Застосування неспецифічних вправ в фізкультхвилинках в режимі навчально-виховного процесу молодших школярів

Про матеріал
Застосування неспецифічних вправ в фізкультхвилинках в режимі навчально-виховного процесу молодших школярів
Перегляд файлу

Розробила вчитель фізичного виховання вищої категорії

Майстер спорту

Крижановська Т.О.

   ЗОШ 243 м.Київ

 

Застосування неспецифічних вправ в фізкультхвилинках в режимі навчально-виховного процесу молодших

школярів

 

Ляскання в долоні - це природні і спеціально підібрані рухи, що застосовуються в  фізичному вихованні. Їх відмінність від звичайних рухів полягає в тому, що вони мають цільову спрямованість і спеціально організовані для зміцнення здоров'я, відновлення порушених функцій.

Дія фізичних вправ тісно пов'язана з фізіологічними властивостями м'язів. Кожна поперечно полосатий м'яз складається з безлічі волокон. М'язове волокно має здатність відповідати на подразнення самої м'язи або відповідного рухового нерва, тобто збудливістю. По м'язовому волокну проводиться збудження - це властивість позначають як провідність.

М'яз здатний змінювати свою довжину при порушенні, що визначається як скоротність. Скорочення м'язового волокна проходить дні фази: скорочення з витрачанням енергії і розслаблення з відновленням енергії.

В м'язових волокнах під час роботи відбуваються складні біохімічні процеси за участю кисню (аеробний обмін) або без нього (анаеробний обмін). Аеробний обмін домінує при короткочасній інтенсивній м'язовій роботі, а анаеробний - забезпечує помірне фізичне навантаження протягом тривалого часу. Кисень і речовини, що забезпечують роботу м'яза, надходять з кров'ю, а обмін речовин регулюється нервовою системою.

Під впливом фізичних вправ нормалізується стан основних нервових процесів - підвищується збудливість при посиленні процесів гальмування, розвиваються гальмівні реакції при патологічно вираженою підвищеної збудливості. Фізичні вправи формують новий, динамічний стереотип, що сприяє зменшенню або зникненню втомлення.

У процесі навчання фізкультхвилинки сприятливо впливають на підвищення розумової працездатності учнів,попереджають їх втому, підвищують їх емоційний стан,понижують статичні навантаження та порушення опорно-рухомого апарату:

  •                          стимулюють обмін речовин, тканинний обмін, ендокринну систему;
  •                          підвищуючи імунобіологічні властивості, ферментативну активність, сприяють стійкості організму до захворювань;
  •                          позитивно впливають на психоемоційну сферу, покращуючи настрій;
  •                          роблять на організм тонізуючу, трофічну, нормалізує вплив і формують компенсаторні функції.

 У зв’язку з цим вчитель повинен під час проведення уроків вважати своїм обовязком проводити фізкультхвилинки як фізкультурно-оздоровчої форми впливу на зміцнення здоровя учнів та підвищення продуктивності самих уроків.

 Найбільш раціонально проводити фізкультхвилинки в той час, коли в учнів проявляються ознаки втоми, а саме:знижується активність, порушується увага, учні неспокійні. У звязку з цим вчені рекомендують відводити на кожному уроці. Особливо третьому і наступних 1-2 хв. для проведення фізкультхвилинки. Перед її початком провітрюється класна кімната. Потім під керівництвом вчителя учнів виконують ряд фізичних вправ,які виконуються  сидячи або стоячи біля парти. Амплітуда рухів повинна бути подібною, щоб не заважати один одному.

Удосконалення фізичного виховання школярів потребує пошуку та розробки форм і методів, які впливали б на зміцнення здоровя дітей, підтримання працездатності протягом навчального дня та навчального року, виховання в них навичок самостійно та систематично займатися фізичними вправами.

Фізкультхвилинки під час уроку сприяють підвищенню розумової і фізичної працездатності учнів. Видатний  вчений педагог Е.Д. Ушинський зазначив: « Дайте дитині трохи порухатися і вона знову подарує вам 10 хв. уваги, а десять хвилин жвавої уваги, якщо ви зуміли їх використати, додадуть вам більше, ніж цілий тиждень напівсонних занять».

 

Література

Лікувальна фізкультура і масаж. Л.М.Цисаренко Львів «Сузір’я». 2001

Фізичне виховання школяра О.О.Махоткіна Київ «Здоров’я» 1996

 

 

doc
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку