Консультація для батьків "Чому саме LEGO - конструювання"

Про матеріал
LEGO-конструювання більше, ніж інші види діяльності, розкриває для дошкільника світ техніки, готує грунт для розвитку технічних і творчих здібностей дітей. Конструювання — це діяльність, що має моделюючий характер. Засоби LEGO- конструкторів дають змогу дитині моделювати навколишній простір в самих істотних рисах і відносинах.
Перегляд файлу

 

ЧОМУ  САМЕ  LEGO-КОНСТРУЮВАННЯ???

Витоки здібностей та обдарувань дітей –на кінчиках пальців.

Від пальців ідуть струмочки, які дають наснагу творчій думці…,

чим більше майстерності в дитячих долоньках, тим розумніша дитина.

В. Сухомлинський

«LEGO-конструювання як засіб розвитку пізнавально - творчої діяльності дітей дошкільного віку»

ВСТУП

З мого досвіду роботи у ДНЗ, саме LEGO –конструювання, це сучасний засіб навчання дітей, що відповідає і запитом на самовираження і освітнім завданням. Це гармонійний комплексний ігровий підхід для вивчення найрізноманітніших областей і предметів! Впровадження LEGO -конструкторів у навчальний процес робить його набагато більш привабливим для дитини, сприяє багатогранному розвитку особистості і спонукає до самонавчання надалі.

LEGO-конструювання більше, ніж інші види діяльності, розкриває для дошкільника світ техніки, готує грунт для розвитку технічних і творчих здібностей дітей.

Конструювання — це діяльність, що має моделюючий характер. Засоби LEGO- конструкторів дають змогу дитині моделювати навколишній простір в самих істотних рисах і відносинах. Така специфічна спрямованість своєрідно впливає на психічний розвиток дітей дошкільного віку.

 

 

Насамперед, конструювання сприяє розвитку у дитини образного й елементів наочно-схематичного мислення, формування у неї уявлень про цілісні образи предметів навколишнього світу. Адже під час створення конструкції, тобто моделі певного реального об’єкта, якість його сприйняття у дитини значно підвищується. У процесі розвитку конструктивних здібностей дитині доводиться розв’язувати цілу низку практичних проблем — як будувати, чому так, а не інакше, у якій послідовності виконувати завдання тощо. При розв’язанні цих проблем у дитини формуються початкові уявлення про простір, про мінливість просторових відносин, про переміщення, що спричиняють зміни в розташуванні об’єктів тощо.

 Дитина вчиться сприймати і відтворювати просторові співвідношення між предметами та частинами предметів. При виконанні конструктивних завдань у дошкільників виникає потреба в орієнтуванні на форму та величину предметів, тобто формується специфічне уявлення про простір. Це дуже важливо, адже недостатність просторових уявлень може призвести у майбутньому до значних труднощів дитини у життєдіяльності дитини та у шкільному навчанні, зокрема у вивченні математики, фізики, географії та інших предметів, що потребують уміння орієнтуватись у просторі.

 Дуже важливим є позитивний вплив конструювання на оволодіння загальними способами дій у різних видах діяльності, зокрема на розвиток і вдосконалення зорово-моторної координації. Діти вчаться планувати свою діяльність для досягнення певної мети, діяти двома руками під контролем

 

 

 зору, виконувати завдання до кінця, долаючи труднощі різного характеру, оволодіваючи прийомами виконання практичної діяльності. Навички, отримані на заняттях з конструювання, сприяють моральному вихованню дітей. Вони вчаться поважати дорослих та товаришів, ділитися матеріалами, допомагати один одному, вирішувати проблемну ситуацію спільними зусиллями. Усе це свідчить про величезні потенційні розвивальні можливості конструктивної діяльності.

Основа успіху LEGO - його простота і універсальність. Відповідаючи запитам своїх покупців, постійно змінюючись і вдосконалюючись LEGO міцно зайняв своє місце в дитячих кімнатах, з ним не нудно і ваша фантазія практично не обмежена. Маленькі кубики здатні перетворитися на будь-яку іграшку, в будь-який предмет, втілити будь-яку фантазію, все залежить тільки від грає.

Найвідоміша у світі іграшка, мрія багатьох маленьких хлопчиків і дівчаток - конструктор LEGO з'явилася в Данії, королівстві дитячих казок, на батьківщині Ганса-Християна Андерсена. Здається, саме там, в країні з чарівною атмосферою, з любов'ю до світу дитинства, повинен був з'явитися чудовий конструктор, там його змогли придумати і оцінити по достоїнству. Конструктор LEGO неодноразово отримував премії та нагороди в різних країнах світу, цілком справедливо він був названий одним з найважливіших винаходів 20-го століття.

LEGO - найбільш впізнаваний бренд у світі іграшок, був створений в 1932-му році Оле Кірком Крістіансеном (Оле Кірк Крістіансен) столяром з невеликого містечка Білунд в Данії (Біллунд, Данія). Назву компанія отримала в  1934-му році від словосполучення «рівність GОdt» - «грати добре» на датському. Оле Кірк Крістіансен оголосив про конкурс на кращу назву для фірми серед своїх працівників і у важкій конкурентній боротьбі сам же його і виграв.

З тих пір назва прикрашає собою всю продукцію компанії. Поруч з батьком з підліткового віку працював і син - Готфрід (Годтфред), пізніше очолив компанію. «Важким дитинством» хлопчика багато можуть позаздрити,

 

 

вже з 17-ти років він повністю присвячує себе моделюванню і виробництву дерев'яних іграшок. Пізніше керівництво компанії LEGO Group візьме на себе онук засновника Кільдій Кірк Крістіансен (Кьелд Кірк Крістіансен).

     За моїми спостереженнями всі діти люблять LEGO-конструювання.

 Пальчикова гімнастика «Веселі цеглинки»

Ми цеглинки в руки взяли (Беруть у кожну руку по одній цеглинці (2 ×4)

І місцями поміняли.  (Перекладають цеглинки з однієї руки в другу)

Потім міцно їх з’єднали,  (Скріплюють дві цеглинки разом)

Вгору високо кидали.  (Підкидають цю цеглинку вгору і ловлять)

Раз-два, не роняй,

А швиденько заховай!  (Ховають цеглинку у долонях або за спину)

 

За результатами досліджень і спостережень, вчені зробили висновок, що складання конструктора позитивно впливає на дитину більше, ніж малювання і ліплення з пластиліну. Це пов’язане з тим, що під час малювання та ігор з пластиліном результат праці дитини не завжди виходить успішним. А ось при грі з конструктором LEGO, у дітей завжди виходить щось цільне і красиве. Завдяки своїм формам і кольору, яким чином би малюк не склав деталі, у нього завжди виходить щось схоже на справжні предмети. Досягнення хороших результатів при складанні конструктора формує у дітей впевненість у собі і навіть лідерські якості.

 

 

       LEGO дозволяє дітям вчитися, граючись і навчатись у грі. Саме головне – це надати дітям можливість “проживання” цікавого для них матеріалу. Дізнаючись щось нове, діти навчаються виражати своє ставлення до того, що відбувається. Конструюючи, вони занурюються в організовану дорослими ситуацію. В ході навчальної діяльності діти стають будівельниками, архітекторами, лікарями, водіями, фермерами і т.д., граючись вони вигадують і втілюють в життя свої ідеї. В процесі діяльності розв’язуються різні задачі: психологічні, розвивальні, пізнавальні. Подорожуючи, діти допомагають своїм друзям, визволяють героїв з біди, дізнаються цікавих фактів тощо. Готуючись до подорожі, діти конструюють, вчать вірші, працюють за схемами. При цьому у дітей розвивається творча уява, комунікативні якості, допитливість. Знання, які отримують діти є актуальними, необхідними для них. А цікавий матеріал засвоюється легко і назавжди.

 

9 ПОРАД БАТЬКАМ.

Як грати в Лего з дітьми, щоб їм це пішло на користь?

  • Особливості гри з малюками
  • Вам необхідно привернути увагу дитини. Перший час він може розкидати деталі в сторони.
  • Дайте йому пограти в лего самостійно щоб відбулося знайомство з новою річчю.
  • Далі покажіть вашу зацікавленість даною річчю, збирайте разом прості фігури. Запорука успіху - залучення в гру.
  • Пояснюйте словами що потрібно зробити, просіть допомогти вам, називайте кольору, форми, розміри, чергуйте їх.
  • Дайте йому повторювати за вами легкі для відтворення конструкції, обов'язково хваліть вашого малюка, підігріваючи мотивацію. Дуже скоро він навчиться виконувати завдання по вашим підказкам.
  • Найперше побудоване спорудження бажано щоб була вежа з кубиків.

 

 

  • Дізнавайтеся про предмети на дотик. Сховайте окрему фігурку в мішечок для іграшок, дайте її помацати.
  • Придумуйте казки, проводьте тематичні ігри. Поступово будуйте парки, села, міста.
  • Навчіть описувати деталі.

Конструктори LEGO на сьогоднішній день є незамінним матеріалом для занять у дошкільних установах. У нашому дитячому садку LEGO використовується практично на всіх видах занять. Для педагогічного процесу LEGO-технологія цікава тим, що, базуючись на інтегрованих принципах, об'єднує в собі елементи гри та експериментування. Ігри з LEGO виступають засобом дослідження та орієнтації дитини в реальному світі.

Діти навчаються з моменту народження. Вони торкаються предметів, беруть їх в руки, пересувають  і в такий спосіб досліджують світ навколо себе.

Для дітей віком від трьох до шести років основою навчання є гра, в процесі якої малюки починають наслідувати дорослих, пробувати свої сили, фантазувати, експериментувати. Гра надає дітям величезні можливості для фізичного, естетичного і соціального розвитку.

За методикою з дітьми раннього віку  роль ведучого завжди бере на себе дорослий, так як діти ще не можуть розподілити свої ролі в грі. Для дітей , цього віку педагог вибирає найпростіші ігри. Метою ігор є закріпити колір (синій, червоний, жовтий, зелений, білий) деталей конструктора LEGO, форму (квадрат, прямокутник).

 

 

ІГРИ З ВИКОРИСТАННЯМ КОНСТРУКТОРА  LEGO

“Закоти м’ячик у лунку”

Мета: виховувати терплячість під час виконання завдання; розвивати дрібну моторику рук, координацію рухів; закріпити основні кольори.

Обладнання: LEGO, DUPLO, м’ячики 3(або більше кольорів).

Хід гри:

Спочатку потрібно дитині разом з дорослим вигадати і сконструювати лабіринт для гри. Потім виготовити лунки для м’ячиків (лунки повинні бути такого ж кольору, що і м’ячики). Потім потрібно закотити м’ячик у свою лунку.

“Проведи тваринку у свій будиночок”( для дітей 3-4 років)

Мета: виховувати дружні взаємини в дитячому колективі; розвивати дрібну моторику рук, пам’ять, просторову орієнтацію, увагу;  учити співвідносити розмір предметів.

Обладнання: LEGO, DUPLO, фігурки тварин.

Хід гри:

Виготовити лабіринт або використати з попередньої гри. Для кожної тваринки, відповідно до її розмірів потрібно виготовити свій будиночок. Потрібно кожну тваринку провести лабіринтом так, щоб вона потрапила у свій будиночок. Потім можна попросити , щоб одна тваринка “прийшла у гості “до іншої.

 

Гра «Розклади за кольором»

Мета: Закріпити колір деталей конструктора LEGO.

Матеріал: цеглинки LEGO синього, червоного, жовтого, зеленого, білого кольорів 2 x 2, 5 коробок відповідного кольору.

Хід гри:

Діти по команді ведучого розкладають цеглинки LEGO по коробочках відповідно до кольору.

Гра «Передай цеглинку»

Мета: Розвивати координацію руху.

 

 

Матеріал: 1 велика цеглинка LEGO.

Хід гри:

Ведучий заплющує очі. Діти стоять у колі і за командою ведучого: «Передавай», швидко передають цеглинку один одному. Коли ведучий скаже: «Стоп», він відкриває очі. У кого з дітей виявився цеглинка, той стає ведучим.

 Пальчикова гімнастика «Веселі цеглинки»

Ми цеглинки в руки взяли (Беруть у кожну руку по одній цеглинці (2 ×4)

І місцями поміняли.  (Перекладають цеглинки з однієї руки в другу)

Потім міцно їх з’єднали,  (Скріплюють дві цеглинки разом)

Вгору високо кидали.  (Підкидають цю цеглинку вгору і ловлять)

Раз-два, не роняй,

А швиденько заховай!  (Ховають цеглинку у долонях або за спину)

 

Тепер, коли ви знаєте що розвиває конструктор лего, обов'язково придбайте його,

ТА ГРАЙТЄ З ЗАДОВОЛЕННЯМ!!!

docx
Додано
19 вересня 2021
Переглядів
3387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку