Засідання педагогічної ради "Формувальне оцінювання як чинник індивідуального поступу здобувачів освіти"

Про матеріал

Пропоную розробку засідання педагогічної ради з теми "Формувальне оцінювання як чинник індивідуального поступу здобувачів освіти". Нетрадиційна форма проведення сприяє підвищенню активності педагогічних працівників під час засідання педагогічної ради.

Перегляд файлу

 Формувальне оцінювання

як чинник індивідуального поступу здобувачів освіти

1. Нові підходи до оцінювання поступу навчання здобувачів освіти. Формувальне оцінювання: нормативно – правова база організації оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти.

 

                                                                             Самодай Н.І.

2. «Методи та інструменти формувального оцінювання молодших школярів у Новій українській школі».  

      Пантюхіна Т.М.    

 

3. Зворотний зв'язок (рефлексія) при формувальному оцінюванні»

Балабан І.П.

 

4. Нові підходи до оцінювання поступу навчання учнів.

Узбек М.І.

 

5. «Методи і прийоми  формувального оцінювання на уроці історії»

                                                                                                          Журавльова В.В.

6. Учнівське самооцінювання в сучасній школі- невід’ємний елемент навчання.

Гончарова А.В.

 

 

 

7. Мозговий штурм «Розробка алгоритму дій вчителя з провадження формувального оцінювання».

Вправа «Незакінчені речення, або закріплюємо правила оцінювання»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Вправа “Оплески” (5 хв)

Всі учасники стають в коло. Тренер дає команду: Нехай вийдуть на середину ті, хто... ( по черзі зачитує твердження 1-10, зміст твержень повинен відповідати позитивним якостям та ознакам педагога). При виході окремих учасників всі присутні їм аплодують.

  1.   ...хто працює в гімназії більше 20 років.
  2.   ..хто в цьому році підвищував свою кваліфікацію.
  3.   хто володіє навичками роботи на ПК.
  4.   ..хто любить читати художню літературу.
  5.   ...хто легко встановлює контакт з учнями.
  6.   ..хто у колективі має друзів.
  7.   ..у кого не буває конфліктів з дирекцією.
  8.   ..хто має педагогічне звання.
  9.   …хто в цьому році атестується.
  10. .. хто любить свою роботу.

 

Отже, ми побачили,  ми не стоїмо на місці,   кожен з членів колективу має риси та властивості, які є показниками професійної компетентності, і безперечно кожен працівник заслуговує на оплески, особливо ті, хто любить свою роботу і любить дітей.

-         Я вам зараз пропоную перейти за покликанням і спробувати розгадати ребус

Формувальне оцінювання

як чинник індивідуального поступу здобувачів освіти

https://jamboard.google.com/d/1zW0mDHDzX7EA38PXGatv0c65a_cHLPNYmKIamL0gVj4/viewer?mtt=s1b47p7yfoif&f=1

Учасники прикрашають ялинку  «іграшками» обізнаності з питання «Формувального оцінювання учнів».

 

 

Вправа «Труднощі оцінювання»

-         Кожна професія має свій інструмент. Інструментом учителя є оцінка – бал. А ще небезпечним інструментом є влада, яку має цей інструмент. Тому  буває часом важко прийняти рішення, або скажемо, у практичній діяльності учителя виникають специфічні труднощі. Давайте попробуємо зараз сформулювати ці труднощі разом.

 

 

Учасники висловлюють проблеми оцінювання із своєї практики - тренер записує їх на плакаті

Наприклад,

1. Суб'єктивний характер оцінювання вчителем нестандартних відповідей чи результатів роботи;

2. Наявність рефлексу солідарності, коли вчитель намагається допомогти учневі під час відповіді. Оцінка стає способом установлення добрих стосунків з учнем;

3. Орієнтація не на реальний результат навчання конкретного учня, а на його порівняння з іншим учнем. Таке оцінювання психологічно дуже небезпечне, оскільки не враховує, якою ціною здобуваються знання;

5. Оцінювання учня незалежно від життєвих обставин: «Якщо учень прийшов на урок, то має працювати, як усі»;

6. Безпосереднє «виховання» дитини через оцінку, наприклад, оцінюють те, що вона забула вдома зошит чи ручку, погано поводилася на уроці;

7. Формування в дитини залежності від оцінки. Учитель навіює учневі думку, що він не гідний високої оцінки, і учень, який хоче змінити свою оцінку, докладає значних зусиль, яких учитель не помічає.

 

 

-         Що саме під час оцінювання ми маємо сформувати в дитини? (ситуацію успіху)

-         Кожен окремий випадок виставляння оцінки позначений багатьма обставинами. Оцінку виставляє вчитель. Він несе відповідальність за неї перед учнем і суспільством. Учителю необхідно пам’ятати, що  оцінне судження, яке учень вважає справедливим, позитивне воно чи негативне, стає стимулом його поведінки і діяльності  в майбутньому, впливає на його майбутню активність у самореалізації. Також вважається, що вдало підібрані форми вираження оцінних суджень стимулюють успішність учня.

 

https ://www.mentimeter.com/app/presentation/alnzxbp252ep8vruudgibbycjoq9n38k/azxvrnyrrmv5/edit

 

Вправа «Хмара слів» 

Мета впровадження: сприяти активізації знань учасників з теоретичних основ питань,  розвиток креативної, соціальної компетентностей, навичок ефективного спілкування та взаємодії

Завдання: Створити хмару тегів, слів відповідно до теми педагогічної ради «Формувальне оцінювання»

 

 Навчання й оцінювання – нероздільні процеси.   Від правильної організації оцінювання більшою мірою залежить ефективність управління навчальним процесом.

Формувальне оцінювання – це цілеспрямований неперервний процес спостереження за навчанням учнів; воно є необхідною умовою інтерактивного навчання, у процесі якого формується культура спільного обговорення у класі, розвиваються навички критичного і творчого мислення, а також формується середовище, що заохочує учнів запитувати.  Формувальне оцінювання підтримує впевненість учнів у тому, що кожен із них здатен покращити свої результати, оскільки учням наводяться приклади того, що від них очікують.

«Якщо уявити учнів в образі рослин, то зовнішня (підсумкова) оцінка, прийнята для традиційного навчання, – це процес простого вимірювання їх зросту. Результати вимірювань будуть цікавими для порівняння та аналізу, але вони самі по собі не впливають на ріст рослин. Формувальне оцінювання, навпаки, схоже на підживлення і полив рослин. Отже, формувальним   оцінюванням називаємо інтерактивне оцінювання, що дає змогу вчителю визначати потреби учнів та відповідним чином адаптувати процес навчання.

 

 

 Відео «Формувальне оцінювання»

http://surl.li/nbxlr

 

 

 

Нормативно-правова база

Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2018 року № 924 "Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі"

 

Наказ Міністерства освіти і науки України від 27.08.2019 року № 1154 "Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу"

 

Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.09.2020 року № 1146 "Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи"

 

Наказ Міністерства освіти і науки України від  01.04.2022 року № 289 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти».

 

(виступи)

Вправа «Незакінчені речення, або закріплюємо правила оцінювання»

 

https://www.canva.com/design/DAF292foJr0/BebOsVWfczTYKho31TkBaQ/edit?utm_content=DAF292foJr0&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

 

 

Мета впровадження: сприяти закріпленню знань учасників з теоретичних основ питань

Завдання: продовжити речення, утворивши при цьому правила оцінювання для вчителя.  

 

Враховуй………

Створюй……

Поважай…..

Враховувати……

Орієнтуватись на …….

Не протиставляти……

Оцінювати не…….

Вмотивовувати…..

Використовувати….

Коректно …..

 

Очікуваний результат: закріплення теоретичних засад з формувального оцінювання; підвищення методичної грамотності педагогів

 

 

 

 

 

Рішення педради

 

1. Забезпечити  ефективний науково-методичний супровід, спрямований на запровадження формувального оцінювання.

Постійно

2.  Посилити контроль за  інформуванням та ознайомленням всіх учасників освітнього процесу про критерії, правила та процедуру оцінювання навчальних досягнень, використання самооцінювання та взаємооцінювання як важливого елементу освітньої діяльності.

Постійно

3. Організувати аналіз і узагальнення досвіду роботи та напрацювань з питань впровадження формувального оцінювання.

                                                                                                                      січень

4. Здійснювати постійно формувальне оцінювання як невід'ємний складник освітнього процесу,  метою якого є відстеження особистісного розвитку учнів, процесу опанування ними навчального досвіду як основи компетентності, забезпечення індивідуальної траєкторії розвитку особистості.

Постійно

5. Організовувати само- та взаємооцінювання учнів на регулярній основі за визначеними критеріями до умінь, що є наскрізними, та складових компетентностей, залежно від навчального поступу учнів.

Постійно

6. Під час проєктування уроків використовувати арсенал технологічних вправ, що були запропоновані на педагогічній раді.

Постійно

7.  На засіданнях МО знайомити педрацівників з сервісами, що дозволяють здійснювати онлай опитування та формувальне  оцінювання: Google Forms, Plickers, Rahoot, Quizlet,  пошук найефективніших для організації оцінювання учнів.

Постійно

 

8. Інформувати батьків та учнів про правила та процедури оцінювання навчальних досягнень.

Постійно

9. Дотримуватися вимог до оцінювання результатів навчання з урахуванням компетентнісного підходу до навчання.

Постійно

 

10. Провести тематичний моніторинг «Організація формувального оцінювання в 1-5 класах НУШ», «Впровадження формувального оцінювання в 6-11 класах».             Заступник директора,   лютий-березень 2024 р.

 

 

Колеги, дякую за плідну співпрацю! Бажаю здоров’я та натхнення

 

Притча

Високо в темному небі, на одній величезній зоряній галявині жили - були зірки. (9) Було їх дуже багато, і всі зірки були дуже гарними. Вони світилися й іскрилися, а люди на землі щоночі любувалися ними. Всі ці зірки були різних кольорів. Тут були червоні зірки, і тим, хто народжувався під їхнім світлом, вони дарували сміливість. Тут були сині зірки - вони дарували людям красу. Були на галявині й жовті зірки - вони обдаровували людей розумом, а ще на галявині були зелені зірки. І всі люди, хто народжувався під їхнім світлом зелених променів, ставали дуже добрими.(10)

І от одного разу на зоряному небі щось спалахнуло! Всі зірки зібралися подивитися, що ж відбулося. А це на небі з'явилася ще одна маленька зірочка. Але була вона абсолютно... біла! Оглянулася зірочка навколо й навіть замружилася: скільки прекрасних зірок навколо - прошептала вона. “А що ти даєш людям?”- запитали її інші зірки. У відповідь вона задумалася.... 11

- Я знаю, що серед всіх присутніх немає таких зірок, які були б безбарвними. Я бажаю вам «світитися» завжди й скрізь! (12)

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 січня
Переглядів
486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку