Заняття за інтересами в групі продовженого дня Аплікація з осіннього листя "Акваріум"

Про матеріал

Дана розробка заняття за інтересами в ГПД допоможе вихователю прищеплювати учням знання, навички, практичні вміння з аплікаційними роботами з природного матеріалу, розвивати естетичні почуття, дрібну моторику рук, мислення, уяву; виховувати дбайливе ставлення до природи, акуратність, взаємодопомогу.

Перегляд файлу

Тема  заняття: Аплікація з осіннього листя «Акваріум» (Слайд 1)

Мета:  прищеплювати учням знання, навички, практичні вміння з аплікаційними роботами з природного матеріалу, розвивати  естетичні почуття, дрібну моторику рук, мислення, уяву; виховувати дбайливе ставлення до природи, акуратність, взаємодопомогу.

Обладнання: гербарій осіннього листя різної форми та кольору, клей, ножиці, картон, ватман, наклейки для творчості «Веселі оченята»

Дидактичний матеріал: презентація Microsoft  Pover  Point  «Акваріум», картки з зображеннями акваріумних рибок,  ілюстрації акваріум різних форм,  запис «шум моря».

Хід заняття

І. Організаційний момент

(Слайд 2)

В казку вирушимо разом,

Перешкоди всі пройдем,

А хто буде сумувати

Із собою не візьмем.

Дзвени дзвінок гучніше

Всім, хто любить казку,

Допоможи скоріше.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

8377621.gifДо нас на заняття сьогодні завітає гостя. А хто вона здогадайтесь самі.

(Слайд 3)

Водою їхали пани,

На них срібнії жупани,

Хоч жупани лата на латі,

Панам раді в кожній хаті.   (Рибка)

  • Так, правильно, діточки, це рибка.
  • Подумайте, чим рибки відрізняються від інших тваринок?
  • Де вони живуть?
  • Чим вкрите тіло рибок? Навіщо?
  • А чи вміють рибки розмовляти?
  • А героїня –рибка якої казки вміла розмовляти?
  • Давайте подивимося уривок мультика «Казка про рибака та золоту рибку». (Слайд 4-5)
  • А які казки про нашу героїню ви ще знаєте? («Про Йоржа Єршовича», «По щучому велінню», «Про рибака та рибку»). (Слайд 6)
  • =.jpegА де ми можемо побачити рибку? (В магазині, на рибалці, в акваріумах).

 

 

 

 

 

 

 

  • Розкажіть, що ви знаєте про рибку ( Тіло рибки покрите лусочками, має плавники, хвостик, живе в воді, дихає жабрами). (Слайд 7)

ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття

Сьогодні ми з вами помандруємо до підводного царства. Виконаємо аплікацію з осіннього листя «Акваріум».

  • У кого дома є акваріум?
  • Чи багато рибок там живе?

Отже, сьогодні кожен із вас виконає аплікацію з листя «Рибка», а  в кінці заняття ми поселимо їх у наш акваріум.

IV. Вивчення нового матеріалу

Акваріум – це прозора посудина , будиночок  у якому живуть рибки, тому їх називають акваріумні. (Слайд 8)

  • Можливо, ви знаєте  назви акваріумних риб?
  • Ось подивіться, будь ласка,  на найпоширеніших жителів  акваріумів.

Вихователь демонструє ілюстрації акваріумних рибок. (Слайд 9)

timthumb.php.jpegtimthumb.php.jpeg5.jpegТелескопи                                 Комета                                  Сомики

 

 

 

 

 

            Гуппі                                      Мечоносець                       Вуалехвіст

вуалехвіст.gifмечон.gifгуппі.jpeg

 

 

 

 

  • В акваріумі можна тримати майже всі живі організми, які живутьу воді: риб, рослини, равлики, земневодні, корали.

Вихователь демонструє ілюстрації равликів, водоростей. (Слайд 10)

ук.jpegей.jpegа.jpeg 

 

 

 

 

 

V. Демонстрація та аналіз зразка

Сьогодні ми спробуємо з вами виконати аплікацію з листя.

  1. Розгляд зразка виробу (Слайд 11)

Давайте розглянемо зразок нашого виробу .

C:\Documents and Settings\admin\Рабочий стол\Атестація\аквариум\3.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Який необхідний природній матеріал?
  • Листочки яких дерев нам потрібні? (Яблуні, верби, тополі).
  • Що нам ще потрібно для роботи? (Клей, ножиці, картон, наліпки для творчості «Веселі оченята») .
  1. Визначення послідовності виконання роботи: (Слайд 12)
  • Підбираємо фон для аплікації (обираємо  картон  світлих тонів). (Слайд 13)
  • 1Обираємо найкращі листочки з нашого гербарію. (Слайд 14)

 

 

 

 

  • Ділимо листочки різних розмірів на нерівні частини за зразком. (Слайд 15)

 

 

 

1.jpg

 

 

 

 

 

 

  • Складаємо зображення рибки з цілих листків та їх частин. (Слайд 16)

2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  • Приклеюємо спочатку тулуб рибки, потім хвостик та плавники.

(Слайд 17)

  • Приклеюємо на місце очка наліпку, за відсутності можна замінити горошинкою чорного  перцю.

3.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Додатково можна виконати аплікацію з листя різноманітних водоростей, камінчиків. (Слайд 18)

6.jpg5.jpg4.jpgНаприклад:

 

 

 

 

 

  • Для морської зірочки можна використати вузьке листя верби чи горобини.
  • Зробити на них косі зрізи.
  • Надаємо цим листочкам – заготовкам вигляду пірамідок.
  • Викладаємо з  п’яти листочків морську зірочку. От і все готово!
  1. Повторення правил техніки безпеки
  • Перед тим ,як приступити до роботи , давайте повторимо  правила техніки безпеки при роботі з ножицями.

Правила роботи ножицями (Слайд 19)

  1. Користуйся ножицями із заокругленими краями.
  2. Клади ножиці на стіл так, щоб вони не виступали за край стола.
  3. З. Не працюй тупими ножицями і ножицями з ослабленим шарнірним кріпленням.
  4. Під час роботи слідкуй за лінією розрізу.
  5. Під час різання притримуй матеріал лівою рукою так, щоб пальці були в стороні від леза.
  6. Не тримай ножиці кінцями вверх.
  7. Не залишай ножиці розкритими,
  8. Не ріж ножицями на ходу.
  9. Не підходь до товариша під час різання.
  10.  Передавай ножиці товаришу тільки в закритому вигляді, тримаючи їх за робочу частину.

Правила роботи з клеєм (Слайд 20)

  1. При роботі не брати клей до рота.
  2. Слідкувати, щоб клей не потрапив до очей.
  3. Не наносити багато на виріб.
  4. Користуватися щіточкою для клею чи пензликом.
  5. Залишки клею промокати серветкою.

VI. Гімнастика для пальчиків

Для того, щоб підготувати пальчики дітей до роботи, вихователь пропонує виконати гімнастику для пальчиків. (Слайд 21)

На заході дріма ставок, (кладемо руку під щоку)

По воді кола ідуть, (малюємо кола руками в повітрі)

Це маленькі рибки, (імітуємо пучками пальчиків  рибок)

Розігрались там і тут (стискаємо і розтискаємо пальці,

                                     крутимось на місці).

VI.  Практична робота

(Слайд 22)

Виготовлення аплікації за власним задумом.

Учні працюють самостійно, вихователь допомагає при необхідності.

VII. Фізкультхвилинка

(Слайд 23)

У ході практичної роботи вихователь проводить фізкультхвилинку, своєчасність визначає по працездатності класу.

Вийдем, дітки, на доріжку. (встали з-за парт)

Наші ручки: раз, два, три. (поплескали )

Наші ніжки: раз, два, три. (потупотіли )

Ось голівонька стомилась, (нахиляння головою в сторони )

Вліво-вправо нахилилась:

Раз, два, три.

Будем пальчики стискати, (стискання пальців рук )

Будем знову працювати.

Для різноманітності також  можна використати музичну фізкультхвилинку, де учні виконують рухи під музику.

VIІI. Виставка робіт

  •    Молодці, дуже гарні в нас вийшли рибки. Я пропоную вам створити виставку робіт «Акваріум» . (Слайд 24)

Кожна дитина підходить до ватмана , який розташований  на дошці і приклеює свою рибку за допомогою вихователя.

  •    Яка робота вам сподобалась найбільше?
  •    Яка аплікація виконана охайно та гарно?
  •    Які  помилки своїх  товаришів  ви помітили?

IX. Підсумок заняття

  • З якими природніми  матеріалами ми працювали?
  • Що ми сьогодні створювали?
  • Що означає слово «акваріум»?
  • Що вам сподобалось найбільше?
  • Зараз давайте разом приберем залишки паперу та листя.

3.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2018
Переглядів
4834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку