Завдання – читаю по складах
Ці завдання спрямовані на розвиток мовленнєвої компетенції дитини. Вони містять тексти і запитання до них. Для зручності читання слова поділено на склади. Дитині пропонується прочитати текст, дати відповіді на запитання й намалювати малюнки за змістом. Таким чином діти розвиватимуть навички читання, зв’язне мовлення, мислення й дрібну моторику, уяву, розкриють творчі здібності під час малювання.
ПТА-ШИ-НІ СЕ-РЕ-НА-ДИ
Тра-вень — мі-сяць світ-ло-ї зе-ле-ні, буй-но-го цві-тін-ня са-дів. Із не-бес-но-ї бла-ки-ті, з де-ре-в і ку-щів ли-нуть ра-діс-ні пта-ши-ні го-ло-си. За си-нім сос-но-вим бо-ром зай-ма-єть-ся ро-же-ва зо-ря. Хто лю-бить світ-лі піс-ні ран-ко-ві, хай вий-де в по-ле по-слу-ха-ти, як по-льо-вий жай-во-ро-нок дзві-ноч-ком ві-та-є на-ро-дже-ння но-во-го дня. А в лі-сі ніж-ною флей-тою зу-стрі-ча-є схід сон-ця лі-со-вий жай-во-ро-нок.
Запитання:
— Чому травень назвали місяцем світлої зелені, а також буйного цвітіння?
— Звідки линуть веселі голоси?
— Кому вони належать?
— Чим відрізняється пісня польового і лісового жайворонків?
СОН-ЦЕ І ВЕ-СЕЛ-КА
Раз піс-ля до-щу виг-ля-ну-ло со-неч-ко і з’я-ви-ла-ся ко-льо-ро-ва ве-сел-ка. Хто не гля-не на ве-сел-ку, всі ми-лу-ють-ся нею. За-пи-ша-ла-ся ве-сел-ка та по-ча-ла ви-хва-ля-ти-ся, що во-на кра-си-ві-ша від са-мо-го сон-ця. По-чу-ло та-ке сон-це та й ка-же: «Ти кра-си-ва, це прав-да, але й без ме-не ве-сел-ки не бу-ва-є». А ве-сел-ка тіль-ки смі-єть-ся та ще й дуж-че ви-хва-ля-єть-ся. То-ді со-неч-ко роз-сер-ди-ло-ся і схо-ва-ло-ся за хма-ру — і ве-сел-ки як і не було.
Запитання:
— Чим хвалилася веселка?
— Чому розсердилося сонечко?
— Чому зникла веселка?
О-БЕ-РІ-ГАЙ-ТЕ МУ-РАШ-НИ-КИ
Не-рід-ко мож-на по-ба-чи-ти, як хло-п’я-та, по-тра-пив-ши до лі-су, зні-че-в’я руй-ну-ють му-раш-ни-ки. Ча-сом му-раш-ки — най-ко-рис-ні-ші для лі-су ство-рі-ння. За один день му-ра-ши-на сім’я зни-щу-є кі-ло-грам шкід-ли-вих ко-мах. Роб-ля-чи хо-ди під зем-лею, му-раш-ки спри-я-ють над-хо-джен-ню до ко-рі-ння де-рев та ку-щів во-ди і кис-ню. Пра-цьо-ви-ті ко-ма-хи роз-но-сять на-сін-ня рос-лин. Там, де жи-вуть му-раш-ки, де-ре-ва і ку-щі кра-ще рос-туть.
Запитання:
— Чому мурашок можна назвати найкориснішими для лісу створіннями?
— Яку користь приносить одна мурашина сім’я?
— Що роблять мурашки з насінням рослин?
За про-ліс-ка-ми
У лі-сі вже вес-на. По-де-ку-ди ще ле-жить сніг, та на уз-лі-ссі вже бу-ке-ти-ка-ми си-ні-ють про-ліс-ки. Ма-лень-кі, тен-діт-ні, во-ни ки-ва-ють го-лів-ка-ми, ні-би ві-та-ють гос-тей. Он пром-чав сі-рий зай-чик. Він теж ра-ді-є вес-ні. Ве-се-лі, ра-діс-ні ді-ти роз-біг-ли-ся по по-лян-ці. Во-ни ми-лу-ва-ли-ся кві-та-ми. Всі бу-ли вра-же-ні кра-сою. То-му ні-хто не
зір-вав жод-ної кві-точ-ки.
Запитання
— Як виглядали проліски?
— Як вони вітають гостей?
— Чому діти не зірвали квітів?
Вер-бо-ві ко-ти-ки
Кро-ків за кіль-ка від су-хо-ї ко-си ви-зи-ра-є з во-ди вер-бо-вий ку-щик.
Не-ве-лич-кий та-кий, а на ньо-му ко-ти-ки. Пух-нас-тень-кі, жов-то-зе-ле-ні. Ні-би та-бу-нець гу-се-ня-ток при-мос-тив-ся спо-чи-ти на тон-ких га-луз-ках. І та-кі во-ни ла-гід-ні та без-по-міч-ні.
Запитання:
— Де розсілись котики?
— Які вони були?
— Із чим їх порівнює автор?