Завантаження даних з Інтернету. Авторське право

Про матеріал
навчальна – ознайомити учнів із збереженням веб-сторінок та їх фрагментами; ознайомити з поняттям авторського права в Інтернеті; розвивальна – розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна – виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Перегляд файлу

Клас 5                                           Урок 13                                   Дата

Тема: Завантаження даних з Інтернету. Авторське право. Практична робота№3.

Мета: навчальна – ознайомити учнів із збереженням веб-сторінок та їх фрагментами; ознайомити з поняттям авторського права в Інтернеті;

розвивальна – розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

виховна – виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

компетентністна – вміння оцінювати власну роботу на уроці, розуміння відповідальності за власний результат діяльності, організовувати свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з однокласниками;

Очікувані результати: учні повинні уміти шукати, завантажувати та зберігати дані, отримані із мережі Інтернет, дотримуватись норм авторського права.

Основні поняття: критерії пошуку, зберегти, зберегти зображення як, авторське право, плагіат.

Обладнання: ПК з виходом в мережу Інтернет, підручник, дидактичний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційний етап

Вправа «Настрій» Любі друзі. З яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок? Сподіваюся у кого добрий, таким і залишиться. А у кого не дуже – покращиться. Показати за допомогою міміки, як на смайлику, свій настрій.

Вправа «Аналіз ситуації». Повторення правил безпеки життєдіяльності в комп'ютерному класі

Перед уроком інформатики в учнів 5-го класу була фізкультура. Учні принесли з собою на урок інформатики м’яч. Які правила безпеки життєдіяльності вони порушили?

Неуважний учень дрімав на уроці і не чув пояснень учителя про послідовність виконання завдання. Потім прокинувся, згадав про роботу і без дозволу вчителя перейшов до іншої парти подивитися, чим займаються однокласники. Чи порушив він правила техніки безпеки? Якщо так, то які?

2. Актуалізація опорних знань

  1.          З допомогою яких пошукових систем можна знайти потрібну інформацію в Інтернеті? ( безпечний пошук, Онландия, Кинрекс, Кидлайн)

На минулому уроці, ми з вами критично оцінювали інформацію яку бачимо в інтернеті і це відбувається за певними ознаками. Давайте пригадаємо! Допоможе в цьому наприклад така історія:

Послухайте історію: Бабуся побачила рекламу чаю, який лікує серце. Онука вирішила це перевірити та перейшла до офіційного сайту виробника, на якому було написано, що чай дійсно лікує. Але перевіривши інформацію на інших ресурсах, виявила, що це – обман. Яким чином онука перевірила достовірність інформації?

Правило трійки!!! Перевір хоча б у трьох різних джерелах!

Що саме перевіряємо?( актуальність, контакти, дата виходу статті, чи є адреса)

 

Діти, уявіть собі, сьогодні до рук мені потрапив зашифрований лист. Розгадавши його ми дізнаємося тему нашого уроку. Кожному з вас я зробила копію, яку ви можете взяти у себе на парті.

в

З

А

В

А

Н

Т

А

Ж

Е

Н

Н

Я

І

ч

з

ь

щ

с

ш

и

г

е

в

а

л

о

Н

а

А

В

Т

О

Р

л

г

м

ш

ж

ц

к

Т

п

р

л

з

ї

ю

і

е

в

г

б

і

о

Е

й

п

ш

д

р

м

г

в

П

е

ш

т

п

Р

з

д

л

п

з

и

у

о

Р

ю

й

д

р

Н

н

д

р

с

о

у

з

ж

А

є

е

ь

б

Е

б

ж

л

Д

ц

и

ь

ч

В

ц

р

д

п

Т

к

у

х

А

г

ц

с

б

О

ч

а

р

р

ф

з

о

г

Н

ї

д

є

ь

л

ц

ю

п

п

р

ї

ц

й

І

к

ц

о

б

т

о

у

л

о

ь

у

є

с

в

р

щ

з

х

і

ж

і

м

ш

й

 

3.Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми продовжимо знайомство з Інтернетом та його можливостями. Подивіться на картинки. Як ви гадаєте, де я їх знайшла? Так, вірно. А, скажіть будь ласка, хто з вас шукав в Інтернеті вітальні листівки, зображення? А чи зберігали ви їх на комп’ютер? Отже, на уроці ми з вами навчимося не тільки знаходити потрібну інформацію, але й правильно зберігати її.

Виклад теоретичного матеріалу

Вивчення нового матеріалу. (Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації)

Дуже часто ми з вами шукаючи потрібну інформацію знаходимо багато веб-сторінок, які містять цікаві відомості. Нажаль, ми не завжди маємо багато часу для того, щоб їх переглянути, тому краще завантажити цю інформацію на комп’ютер, а коли буде вільний час можна її переглянути.

Завантажену з Інтернету веб-сторінку можна зберегти у файлі на своєму комп'ютері. Це дасть змогу переглядати її в той час, коли немає зв'язку з глобальною мережею Інтернет.

 Для збереження веб-сторінки використовують команду Файл, Зберегти як або комбінацію клавіш Ctrl + S.

Після її вибору відкривається діалогове вікно. У діалоговому вікні треба:

вибрати папку;

вказати назву, з якою буде збережено сторінку;

вказати тип файлу:

 Веб-сторінка, повністю — сторінка зберігається цілком з усіма зображеннями, тлом та іншими об'єктами;

• Веб-сторінка, тільки HTML — зберігається лише форматований текст разом із гіперпосиланнями;

 • Веб-архів, один файл — зберігається архів поточної веб-сторінки в одному файлі;

• Текстовий файл — зберігається лише текст HTML-документа без форматування, зображень і гіперпосилань.

 Якщо ви плануєте тільки переглядати веб-сторінку чи переслати її своїм друзям, то краще зберегти її як веб-архів. Коли ж ви маєте намір скористатися розміщеними на веб-сторінці фотографіями, збережіть її повністю. Загалом же зображення та фрагменти тексту зі сторінки можна копіювати і вставляти в інші документи через буфер обміну Windows, тобто за допомогою команд Копіювати та Вставити, що містяться у меню Правка. Зберегти графічні об'єкти зі сторінки можна також за допомогою контекстного меню. Для цього клацніть правою кнопкою миші на графічному об'єкті та в контекстному меню, що відкриється, виберіть команду Зберегти об'єкт як. Після цього ви побачите стандартне вікно для зберігання файлу та зможете записати зображення на диск.

Збереження інших матеріалів (аудіо, відео та інше)

Для збереження різних типів файлів з Інтернету є дуже багато варіантів. Якщо завантаження такого матеріалу передбачено його автором та (або) можливостями сайту то має бути кнопка або посилання схоже на «Завантажити», «Скачать», «Download» або щось подібне. Якщо це не передбачено, на деяких сайтах можна використати спеціальні доповнення до браузера.

 

Авторське право ( відео)

 

Усі ресурси Інтернету: тексти, зображення, музичні твори, відео тощо - мають своїх власників. І права на ці матеріали належать саме власникам. Лише вони мають право розповсюджувати ці матеріали, підписувати своїм іменем, отримувати за них винагороду тощо. Ці права називають авторськими, і їх охороняє закон про захист авторських прав.

Існує навіть міжнародний знак охорони авторського права © - копірайт (англ. copyright - право на створення копій).

Якщо людина видає чужі матеріали за свої, ставить своє прізвище під чужим текстом або фотографією, то таке порушення називають плагіатом.

Якщо ви отримали з Інтернету та підписали своїм прізвищем реферат або презентацію - це також вважається плагіатом.

Використовуючи чужі матеріали з Інтернету - копіюючи їх на носії даних, вставляючи в презентації чи текстові документи, потрібно дотримуватися певних правил, щоб не порушити закон про захист авторських прав:

  1. Запитувати дозвіл на використання матеріалів у їх автора. Це можна зробити, надіславши листа автору, якщо його ім'я або контактні дані вказані на сайті;
  2. Використовуючи цитати з якогось тексту або зображення, отримані з Інтернету, обов'язково вказувати адресу сайта, звідки вони були скопійовані;
  3. Не розповсюджувати чужі твори без дозволу автора.

Цитата (лат. cito - приводити в рух, доводити правоту) — короткий уривок з літературного, наукового чи іншого твору, який використовується іншою особою в своєму творі, щоб зробити зрозумілішими свої твердження.

Наприклад: Хто володіє інформацією, той володіє світом.

  1. Натан Ротшильд

І для того щоб закріпити набуті знання ми з вами складемо сенкан на подані слова: Плагиат, Авторське право.

 

 Прийом «Сенкан»: творче переосмислення сухого навчального матеріалу

 Наприклад: Інтернет

Цікавий, пізнаваючий

Розважає, навчає, допомагає

В інтернеті багато цікавого

Всесвітня павутина

           Плагиат

           незаконний, чужий

Викрадає, використовує, допомагає

Присвоєння інформації без дозволу

 шахрайство

 

Авторське право

 Законне, особисте

Охороняє, захищає, створює

Право автора на твір

Копирайт ( видавниче право)

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка.

 

 Рефлексія

Після виконання практичного завдання, оцінюємо учнів за допомогою таблиці, підготовленої до уроку. Після опрацювання теми у графи таблиці діти прикріплюють до певних слів (знаю, вмію, вчусь) символи (яблучка, грушки, листочки, знаки «+», «-» тощо).

Знаю

Вмію

Вчусь

Що таке авторське право

Зберігати інформацію

Правильно розпоряджатись свої часом

Які є можливості Інтернету

Зберігати зображення

Працювати у колективі

Що таке віруси та антивіруси

Завантажувати медіа

Допомагати іншим

 

Ітерактивні вправи

 

https://learningapps.org/14715610

https://learningapps.org/15057886

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Компьютер в жизни человека - Новости - Новости, объявления -  Здравоохранение - Социальная сфера - Городской округ Верхотурский______________Практична робота №3

                                  ( П І  клас)

Використовуючи будь який із запропонованих браузерів, знайти в Інтернеті та зберегти на локальному комп’ютері наступну інформацію:

  1. Відкрийте браузер, в пошуку введіть інформацію  та збережіть у папку 5-А клас ( Під своїм прізвищем)

Текстова:

  •            Прогноз погоди; (у вигляді веб-сторінки)( Ctrl+S)
  •            Герб України; ( зображення) ( права кнопка миші, панель інструментів)
  •            Карта Києва ( зображення)
  •            Зображення ноутбука;
  •            Вітальна листівка «З днем народження».

Музика:

  •            Гімн України у виконанні О. Пономарьова; спеціальні кнопки на сайтах ( завантажити, скачати)
  •            Музичну композицію групи «Океан Ельзи».

Вправи для очей.( повернулись до вікна знайшли листочок, подивились, очі закрили, та своїм носиком написали своє ім’я)

Вправа 2. Знайдіть в Інтернеті відповіді на питання, подані нижче.

  1. Хто є найсильнішою людиною України.

Ваша відповідь:___________________

  1. Яка довжина Дніпра в межах України?

Ваша відповідь___________________

  1. Хто винайшов екоавтомобіль, що працює на повітрі?

Ваша відповідь___________________

  1. Яка висота собору святої Софії?

Ваша відповідь________________

  1. Яка статуя вища: Батьківщина-Мати у Києві чи статуя Христа в Ріо-де-Жанейро?

Ваша відповідь_________________

  1. Який найбільший літак у світі?

 Ваша відповідь________________

  1. Яка подія відбулася 24 серпня 1991року?

Ваша відповідь___________________

  1. Хто написав найвідомішу різдвяну пісню «Щедрик»?

Ваша відповідь__________________

  1. Який український поет народився 9 березня?

Ваша відповідь_________________

  1. Яка погода буде завтра у Вознесенську?

Ваша відповідь_______________

  1. Закрий всі відкриті вікна.
  2. Повідом вчителя про завершення роботи.

Компьютер в жизни человека - Новости - Новости, объявления -  Здравоохранение - Социальная сфера - Городской округ ВерхотурскийПрактична робота №3 

                                  ( П І  клас)

Використовуючи будь який із запропонованих браузерів, знайти в Інтернеті та зберегти на локальному комп’ютері наступну інформацію:

  1. Відкрийте браузер, в пошуку введіть інформацію  та збережіть у папку 5-А клас ( Під своїм прізвищем)

Текстова:

  •            Прогноз погоди; (у вигляді веб-сторінки)( Ctrl+S)
  •            Герб України; ( зображення) ( права кнопка миші, панель інструментів)
  •            Карта Києва ( зображення)
  •            Зображення ноутбука;
  •            Вітальна листівка «З днем народження».

Музика:

  •            Гімн України у виконанні О. Пономарьова; спеціальні кнопки на сайтах ( завантажити, скачати)
  •            Музичну композицію групи «Океан Ельзи».

Вправи для очей.( повернулись до вікна знайшли листочок, подивились, очі закрили, та своїм носиком написали своє ім’я)

Вправа 2. Знайдіть в Інтернеті відповіді на питання, подані нижче.

2.Хто є найсильнішою людиною України.

Ваша відповідь:___________________

3.Яка довжина Дніпра в межах України?

Ваша відповідь___________________

4.Хто винайшов екоавтомобіль, що працює на повітрі?

Ваша відповідь___________________

5.Яка висота собору святої Софії?

Ваша відповідь________________

6.Яка статуя вища: Батьківщина-Мати у Києві чи статуя Христа в Ріо-де-Жанейро?

Ваша відповідь_________________

7.Який найбільший літак у світі?

 Ваша відповідь________________

8.Яка подія відбулася 24 серпня 1991року?

Ваша відповідь___________________

9.Хто написав найвідомішу різдвяну пісню «Щедрик»?

Ваша відповідь__________________

10.Який український поет народився 9 березня?

Ваша відповідь_________________

11Яка погода буде завтра у Вознесенську?

Ваша відповідь_______________

12.Закрий всі відкриті вікна.

  1. Повідом вчителя про завершення роботи.

 

doc
Додав(-ла)
Oгнєва Ірина
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
2282
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку