Завдання «АНАЛІЗ КАРИКАТУРИ» до теми «Консульство та Імперія Наполеона Бонапарта. Наполеонівські війни та їх наслідки»

Про матеріал
Пропоную вашій увазі завдання, яке сприятиме розвитку критичного мислення в учнів, навичок аналізу візуальної інформації, інформаційно-медійних навичок, вміння обґрунтовувати власну думку.
Перегляд файлу

АНАЛІЗ КАРИКАТУРИ

до теми «Консульство та Імперія Наполеона Бонапарта.

Наполеонівські війни та їх наслідки»

Мета: розвивати критичне мислення в учнів, навички аналізу візуальної інформації, вміння обґрунтовувати власну думку.

Інформаційно-медійні навички: аналіз причин створення повідомлень у медіа, вміння використовувати Інтернет для перевірки і вивчення інформації, рефлексія щодо ймовірного впливу медіа на аудиторію.

Англійська карикатура

Ісаак Крукшенк «Новий спосіб цькування ведмедя».

Англія, 21 грудня 1807 р.

D:\Портфоліо 2016_2021\Допоміжні матеріали 2\НАВЧАННЯ\Проект Вивчай та розрізняй\Мої вправи\Тільзітський мир\1462238415_0495.jpg

Завдання та запитання

  •     Уважно розгляньте карикатуру.
  •     Хто її автор? Чи можна знайти інформацію про автора?
  •     Яка дата її створення?
  •     Де надрукована карикатура?
  •     Чи впізнаєте ви когось із персонажів карикатури? (Талейран, Олександр І в образі ведмедя, якого атакують британські торгівці з псами, Наполеон.  Наполеон говорить: «Вони роздратують його до смерті, а потім я поставлю іншого імператора...»)
  •     Реалістично чи гіперболізовано зображені персонажі?
  •     Як ставиться художник до персонажів? Позитивно чи негативно? Чому ви зробили такі висновки?
  • Якій історичній події чи якому явищу присвячена карикатура?

Примітка

Ведмідь був головним персонажем у карикатурах, пов’язаних з Росією.

В даній карикатурі відображено наслідки Тільзітського миру, який був укладений між Росією і Францією в 1807 р. За однією з умов миру, Росія приєднувалась до континентальної блокади проти Англії та повністю відмовлялась від торгівлі з нею. ..

Якщо за кілька місяців до Тільзітського миру російського ведмедя зображували могутнім союзником британців, то тепер, ведмідь – закутий у ланцюги французів, якого висміювали.

  •     Чи використовував художник символи в карикатурі? Якщо так – роз’ясніть їх.
  •     Чи співпадає підпис під малюнком із сюжетом?

Примітка: бажано щоб учні самостійно переклали текст з англійської мови на українську.

  •     Чи відображає карикатура політичні погляди художника? Відповідь аргументуйте.
  •     Чи згодні ви з інтерпретацією персонажів, подій, явищ, яку подає автор карикатури? Свою думку аргументуйте.
  •     Чиї інтереси відображали погляди художника? Чому ви так вважаєте?
  •     Яку реакцію, почуття, емоції викликав би малюнок у вас, якби ви були:

А)  мешканцем Лондона в 1807 р.?

Б) мешканцем Парижа в 1807 р.?

В) мешканцем Москви в 1807 р.?

  •     На вашу думку, яка мета публікації даного малюнку?

ЛІТЕРАТУРА

1. Росія в Англійській карикатурі: [Електронний ресурс] // Історія пропаганди: [офіційний веб-портал]. – Електронні данні. – Режим доступу до даних.: https://bit.ly/2JyCIiK (дата звернення 14.07.2019)

2. Мороз П.В. Використання карикатур в шкільному підручнику історії (методика роботи в умовах дослідницького навчання): [Електронний ресурс] // Електронна бібліотека НАПН України:  [офіційний веб-портал]. – Електронні данні. – Режим доступу до даних.: https://bit.ly/2XQ1EX5 (дата звернення 15.07.2019)

 

 

docx
Додано
25 липня 2019
Переглядів
3164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку