Презентація класу «Моя золота поличка»
Мета: ознайомити учнів з найпопулярнішими книгами серед молоді; розвивати в учнів зацікавленість до книги та її історії, до читання; на основі історичних фактів наголосити на важливості книги в нашому житті; виховувати інтерес до читання, бережливе ставлення до книги.
Хід роботи
І. Кл. керівник:
Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про книги. Знаю, що всі ви багато читаєте, цікавитесь літературними новинками. Тому тема нашої години спілкування «Моя золота поличка». Я не випадково назвала так нашу зустріч. Чому саме ми дізнаємось трохи згодом. Хочу представити вам наших гостей. Це бібліотекар нашого ліцею Аврамишин Г.М., учитель світової літератури Мельник Т.А.
Ми не можемо уявити своє життя без книги, адже це – наш постійний супутник. Наше знайомство починається ще в ранньому дитинстві, коли ми слухаємо казки, вірші, які читають нам мами, бабусі. Книги – це джерело знань для дошкільняти, школяра, студента, зрілої людини. От і в народі говорять: Хто багато читає, той багато знає…
Буває часом так, що прочитавши книгу, ми читаємо її знову і знову, але кожен раз знаходимо у ній щось нове і цікаве.
Напередодні я провела анкетування в нашій групі «Ти і книги». Результати мене вразили.
Усі учні нашої групи (100%) є читачами бібліотеки ліцею, міської бібліотеки, а також бібліотеки Ю.Словацького.
78% учнів читають твори сучасної української літератури і світові бестселери.
ІІ. Звідки походить книга? Якими були перші книги? Про це нам розповість бібліотекар ліцею Аврамишин Г.М. (Демонстрація презентації «Історія книги»).
Запитання для бесіди:
ІІІ. Редколегії нашої групи було дане завдання провести опитування серед однокласників про їх улюблені книги. Прошу голову редколегії оголосити результати (Презентація «Топ-10 улюблених книг 32 групи»).
IV. Кл. керівник: Отже, ми мали змогу переконатись, що наші учні читають дуже багато. Пропоную кожному представити порт фоліо своєї улюбленої книги, які ми і складатимемо на золоту поличку книг нашої групи. (Учні презентують улюблені книги і ставлять їх на золоту поличку).
V. Кл. керівник: Для того що переконатись наскільки ви уважні читачі, ми пограємо в літературне лото. Поділіться на три команди. Кожна команда отримує конверт з назвами художніх творів та іменами літературних героїв. Ви повинні відгадати до яких саме творів належать ці герої і розкласти вірно картки з їх іменами.
VI. Підсумкова бесіда: Яку із нещодавно прочитаних книг ти порадиш прочитати?
Цитати про книги:
Книга – велика річ, поки людина вміє нею користуватися… О. Блок
Хороша книга – просто свято. В. Гюго
Коли людина припиняє читати, вона перестає мислити. Д. Дідро
Хороша книга – ніби бесіда з розумною людиною. Читач одержує від неї знання і здатність розуміти. О. Толстой.
Читання возвеличує душу. Вольтер
Дивною і ненатуральною здається людина, яка існує без книг. Т. Шевченко
Кімната без книг – все одно що людина без душі. О. Довженко
Є у мене товариші вірні – книжки добрії. М. Грушевський
Книги – це люди в палітурках. А. Макаренко
Матеріали для літературного лото:
Біблія
Адам Єва Ной Каїн Авель Змій
Снігова Королева
Кай Герда Фінка Олень Квіткова Фея
Міфи
Геракл Прометей Зевс Гера Горгона Медуза
Наталка Полтавка
Наталка Микола Терпелиха Возний Виборний
Кайдашева сім’я
Карпо Лаврін Мотря Баба Параска Баба Палажка
Червоне і чорне
Ж.Сорель Пан де Реналь Матильда Маркіз де ла Моль Пані де Реналь