Методичні рекомендації
щодо використання задач практичного
спрямування на уроках інформатики
Уклала Іванів О.В. учитель інформатики Дудчанського ЗОСШП
Завдання учителя інформатики полягає у організації навчально-виховного процесу, який спрямує діяльність учнів на практичне застосування знань, умінь та навичок, здобутих на уроках інформатики. Адже без розв´язування задач, пов´язаних з життям, програмовий матеріал вивчати буде нецікаво, та й не засвоїться певною мірою. Необхідно змістити акцент – не завдання потрібні для закріплення матеріалу, а базові знання необхідні для розв´язання поставлених задач.
Виконати завдання – це знайти оптимальне рішення в заданій ситуації. Розв´язання стандартних завдань надає можливість закріпити вивчене, але не навчає розширеному аналізу, пошуку декількох способів вирішення. А саме пошукова діяльність спонукає до необхідності вивчати питання з декількох ракурсів. Як правило, такі задачі викликають значний інтерес, особливо якщо їх розв´язання підказує учням практичне застосування набутих знань.
Задачі практичного змісту сприяють свідомому засвоєнню курсу інформатики. Такі завдання забезпечують необхідність математичного моделювання поставленого завдання та його реалізацію засобами інформатики:
Під час розв´язання задач практичного спрямування необхідно дотримуватися певної послідовності:
Важливим пунктом є пояснення важливості задачі з точки зору навчальних та професійних інтересів (розуміння учнями, яку користь має розв´язання цієї задачі для оволодіння певною професією).
Приклади задач практичного спрямування:
Отже, задачі практичного спрямування є однією з умов підвищення актуалізації пізнавальної діяльності учнів, що забезпечує ефектність навчально-виховного процесу, створює умови для подальшої успішної діяльності, усебічного розвитку особистості, сприяє кращій підготовці майбутніх фахівців, демонструє шлях зростання конкурентоспроможності у сучасному світі.