Заняттяз елементами тренінгу "Розвиток стресостійкості творчої особистості"

Про матеріал
Усім відомо, що творчі люди єдуже вразливими. Під час провденняданого тренінгу знайомимося що таке стрес,які його наслідки і як йому протистояти.
Перегляд файлу

Тема:  «Розвиток стресостійкості творчої особистості».

Мета: ознайомити учнів з поняттям стресу та його наслідками, а також шляхами його подолання. Розглянути такі поняття як «релаксація», «аутотренінг», «самонавіювання», «самовиховання»; навчати практичного володіння навичками релаксації; заохотити ліцеїстів до ведення здорового способу життя.

Матеріали та обладнання: ноутбук, програвач, проектор,презентації до теми,картки із завданнями, ілюстрації, прилади для релаксації, словнички психологічних термінів та пам’ятки «Як розвинути в собі стресостійкість?».

Хід роботи

І. Привітання. Актуалізація опорних знань.

Кл. керівник: Доброго дня дорогі діти та шановні гості. Сьогодні ми проводимо годину спілкування з елементами тренінгу, тема якої звучить так: «Розвиток стресостійкості творчої особистості». Сучасний темп життя, наша зайнятість у школі, наші захоплення і таланти, друзі – усе це забирає у нас надзвичайно багато часу, ми не можемо його розподілити раціонально. Біжимо, не встигаємо…  Відтак наші успіхи можуть  змінюватися невдачами, а внаслідок цього ми розчаровуємось і впадаємо у відчай.

 Дайте мені будь – ласка відповіді на такі запитання («Мозковий штурм»):

  • Що таке стресова ситуація? Наведіть приклади.
  • Що може призвести до стресу?
  • Які, на вашу думку, причини стресу?

Наш психологічний центр (Теслюк В., Болобан Л., Хадзарагова Н.) на чолі з психологом ліцею Пархутою В.В. провели напередодні психолого – соціологічне дослідження серед учнів  філологічних груп ліцею задля з’ясування причин виникнення стресових ситуацій. З результатами вас ознайомить психолог ліцею Пархута В.В. (Виступ психолога).

ІІ. Теоретична частина.

Кл. керівник: Отже,тема нашої години спілкування «Розвиток стресостійкості творчої особистості». Зараз експерти психолого-інформаційного центру ознайомлять вас з самими поняттям «стрес» та причинами його виникнення. А щоб краще засвоїти дані поняття, мої помічниці роздадуть вам словнички психологічних термінів (учениці роздають картки з термінами: стрес, стресор, релаксація, самовиховання, самонавіювання, стресостійкість, самоконтроль, аутотренінг тощо).

(Показ та коментування презентації).

Кл. керівник: Існує думка про те, що більшість стресів в житті людини ініційовані самою людиною. Адже має значення зовсім не те, що з нами відбувається, а те, як ми це сприймаємо. Усі ми – люди творчі. А усім відомо, що творчі натури дуже вразливі.

Що витримати стрес, треба не боятись його і бути готовим до нього. Існує вислів: «Навчитися плавати можна лише одним шляхом – треба плавати». Тренування стійкості значно може знизити нервове напруження. Для цього необхідно в повсякденному житті вчитись володіти собою,  контролювати свою поведінку, свою реакцію на те, що може спровокувати негативні емоції. Завжди треба себе чимось зайняти: комусь для цього потрібно зробити пробіжку, проїхатись на велосипеді, комусь – послухати улюблену музику,відвідати друзів, а комусь – просто відкрити книгу.

Але існує крім цього маса методів, які допомагають знизити емоційне напруження: це прогладжування кішки (секрет заспокоєння у монотонному муркотінні, яке заспокоює), застосування різного виду масажерів. А ще дуже заспокоює людину споглядання акваріуму з рибками, або спостереження за біжучою у фонтані водою. Спробуйте, будучи у великому місті в теплу погоду, затриматись на хвильку біля фонтану, послухайте шум води і подумайте про щось приємне. Думаю, на вашому обличчі неодмінно з’явиться посмішка.

Слід згадати і про заняття йогою. Вправи за цією методикою здатні заспокоїти напружену психіку, привести наші емоції в стан рівноваги. Зараз ми переглянемо відео, з якого дізнаємося як виконувати ці вправи (перегляд відеоролика).

Кл. керівник: Отже, для нормального функціонування центральної нервової системи, необхідно будь – яку діяльність поєднувати і чергувати з відпочинком, виховувати в собі стійкість і не нервувати через дрібниці.

Сьогодні на нашу годину спілкування запрошено і учителя психології ліцею Савіцьку Л.В. Саме  цей учитель,як неабияк хто,знає усе про стресові ситуації, їх наслідки, а також як протистояти стресам. (Виступ Савіцької Л.В.).

ІІІ. Практична частина.

Кл. керівник: Отже, ми почули розповідь про шкідливість стресу та шляхи його подолання. А тому я пропоную перейти до практичної частини. Пропоную вашій увазі ряд вправ для релаксації та заспокоєння.

Вправи для релаксації та заспокоєння існують у різних видах, їх є безліч і більшість з них виконуються у позиції «лежачи». Але, в той же час, існує ряд вправ які можна виконувати сидячи на кріслі. Ось їх ми зараз і спробуємо виконати.

  1. «Вправа із дзеркалом». Сядьте зручно, візьміть до рук дзеркало. Проаналізуйте сьогоднішній день, чому ви могли зрадіти, а чому, навпаки, ви засмутилися.
  2. Вправа «Колода емоцій». Це вправа для тих, хто хоче навчитися керувати своїми емоціями. В цій колоді є 16 карток з різними видами емоцій: радість, сум,презирство, зухвалість, бадьорість, ненависть, заздрість, злість, щастя, страх, спокій, творчий злет, закоханість, захоплення, роздратування, впевненість, здивування. Витягніть з колоди одну картку, визначте назву емоції та спробуйте її показати. Що може призвести до виникнення саме такої емоції? Скажіть з чим у вас асоціюється ця емоція?

 

  1. Вправа «Море». Сядьте зручно і покладіть руки на коліна долонями догори. Закрийте очі. (Звучить музика і звуки моря). Зробіть глибокий вдих і повільний видих. Шумить морська вода. Хвилі набігають і б’ються в берег моря, цей звук вас заспокоює. Ви сидите на березі, хвилі торкаються ваших ніг. Повільний вдих і видих. Хвилі знову вас торкаються, ваше тіло почуває себе приємно і спокійно. Ви відчуваєте прохолоду води і тепло сонця. Ви – частина природи. Рухаючись у зворотному напрямку на слові «один» розплющте очі (5 – 4  – 3 – 2 – 1).
  2. Вправа «Приємні спогади». Сядьте зручно, заплющіть очі. На вдиху сконцентруйте увагу на м’язах вашого тіла. Спробуйте відновити в пам’яті  приємні і заспокійливі епізоди свого минулого з усіма деталями, пов’язаних з природою. Пригадайте найдрібніші деталі та звуки, аромати. Що ви відчували? Чим більше деталей ви зможете пригадати, тим більше ви зможете розслабитися. Зафіксуйте приємний образ. Прокиньтеся.
  3. Вправа «Нижнє дихання». Сідаємо зручно, опираємось в спинку крісла. Руки кладемо на живіт. Робимо повний видих, при цьому вбираємо живіт всередину(діафрагма піднімається). Повільно вдихаємо повітря через ніс, випнувши живіт (діафрагма опускається). Видихаємо повітря. Цю вправу можна виконувати навіть на перерві, або навіть у стресовій ситуації щоб перевести подих.
  4. Вправа «Я посміхаюсь». Щоб наша зустріч була доброю, щирою та залишила гарні спогади, подаруйте посмішку один одному. Адже відомо, коли люди посміхаються, на душі стає тепліше, світліше і веселіше Саме через усмішку ми даруємо тепло і доброту своєї душі. Даруємо посмішку один одному по колу.

IV. Підсумки.

Гр. керівник: Що ж, підбиваючи підсумки нашої сьогоднішньої зустрічі, я хочу побажати вам усім якомога більше приємних моментів та оптимізму. Потрібно завжди тримати себе в руках та сподіватися на краще.  Як говорить нам народна мудрість: «Після зливи завжди світить сонце». Вірте завжди у краще, адже віра – це велика сила! А цей ролик допоможе вам трішки підняти настрій та повірити у себе (перегляд ролика «Світ належить оптимістам»).

Кл. керівник: На цьому наша зустріч добігла кінця. Дякую всім за увагу і до нових зустрічей.

doc
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
1221
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку