Застосування системно-структурного підходу на прикладі розділу «Ядерна фізика»

Про матеріал

Розглянуто застосування системно-структурного підходу щодо будови курсу фізики та вивчення основних фактів, понять та закономірностей на прикладі розділу «Ядерна фізика».

Матеріал завантажено на сайт у форматі PDF і відкривається у попередньому перегляді не коректно. При завантаженні на свій комп'ютер все виглядає як потрібно.

Перегляд файлу

Охотник Галина Григорівна, вчитель фізики КЗ «СЗШ № 23» Кам'янської міської ради

 

 

 

 

Фізика, 11 клас

До розділу «Ядерна фізика»

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Знаннєвий компонент

Діяльнісний компонент

Ціннісний компонент

оперує поняттями і термінами: планетарна модель атома, квантові постулати Бора, енергетичні рівні атомів, лазери, корпускулярнохвильовий дуалізм, лінійчаті спектри, спектральний аналіз, енергія зв’язку атомного ядра, дефект мас, радіоактивність, закон радіоактивного розпаду, період піврозпаду, ланцюгова реакція поділу ядер, ядерний реактор, елементарні частинки.

розв’язує задачі: на застосування квантових постулатів Бора, формули де Бройля, на енергію зв’язку атомних ядер і дефект мас; вміє користуватися: дозиметром.

аналізує: явища, що свідчать про складну структуру атомів і атомних ядер, висловлює відношення до корпускулярнохвильового дуалізму, до проблем сучасної ядерної енергетики; пояснює: методи захисту від радіоактивного випромінювання.

 

Застосування системно-структурного підходу щодо будови курсу фізики та вивчення основних фактів, понять та закономірностей можна розглянути на прикладі розділу «Ядерна фізика». Його структуру характеризує малюнок.

 

 

Найбільший інтерес для навчання в цій загальній картині ядерної фізики представляють наукові поняття. Вузловим моментом тут являється концепція матеріальної єдності речовини і поля, основа якої укорінена в особливостях і зв’язках головних понять і явищ ядерної фізики та її теоретичної бази – квантової теорії. При класифікації понять проводять їх ділення на:

      фізичні об’єкти як види матерії;

      фізичні явища та процеси, які протікають в них та з ними;

      фізичні величини, які характеризують окремі сторони та властивості явищ і об’єктів;

      основні одиниці фізичних величин; прилади і апаратура, за допомогою яких проводяться експериментальні дослідження.

 

 

Система  основних  понять  ядерної фізики

 

 

Побудова системи основних понять ядерної фізики пов’язана також з відображенням їх взаємозв’язків.

При побудові систем понять для кожного розділу фізики враховується, що кожне нове поняття повинно формуватися на базі відомого матеріалу; крім того воно повинно бути дієвим, тобто включатись у формування наступних понять системи.

 

pdf
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 11 клас (Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф.)
До уроку
Головне в розділі 5
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку