Тема: «Розвиток стресостійкості творчої особистості».
Мета: ознайомити учнів з поняттям стресу та його наслідками, а також шляхами його подолання. Розглянути такі поняття як «релаксація», «аутотренінг», «самонавіювання», «самовиховання»; навчати практичного володіння навичками релаксації; заохотити ліцеїстів до ведення здорового способу життя.
Матеріали та обладнання: ноутбук, програвач, проектор,презентації до теми,картки із завданнями, ілюстрації, прилади для релаксації, словнички психологічних термінів та пам’ятки «Як розвинути в собі стресостійкість?».
Хід роботи
І. Привітання. Актуалізація опорних знань.
Кл. керівник: Доброго дня дорогі діти та шановні гості. Сьогодні ми проводимо годину спілкування з елементами тренінгу, тема якої звучить так: «Розвиток стресостійкості творчої особистості». Сучасний темп життя, наша зайнятість у школі, наші захоплення і таланти, друзі – усе це забирає у нас надзвичайно багато часу, ми не можемо його розподілити раціонально. Біжимо, не встигаємо… Відтак наші успіхи можуть змінюватися невдачами, а внаслідок цього ми розчаровуємось і впадаємо у відчай.
Дайте мені будь – ласка відповіді на такі запитання («Мозковий штурм»):
Наш психологічний центр (Теслюк В., Болобан Л., Хадзарагова Н.) на чолі з психологом ліцею Пархутою В.В. провели напередодні психолого – соціологічне дослідження серед учнів філологічних груп ліцею задля з’ясування причин виникнення стресових ситуацій. З результатами вас ознайомить психолог ліцею Пархута В.В. (Виступ психолога).
ІІ. Теоретична частина.
Кл. керівник: Отже,тема нашої години спілкування «Розвиток стресостійкості творчої особистості». Зараз експерти психолого-інформаційного центру ознайомлять вас з самими поняттям «стрес» та причинами його виникнення. А щоб краще засвоїти дані поняття, мої помічниці роздадуть вам словнички психологічних термінів (учениці роздають картки з термінами: стрес, стресор, релаксація, самовиховання, самонавіювання, стресостійкість, самоконтроль, аутотренінг тощо).
(Показ та коментування презентації).
Кл. керівник: Існує думка про те, що більшість стресів в житті людини ініційовані самою людиною. Адже має значення зовсім не те, що з нами відбувається, а те, як ми це сприймаємо. Усі ми – люди творчі. А усім відомо, що творчі натури дуже вразливі.
Що витримати стрес, треба не боятись його і бути готовим до нього. Існує вислів: «Навчитися плавати можна лише одним шляхом – треба плавати». Тренування стійкості значно може знизити нервове напруження. Для цього необхідно в повсякденному житті вчитись володіти собою, контролювати свою поведінку, свою реакцію на те, що може спровокувати негативні емоції. Завжди треба себе чимось зайняти: комусь для цього потрібно зробити пробіжку, проїхатись на велосипеді, комусь – послухати улюблену музику,відвідати друзів, а комусь – просто відкрити книгу.
Але існує крім цього маса методів, які допомагають знизити емоційне напруження: це прогладжування кішки (секрет заспокоєння у монотонному муркотінні, яке заспокоює), застосування різного виду масажерів. А ще дуже заспокоює людину споглядання акваріуму з рибками, або спостереження за біжучою у фонтані водою. Спробуйте, будучи у великому місті в теплу погоду, затриматись на хвильку біля фонтану, послухайте шум води і подумайте про щось приємне. Думаю, на вашому обличчі неодмінно з’явиться посмішка.
Слід згадати і про заняття йогою. Вправи за цією методикою здатні заспокоїти напружену психіку, привести наші емоції в стан рівноваги. Зараз ми переглянемо відео, з якого дізнаємося як виконувати ці вправи (перегляд відеоролика).
Кл. керівник: Отже, для нормального функціонування центральної нервової системи, необхідно будь – яку діяльність поєднувати і чергувати з відпочинком, виховувати в собі стійкість і не нервувати через дрібниці.
Сьогодні на нашу годину спілкування запрошено і учителя психології ліцею Савіцьку Л.В. Саме цей учитель,як неабияк хто,знає усе про стресові ситуації, їх наслідки, а також як протистояти стресам. (Виступ Савіцької Л.В.).
ІІІ. Практична частина.
Кл. керівник: Отже, ми почули розповідь про шкідливість стресу та шляхи його подолання. А тому я пропоную перейти до практичної частини. Пропоную вашій увазі ряд вправ для релаксації та заспокоєння.
Вправи для релаксації та заспокоєння існують у різних видах, їх є безліч і більшість з них виконуються у позиції «лежачи». Але, в той же час, існує ряд вправ які можна виконувати сидячи на кріслі. Ось їх ми зараз і спробуємо виконати.
IV. Підсумки.
Гр. керівник: Що ж, підбиваючи підсумки нашої сьогоднішньої зустрічі, я хочу побажати вам усім якомога більше приємних моментів та оптимізму. Потрібно завжди тримати себе в руках та сподіватися на краще. Як говорить нам народна мудрість: «Після зливи завжди світить сонце». Вірте завжди у краще, адже віра – це велика сила! А цей ролик допоможе вам трішки підняти настрій та повірити у себе (перегляд ролика «Світ належить оптимістам»).
Кл. керівник: На цьому наша зустріч добігла кінця. Дякую всім за увагу і до нових зустрічей.