Заняття з (з елементами мнемотехніки) для середньої групи
Тема: «Зимова казка»
Про що ми будемо сьогодні говорити ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку.
Кружляє ніжно білий пух,
Міняє зайчик свій кожух,
Лисиця вділа рукавиці.
В барлозі спить ведмідь кудлатий.
Яка це пора? Спробуй відгадати. (Зима)
- Діти, а ви любите зиму?
- Яка вона? – добір прикметників (срібна, чарівна, холодна, гарна…)
- А що робить зима? – добір дієслів (крутить, морозить, щипає, лютує, дме, січе, мете, сипле).
- А ще зима принесла із собою зимові явища, назвіть які ви знаєте. (П.В. - завірюха, сніг, снігопад, мороз, відлигу, іній, бурульки.)
Дихальна вправа «Завірюха» - діти дують на сніжинки, закріплені на ниточках, сильно і слабо.
Вихователь : Сьогодні до нас в гості завітала королева Знань.
Вона прийшла зі скринькою, туди діти складають приказки, прислів’я, загадки, прикмети пір року. Чи хочете ви покласти туди свої знання ?
Діти : (так)
Вихователь: Давайте пригадаємо, яка зараз пора року? Який місяць?
Діти : почалася зима, наступив грудень.
Вихователь: Зима не дозволяє сонечку світити яскраво. Допоможемо сонечку ?!!
Діти : так
Вихователь : Давайте розкажемо все, що ми знаємо про зиму і вона відступить.
(Діти складають речення, розповідають про зиму за допомогою мнемотаблиці «Зима»)
Наприклад : Взимку на вулиці багато снігу.
Взимку люди святкують свято Нового року.
Взимку люди тепло вдягаються тощо.
Вихователь: Молодці, ви допомогли сонечку, ось подивіться на наше сонечко, внього з’явилися промінчики, давайте візьмемося за руки та погріємося коло сонечка.
(Сонечко з’являється на інтерактивній дошці)
Вправа «пізнавальна про зиму»
Вам подобається зима? А яка вона? Передаючи грудочку снігу, назвіть її ознаки (холодна, сніжна, морозна, красива, люта).
– Давайте складемо розповідь про зиму, використовуючи нашу таблицю.
– Що на ній зображено?
– Літера «З» – позначає що? (настала зима)
– Сніжинки – часто йде холодний сніг.
– Які дерева? А ялинки?
– Що роблять тварини взимку? і т.д
Вихователь розповідає казку «Рукавичка» з викладанням на «живій» картині персонажів.
Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка, та й загубив дід рукавичку.
От біжить мишка, улізла в ту рукавичку та й каже:
— Тут я буду жити!
Коли це жабка плигає та й питає:
— А хто-хто в цій рукавичці?
— Мишка-шкряботушка. А ти хто?
— Жабка-скрекотушка. Пусти й мене!
От уже їх двоє. Коли біжить зайчик. Прибіг до рукавички та й питає:
— А хто-хто в цій рукавичці?
— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка. А ти хто?
— А я зайчик-побігайчик. Пустіть і мене!
— Іди!
От уже їх троє.
Коли це біжить лисичка — та до рукавички:
— А хто-хто в цій рукавичці живе?
— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка та зайчик-побігайчик. А ти хто?
— Та я лисичка-сестричка. Пустіть і мене!
— Та йди!
Ото вже їх четверо сидить. Аж суне вовчик — та й собі до рукавички, питається:
— А хто-хто в цій рукавичці живе?
— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик та лисичка-сестричка. А ти хто?
— Та я вовчик-братик. Пустіть і мене!
— Та вже йди!
Уліз і той. Уже їх п'ятеро.
Коли це тріщать кущі, вилазить ведмідь — та й собі до рукавички, реве й питається:
— А хто-хто в цій рукавичці живе?
— Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка та вовчик-братик. А ти хто?
— Гу-гу-гу! Як вас багато! А я ведмідь-набрідь. Пустіть і мене!
— Куди ми тебе пустимо, коли й так тісно?
— Та якось будемо.
— Та вже йди, тільки скраєчку! Уліз і ведмідь, — шестеро стало.
Та так вже тісно, що рукавичка ось-ось розірветься.
Коли це дід оглядівся,— нема рукавички. Він тоді назад — шукати її, а собачка попереду побігла. Бігла-бігла, бачить — лежить рукавичка і ворушиться. Собачка тоді: «Гав-гав-гав!»
Звірі як злякаються, як вирвуться з рукавички,— так усі й порозбігалися лісом.
Прийшов дід та й забрав рукавичку.
Вихователь: Сподобалась вам казка? (відповіді дітей)
Вихователь: Які звірята жили у рукавичці? (відповіді дітей)
Як ходить мишка, жабка скрекотушка, зайчик …? (відповіді дітей та імітація рухів)
Складання за картинкою свою казку: «рукавичка»
Рефлексія.
- А тепер я пропоную всім стати в коло і поділитися своїми враженнями. Ми передаємо чарівну паличку один одному і ділимося думками. Починайте свої пропозиції такими словами, як «мені сподобалося....», «я запам'ятав....», «я вдома батькам розповім про......» ( Діти передають м'яч і діляться своїми враженнями)
Вихователь:
- А мені сподобалося якими ви активними, талановитими, добрими, веселими були на сьогоднішньому занятті і я хочу вам сказати спасибі!