ДИСЦИПЛІНА Практичний курс інформатики (з елементами програмування)
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ 5.01010201 Початкова освіта
КУРС ІІ СЕМЕСТР ІІІ ГРУПА П3-12
НАВЧАЛЬНО - МЕТОДИЧНА КАРТА ЗАНЯТТЯ
ТЕМА Захист творчого проекту. Розробка навчального проекту. (№ 27 – 28 )
МЕТА
-
формувати компетентність з інформаційно-комунікаційних технологій; закріпити навички роботи у вивченому програмному середовищі, активувати діяльність безпосередньо самооцінкою своєї роботи; узагальнити знання з програмування та алгоритмізації, основних інформаційних процесів: зберігання, подання і передача інформації, кодування інформації в комп’ютері.
-
розвивати комунікативно - мовленнєві вміння, навички самостійної роботи в групах, розвивати вміння складати внутрішній план дій і виконувати його, розвиток мислення і творчої уяви, розвивати аналітичні здібності, забезпечувати діагностику психічних процесів та навчальних можливостей студентів, розвивати загальні та спеціальні здібностей студентів.
-
виховувати сучасну творчу, інформаційно-компетентну людину, виховувати прагнення до дієвості, активності, творчості, виховувати точність, охайність, вміння відчути насолоду від індивідуальної чи колективної розумової праці, пов’язаної з процесом мислення, виховувати інформаційну культуру студентів.
ТИП ЗАНЯТТЯ засвоєння навичок і умінь
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ практикум з елементами захисту студентських проектів
МІЖДИСЦИПЛІНАРНІ ЗВ'ЯЗКИ методика навчання інформатики, теоретичні основи навчання інформатики, інформатика.
В РЕЗУЛЬТАТІ ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТТЯ СТУДЕНТ ПОВИНЕН:
ЗНАТИ: основні дії при створенні та запуску анімації; знати команди повторення, розгалуження, команди групи «Оператори» та їх функції; основні дії під час додавання нового спрайту та створення для нього анімації; додавання звукового супроводження.
ВМІТИ: запускати проект на виконання, користуватися командами повторення в середовищі виконавця Scratch, користуватися командами розгалуження, командами групи «Оператори» в середовищі виконавця Scratch, вміти додавати новий спрайт та створювати для нього анімацію, додавати звукове супроводження.
КОМПЕТЕНЦІЇ, які необхідно сформувати: освітні(вміння навчати учнів елементам програмування та алгоритмізації, вміння виробляти навички учнів основних інформаційних процесів: зберігання, подання і передача інформації, кодування інформації в комп’ютері.); розвивальні (забезпечення діагностики психічних процесів та навчальних можливостей студентів, розвиток загальних та спеціальних здібностей студентів); дидактично-методичні (організація і забезпечення на заняттях інформатики діяльності студентів); соціально-виховні (виховання інформаційної культури студентів); професійно-особистісне удосконалення вчителя інформатики (забезпечення професійного зростання, розробка програм); творчі.
ПЕРЕЛІК НАОЧНИХ ПОСІБНИКІВ ТА ТЗН проектор, мультимедійна дошка, візуальний супровід у вигляді презентації, персональні комп’ютери, середовище виконавця Scratch, робочі зошити.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА scratch.mit.edu/; ru.wikipedia.org/wiki/Скретч; https://launchpad.net/scratch; www.goscratchit.com/
ФОРМИ І МЕТОДИ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ інтерактивні вправи «Слабка ланка», «Асоціація «Квітка»», «4 малюнки 1 слово», захист творчих проектів, практична робота.
План заняття
І. Організаційний момент
1. Привітання
2. Перевірка готовності до заняття
3. Настанова на роботу
4. Епіграф заняття
ІІ. Актуалізація опорних знань
-
Інтерактивна вправа «Слабка ланка»
-
Інтерактивна вправа «Асоціація «Квітка»»
-
Захист творчих проектів
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми заняття
-
Інтерактивна гра «4 малюнки 1 слово»
ІV. Практична робота
-
Інструктаж до практичної роботи
-
Робота за ПК
V. Підсумок заняття
1. Підсумкова бесіда
2. Рефлексія
3. Перевірка емоційного стану студентів
4. Прощання
Хід заняття
І. Організаційний момент
-
Привітання
-
Перевірка готовності до заняття
-
Настанова на роботу
Сьогодні у нас незвичайне заняття що передбачає формування компетентності з інформаційно-комунікаційних технологій; закріплення навичок роботи у вивченому програмному середовищі, активування діяльності безпосередньо самооцінкою своєї роботи; узагальнення знань з програмування та алгоритмізації, основних інформаційних процесів: зберігання, подання і передача інформації, кодування інформації в комп’ютері; розвиток комунікативно - мовленнєвих вмінь, навичок самостійної роботи в групах, розвиток вміння складати внутрішній план дій і виконувати його, розвиток мислення і творчої уяви, аналітичних здібностей, виховання сучасної творчої, інформаційно-компетентної людини, прагнення до дієвості, активності, творчості, точності, охайності, вміння відчути насолоду від індивідуальної чи колективної розумової праці пов’язаної з процесом мислення, виховувати інформаційну культуру.
-
Епіграф заняття
-
Епіграфом до нашого заняття будуть слова Людвіга Фейєрбаха:
-
«Де немає простору для прояву здібностей, там немає і здібностей»
-
В вашому розумінні що таке «здібності»?
-
Я згодна з вами, адже здібності - це своєрідні властивості людини, її інтелекту, що виявляються в навчальній, трудовій, особливо науковій,та іншій діяльності і є необхідною умовою її успіху. Кожна людина виявляє власні здібності в певній діяльності. Поза діяльністю цю властивість людини не можна виявити, описати та схарактеризувати. Тому ми й робимо висновки про здібності людини за її працею та за результатами її діяльності.
-
Успіх виконання людиною певної діяльності залежить, безперечно, не тільки від здібностей, а й від інших якостей. Наприклад, двоє друзів вступають до інституту. Один складає іспити, другий зазнає невдачі. Чи свідчить це про те, що один з них більш здібний? На це запитання не можна дати відповіді, доки не буде встановлено, скільки часу витратив на підготовку кожен із них.
-
Здібності залежать від знань, але здібності визначають швидкість та якість опанування цих знань. Щодо знань, умінь і навичок здібності скоріше виявляються не в їх наявності, а в динаміці опанування ними, тобто в тому, наскільки за однакових умов людина швидко, глибоко, легко і міцно опановує знання та вміння.
-
То як ви розумієте цей вислів?
-
Сьогодні ми будемо з вами розвивати творчі здібності, які обов’язково знадобляться вам у вашій майбутній професії.
-
Перед вами лежать робочі зошити, та бланки самоаналізу. В робочих зошитах ви буде працювати а в бланках самоаналізу ви будете виставляти собі бали у вигляді плюсів і в кінці заняття порахуєте зароблені плюси та поставите собі оцінку за активну роботу на занятті.
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок
-
Фронтальне опитування
-
В якому середовищі програмування ми з вами працюємо?(Скретч)
-
З якою дитячою грою асоціюється середовище програмування скетч, та обґрунтуйте свою відповідь?(конструктор Лего, в Скретчі теж є різнокольорові цеглинки з яких можна складати різні конструкції)
-
Для чого використовується блок «Рух»?(використовуючи їх, ви можете рухати спрайти по сцені)
-
Для чого використовується блок «Вигляд»?(змінюємо зображення спрайта або сцени за своїм уподобанням)
-
Для чого використовується блок «Звук»?(використовуються для відтворення звуків і музики)
-
Для чого використовується блок «Олівець»?(допомагають у малюванні за допомогою спрайта по поверхні сцени)
-
Для чого використовується блок «Оператори»?(дозволяють керувати спрайтом, використовуючи всі інші блоки)
-
Для чого використовується блок «Сенсори»?(можна завжди дізнатись про положення спрайтів та стан середовища)
-
Для чого використовується блок «Арифметика»?(допомагають у виконанні обчислень)
-
Для чого використовується блок «Змінні»?(можна створити змінну та список)
-
Інтерактивна вправа «Слабка ланка»
-
Уявіть що ви - одне ціле, ланцюг який тримається за рахунок ваших знань, вам потрібно цей ланцюг не розірвати, зберегти кожну ланку.
-
Ви по черзі називаєте терміни з вивченого розміру , але, перший студент називає своє визначення, кожен наступний студент називає попередні визначення і те, яке ще не називали. Хто не дасть хоча б одне визначення вважається «слабкою ланкою»
-
Проект
-
Скрипт
-
Стек
-
Блок
-
Спрайт
-
Програма
-
Анімація
-
Інтерактивна вправа «Асоціація «Квітка»»
-
На дошці намальована квітка, в центрі – основне поняття «Проект». Вашим завданням буде назвати прикметники, які описують це поняття. Наприклад : творчий
-
Захист творчих проектів
Незабаром ви підете на практику в школу і вам доведеться аналізувати як свою роботу так і роботу ваших одногрупників. Ми з вами в цьому трошки потренуємось.
Виходячи на захист свого проекту ви користуєтесь алгоритмом захисту творчого проекту. В цей час всі інші аналізують проект в робочих зошитах на сторінці з таблицями для аналізу проекту, оцінювати ви будете за п’ятибальною шкалою та такими критеріями:
-
доцільність анімаційних ефектів;
-
актуальність практичного застосування поданого проекту
-
оригінальність розробки проекту
-
якість оформлення проекту
Домовимось оцінювати об’єктивно.
А зараз у вас є 2 хвилини на ознайомлення з алгоритмом захисту та короткий запис його на сторінці для нотаток.
Критерії оцінювання проектів
Група
|
Доцільність анімаційних ефектів
|
Актуальність практичного застосування поданого проекту
|
Оригінальність розробки проекту
|
Якість оформлення проекту
|
Музика
|
|
|
|
|
Математика
|
|
|
|
|
Інформатика (практична робота)
|
|
|
|
|
Українська мова
|
|
|
|
|
Читання
|
|
|
|
|
Інформатика (закріплення знань)
|
|
|
|
|
Алгоритм захисту творчого проекту
-
Оголосити мету проекту
-
Оголосити назву і завдання проекту
-
Доповнити речення:
-
Як основу для створення проекту взято_____________ алгоритм. Тому що…
-
Створений проект можна використати …
-
Доопрацювати проект можна ...
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми заняття
-
(Гра «4 малюнки 1 слово»)
-
Для того щоб дізнатись тему нашого заняття, я пропоную вам пограти в гру «4 малюнки 1 слово».
-
Ви можливо чули про таку гру?
-
Хтось може оголосити правила гри?
У вас є 4 малюнки, їх між собою зв’язує одна, треба здогадатись яке слово зашифровано за допомогою цих 4 малюнків. Зрозуміли? Отже 1 група малюнків:
- Отже це… розробка.
-2 група малюнків:
- Отже це… навчання.
-3 група малюнків:
-
Отже це… проект.
-
А тепер давайте об’єднаємо ці 3 отриманих слова в одне речення. Що в нас вийшло?
-
Так, «Розробка навчального проекту»
-
Хто може пояснити чим відрізняється творчий проект від навчального?
ІV Практична робота
-
Інструктаж до виконання практичного завдання
-
Вашим завданням буде створити начальний проект з тем які у вас подані в ваших робочих аркушах, тематика така: «Складові персонального комп’ютера», «Інформаційні процеси», «Алгоритми», «Історія виникнення ПК», всі ці теми вивчаються в початкових класах, а точніше в 2 класі, отже це вам може знадобитися на практиці.
-
Завдання до виконання також є в ваших робочих зошитах, ознайомтесь.
-
Всі необхідні матеріали знаходяться на робочому столі в папці «Навчальний проект»
-
На цю роботу у вас є ____ хвилин.
-
А тепер тихенько сідаємо за комп’ютерні столи.
-
Робота за ПК
V Підведення підсумків
-
Бесіда
-
Яку програму ми з вами вивчали?
-
Для чого вона нам необхідна?
-
Які можливості вона нам надає?
-
Рефлексія «Закінчіть речення»:
-
Було цікаво…
-
Я навчився (лась)…
-
У мене вийшло…
-
Тепер я можу…
-
Я спробую…
-
Мені захотілося…
-
Було важко…
-
Перевірка емоційного стану студентів «Додай емоцію спрайту»
-
На ваших столах лежать спрайти (смайлики), подумайте яку емоцію ви відчували на сьогоднішньому занятті і додайте її вашому спрайту.
-
Прощання