Художнє конструювання — новий метод проектування виробів промислового виробництва, упровадження якого повинне забезпечувати високу якість продукції.
Номер слайду 3
Мета художнього конструювання. Метою художнього конструювання є вдосконалення предметного середовища. Воно перебуває на перетині двох напрямків людської діяльності — технічного й естетичного.
Номер слайду 4
Художнє конструювання як метод дизайну передбачає:• висунення нової ідеї;• розробку її структури;• раціональне втілення цієї ідеї; • гармонійне, виразне стилістичне оформлення виробу.
Номер слайду 5
Вироби, які є результатом діяльності ди зайнера, мають бути не лише естетично виразними, а й функціональними, а саме:• максимально відповідати своєму практичному призначенню;• бути зручними та безпечними під часексплуатації, тобто відповідати вимогам ергономіки.
Номер слайду 6
Композиція (від латин. compositio —складання, поєднання) — це творчий процес компонування різних частин у єдине ціле відповідно до визначеної ідеї. Саме композиція надає творові цілісності, підпорядковує його елементи один одному, організовує простір. Композицією також називають будь-який витвір мистецтва, тобто кінцевий результат діяльності автора незалежно від його виду: архітектура, музика, література, живопис тощо.
Номер слайду 7
Композиція в дизайні — це застосуваннязагальних законів побудови художніх форм за допомогою конкретних засобів для досягнення цілісності та єдності форми предмета з його змістом. Метою композиції в дизайні є утилітарновиправдана форма речей
Номер слайду 8
Композиційне рішення в сучасному інтер’єрі
Номер слайду 9
Види композиціїПлощинна - композиція, що складається з елементів, які не виступають над площиною (малюнок, аплікація, інкрустація, рисунок тканини тощо). Елементи розташовуються в одній площині у двох напрямках: вертикальному й горизонтальному. Об’ємно-фронтальна - композиція, що передбачає компонування рельєфних деталей на одній площині (різьба на поверхні меблів, декоративні вироби з пластичних матеріалів). Композиція розвивається в трьох напрямках. Об’ємно-просторова - композиція із взаємозалежних об’єктів, розміщених на різних рівнях і площинах. Розрахована на сприйняття з одного, двох або трьох боків. Виразність об’ємної композиції залежить від кута зору. Глибинно-просторова - композиція, пов’язана з простором, у якому вона розміщена (інтер’єри, парки, глибокі вітрини). Може розглядатися з усіх боків, елементи розташовуються в різних площинах.
Номер слайду 10
Композиційний центр — це місце фокусування уваги глядача на деталях композиції.а - геометричний центрб- композиційний центр
Номер слайду 11
Симетрія. Види симетріїПропорційне розміщення частин виробу (орнаменту) відносно його центра називають симетрією.а- дзеркальна симетріяб -осьова симетріяв - гвинтова симетрія
Номер слайду 12
Види симетріїДзеркальна симетрія. Фігури або зображення, розміщені в одній площині,діляться центральною лінією на одинакові частини, аналогічно відображенню в дзеркалі. Цим типом симетрії наділені більшість предметів рослинного (листки, квіти, плоди) і тваринного(метелики, птахи) світу, а також людина. Осьова симетрія - це перенесення частини форми предмета відносно осі. Симетричні фігури, що суміщаються на площині, можуть переноситися вздовж однієї або двох осей. Гвинтова симетрія застосовується для відображення тіл обертання. Вона утворюється в результаті гвинтового руху точки або лінії навколо нерухомої осі. Зазвичай вона застосовується в елементах різного роду машин, верстатів, літаків, архітектурних спорудах за аналогією з природними об’єктами.
Номер слайду 13
Симетрія в інтер’єрі
Номер слайду 14
Асиметрія- відсутність будь якої симетрії
Номер слайду 15
Повторюваність елементів, форми та інтервалів між ними і наявність чітко вираженої закономірності називають ритмом. Ритм задається багаторазовим повторенням.
Номер слайду 16
Засоби виразності композиціїКонтраст - протиставлення в композиції, переважно у співвідношенні протилежних пар (за кольором, фактурою, формою, розміром).
Номер слайду 17
Засоби виразності композиціїНюанс - тонка різниця, ледь помітний перехід. Розрізняють нюанси за формою, розміром, кольором, фактурою тощо. На малюнку зображений нюанс за кольором (кольори з однієї колірної гами) і за формою (використовується кругла і округла форми).
Номер слайду 18
Акцент - засіб для створення композиційної впорядкованості та розкриття змісту за допомогою зосередження уваги, зупинки, вирізнення з-поміж оточення. Це засіб регулювання емоційного сприйняття. Акцентом з другорядного вирізняється більш суттєве та емоційне, важливе.
Номер слайду 19
Пропорції – гармонійне співвідношення частин форми між собою і з цілим. Від вдало знайденого співвідношення конструктивних частин виробу значною мірою залежить його композиційна цілісність