Діти, подивіться, у нашій залі з’явився ось такий чудовий камін.
(Чути тріск дров у каміні).
Чуєте, як потріскують дрова у каміні?
На вулиці холодна зима, а біля каміну нам тепло і затишно. Так хочеться зручно вмоститися біля нього, уявити справжній вогонь, відчути його тепло і послухати цікаву казочку. А давайте ми так і зробимо. Підходьте ближче до каміна, сідайте зручно на килимок. (Сідають).
А тут на нас вже і книга казок чекає.
(Діти разом з вихователем сідають півколом на килимі, обличчям до каміну, беру до рук книжку).
- Яку б казочку ви хотіли почути?
- А яка казочка ваша улюблена?
- З якою казкою хотіли б зустрітися?
Ось у цій яскравій книжці живе багато казок. Якщо ми її розгорнемо, то побачимо на сторінках цікаві малюнки і зустрінемося з казкою.
(Розкриваю книгу під муз супровід).
Ой, що це? Тут я бачу лише пусті кольорові сторінки. Подивіться, діти. Якого кольору ця сторінка? Про яку казку ви подумали, коли побачили жовтий колір? Чому?
Якого кольору ця сторінка? Про яку казку ви подумали, коли побачили оранжевий колір? Чому?
Діти, де ж поділися казки? Як ви гадаєте? (Відповіді дітей).
А я гадаю, що їх зачарувала зла Чаклунка! Що ж нам робити? Так хочеться послухати цікаву казочку.
Я пропоную вам спробувати розчарувати казки і повернути їх назад на сторінки цієї книги. Але це трапиться тільки тоді, коли ми виконаємо всі завдання злої Чаклунки.
Мені відомо, що Чаклунка стала добрішою і підготувала нам підказки у вигляді чарівних сніжинок, які підкажуть що нам робити, щоб розчарувати книгу казок. Відшукати ці сніжинки-підказки буде непросто.
Спробуєте казки розчарувати? Чи готові ви до труднощів?
Щоб отримати сніжинку-підказку, нам треба виконати перше завдання. Підходьте до столів і сідайте на стільчики.
Робота з коректурними таблицями.
Перед вами чарівна табличка. Уважно її розгляньте. Табличка розділена на клітинки. У клітинках зображені герої казок. Я вам буду задавати запитання, а ви за допомогою таблички швидко відповідайте.
Будьте уважними!
- Хто знаходиться в клітинці з цифрою 1? (Це Кіт у чоботях)
Чи завжди Кіт говорив правду? Який був Кіт у чоботях? (Хитрий).
Треба завжди говорити правду.
- Хто знаходиться у клітинці з цифрою 4? (Це Червона шапочка)
Кого в лісі зустріла Червона шапочка? Який був Вовк? (Злий)
Злим бути недобре.
- Хто знаходиться між Козою і Зайчиком? (Це Курочка Ряба)
Яке яєчко знесла Курочка Ряба? Як Мишка розбила яєчко?
- Хто знаходиться над Царівною жабою? (Це Півник)
Назвіть казки у яких зустрічається Півник.
- Хто знаходиться під Козою? (Це Білосніжка)
З якої вона казки? Чим отруїлася Білосніжка?
- Знайдіть у табличці і назвіть героїв казок, назва яких починається на звук ж. Повторіть цей звук разом зі мною.
Пригадайте скоромовки із звуком ж, які ми вивчили. Подивіться на картинки і розкажіть.
(За допомогою мнемотаблиці).
- Накрийте червоними кружечками усіх героїв із казки "Колобок".
Назвіть їх. Порахуйте. Скільки їх? Покажіть цифру. Яка це цифра?
- Накрийте синіми кружечками усіх героїв із казки "Курочка Ряба". Назвіть їх. Порахуйте. Скільки їх? Покажіть цифру. Яка це цифра?
- Яких кружечків більше червоних чи синіх?
Діти, у вас на столі є папір і олівці. Покладіть перед собою папірець.
Візьміть будь який кружечок, покладіть на папір. Візьміть олівець у праву руку, тримайте його пальчиками правильно (за допомогою тренажера «дельфінчика»). Обведіть кружечок на аркуші паперу.
(Виконують завдання).
- Що у вас вийшло? (Круг) Поміркуйте, на що круг може перетворитися?
(Відповіді дітей,домальовують деталі до кружечка).
Молодці! Перше завдання від Чаклунки виконали.
Втомилися? Давайте відпочинемо, зробимо пальчикову гімнастику.
( Стають в коло на килимку).
Діти, послухайте слова і відгадайте про яку казку йде мова:
" Посадив - не витягне - покликав - прийшла - витягли".
Так, ця казка називається "Ріпка".
- Пригадайте, хто допоміг Діду витягти ріпку? (Називають героїв).
- Чи зміг би Дід витягти ріпку сам, без їхньої допомоги?
Ні, не зміг. Треба допомагати один одному, бути дружніми.
А ви дружні діти?
Давайте ми покажемо персонажів із казки «Ріпка». Повторюйте за мною і відгадуйте хто це. Покажіть мені ваші долоньки.
Пальчикова гімнастика
* дід - пальцями обох рук погладжують підборіддя зверху вниз, вказуючи на бороду;
* бабуся - імітують зав’язування хустки під підборіддям, розправляємо кінчики хустинки;
* онучка - рухають вказівними пальцями "по спіралі" згори вниз, вказуючи на косички;
* Жучка - з’єднують середній, підмізинний і великий пальці, витягують їх вперед, вказівний і мізинець піднімають вгору.
Як гавкає собачка? ( Потім рухають пальчиками обох рук).
* кішка - середній і підмізинний пальці притискають до долоні, а поверх кладуть великий палець, вказівний і мізинець залишаються вгорі.
Як нявкає кішка? (Потім показуємо пальцями обох рук).
* мишка - пальці стискають у кулачок, лише мізинець відхиляють в сторону.
Як пищить мишка? (Потім показуємо пальцями обох рук).
Діти, зла Чаклунка сховала від нас свої сніжинки-підказки. Зараз нам треба відшукати чарівну сніжинку. І вона підкаже нам, що робити далі, щоб казки розчарувати. Пішли пошукаємо. (Шукають).
Дітки, погляньте, під нашим вікном зима натрусила сніжку. А що це виглядає під сніжком? Та це ж сніжинка. А біля неї "чарівна торбинка".
- Діти, що в торбинці може бути?
Підійдіть, торкніться пальчиками. (Припущення дітей).
Присядемо на килимок і подивимось.
(Висипаю на тацю на килимку горох та квасолю разом).
- Що це? Так. Це зерна гороху та квасолі.
Знайдіть горох. Що це? Розглянемо його.
(Беруть до рук і обстежують). Назвіть горох лагідно.
Знайдіть квасолю. А це що? (Беруть до рук, розглядають і обстежують). Як квасолю назвати лагідно?
Мовленнєва вправа "Додай слово"
Діти, допоможіть мені закінчити речення – додайте в кінці слово.
Квасоля довгенька, а горох ... круглий
Квасоля біла, а горох ... зелений
Горох маленький, а квасоля ... більша
Горох зморшкуватий, а квасоля ... гладенька
З гороху варять суп, а з квасолі ... борщ
Квасоля і горох ростуть на ... городі
Їх називають одним словом ... овочі
Квасоля і горох достигають у … стручках
Пригадайте, у якій казці зла Мачуха змушувала дівчинку перебирати такі зерна? (Попелюшка).
Дидактична гра "Сортуємо зернята"
Цього разу зла Чаклунка вигадала для вас непросте завдання: треба розсортувати горох і квасолю окремо.
А щоб нам не було сумно, з горошинками і квасолинками можна ще й погратися. Наприклад - зробити брязкальце. Ось таке. Я взяла баночку з-під вітамінів, заповнила її горошинками і у мене вийшло ось таке гарне брязкальце. А ви хочете зробити й собі такі? Я пропоную дівчаткам зробити брязкальце з горошинками, а хлопчикам з квасолинками.
(Діти розкладають під музичний супровід).
Які гарні вийшли у нас іграшки! Послухаємо, як звучать брязкальця з горошинками (дівчатка), а тепер з квасолинками (хлопчики).
З такими чудовими брязкальцями можна і танок потанцювати.
Фізкультхвилинка
(Діти стають у коло, виконують танцювальні рухи під музичний супровід).
Молодці! Ви не тільки виконали завдання Чаклунки, а ще й добре повеселилися. (Складаємо брязкальця).
Продовжимо наші пошуки наступної чарівної сніжинки-підказки, яка підкаже, що нам слід робити далі, щоб казки розчарувати.
Пішли пошукаємо. (Шукають).
Шукати треба під предметом меблів, на якому можна сидіти.
(Знаходять під стільчиком конверт, а під ним сніжинку. У конверті схеми для складання речень).
Що це? Ви здогадались від кого цей конверт? Цікаво, що у ньому? Зараз подивимось. У конверті я знайшла картинки. Зробимо коло і виконаємо завдання від злої Чаклунки.
(Діти стають у коло)
Дидактична гра "Склади речення"
Треба скласти речення про картинку з допомогою умовних позначень слів. (Піктограм). Спочатку пригадаємо їх. Я буду показувати, а ви швидко відповідайте. (Відповіді дітей)
А тепер будемо передавати один одному ось цю чарівну сніжинку доки звучить музика. У кого в руках залишиться сніжинка, коли затихне музика, той складає речення про картинку
Молодці! І з цим завданням впорались.
Будемо шукати наступну чарівну сніжинку. (Шукають).
А що це за кошик біля каміну стоїть? Чи немає у ньому сніжинки? (Дитина приносить кошик)
У кошику є сніжинка, а під сніжинкою я знайшла маски казкових героїв із казки "Колобок". Щоб ця казочка повернулась у книгу казок, треба вам її розіграти. Згодні?
(Розкладаю маски на столі).
Тоді вибирайте собі маску до вподоби.
(Діти сідають на стільчики).
Інсценівка казки "Колобок"
Молодці! Ви дуже гарно розіграли казку і виконали завдання Чаклунки.
Поаплодуємо нашим артистам. (Знімають маски).
Сніжинок-підказок я вже більше ніде не бачу.
А давайте, мої любі, я загляну до нашої книги казок. Чи не з’явились там казочки?
(Беру книгу в руки, розкриваю книгу під муз. супровід і знаходжу схематичні зображення казок і казкових героїв).
- Ой, лихо! Зла Чаклунка ніяк не хоче нам поступатися. Зачарувала всі казки і перетворила казкових героїв на геометричні фігури.
Дидактична гра "Зачаровані казки"
Показую картинку.
- На яку геометричну фігуру перетворився ведмідь, зайчик і т. д.?
- Подивіться, на цьому малюнку зачарована казка. Про яку казку ви подумали, коли побачили цей малюнок? Чому?
(Дітям треба впізнати за схематичним малюнком зачаровану казку і назвати її).
На цьому чари злої Чаклунки закінчились. Ви виконали нелегкі завдання, розчарували зачаровані казки і повернули їх назад на сторінки книги казок. Подивіться, ось казки, ось ілюстрації до них.
Ми з вами зібрали всі чарівні сніжинки-підказки від злої Чаклунки.
Молодці, діти! Сьогодні ви дуже старались, то ж книгу казок ми отримуємо в подарунок і вона залишається у нас.
(Беру до рук книгу).
Тепер ми завжди зможемо послухати улюблену казочку і розглянути яскраві ілюстрації.
Діти, ви задоволені? Вам сподобались завдання від Злої Чаклунки?
Яке завдання сподобалось найбільше?
Чого навчають нас казки?
(Бути чесними, добрими, чемними, сміливими, дружніми, розумними, допомагати один одному).
Додаток.
Скоромовки
1. Жук в жоржині жовтій жив,
Жук із жабкою дружив.
2. Біжить стежина поміж ожини,
І вже у Жені ожина в жмені.
Сценарій казки "Колобок"
Ведуча. Жили собі дід та баба (виходять і сідають окремо), та такі убогі, що нічого в них нема. От раз дожились вже до того, що не стало у них і хліба - й їсти нічого. Дід і каже.
Дід. (Встає, повертається до баби)
Бабусю! Спечи мені колобок!
Баба. Із чого я спечу, якщо борошна немає?
(Розводить руками)
Дід. А ти, бабусю, піди у хижку, назмітай у засіці борошенця та і буде нам колобок.
Баба. (Встає). Добре, дідусю!
(Дід сідає.)
Ведуча. От баба так і зробила: витопила у печі, назмітала борошенця, замісила яйцями тісто, спекла колобок і поклала на вікні, щоб прохолов.
(Баба виконує рухи, відповідно до тексту, бере Колобка за руку і садовить на стільчик)
Ведуча. А Колобок - стриб з вікна (стрибає вперед) - та на призьбу, а з призьби - стриб (стрибає) - та на землю, та й побіг, покотився дорогою.
(Колобок біжить по залу)
Ведуча. Біжить та й біжить. А назустріч йому Зайчик.
(Стрибає Зайчик . Зупиняються навпроти один одного.)
Зайчик. Колобок, колобок, я тебе з’їм!
Ведуча. А Колобок каже.
Колобок. Не їж мене, Зайчику-побігайчику, я тобі пісню заспіваю.
Зайчик. Ану, заспівай!
Колобок. (Співає) Я по коробу метений,
Я на яйцях спечений,-
Я від баби втік, я від діда втік,
Та й від тебе утечу!
(Махає рукою і біжить по залу).
Ведуча. Та й побіг дорогою. Зустрічає його Вовк.
(Виходить назустріч Вовк)
Вовк. Колобок, Колобок, я тебе з’їм!
Колобок. Не їж мене, Вовчику-братику, я тобі пісню заспіваю.
Вовк. Ану, заспівай!
Колобок. (Співає)
Ведуча. Та й побіг далі дорогою. Знову біжить та й біжить.
Зустрічає його Ведмідь. (Виходить Ведмідь)
Ведмідь. Колобок, Колобок, я тебе з’їм!
Колобок. Не їж мене, Ведмедику клишоногий, я тобі пісню заспіваю.
Ведмідь. Ану, заспівай!
Колобок. (Співає).
Ведуча. Та й дав маху! Біжить та й біжить, зустрічається з Лисичкою.
(Виходить Лисичка)
Лисичка. Колобок, Колобок, я тебе з’їм!
Колобок. Не їж мене, Лисичко-сестричко, я тобі пісню заспіваю.
Лисичка. Ану, заспівай!
Колобок. (Співає).
Лисичка. Ану-ну, ще заспівай, бо я нічого не чую.
(Розводить руками)
Сідай до мене на носик, щоб мені чутніше було.
(Показує на носа, прикладає руку до вуха).
Ведуча. От він і сів та й давай співати.
Колобок. (Співає на вушко) Я по коробу метений,
Я на яйцях спечений...
Ведуча. А Лисичка його - гам! Та й проковтнула.
(Лисичка різко обнімає Колобка)
м. Лохвиця Полтавська область
ДНЗ №2 "Орлятко"
Заняття-квест
"Зачаровані казки"
(для дітей середнього дошкільного віку
з елементами ейдетики та використанням коректурних таблиць)
Підготувала
вихователь
Єленко Л. О.
2022 р.
Мета. Закріпити знання дітей про казки та казкових героїв. Продовжувати вчити дітей складати речення за допомогою мнемо доріжок з піктограмами; розрізняти поняття "між", "над", "під", кольори: жовтий, оранжевий. Закріпити вміння розповідати скоромовку за допомогою мнемотаблиці, знаходити слова, які починаються на заданий звук, вправляти у правильній вимові звуку ж. Продовжувати формувати вміння впізнавати цифри від 2 до 4, лічити в межах 4; асоціювати малюнки фігур з назвами знайомих казок; формувати вміння у дітей розігрувати зміст казки та інтонаційно виразно передавати діалоги, виразні рухи героїв.
Розвивати вміння орієнтуватися у коректурній таблиці, дрібну моторику рук, логічне та асоціативне мислення, пам’ять, уяву, нестандартне сприйняття навколишнього, зв’язне мовлення. Виховувати наполегливість, дисциплінованість, самостійність, креативність, товариські стосунки, викликати інтерес до казок, бажання їх слухати.
Матеріал. Бутафорний камін, музичний супровід, книга казок з ілюстраціями, сторінки різного кольору, сніжинки 3 шт., "сніжок", коректурна таблиця "Герої казок", сині та червоні кружечки до таблиці, цифри 4, 2 (за кількістю дітей), папір, олівець, "чарівна" торбинка, горох, квасоля, таця, пляшечки з-під вітамінів (за кількістю дітей), мнемотаблиці до скоромовок, дидактична гра "Склади речення", кошик з масками казкових героїв до казки Колобок", дидактична гра "Зачаровані казки", дві дошки на підставці.
1