Заняття "Заняття з «Природи Космосу», розвитку зв’язного мовлення в старшій групі « У космосі »"

Про матеріал

Мета:

Узагальнити й систематизувати знання дітей про Космос, закріпити уявлення дітей про будову Сонячної системи, повторити назви планет; закріпити навички читання складів, пряму і зворотню лічбу, орієнтування в просторі; сприяти розвитку самостійних суджень у висловлюванні власних думок; розвивати логічне мислення, фантазію, зв'язне мовлення.

Виховувати навички культури спілкування, інтерес до занять.

Матеріал :Слова-картки, склади, схеми, звукові моделі слів, малюнки-зображення Сонця, Місяця, Сонячної системи, комети, дня і ночі, глобус, макет ракети.

Перегляд файлу

Заняття з «Природи Космосу», розвитку   зв’язного     мовлення  в старшій групі  «   У космосі   »

 

   Мета:

Узагальнити й систематизувати знання дітей про Космос, закріпити уявлення дітей про будову Сонячної системи, повторити назви планет; закріпити  навички читання складів, пряму і зворотню лічбу, орієнтування в просторі; сприяти розвитку самостійних суджень у висловлюванні власних думок; розвивати логічне мислення, фантазію, зв’язне мовлення.

Виховувати навички культури спілкування, інтерес до занять.

Матеріал :Слова-картки, склади, схеми, звукові моделі слів, малюнки-зображення Сонця, Місяця, Сонячної системи, комети, дня і ночі, глобус, макет ракети.

 

Хід     заняття

1. Наша планета –Земля.

Щедра вона і багата.

Гори, ліси і поля-

Наша домівка малята.

(Діти підходять до глобуса).

Ведуча. Діти, що ж це за предмет такий круглий?(глобус)

Він точнісінько такий ,як наша Земля, тільки, порівняно з нею, дуже маленький. Допомагає людям більше дізнатися про Землю. Земля-одна із планет Сонячної системи. Планети  не мають власного тепла. Їхня поверхня тверда і зовсім не світиться. Їх зігріває Сонце і освітлює. Така космічна сім’я –це Сонячна система. Пригадаймо, що таке Космос?

(Відповіді дітей)

Ведуча. Сьогодні ми з вами вирушимо у політ над землею.

(Вбігає Баба-Яга)

2.Баба-Яга.Чи ви бачили таке нахабство? Лечу в гості .мрію про смачну вечерю, аж тут бац, і велика каструля прямо в мою ступу врізалася. І ось результат-ступи немає, а у мене синець.

Ведуча Зажди , бабусю, ця конструкція нагадує нам…

Діти. Літаючу тарілку.

Баба-Яга Чи це тарілка, чи сковорідка, а я її здам на металобрухт-гроші на нову ступу будуть.

Ведуча Не бурчи. Хочеш з нами у політ?

Баба-Яга Я полетіла б. А що як вкрадуть оце?

3.Ведуча То бери із собою. Летіти будемо на апараті,н азву якого потрібно скласти з частин.

(на картках написані склади ,діти складають слово)

ЗО-РЕ-ЛІТ

4.а)У головному комп’ютері щось зламалося і порушився цифровий ряд. Викладіть його правильно.

10,1,5,8,6,3,7,4,2,9

 б)Покладіть трикутник на цифру 7,прямокутник на цифру ,яка більша від 4 на 1,овал на цифру, яка менша від 9 на 3.

в)Знайдіть подібні фігури:

-за кольором,

-за формою,

-за величиною.

 5.Ведуча Із всіма завданнями справилися, можна вирушати у дорогу. А з піснею нам буде веселіше летіти.

Пісня

Від героїв космонавтів

Нам не личить відставать.

Ми ,малята-дошкільнята,

Також будемо літать.

Космонавти залюбки

Полетять аж на зірки.

Космонавти, космонавти,

Вас вітають малюки.

(Діти у Космосі. Стіна, на якій мерехтять різнокольорові гірлянди, на другій стіні плакати із зображенням: комети, планет, Сонця, Місяця, атрибути до виконання завдань із грамоти).

Ведуча Срібними ліхтариками мерехтять зорі. Ці зорі-теж  планети. тільки знаходяться дуже-дуже далеко від нас. Зірки об’єднуються у групи –сузір’я  і нагадують різних птахів, тварин.

(Діти читають вірші)

Тож гарні імена в сузір’їв  на небі-

Чи то Андромеда, чи Ліра, чи Лебідь.

Зірок тих, мабуть, сто разів по сто тисяч

Усіх не оглянеш, хоч тиждень крутися.
А далі заглибся в небесні затони:

Зірок безіменних мільйони й мільйони.

Здається, звичайні собі, непомітні,
Та якось із ними ясніше в пітьмі.

6.Ведуча Діти, чи боїтеся ви темряви?(Відповіді дітей)

Психогімнастика. (Діти закривають оченята)

Заплющіть очі. Нашу Землю сповиває тиха ніч…На небі спалахують чарівні зірочки-більші та менші, що мерехтять золотом і сріблом. Уявіть себе зірочками. Замерехтіли наші зірочки-покліпайте оченятками. Зірочки розминають після сну свої промінчики- підніміть руки вгору. Ось так  яскраво сяють наші зірки.

 Невдовзі ранок…

-Діти, як наступає ранок?(Це домашнє завдання. Діти мали спитати в дорослих ,як починається ранок).

-Про що ви думали, дивлячись у зоряне небо?

-Яку зірку можна побачити вдень?(Сонце)

Сонце-найбільша зірка нашої Сонячної  системи. Вона освітлює і зігріває все навколо.

-Що потрібно для життя людини?

(Розповіді дітей)

7.Ведуча Давайте ми викладемо екологічний ланцюжок за допомогою картинок.

8.Ведуча Розглянемо будову Сонячної системи.

Діти

1.Я не знав ,що  Сонце-

Це велика зірка.

І здаля нам сяє

Вона так привітно.

І навколо неї

Крутяться постійно,
Марс, Земля, Венера,

І Меркурій швидкий.

2.Не забудь Юпітер

І Сатурн з Ураном,

А Нептун з  Плутоном

Теж їм друзі славні.

Сонце-зірку нашу,
І планет цих дев’ять

Разом називають-

Сонячна система.

8.Ведуча В небі куля вогнена,
Має довгий хвіст вона.

Я не зірка, не планета

Здогадалися-….(комета).

Давайте її розглянемо. На що вона схожа?

Комети-це шматочки брудного льоду. Коли вони з’являються  поблизу сонця, то нагріваються, тануть і можуть випускати хвіст із пилу і газу. Тоді ми їх можемо побачити у вечірньому небі.

9.Гра»У якому квадраті комета»

Мета Закрітипи вміння дітей орієнтуватися в просторі, рахувати в межах 10,розвивати логічне мислення.

Умови гри. Переставляти з квадрата у квадрат фішку-комету.

 

1

2

 

3

 

4

5

6

7

8

9

10.ВедучаВідгадайте загадки.

По синьому  морі човник пливе?(Місяць)

-Це планета?(Ні)

-Що таке Місяць?(Супутник Землі)

11.ВедучаОсь і нове завдання. Треба розшифрувати назви планет. Робота з пазлами

А    Р   М  С             Я  Л  Е  М  З

2     3     1    4             5   4   2   3    1

Складіть слова Сатурн, Юпітер, Уран.

11.Ведуча Пора, Бабо –Яга, з нами погратися.

Баба-Яга  -Яка планета найбільша?(Юпітер)

-Яка найменша?(Меркурій)

-Яка схожа на капелюх?(Юпітер)

-Що було б ,якби не було Сонця?(Роздуми дітей)

 Ведуча Ой, бабусю, твоя тарілка запрацювала.

(Входять інопланетяни танцюють танок і забирають тарілку)

Ведуча Нехай вони її забирають ,а ми летимо у дитсадок і будемо майструвати бабусі ступу.

Наша планета має блакитний колір. Це колір повітря, води. Земля - Єдина планета Сонячної системи, на якій є життя. Мандруючи Космосом, ми з вами  багато дізналися. І вже знаємо, що Всесвіт-це дім для всього, що існує, для всіх планет, зірок та зоряних світів, і життя живих і неживих істот, яке  існує у Всесвіті.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Слодзяк Люба
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додав(-ла)
Замелюк Марія
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
6037
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку