Зарубіжна література. 8 клас. Контрольна робота № 2 «Античність»

Про матеріал
Контрольна робота № 2 з зарубіжної літератури 8 клас для перевірки знань та сформованості навичок за темами «Античність»
Перегляд файлу

Контрольна робота № 2

Античність

Початковий та середній рівні (по 0,5 бала)

  1. Слово античний з латинської мови означає…

А «еллінський»;       Б «давній»;       В «римський»;          Г давньогрецький»

  1. Слово «античний» вживають щодо двох культур – …

А німецької та іспанської;                         Б давньогрецької та давньоримської;

В старофрацузької та англійської;             Г єгипетської та китайської.

  1. Хто є автором «Одіссеї»?

А Гомер;           Б Есхіл;          В Тіртей;          Г Сапфо.

  1. Герой, чий зухвалий вчинок спричинився до загибелі Трої та її народу (троянський цикл міфів):

А Менелай;      Б Ахілл;         В Паріс;         Г Гектор.

  1. Поеми «Іліада» й «Одіссея» мають віршовий розмір:

А пентаметр;     Б ямб;    В хорей;    Г гекзаметр.

  1. Укажіть тему твору Тіртея «Добре вмирати тому…»:

А Оспівування величі та сили духу людини перед лицем смерті;

Б оспівування краси рідної природи;

В уславлення історії рідного краю;

Г Уславлення тих, хто стає на захист вітчизни.

  1. Перша поетеса античного світу…

А Сапфо;         Б Персефона;          В Деметра;         Г Хрісеїда.

  1. Яку частину відомого міфу відтворює сюжет трагедії Есхіла «Прометей закутий»?

А покарання Прометея;                      Б допомога Прометея людям;

В орел рве тіло Прометея;                   Г таємниця Прометея про долю Зевса.

  1. Укажіть, яку таємницю приховував Прометей:

А як викрасти вогонь з Олімпу;                   Б чого навчилися люди;

В яка доля очікує Зевса;                                 Г хто така Іо.

  1. «Енеїда» Вергілія присвячена

А Квінту Горацію Флакку;            Б Октавіану Августу; 

В  Гаю Цильнію Меценату;          Г Гаю Юлію Цезарю.

  1. Про який пам’ятник ідеться в творі Горація «До Мельпомени»:

А про пам’ятник музі трагедії Мельпомені;

Б про пам’ятник Октавіану Августу;

В про пам’ятник Риму як велич з боку римлян; 

Г про творчу спадщину і безсмертну славу самого поета.

  1. В заслання імператор Август вислав:

А Есхіла;                                      Б Публія Вергілія Марона;     

В Публія Овідія Назона;             Г Квінта Горація Флакка

Достатній рівень (по 1 балу)

  1. Наведіть приклади фразеологізмів міфологічного походження, поясніть їхнє значення.
  2. Установіть відповідність між поезіями та їхніми темами:

Поезії

Теми

  1. Тіртей  «Добре вмирати тому…»
  2. Сапфо  «До Афродіти»
  3. Горацій «До Мельпомени»
  4. Овідій  «Сумні елегії»

 

 

А Безсмертя поета та його творчості;

Б Вірність громадянському обов’язку й особистої відповідальності;

В Звернення ліричного героя до родини, друзів, імператора Августа;

Г Гімн богині кохання.

 

  1. Установіть відповідність між термінами та їх визначенням:

Термін

Визначення

1. героїчний епос

2. елегія

3. трагедія

4. ода

 

 

 

 

А ліричний жанр сумного характеру, що у вільній віршованій формі передає

    почуття, роздуми над складними проблемами життя;

Б вірш, що висловлює високі почуття, викликані важливими історичними

    подіями, діяльністю історичних осіб, якому притаманні урочистість і

    піднесеність;

В твори різних жанрів, які в легендаризованій формі відображають волю,

    завзяття народу в боротьбі проти ворогів, зла й гноблення;

Г драматичний твір, який ґрунтується на гострому конфлікті особистості з

   суспільством, оточенням і найчастіше закінчується загибеллю героя.

Високий рівень (3 бали)

  1. Напишіть невеликий твір-роздум на одну із тем (7-9 речень):        

А Утілення ідеалів античного героя в поемах Гомера

Б Проблема захисту вітчизни у творах античних поетів.

В Прометей як «вічний образ» світової культури.

Г Якому античному співцю я поставив би пам’ятник і чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 2

Античність

Початковий та середній рівні (по 0,5 бала)

  1. Слово античний з латинської мови означає…

А «еллінський»;       Б «давній»;       В «римський»;          Г давньогрецький»

  1. Слово «античний» вживають щодо двох культур – …

А німецької та іспанської;                         Б давньогрецької та давньоримської;

В старофрацузької та англійської;             Г єгипетської та китайської.

  1. Хто є автором «Одіссеї»?

А Гомер;           Б Есхіл;          В Тіртей;          Г Сапфо.

  1. Герой, чий зухвалий вчинок спричинився до загибелі Трої та її народу (троянський цикл міфів):

А Менелай;      Б Ахілл;         В Паріс;         Г Гектор.

  1. Поеми «Іліада» й «Одіссея» мають віршовий розмір:

А пентаметр;     Б ямб;    В хорей;    Г гекзаметр.

  1. Укажіть тему твору Тіртея «Добре вмирати тому…»:

А Оспівування величі та сили духу людини перед лицем смерті;

Б оспівування краси рідної природи;

В уславлення історії рідного краю;

Г Уславлення тих, хто стає на захист вітчизни.

  1. Перша поетеса античного світу…

А Сапфо;         Б Персефона;          В Деметра;         Г Хрісеїда.

  1. Яку частину відомого міфу відтворює сюжет трагедії Есхіла «Прометей закутий»?

А покарання Прометея;                      Б допомога Прометея людям;

В орел рве тіло Прометея;                   Г таємниця Прометея про долю Зевса.

  1. Укажіть, яку таємницю приховував Прометей:

А як викрасти вогонь з Олімпу;                   Б чого навчилися люди;

В яка доля очікує Зевса;                                 Г хто така Іо.

  1. «Енеїда» Вергілія присвячена

А Квінту Горацію Флакку;            Б Октавіану Августу; 

В  Гаю Цильнію Меценату;          Г Гаю Юлію Цезарю.

  1. Про який пам’ятник ідеться в творі Горація «До Мельпомени»:

А про пам’ятник музі трагедії Мельпомені;

Б про пам’ятник Октавіану Августу;

В про пам’ятник Риму як велич з боку римлян; 

Г про творчу спадщину і безсмертну славу самого поета.

  1. В заслання імператор Август вислав:

А Есхіла;                                      Б Публія Вергілія Марона;     

В Публія Овідія Назона;              Г Квінта Горація Флакка

Достатній рівень (по 1 балу)

  1. Наведіть приклади фразеологізмів міфологічного походження, поясніть їхнє значення.
  2. Установіть відповідність між поезіями та їхніми темами:

Поезії

Теми

  1. Тіртей  «Добре вмирати тому…»
  2. Сапфо  «До Афродіти»
  3. Горацій «До Мельпомени»
  4. Овідій  «Сумні елегії»

 

     

А Безсмертя поета та його творчості;

Б Вірність громадянському обов’язку й особистої відповідальності;

В Звернення ліричного героя до родини, друзів, імператора Августа;

Г Гімн богині кохання.

 

  1. Установіть відповідність між термінами та їх визначенням:

Термін

Визначення

1. героїчний епос

2. елегія

3. трагедія

4. ода

 

 

     

 

 

А ліричний жанр сумного характеру, що у вільній віршованій формі передає

    почуття, роздуми над складними проблемами життя;

Б вірш, що висловлює високі почуття, викликані важливими історичними

    подіями, діяльністю історичних осіб, якому притаманні урочистість і

    піднесеність;

В твори різних жанрів, які в легендаризованій формі відображають волю,

    завзяття народу в боротьбі проти ворогів, зла й гноблення;

Г драматичний твір, який ґрунтується на гострому конфлікті особистості з

   суспільством, оточенням і найчастіше закінчується загибеллю героя.

Високий рівень (3 бали)

  1. Напишіть невеликий твір-роздум на одну із тем (8-10 речень):        

А Утілення ідеалів античного героя в поемах Гомера

Б Проблема захисту вітчизни у творах античних поетів.

В Прометей як «вічний образ» світової культури.

Г Якому античному співцю я поставив би пам’ятник і чому?

 

docx
Додав(-ла)
Цибань Тетяна
Додано
18 грудня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку