Урок з української мови
3 клас НУШ
ТЕМА. Застосування алфавіту. Навчаюся розташовувати слова за алфавітом, користуватися словником.
МЕТА. Закріпити знання українського алфавіту і вміння упорядковувати слова за алфавітом, ознайомити з різними видами словників та їх призначенням; вчити користуватися орфографічним словником; розвивати кмітливість, уважність; виховувати любов до української мови.
Хід уроку
І. Організаційний момент
а ) Автотренінг : Я учень, я ходжу до школи,
Мене навчають вчитись,
Я хочу все знати.
б ) – А щоб урок наш був гарним, цікавим, продуктивним якими ви маєте бути на уроці?
Відповіді учнів: активними, старанними, уважними, дисциплінованими –
( запис на дошці)
Тому давайте налаштуємось на позитив, посміхнемся одне одному.
ІІ. Актуалізація знань
а ) Хвилинка каліграфії : Ал віт фа
б ) Словниковий диктант ( з коментуванням) : Бібліотека, словник, книга, алфавіт, орфографія.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення мети уроку.
За алфавітом укладаються телефонні книги, списки. Список учнів нашого класу в документах записано в алфавітному порядку. Також за алфавітом складаються всі словники.
Сьогодні ми будемо вправлятися у розташуванні слів за алфавітом, дізнаємося, які бувають словники, вчитимемося користуватися орфографічними словниками.
Отже, тема нашого уроку « Застосування алфавіту. Навчаюся розташовувати слова за алфавітом, користуватися словниками.»
ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу.
*Ознайомлення із словниками.
Словник – це зібрання слів, розміщених в алфавітному порядку, з поясненням тлумаченням чи перекладом іншою мовою. ( Ознайомити дітей із видами словників )
В Україні перший рукописний словник з’явився понад 400 років. Сім’я словників дуже велика: орфографічний, тлумачний, орфоепічний , словник синонімів, антонімів, фразеологічний, етнокультурознавчий, словотворчий, іноземних мов тощо.
*Робота з орфографічним словником
(роздати учням орфографічні словники;пояснити правила роботи зі словником)
( «Взимку ведмідь впадає в сплячку». «Весна будить природу після зимового сну».)
( ведмедиця, ведмежа, ведмежий)
*Фізкультхвилинка
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота з підручником. С.78 – 79
( «Наша мова ніжна, мелодійна, барвиста, милозвучна».)
V І. Підсумок уроку.
VІІ. Домашнє завдання
Вправа 4, с.79; Знайти в тлумачному словнику що означає слово « БЕСТСЕЛЕР»