ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ, ЯК ЕФЕКТИВНОГО ЗАСОБУ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ АТОМНОЇ ТА ЯДЕРНОЇ ФІЗИКИ В КУРСІ ПРОГРАМИ ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Про матеріал
Василенко А.О. Науковий керівник: доктор педагогічних наук, доц. Масич В.В. ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ, ЯК ЕФЕКТИВНОГО ЗАСОБУ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ АТОМНОЇ ТА ЯДЕРНОЇ ФІЗИКИ В КУРСІ ПРОГРАМИ ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди Анотація. В статті висвітлено сучасні засоби вивчення атомної та ядерної фізики в курсі шкільної програми. Також розглянуто один з способів вирішення проблеми вивчення певних процесів та закономірностей фізики, та один з методів заохочування учнів до вивчення фізики як науки. Ключові слова. Засоби вивчення, шкільна програма, фізика За затвердженою Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, здійснюється за навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів у 7-9 класах. [1] У 10 – 11 класах, відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом МОН 20.04.2018 № 408 (в редакції наказу МОН від 28.11.2019 № 1493) вивчається базовий предмет «Фізика і астрономія» [2] Під час вивчення фізики є важливим формування ключових компетентростей, таких як: Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами, Спілкування іноземними мовами, Математична компетентність, Основні компетентності у природничих науках і технологіях, Інформаційно-цифрова компетентність, Уміння вчитися впродовж життя, Ініціативність і підприємливість, Соціальна й громадянська компетентності, Обізнаність і самовираження у сфері культури, Екологічна грамотність і здорове життя. А одним із важливіших засобів формування ключових компетентностей є навчальний фізичний експерименти, який реалізується у формі демонстраційного й фронтального робіт лабораторного практикуму, домашніх дослідів і спостережень. Завдяки яким учні поглиблюють свої теоретичні знання та оволодіють досвідом практичної діяльності. Експеримент виконує функцію методу навчального пізнання, завдяки якому у свідомості учнів утворюються нові зв’язки та відношення, формуються суб’єктивно нові особистісні знання, а також дидактично забезпечує процесуальну складову навчання фізики й формує в учнів експериментальні вміння й дослідницькі навички.[3] При вивченні основ атомної і ядерної фізики у 9 класі та поглиблення цих знань у 11 класі. Учням складно зрозуміти основоположні процеси. Для полегшення та більш швидкого запам’ятовування матеріалу зазвичай вчителі використовують різноманітні ілюстрації та відеоматеріали відповідні до теми уроку. Більшість з який вже мають досить застарілий дизайн та не зацікавлюють учнів. Тому зараз є перспектива використання інтернет-ресурсів для спостереження причинно-наслідкових зав’язків взаємодії, наприклад, тих чи інших частинок, що є необхідним при вивченні фізики в цілому. Такими інтернет-ресурсами може буди: онлайн-лабораторії, які використовують для проведенні дослідів які складно організувати в шкільному кабінеті фізики; віртуальні демонстрації для спостереження ефекту Комптона, корпускулярно-хвильового дуалізму тощо; онлайн-тренажери для вивчення конфігурацій різноманітних атомів та частинок, тощо. Використання онлайн-ресурсів є достатньо актуальним засобом для вивчення не тільки основ атомної і ядерної фізики у школі, але і інших розділів фізики. Дає можливість більш детально спостерігати ті чи інші процеси та досліди. І є одним із засобів проведення лабораторних і експериментальних робіт, фізичних практикумів які не тільки передбаченні навчальною програмою, але і проведення додаткових демонстраційних експериментів. Список використаних джерел 1. Навчальна програма з фізики для загальноосвітніх навчальних закладів у 7-9 класах, затверджена Міністерством освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/onovlennya-12-2017/7-fizika.doc 2. Навчальні програми для 10-11 класів з фізики і астрономії, для закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту, профільний рівень), Затверджено Міністерством освіти і науки України від 24.11.2017 р. №1539 https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/fizika-i-astronomiya-10-11-avtorskij-kolektiv-pid-kerivnicztvom-lyashenka-o-i.doc 3.Методичні рекомендації про викладання фізики у 2020/2021 навчальному році https://nova-shkola.com/FR/4635/21.pdf 4. Туманцова О. Фізика. 9 клас: розробки уроків до підручника за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого.: 2018 р. – с 65-153. 5. Євлахова О.М. Бондаренко М.В. Мій конспект фізика 11 клас стандарт оновлена програм: 2017 р. 6.. Савченко В. Методика навчання фізики у старшій школі: 2011 р. Хомутенко М. В. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Випуск 9 (IIІ)
Перегляд файлу

УДК

Василенко А.О.

Науковий керівник: доктор педагогічних наук, доц. Масич В.В.

ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ, ЯК ЕФЕКТИВНОГО ЗАСОБУ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ АТОМНОЇ ТА ЯДЕРНОЇ ФІЗИКИ В КУРСІ ПРОГРАМИ ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди

 

Анотація. В статті висвітлено сучасні засоби вивчення атомної та ядерної фізики в курсі шкільної програми. Також розглянуто один з способів вирішення проблеми вивчення певних процесів та закономірностей фізики, та один з методів заохочування учнів до вивчення фізики як науки.

Ключові слова. Засоби вивчення, шкільна програма, фізика

За затвердженою Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, здійснюється за навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів у 7-9 класах. [1]

У 10 – 11 класах, відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом МОН 20.04.2018 № 408 (в редакції наказу МОН від 28.11.2019 № 1493) вивчається базовий предмет «Фізика і астрономія» [2]

Під час вивчення фізики є важливим формування ключових компетентростей, таких як: Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами, Спілкування іноземними мовами, Математична компетентність, Основні компетентності у природничих науках і технологіях, Інформаційно-цифрова компетентність, Уміння вчитися впродовж життя, Ініціативність і підприємливість, Соціальна й громадянська компетентності, Обізнаність і самовираження у сфері культури, Екологічна грамотність і здорове життя. А одним із важливіших засобів формування ключових компетентностей є навчальний фізичний експерименти, який реалізується у формі демонстраційного й фронтального робіт лабораторного практикуму, домашніх дослідів і спостережень. Завдяки  яким учні поглиблюють свої теоретичні знання та оволодіють досвідом практичної діяльності. Експеримент виконує функцію методу навчального пізнання, завдяки якому у свідомості учнів утворюються нові зв’язки та відношення, формуються суб’єктивно нові особистісні знання, а також дидактично забезпечує процесуальну складову навчання фізики й формує в учнів експериментальні вміння й дослідницькі навички.[3]

При вивченні основ атомної і ядерної фізики у 9 класі та поглиблення цих знань у 11 класі. Учням складно зрозуміти основоположні процеси. Для полегшення та більш швидкого запам’ятовування матеріалу зазвичай вчителі використовують різноманітні ілюстрації та відеоматеріали відповідні до теми уроку. Більшість з який вже мають досить застарілий дизайн та не зацікавлюють учнів. Тому зараз є перспектива використання інтернет-ресурсів для спостереження причинно-наслідкових зав’язків взаємодії, наприклад, тих чи інших частинок, що є необхідним при вивченні фізики в цілому.

Такими інтернет-ресурсами може буди: онлайн-лабораторії, які використовують для проведенні дослідів які складно організувати в шкільному кабінеті фізики; віртуальні демонстрації для спостереження ефекту Комптона, корпускулярно-хвильового дуалізму тощо; онлайн-тренажери для вивчення конфігурацій різноманітних атомів та частинок, тощо.

Використання онлайн-ресурсів є достатньо актуальним засобом для вивчення не тільки основ атомної і ядерної фізики у школі, але і інших розділів фізики. Дає можливість більш детально спостерігати ті чи інші процеси та досліди. І є одним із засобів проведення лабораторних і експериментальних робіт, фізичних практикумів які не тільки передбаченні навчальною програмою, але і проведення додаткових демонстраційних експериментів.

Список використаних джерел

1. Навчальна програма з фізики для загальноосвітніх навчальних закладів у 7-9 класах, затверджена Міністерством освіти і науки  України від 07.06.2017 № 804.

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/onovlennya-12-2017/7-fizika.doc

2. Навчальні програми для 10-11 класів з фізики і астрономії, для закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту, профільний рівень), Затверджено Міністерством освіти і науки України від 24.11.2017 р. №1539

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/fizika-i-astronomiya-10-11-avtorskij-kolektiv-pid-kerivnicztvom-lyashenka-o-i.doc

3.Методичні рекомендації про викладання фізики у 2020/2021 навчальному році

https://nova-shkola.com/FR/4635/21.pdf

4. Туманцова О. Фізика. 9 клас: розробки уроків до підручника за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого.: 2018 р.  – с 65-153.

5. Євлахова О.М. Бондаренко М.В. Мій конспект фізика 11 клас стандарт оновлена програм: 2017 р.

6.. Савченко В. Методика навчання фізики у старшій школі: 2011 р.

Хомутенко М. В. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Випуск 9 (IIІ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vasilenko A.O.

Supervisor: Doctor of Pedagogical Sciences, Assoc. Masic V.V.

APPLICATION OF INTERNET RESOURCES AS AN EFFECTIVE MEANS OF STUDYING THE FUNDAMENTALS OF ATOMIC AND NUCLEAR PHYSICS IN THE COURSE OF THE MEDIUM-BASED INSTITUTION PROGRAM

Abstract.In the article modern facilities of study of atomic and nuclear physics are reflected in a course the school program. One of methods of decision of problem of study of certain processes and conformities to law of physics is also considered, and one of methods of encouragement of students to the study of physics as science.

Keywords. Teaching aids, school curriculum, physics

 

docx
Додано
10 травня 2023
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку