Інтегроване заняття з пріоритетом сталого розвитку із залученням до колективної діяльності, дітей з аутичним спектром
«Збережи тепло в будинку»
Вихователь:
Олена МЕЛЬНІКОВА
2021 рік
Мета: продовжувати формувати розуміння єдності людини і природи, відповідальність заощадження природних ресурсів, життєву компетентність. Заохочувати дитину з ООП виконувати завдання разом з дітьми всієї групи дотримуючись певних правил. Продовжувати вчити працювати з LEGO- цеглинками та коректурною таблицею, закріплювати знання правил збереження тепла. Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять. Виховувати ощадливість, любов та бережливе ставлення до всього живого.
Матеріал: костюми диких тварин, скриня, лего цеглинки- частини сонечка, свічка, коректурна таблиця (настінна), індивідуальна для дитини з ООП , плівка харчова, фарби гуашеві, картинки (кому потрібне тепло), клубок, відео - руханка «Ми малята, ми звірята».
Попередня робота: підбір пісні для об’єднання в коло, розгляд коректурної таблиці.
Хід заняття
Я сьогодні пропоную нам з вами трішки пограти, по подорожувати, пропоную обрати собі костюм героя, ким ви б хотіли побути в сьогоднішній подорожі, ось костюми в нашій скрині, уявіть себе кимось, відтворіть рухи, поведінку під музичний супровід кожного з героїв
(вовк, ведмідь, лисиця, зайчик, їжачок).
Вам подобається бути, ким, хто ти - їжачок, ти - лисичка, ти - ведмідь, а ти - вовчок, а я буду - ЛИСИЧКОЮ
Ось доріжки не прості, ми повинні їх пройти (на підлозі кульки повітряні, треба по черзі продмухати між гімнастичними палицями (по доріжці) повітряну кульку)
Чуєте, кличе музика нас у коло
Доброго ранку,
Доброго дня!
Бажаєте ви,І бажаю Вам я!
(клубочком привітаємось та павутинку сплітаємо)
Відео - руханка «Ми малята, ми звірята»
Мета сприяє фізичному розвитку дітей , зміцненню здоров'я й загартовування організму дошкільників, виховання дисциплінованості та почуття колективізму.
А ось і перша перешкода, треба відгадати загадку
Увесь світ обігріває
Втоми геть воно не знає
Усміхається в віконце
Золоте і щедре СОНЦЕ!
Ось погляньте у віконці, виглядає жовте сонце
гімнастика для очей
(міцно заплющили очі, широко їх відкриваємо, повторити 3 рази)
Його треба зобразити, а нам допоможуть лего- цеглинки
(складаємо з чотирьох частин-цеглинок, сонечко)
Давайте подумаємо...
поглянемо навколо на зображення, що підготовані для вас та скажемо, кому потрібне сонце.... виберемо зображення.
(тварини, рослини, люди, іграшки)
В яку пору року потрібно найбільше тепла? Чому? Якого?
Чим ми користуємося? Що винайшли, щоб в дома було тепло?
Розгляд коректурної таблиці (настінна) «Загадки тепла»
Примітка (для дитини з ООП підготована індивідуальна коректурна таблиця для роботи з асистентом вихователя та настінна гра для заохочення дитини)
1) Що є осередком тепла для тварин? (вулик, барліг, будка, дупло тощо).
2) Що рятує від холоду людей? (одяг, будинки тощо).
3) Будинок, квартира можуть дарувати тепло? (Ні, вони, як і одяг, лише зберігають тепло).
4) Одяг дає тепло? (ні, лише зберігає тепло).
5) Що винайшли люди, аби в холодну пору в їхніх оселях було тепло? (печі, батареї, каміни, різні обігрівачі).
(як обігрівати оселю, як зберігати тепло. Щоб у його оселі було ще тепліше.)
- Утеплити вікна або встановити енергозбережувальні склопакети.
- Опускати на ніч жалюзі
- Не загороджувати батареї меблями та не завішувати їх шторами.
- Між батареєю і стіною встановити екран з алюмінієвої фольги (вона відбиває тепло й спрямовує його у кімнату).
- Провітрювати приміщення, відчиняючи вікно навстіж (якщо відчинене наполовину, кімната вихолоджується, а не провітрюється)
Вогонь, барліг, камін
Дупло, одяг, будка
Кондиціонер, батарея, піч
Давайте підійдемо до вікна, чи тепло, чому, а якщо його зараз відчинити, що відбудеться?
Давайте перевіримо, звідки йде тепло, запалимо свічки, одну буду тримати внизу, іншу вгорі
Вгорі полумя тягне на вулицю
Внизу повітря дме в середину
В кімнаті повітря тепле, легке, любить мандрувати
А з вулиці заповзає холодне, важке, хоче погрітися, швидке повітря.
Дихальна вправа «Зігріємо лапки Лисичці»
Наші лапки вже починають мерзнути, давайте їх зігріємо під звуки «вітру», дихати у долоні, вимовляючи звук «х-х-х», ніби зігрівати їх
Мета: формувати, зберігати, зміцнювати й відновлювати фізичне здоров'я дітей, вправляти у правильному носовому диханні, зміцнювати дихальні м'язи.
Якщо залишити двері і вікна відчиненими, що відбудеться, чому? Навіщо берегти тепло, не зачиняти жалюзі, щоб сонце світило, не закривати батареї, утеплювати стіни, замазувати тріщини в стінах.
Ви мені ЛИСИЧЦІ, допомогли розібратися, велике дякую, а я вам «звірятам» приготувала велику галявину на якій не вистачає великого яскравого сонечка, давайте його намалюємо.
(малювання на харчовій плівці, «сонечка»)
Ким ви сьогодні були, де подорожували, що сподобалось найбільше.
ЗНАЮТЬ ДОБРЕ ДІТИ,
СОНЦЕ ВСІМ ПОТРІБНЕ В СВІТІ !