АНАЛІЗ КАРИКАТУРИ
до теми «Консульство та Імперія Наполеона Бонапарта.
Наполеонівські війни та їх наслідки»
Мета: розвивати критичне мислення в учнів, навички аналізу візуальної інформації, вміння обґрунтовувати власну думку.
Інформаційно-медійні навички: аналіз причин створення повідомлень у медіа, вміння використовувати Інтернет для перевірки і вивчення інформації, рефлексія щодо ймовірного впливу медіа на аудиторію.
Англійська карикатура
Ісаак Крукшенк «Новий спосіб цькування ведмедя».
Англія, 21 грудня 1807 р.
Завдання та запитання
Примітка
Ведмідь був головним персонажем у карикатурах, пов’язаних з Росією.
В даній карикатурі відображено наслідки Тільзітського миру, який був укладений між Росією і Францією в 1807 р. За однією з умов миру, Росія приєднувалась до континентальної блокади проти Англії та повністю відмовлялась від торгівлі з нею. ..
Якщо за кілька місяців до Тільзітського миру російського ведмедя зображували могутнім союзником британців, то тепер, ведмідь – закутий у ланцюги французів, якого висміювали.
Примітка: бажано щоб учні самостійно переклали текст з англійської мови на українську.
А) мешканцем Лондона в 1807 р.?
Б) мешканцем Парижа в 1807 р.?
В) мешканцем Москви в 1807 р.?
ЛІТЕРАТУРА
1. Росія в Англійській карикатурі: [Електронний ресурс] // Історія пропаганди: [офіційний веб-портал]. – Електронні данні. – Режим доступу до даних.: https://bit.ly/2JyCIiK (дата звернення 14.07.2019)
2. Мороз П.В. Використання карикатур в шкільному підручнику історії (методика роботи в умовах дослідницького навчання): [Електронний ресурс] // Електронна бібліотека НАПН України: [офіційний веб-портал]. – Електронні данні. – Режим доступу до даних.: https://bit.ly/2XQ1EX5 (дата звернення 15.07.2019)