Урок "Розвиток мовлення. Текст - розповідь"

Про матеріал
Урок з української мови розроблений для учнів 3 класу НУШ за програмою Б.Шияна до підручника "Українська мова та читання" І.О. Большакова, М.С. Пристінська.
Перегляд файлу

НОВА

УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

***************************************************

 

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД» № 26»

КАМ’ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

ДЛЯ УЧНІВ 3 КЛАСУ

 

«Розвиток мовлення. Текст – розповідь.»

 

 

 

 

 

вчитель початкових класів

Зіненко Інна Анатоліївна

 

 

 

 

 

 

 

м.  Кам’янське

Мета:

Формування предметних компетентностей:

формувати знання учнів про текст – розповідь; розвивати уміння узагальнювати зібраний матеріал, визначати опорні моменти висловлювання, добирати потрібні засоби для поширення речень і частин цілого; вчити дітей уважно слухати і відповідати на запитання; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до рідної мови, природи, бажання її пізнавати.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати вміння учнів працювати швидко і зосереджено; переключатися з одного виду діяльності на інший; розвивати вміння організовувати своє робоче місце, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників;

комунікативної: розвивати зв’язне мовлення, уміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання, дотримуватися етичних норм мовлення, культури спілкування;

контрольно-оцінні вміння: контролює послідовність виконання роботи, її проміжні та кінцеві результати;

здоров’язбережувальної: дотримуватися гігієнічних норм під час уроку;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати під час уроку, виявляти ініціативу;

загальнокультурної: дотримуватися всіх правил поведінки під час уроку; берегти природу та дбати про неї. 

Обладнання: підручник «Українська мова та читання» (3 клас)

І. Большакова, М. Пристінська, робочий зошит, ТЗН, картки з анаграмами. 

 

Міжпредметні зв’язки: МОВ, ПРО, ГІО, СЗО.

Тип уроку: комбінований.

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.1. Привітання. (слайд 1)

(Учні стоять біля своїх робочих місць)

- Діти, сьогодні на уроці у нас присутні гості. Привітайтеся до них.

1.2. Робота над змістом вірша.

Чи ідеш ти міською дорогою,

А чи стежкою на селі,

Говори українською мовою,

Бо живеш на своїй землі…

- Прочитайте вірш.

- Про що важливе розповідається у вірші?

1.3. Перевірка готовності до уроку.

- Перегляньте своє робоче місце. 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

2.1. Перевірка вивченого матеріалу.

- Який вірш вивчали на попередніх уроках?  Відповіді дітей…

- Пригадайте по пам’яті вірш Тараса Шевченка «Садок вишневий коло хати».

- Які дієслова зустрічаються у вірші? З часткою не? (… не дає, … не затих)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми будемо складати текст – розповідь. 

- Зверніть увагу на слово текст – розповідь. Це складне слово і пишеться через дефіс.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

4.1. Каліграфічна хвилинка.

- Відкрили зошити, запишіть дату.

 (Діти відкривають зошити промовляючи)

Зошит свій я відкриваю

І під нахилом кладу,

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно не зігнусь –

До роботи я берусь!

- Діти, почнемо з каліграфічної хвилинки. (слайд 2)

(Виходить учень до дошки і записує каліграфічну хвилинку)

- Запишіть каліграфічно:  Б б дж іл ка 

Фонетична зарядка.

- Вимовте звук [дж].

Бджілка

4.2. Фонетичний розбір слова.

(Виходить учень до дошки, виконує завдання)

- Зробіть фонетичний розбір слова:  Бджілка – 7 б., 6 зв., 2 скл..

4.3. Розбір слова за будовою.

- З яких частин складається слово?

- Що таке спільнокореневі слова?

- Підберіть до слова бджілка спільнокореневі слова.  (УСНО)

Бджілка – бджола, бджоляр, бджолиний.

- Спільний корінь? (бджол) (слайд 3)

- Розберіть слово [бджоляр] за будовою.

БДЖОЛЯР                                                                                  

(Виходить учень до дошки, виконує завдання)

4.4. Робота із словосполученням.

- Складіть словосполучення зі словом бджілка.  (УСНО) (слайд 4)

Працьовита бджілка. 

4.5. Робота над реченням.

- Що таке речення?

- Що виражає речення?

- Складіть речення із словосполученням  працьовита бджілка.

4.5. Синтаксичний розбір речення.

Працьовита бджілка прилетіла до вулика.

- Визначте головні члени речення або основу речення?

- Якою частиною мови виступає підмет? присудок? (слайд 5)

(Виходить учень до дошки, виконує завдання)

- Які є види речень?

- Які розділові знаки ставимо в кінці речення?

4.6. Робота над прислів’ями.

- Які ви знаєте прислів’я про бджолу? (слайд 6)

- Як ви розумієте це прислів’я? (Змалечку нас привчають до праці й поваги до праці інших.)  

- Чого навчає нас це прислів’я? (Нести добро людям)    (слайд 7)                        

4.7. Руханка «Бджілки». (слайд 8)

Вийшли дітки на лужок                                     (діти крокують на місці)

Нахилились до квіток,                                       (нахили тулуба)

А на квітках там сиділи

Дві маленькі бджілки.                                       (присідання)

Бджілки з квіток полетіли

Та на вулик разом сіли                                       (піднімання та опусканя рук)

Знов до квіток нахилились                                 (нахили тулуба)

Та на бджілок подивились.                                 (повороти тулуба вліво-вправо)

Трохи колом покружляли                                   (кружляння навколо себе)

І на місце своє встали.                                         (стали рівно на місце)

- Які дієслова зустрічалися в руханці?

4.8. Робота за форзацом підручника.

- Продовжуємо працювати по темі уроку.

- Всі тексти мають типи і стилі. Ми пригадаємо, які є типи текстів. Відкрийте форзац у підручнику.

- Що таке текст?

- З чого складається текст?

4.9. Театралізація.

- Ой, хто ж це до нас завітав?

(Заходить бджілка)

Учень 1: Ой, бджілко, бджола,

               А де ти була?

Бджола:  А була я, друзі, у квітучім лузі.

Учень 2: Бджілко, бджола,

                Звідки ж ти до нас прибула?

Бджола: Щоб дізнатися, відгадайте ребус… (слайд 9, 10)

(Відповіді дітей)

Бджола:  Діти, що таке вулик? (Будинок для бджіл)

Бджола:  А де ж ці будинки знаходяться? Відгадайте.

САПАКІ →  (слайд 11)

4.10. Робота з анаграмами.

- Що ще є на пасіці?

- Яке слово зайве? Чому? (слайд 12)

(Відповіді дітей)

V. Розвиток мовлення. 

5.1. Робота у підручнику.

- Відкрийте підручники на с. 55.

- Прочитайте самостійно завдання 1.

- Розгляньте малюнки. Що і хто на них зображений? 

- Що вони роблять?

- Чи можна змінити послідовність подій?

- Складіть по 2 речення до кожного малюнка. Запишіть.

- Подивіться, які опорні слова можна використати для складання тексту – розповіді.     (слайд 13)

- Придумайте до тексту заголовок.

5.2. Природнича хвилинка.

- Що вам відомо про ромашку?

  • Ромашка є лікарською рослиною і через це вона вирощується на спеціальних плантаціях.
  • Відвар або настій ромашки в медицині використовується як антисептичний і протизапальний засіб.
  • Батьківщиною ромашок є – Південна і Східна Європа.

5.3. Самостійна робота.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

6.1. Перевірка текстів.

-  Прочитайте складений текст.

- Запишіть текст для публікації.

6.1.  Словникова робота. (слайд 14)

VІІ. Домашнє завдання.

Переписати разом з батьками складений текст – розповідь.

VІІІ. Підсумок уроку.

 Шановні гості!

 Спасибі, що знайшли час,

 Та завітали в гості до нас.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гора Тетяна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 березня 2021
Переглядів
6549
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку