Урок " Казкова вікторина"

Про матеріал
Матеріал для використання на групі подовженого дня для учнів 2 класу , щоб підсумувати знання про казкових героїв.
Перегляд файлу

Гімназія  імені  Т.Г. Шевченка

 

 

 

 

 

 

Казкова вікторина

 

 

                              

 

 

 

 

підготувала

Вихователь ГПД

Беховська В.В.

 

 

 

 

Мета: навчати дітей слухати, відповідати на запитання,поглиблювати знання про казки,закріпити з дітьми зміст казок і правильно називати види казок та їх героїв. Розвивати мову, увагу, мислення, пам’ять,  допитливість,  інтерес до літературних та українських казок. Виховувати взаємоповагу, дисциплінованість, бажання читати казки

Обладнання:  ілюстрації  до українських казок, картки для роботи в парах, виставка книжок, «казкова торбинка», мікрофон, презентація.

                                                          Хід заняття 

І.  Організаційний момент.

Діти, в народі кажуть, що добрий гість - дому радість. Думаю, що ви, так як і я дуже раді  гостям.

                Встаньте і привітайтесь з ними.

                Сядьте, діти, всі гарненько,

                Руки покладіть рівненько,

                Голову вище підніміть,

                Плечі свої розведіть,

                Мені і гостям,діти,усміхніться

                Веселіше подивіться.

ІІ.  Вступна розмова.

Казок чимало є на світі

І веселих, і сумних.

Хіба зможемо прожити ми без них?

Казка стукає у двері привітаємо її.

І щоб нам не говорили ми впізнаємо її.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Казки є різні: народні (вигадав народ точно прізвище не знають), авторські(казки ,які написали письменники ),чарівні, про тварин, про життя людей (побутові).

(На дошці викладається доріжка з назв видів казок)

Діти ,а чи знаєте ви,де живе казка?

Казка живе в книжках,в країнах казок. А книжки живуть у бібліотеці( знайомство зі шкільним бібліотекарем).

 

Діти, перед вами на дошці доріжка в чарівний світ казки. От по ній ми і відправимось у подорож-вікторину. А допоможе нам герой відомої народної казки. Щоб швидше відгадати його ім’я, вам треба скласти слово – відгадку. За допомогою перших літер назв героїв прочитайте слово.( кіт, осел, лисиця, олень, білка, орел, кит).

  •          Діти,а ви знаєте з якої казки колобок?
  •          Отож розпочинаємо нашу подорож. Сьогодні наш урок складатиметься із завдань-запитань. Тому назвемо його - вікториною.

Вам треба старанно працювати, щоб показати колобку , як гарно ми знаємо казкових героїв і казки з яких вони прийшли.

   Змагатимемось залюбки!.

Перш, ніж розпочати, нашу вікторину послухайте будь ласка правила:

• відповідати на запитання може будь-який учасник, піднісши руку;

• відповідь повинна бути чіткою та зрозумілою.;

за кожну вірну відповідь ви будете отримувати фішку;

• якщо ви викрикуєте, фішка забирається.

Отже, оголошую казкову вікторину. Бажаю успіху!

Покотився колобок по доріжці… і зупинився на галявинці «Народні казки».

А щоб з’ясувати чи гарно ви знаєте народні казки , пропоную вам гру «Мікрофон».

ІV.Технологія «Мікрофон».

З яких казок пришли ці герої?

Мишка,жабка,зайчик,лисичка,вовк,ведмідь,кабан(Рукавичка)

Лисичка,лисенята,півник,котик.(Котик і півник)

Півник,мишенята(Колосок)

Дід,баба,качечка(Кривенька качечка)

Міша та Маша ( Маша та Ведмідь)

Івасик, дідусь, баба,гуси, змія (Івасик-Телесик)

Вовк,коза,козенята(Вовк і козенята)

Лисичка, глечик, миска, борщик (Лисичка і журавель)

Лисичка, рибка, вовк. (Лисичка-сестричка і Вовк-панібратик)

 

  •          Молодці діти, правильно назвали казки.
  •          Колобок відпочив і будемо подорожувати далі.

 

Наступна зупинка «Авторські казки»

V. Вгадай дійову особу.

                      1.Крихітне дівчатко, в квітці народилось.

                        Як зраділа жінка, серцем звеселилась.

                        Якось серед ночі, дівчинки не стало

                        Бо нахаба-жаба з ліжечка украла. (Дюймовочка)

                      

                       2.Вилізли два братики ледачі

                         Бо так пахли пиріжки гарячі.

                         Що півник став братам казати?

                         Як же цю казку нам назвати.  (Колосок)

 

                     4. Зажурився коток, взяв бандуру й молоток

                          Та й пішов співати в Лиски біля хати.

                          Для чого ж молотка він брав?

                          Як півника порятував?  (Котик і півник)

 

                      5. Підробив він голосок, діткам став співати.

                           Розгадали діти — Вовк, це не наша мати.

                                                                                           (Вовк і семеро козенят)

                       6.На веселі іменини, він спустивсь на павутині,

                         До красуні господині.

                         І почав її терзати, а вона давай кричати,

                       Просить друзів виручати,

                       Але друзі всі злякались і сховались.

                       Тут ліхтарик заблищав, хтось на ворога напав.

                       Павутиння розрубав, Полонянку врятував. 

                       Хто світив –ліхтарик. Хоробрий –комарик.

                       А хто ж та крикуха?         (Муха—Цокотуха)

 

                    7.   Вона руденька,

                       ще й хитренька,

                       не велика й не маленька,

                       вона – вовчику сестричка.

                       Здогадались – це… (лисиця) .

 

 

                   8.  Пара довгих вушок,

                     Сіренький кожушок.

                     Скорий побігайчик,

                    А зоветься ... (зайчик).

 

VІ. Технологія «Робота в групах»

 Дітям роздають пазли на яких зображені герої. Треба їх скласти, підібрати і назвати позитивні і негативні риси кожного героя  (айболить,  ,чебурашка, баба-яга, лисичка, вовк, кіт Леопольд ).

  •          Поясніть хто з казкових героїв добрий чи злий?

 

«Я вважаю,що…»(діти дають відповідь на запитання починаючи словами. «Я вважаю»)

- Молодці, порадували колобка. 

Наступна зупинка «Казки про тварин»

 

«Клубок з казок»

  •          Прослухайте уривок переплутаних казок. Назвіть назви казок , які зустрілись в цьому клубочку.( «Троє поросят», « Вовк і семеро поросят», «Червона шапочка», « Лисичка та журавель»)

«Смс від казкового героя» 
Мені надійшло повідомлення від казкових героїв. Щоправда, на них немає підписів. Але я впевнена, що ви все знаєте про казки. І зараз розкажете  від кого ж повідомлення. 
1) - Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник та весельце. ( Івасик-Телесик)
2) - Дуже хотілося б потрапити до вас, але соромно своєї гидкої зовнішності. ( Гидке каченя ) 
3) – Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися. ( Лікар Айболить ) 
4) – Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу. (Курочка Ряба ) 

5) Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці,
Десь загубила черевичка...
(Попелюшка із казки «Попелюшка»)
6) „З’їв семеро козенят, болить живіт”.
(Вовк із казки „Вовк і семеро козенят”)

7) «На свято не зможу прибути. Розбила золоте яйце».
( Мишка із народної казки «Курка рябенька»)

 

VІІ. Фізкультхвилинка

VІІІ. - Добре, рухаємось далі . Зупинка  «Чарівні казки»

ІХ. Відеовікторина «Здогадайся  назву казки»

  •          Я буду демонструвати уривки з казок, а ви говорите назви казок.

Х. Казкова торбина. (у торбині зібрані предмети з казок. Я буду діставати і показувати вам предмет, а ви називати казку в якій вони зустрічаються)

Шкарлупа горіха — «Дюймовочка»

Чарівна паличка – «Попелюшка»

Риба – «Казка про золоту рибку»

Гусак – «Гуси – лебеді»

Бинт-  «Айболит»

Рукавиця – «Рукавичка»

Ключ – « Буратіно»

 

Молодці , рухаємось далі. Остання зупинка «Побутові казки»

 

 

ХІ. Вікторина.

Що знайшов півник коли прибирав на подвір’ї?(колосок)

Що посадив дід у себе на городі?(ріпку)

Хто приходив до журавля в гості?(Лисичка)

Кого півник кликав на допомогу коли його несла лисичка?(Котика)

Як звали лінивих мишенят?(Круть,Верть)

Хто вигнав звірів з дідової рукавички?(Собака)

Кого зустріла донька у лісі коли пішла за пролісками? 12 місяців

Де ділася риба з повозки діда у казці «Лисичка-сестричка і вовк»? (витягала Лисичка)

 

ХІ. Підсумок.

Ось і закінчилася наша подорож.  Колобок побував на всіх галявинках.  Разом з вами пригадав багато цікавих казок.

Чи було для вас сьогодні на уроці щось нове? (Що саме?)

 Порахуйте колобочків , які лежать у вас на партах. Зараз колобок обміняє їх на призи.

Учні отримують розфарбовки із зображенням  казок.

Подякуємо колобочку за гарний настрій, до нових зустрічей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 жовтня
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку