16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Методичні рекомендації "Використання задач практичного спрямування на уроках інформаики"

Про матеріал
Методичні рекомендації щодо використання задач практичного спрямування на уроках інформатики
Перегляд файлу

Методичні рекомендації
щодо використання задач практичного
спрямування на уроках інформатики

Уклала Іванів О.В. учитель інформатики Дудчанського ЗОСШП

 

Завдання учителя інформатики полягає у організації навчально-виховного процесу, який спрямує діяльність учнів на практичне застосування знань, умінь та навичок, здобутих на уроках інформатики. Адже без розв´язування задач, пов´язаних з життям, програмовий матеріал вивчати буде нецікаво, та й не засвоїться певною мірою. Необхідно змістити акцент – не завдання потрібні для закріплення матеріалу, а базові знання необхідні для розв´язання поставлених задач.

Виконати завдання – це знайти оптимальне рішення в заданій ситуації. Розв´язання стандартних завдань надає можливість закріпити вивчене, але не навчає розширеному аналізу, пошуку декількох способів вирішення. А саме пошукова діяльність спонукає до необхідності вивчати питання з декількох ракурсів. Як правило, такі задачі викликають значний інтерес, особливо якщо їх розв´язання підказує учням практичне застосування набутих знань.

Задачі практичного змісту сприяють свідомому засвоєнню курсу інформатики. Такі завдання забезпечують необхідність математичного моделювання поставленого завдання та його реалізацію засобами інформатики:

  • активізують навчальний процес;
  • підвищують теоретичний рівень навчання інформатики;
  • забезпечують зв’язок інформатики з іншими предметами;
  • допомагають краще зрозуміти необхідність вивчення інформаційних технологій для успішного оволодіння майбутньою професією.

Під час розв´язання задач практичного спрямування необхідно дотримуватися певної послідовності:

  • вивчення умови задачі, з´ясування необхідних засобів для реалізації;
  • аналіз змісту, уточнення вхідних та вихідних даних;
  • з´ясування закономірностей, покладених в основу описаних завдань, явищ;
  • складання алгоритму розв´язування задачі (блок-схеми, опис);
  • реалізація алгоритму – створення електронної таблиці, текстового документа,  програми, публікації;
  • аналіз отриманих результатів;
  • корекція та пошук інших способів розв’язання.

Важливим пунктом є пояснення важливості задачі з точки зору навчальних та професійних інтересів (розуміння учнями, яку користь має розв´язання цієї задачі для оволодіння певною професією).

Приклади задач практичного спрямування:

  • Тема «Електронні таблиці»
    • Опрацювання розрахункових відомостей для заробітної плати.
    • Обробка статистичних даних, отриманих у результаті досліджень.
    • Управління ціновою політикою відносно товарів з урахуванням зміни курсу валют.
    • Розрахунки середнього балу атестату тощо.
    • Розрахунки стану депозитну вкладника банка залежно від відсотку річних та періоду
  • Тема «Комп´ютерна графіка»
    • Розробка банерів та анімаційних картинок для власного сайту у середовищі графічного редактора.
    • Розробка рекламної вивіски для магазину, організації тощо.
    • Розробка тематичних листівок, плакатів у растрових та векторних графічних редакторах
  • Тема «Системи управляння базами даних»
    • Створення БД для обліку товарів магазину на складі.
  • Тема «Алгоритми та програми»
    • Розробка калькуляторів у програмних середовищах:
      • обчислення площ, об’ємів та інших параметрів геометричних фігур (інформатика + геометрія)
      • розв’язання квадратних рівнянь, нерівностей  (інформатика + алгебра)
      • побудова арифметичних та геометричних послідовностей
      • створення робочого екрану електронного пристрою тощо.
  • Тема «Мультимедійні та гіпертекстові документи»
    • Опрацювання мультимедійних даних для створення готового проекту.
    • Створення сайту класу (гуртка).

Отже, задачі практичного спрямування є однією з умов підвищення актуалізації пізнавальної діяльності учнів, що забезпечує ефектність навчально-виховного процесу, створює умови для подальшої успішної діяльності, усебічного розвитку особистості, сприяє кращій підготовці майбутніх фахівців, демонструє шлях зростання конкурентоспроможності у сучасному світі.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Іванів Ольга
Додано
28 березня
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку