Мета:
Узагальнити й систематизувати знання дітей про Космос, закріпити уявлення дітей про будову Сонячної системи, повторити назви планет; закріпити навички читання складів, пряму і зворотню лічбу, орієнтування в просторі; сприяти розвитку самостійних суджень у висловлюванні власних думок; розвивати логічне мислення, фантазію, зв'язне мовлення.
Виховувати навички культури спілкування, інтерес до занять.
Матеріал :Слова-картки, склади, схеми, звукові моделі слів, малюнки-зображення Сонця, Місяця, Сонячної системи, комети, дня і ночі, глобус, макет ракети.
Заняття з «Природи Космосу», розвитку зв’язного мовлення в старшій групі « У космосі »
Мета:
Узагальнити й систематизувати знання дітей про Космос, закріпити уявлення дітей про будову Сонячної системи, повторити назви планет; закріпити навички читання складів, пряму і зворотню лічбу, орієнтування в просторі; сприяти розвитку самостійних суджень у висловлюванні власних думок; розвивати логічне мислення, фантазію, зв’язне мовлення.
Виховувати навички культури спілкування, інтерес до занять.
Матеріал :Слова-картки, склади, схеми, звукові моделі слів, малюнки-зображення Сонця, Місяця, Сонячної системи, комети, дня і ночі, глобус, макет ракети.
Хід заняття
1. Наша планета –Земля.
Щедра вона і багата.
Гори, ліси і поля-
Наша домівка малята.
(Діти підходять до глобуса).
Ведуча. Діти, що ж це за предмет такий круглий?(глобус)
Він точнісінько такий ,як наша Земля, тільки, порівняно з нею, дуже маленький. Допомагає людям більше дізнатися про Землю. Земля-одна із планет Сонячної системи. Планети не мають власного тепла. Їхня поверхня тверда і зовсім не світиться. Їх зігріває Сонце і освітлює. Така космічна сім’я –це Сонячна система. Пригадаймо, що таке Космос?
(Відповіді дітей)
Ведуча. Сьогодні ми з вами вирушимо у політ над землею.
(Вбігає Баба-Яга)
2.Баба-Яга.Чи ви бачили таке нахабство? Лечу в гості .мрію про смачну вечерю, аж тут бац, і велика каструля прямо в мою ступу врізалася. І ось результат-ступи немає, а у мене синець.
Ведуча Зажди , бабусю, ця конструкція нагадує нам…
Діти. Літаючу тарілку.
Баба-Яга Чи це тарілка, чи сковорідка, а я її здам на металобрухт-гроші на нову ступу будуть.
Ведуча Не бурчи. Хочеш з нами у політ?
Баба-Яга Я полетіла б. А що як вкрадуть оце?
3.Ведуча То бери із собою. Летіти будемо на апараті,н азву якого потрібно скласти з частин.
(на картках написані склади ,діти складають слово)
ЗО-РЕ-ЛІТ
4.а)У головному комп’ютері щось зламалося і порушився цифровий ряд. Викладіть його правильно.
10,1,5,8,6,3,7,4,2,9
б)Покладіть трикутник на цифру 7,прямокутник на цифру ,яка більша від 4 на 1,овал на цифру, яка менша від 9 на 3.
в)Знайдіть подібні фігури:
-за кольором,
-за формою,
-за величиною.
5.Ведуча Із всіма завданнями справилися, можна вирушати у дорогу. А з піснею нам буде веселіше летіти.
Пісня
Від героїв космонавтів
Нам не личить відставать.
Ми ,малята-дошкільнята,
Також будемо літать.
Космонавти залюбки
Полетять аж на зірки.
Космонавти, космонавти,
Вас вітають малюки.
(Діти у Космосі. Стіна, на якій мерехтять різнокольорові гірлянди, на другій стіні плакати із зображенням: комети, планет, Сонця, Місяця, атрибути до виконання завдань із грамоти).
Ведуча Срібними ліхтариками мерехтять зорі. Ці зорі-теж планети. тільки знаходяться дуже-дуже далеко від нас. Зірки об’єднуються у групи –сузір’я і нагадують різних птахів, тварин.
(Діти читають вірші)
Тож гарні імена в сузір’їв на небі-
Чи то Андромеда, чи Ліра, чи Лебідь.
Зірок тих, мабуть, сто разів по сто тисяч
Усіх не оглянеш, хоч тиждень крутися.
А далі заглибся в небесні затони:
Зірок безіменних мільйони й мільйони.
Здається, звичайні собі, непомітні,
Та якось із ними ясніше в пітьмі.
6.Ведуча Діти, чи боїтеся ви темряви?(Відповіді дітей)
Психогімнастика. (Діти закривають оченята)
Заплющіть очі. Нашу Землю сповиває тиха ніч…На небі спалахують чарівні зірочки-більші та менші, що мерехтять золотом і сріблом. Уявіть себе зірочками. Замерехтіли наші зірочки-покліпайте оченятками. Зірочки розминають після сну свої промінчики- підніміть руки вгору. Ось так яскраво сяють наші зірки.
Невдовзі ранок…
-Діти, як наступає ранок?(Це домашнє завдання. Діти мали спитати в дорослих ,як починається ранок).
-Про що ви думали, дивлячись у зоряне небо?
-Яку зірку можна побачити вдень?(Сонце)
Сонце-найбільша зірка нашої Сонячної системи. Вона освітлює і зігріває все навколо.
-Що потрібно для життя людини?
(Розповіді дітей)
7.Ведуча Давайте ми викладемо екологічний ланцюжок за допомогою картинок.
8.Ведуча Розглянемо будову Сонячної системи.
Діти
1.Я не знав ,що Сонце-
Це велика зірка.
І здаля нам сяє
Вона так привітно.
І навколо неї
Крутяться постійно,
Марс, Земля, Венера,
І Меркурій швидкий.
2.Не забудь Юпітер
І Сатурн з Ураном,
А Нептун з Плутоном
Теж їм друзі славні.
Сонце-зірку нашу,
І планет цих дев’ять
Разом називають-
Сонячна система.
8.Ведуча В небі куля вогнена,
Має довгий хвіст вона.
Я не зірка, не планета
Здогадалися-….(комета).
Давайте її розглянемо. На що вона схожа?
Комети-це шматочки брудного льоду. Коли вони з’являються поблизу сонця, то нагріваються, тануть і можуть випускати хвіст із пилу і газу. Тоді ми їх можемо побачити у вечірньому небі.
9.Гра»У якому квадраті комета»
Мета Закрітипи вміння дітей орієнтуватися в просторі, рахувати в межах 10,розвивати логічне мислення.
Умови гри. Переставляти з квадрата у квадрат фішку-комету.
1 |
2
|
3
|
|
4 |
5 |
6 |
|
7 |
8 |
9 |
10.ВедучаВідгадайте загадки.
По синьому морі човник пливе?(Місяць)
-Це планета?(Ні)
-Що таке Місяць?(Супутник Землі)
11.ВедучаОсь і нове завдання. Треба розшифрувати назви планет. Робота з пазлами
А Р М С Я Л Е М З
2 3 1 4 5 4 2 3 1
Складіть слова Сатурн, Юпітер, Уран.
11.Ведуча Пора, Бабо –Яга, з нами погратися.
Баба-Яга -Яка планета найбільша?(Юпітер)
-Яка найменша?(Меркурій)
-Яка схожа на капелюх?(Юпітер)
-Що було б ,якби не було Сонця?(Роздуми дітей)
Ведуча Ой, бабусю, твоя тарілка запрацювала.
(Входять інопланетяни танцюють танок і забирають тарілку)
Ведуча Нехай вони її забирають ,а ми летимо у дитсадок і будемо майструвати бабусі ступу.
Наша планета має блакитний колір. Це колір повітря, води. Земля - Єдина планета Сонячної системи, на якій є життя. Мандруючи Космосом, ми з вами багато дізналися. І вже знаємо, що Всесвіт-це дім для всього, що існує, для всіх планет, зірок та зоряних світів, і життя живих і неживих істот, яке існує у Всесвіті.