (прикріплюємо сніжки до стовбура дерева).

Вихователь:                                                                                                                              -Тож давайте наступну загадку розгадаємо!                                                               

(Загадка 3)                                                                                                                                                                                                         Тепло стало надворі.

Синє небо угорі.

Сонце промінь шле землі,

Прилітають журавлі.

Вже у лісі там і тут

Перші проліски цвітуть.

Кучерява, запашна

В гості йде до нас …(Весна)

 

Вихователь:

-Подивіться на наше зображення на столі!                                                                             -Скажіть будь ласка, як змінюється природа весною, після зими?                                                                                                

Діти:                                                                                                                                                     - розтає сніг, прогрівається повітря, появляються бруньки, цвітіння природи….   

  Вихователь:                                                                                                        

-Тож давайте ми прикрасимо наше дерево квіточками!                                                                

-Зверніть увагу, що лежить у на столі, шаблон квітки, фарба рожевого кольору та Lego-конструктор ,але ми не будемо конструювати та будувати, а будемо малювати за допомогою лего цеглинок. Ця техніка малювання називається штампування, будемо робити відбиток на папері!                                                                            -Вмокаємо цеглинку фарбу та прикладаємо на шаблон квітки.                                            

-Молодці, я гадаю дереву сподобається наш цвіт!                                                     (прикріплюємо цвіт до стовбура дерева)

Вихователь:                                                                                                                             -Давайте ми з вами послухаємо останню загадку?!

(Загадка 4)

Сонце дуже припікало,

Встигли ягоди дозріти.

Ми купались, загоряли,

Бо було чудове …(Літо)

-Розкажіть мені будь ласка, як змінюється в літку природа?                                                

 Діти:

-багато тепла, день довший за ніч, все стає зеленим дозрівають плоди, вишні, груші, яблука…   

   Вихователь:                                                                                                                                                                                                                                                                                  

-Тож давайте ми з вами прикрасимо дерево ,намалюємо гарні яблучка.                                   -І ви напевно здогадалися, що малювати будемо з допомогою звичайної кухонної губки та трафарету, ця техніка називається - штампування поролоновою губкою трафарет.

- У нас є шаблон яблучка, але воно біле, фарба червоного кольору, трафарет. Ми його прикладаємо посередині яблука, тримаємо міцно ,беремо губку в руки, вмокаємо у фарбу та прикладаємо ритмічними рухами до паперу. Після цього потрібно охайно та обережно зняти трафарет і відложити його в сторону.

Вихователь:                                                                                                                             - Вийшли дуже красиві яблука!                                                                                               -Подивіться на наше дерево, як ми з вами попрацювали ,добре?!                                                                                                               -Наше дерево стало гарне!

«Озвучка дерева»                                                                                                         (Дітки,тепер мені не сумно,зараз  я найгарніше дерево серед усіх!)                                    

Підсумок заняття.

-Дітки вам сподобалось заняття?

-Що саме вам сподобалось на занятті?

- З чим було важко впоратись?

- Про яку пору року ми з вами сьогодні говорили?

- Що ми   малювали?

- Чим ви малювали?

- Дякую вам, діти, за ваші   старання, ви були молодці!

 

 

 

 

 

 

                                                                                                         

                                                              

docx
Додано
14 лютого 2023
Переглядів
1942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку