Дана розробка заняття за інтересами в ГПД допоможе вихователю прищеплювати учням знання, навички, практичні вміння з аплікаційними роботами з природного матеріалу, розвивати естетичні почуття, дрібну моторику рук, мислення, уяву; виховувати дбайливе ставлення до природи, акуратність, взаємодопомогу.
Тема заняття: Аплікація з осіннього листя «Акваріум» (Слайд 1)
Мета: прищеплювати учням знання, навички, практичні вміння з аплікаційними роботами з природного матеріалу, розвивати естетичні почуття, дрібну моторику рук, мислення, уяву; виховувати дбайливе ставлення до природи, акуратність, взаємодопомогу.
Обладнання: гербарій осіннього листя різної форми та кольору, клей, ножиці, картон, ватман, наклейки для творчості «Веселі оченята»
Дидактичний матеріал: презентація Microsoft Pover Point «Акваріум», картки з зображеннями акваріумних рибок, ілюстрації акваріум різних форм, запис «шум моря».
Хід заняття
І. Організаційний момент
(Слайд 2)
В казку вирушимо разом,
Перешкоди всі пройдем,
А хто буде сумувати
Із собою не візьмем.
Дзвени дзвінок гучніше
Всім, хто любить казку,
Допоможи скоріше.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
До нас на заняття сьогодні завітає гостя. А хто вона здогадайтесь самі.
(Слайд 3)
Водою їхали пани,
На них срібнії жупани,
Хоч жупани лата на латі,
Панам раді в кожній хаті. (Рибка)
ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття
Сьогодні ми з вами помандруємо до підводного царства. Виконаємо аплікацію з осіннього листя «Акваріум».
Отже, сьогодні кожен із вас виконає аплікацію з листя «Рибка», а в кінці заняття ми поселимо їх у наш акваріум.
IV. Вивчення нового матеріалу
Акваріум – це прозора посудина , будиночок у якому живуть рибки, тому їх називають акваріумні. (Слайд 8)
Вихователь демонструє ілюстрації акваріумних рибок. (Слайд 9)
Телескопи Комета Сомики
Гуппі Мечоносець Вуалехвіст
Вихователь демонструє ілюстрації равликів, водоростей. (Слайд 10)
V. Демонстрація та аналіз зразка
Сьогодні ми спробуємо з вами виконати аплікацію з листя.
Давайте розглянемо зразок нашого виробу .
(Слайд 17)
Додатково можна виконати аплікацію з листя різноманітних водоростей, камінчиків. (Слайд 18)
Наприклад:
Правила роботи ножицями (Слайд 19)
Правила роботи з клеєм (Слайд 20)
VI. Гімнастика для пальчиків
Для того, щоб підготувати пальчики дітей до роботи, вихователь пропонує виконати гімнастику для пальчиків. (Слайд 21)
На заході дріма ставок, (кладемо руку під щоку)
По воді кола ідуть, (малюємо кола руками в повітрі)
Це маленькі рибки, (імітуємо пучками пальчиків рибок)
Розігрались там і тут (стискаємо і розтискаємо пальці,
крутимось на місці).
VI. Практична робота
(Слайд 22)
Виготовлення аплікації за власним задумом.
Учні працюють самостійно, вихователь допомагає при необхідності.
VII. Фізкультхвилинка
(Слайд 23)
У ході практичної роботи вихователь проводить фізкультхвилинку, своєчасність визначає по працездатності класу.
Вийдем, дітки, на доріжку. (встали з-за парт)
Наші ручки: раз, два, три. (поплескали )
Наші ніжки: раз, два, три. (потупотіли )
Ось голівонька стомилась, (нахиляння головою в сторони )
Вліво-вправо нахилилась:
Раз, два, три.
Будем пальчики стискати, (стискання пальців рук )
Будем знову працювати.
Для різноманітності також можна використати музичну фізкультхвилинку, де учні виконують рухи під музику.
VIІI. Виставка робіт
Кожна дитина підходить до ватмана , який розташований на дошці і приклеює свою рибку за допомогою вихователя.
IX. Підсумок заняття