Завдання для дітей з когнітивними порушеннями

Про матеріал
Для дітей із когнітивними порушеннями важливо використовувати завдання, які враховують їхні індивідуальні потреби, рівень розвитку, можливості сприйняття інформації та темп навчання. Завдання повинні бути чітко структуровані, зрозумілі та поступово ускладнюватися, щоб уникнути перевантаження
Перегляд файлу

Для дітей із когнітивними порушеннями важливо використовувати завдання, які враховують їхні індивідуальні потреби, рівень розвитку, можливості сприйняття інформації та темп навчання. Завдання повинні бути чітко структуровані, зрозумілі та поступово ускладнюватися, щоб уникнути перевантаження. Ось основні види завдань, які можна використовувати:

 

1. Завдання на розвиток уваги:

 

Ці вправи допомагають розвивати концентрацію та вміння зосереджуватися на завданні.

 

Приклад: Вправи типу «Знайди відмінності», де дитина порівнює два малюнки і шукає відмінності.

 

Завдання: На малюнку є кілька предметів, дитина повинна знайти певний предмет за вказівкою вчителя або серед однотипних зображень вибрати лише ті, що відповідають певному критерію.

 

 

2. Завдання на розвиток пам'яті:

 

Такі вправи спрямовані на покращення короткочасної та довготривалої пам'яті.

 

Приклад: Гра «Пам'ять» з картками. Дитина має знайти пари однакових картинок, перевертаючи їх і запам'ятовуючи розташування.

 

Завдання: Запам'ятати і повторити кілька простих слів або речень після того, як вчитель їх прочитає.

 

 

3. Завдання на розвиток мислення:

 

Ці вправи стимулюють логічне та асоціативне мислення.

 

Приклад: Логічні послідовності, де дитині потрібно вибрати правильний об'єкт, щоб завершити ряд (наприклад, вибрати форму, яка повинна бути наступною в послідовності).

 

Завдання: Вправа типу «Що зайве?», де дитина повинна визначити, який об'єкт не підходить до решти (наприклад, з-поміж фруктів — один овоч).

 

 

4. Завдання на розвиток мовлення:

 

Ці завдання допомагають поліпшити словниковий запас та навички комунікації.

 

Приклад: Вправи на складання простих речень із запропонованих слів або картинок.

 

Завдання: «Хто це? Що це робить?», де дитині показують картинку, а вона має описати побачене (наприклад, «Це хлопчик. Він їсть яблуко»).

 

 

5. Завдання на розвиток моторики:

 

Завдання, які поєднують когнітивну діяльність із фізичною, покращують координацію і дрібну моторику.

 

Приклад: Вирізання або малювання по контурах, щоб покращити контроль за рухами рук.

 

Завдання: Написання літер або слів пальцем у піску чи на поверхні, малювання простих фігур або обведення контурів малюнків.

 

 

6. Завдання на розвиток просторового мислення:

 

Такі вправи покращують розуміння просторових відносин і орієнтацію в просторі.

 

Приклад: Пазли та конструктори, де дитина повинна скласти об'єкти за зразком.

 

Завдання: «Збери будинок» — дитина складає будинок з блоків за прикладом або інструкцією.

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
11
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку