Дана публікація містить завдання з історії для проведення І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади для учнів 8 класу.
Типи завдань:
- робота з ілюстраціями;
- робота з документами;
- робота з схемами та таблицями.
Завдання
для проведення I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
8 клас
А) 860 р., 911р., 1043 р.; (1б)
Б) Сигізмунд ІІ Август, Стефан Баторій, Г.Валуа. (1б)
В) П’ятка, Кумейки, Жовнин. (1б)
Визначте зайву позицію. Поясніть.
А) І.Богун, П.Бут, М.Кривонос, Д.Нечай. (2б)
Всього 5б.
3.Запишіть поняття і терміни у відповідний сектор таблиці і дайте їм визначення (2б.):
Політична історія |
Економічна історія |
Військова історія |
Історія релігій |
Історія культури |
|
|
|
|
|
1)Гість; 2) Гугеноти; 3) Дуумвірат; 4) Засіка; 5) Саги; 6) Скит; 7) Дим; 8) Забрало;
9) Ізборник; 10) Едикт. Всього 20б.
Про кого з них говорили сучасники: 1.Носив ім’я Гедеон»; 2. «Урус Шайтан»; 3. «Справжній лицар і чудовий гармаш»; 4. «Рятівник Речі Посполитої і Європи». (4б)
Про кого з них йдеться в документі? (2б)
З народної української пісні: «…Була Варна здавна славна - / Славнішії козаченьки,/ Що тую Варну дістали, / І в ній турків забрали…»
Вказати 5 найважливіших фактів із біографії цієї історичної постаті. (5б)
Всього 15 б.
9 клас
А) 860 р., 911 р., 944 р.; (1б)
Б) Глухів, Гадяч, Чигирин. (1б)
В) С.Величко, Г.Грабянка, Самовидець (1б)
Визначте зайву позицію. Поясніть.(2б):
А) Лейпциг, Бородіно, Трафальгар, Ватерлоо;
Всього 5б.
а) Від утворення Нової Січі до заснування Священного Союзу;
б) Від Яського миру до проголошення незалежності Мексики;
в) Від остаточної ліквідації Запорозької Січі до початку революції в Італії;
г) Від початку гетьманування Кирила Розумовського до падіння кріпосного права в Галичині.
д) Від видання «Жалуваної грамоти дворянству» до «Декларації прав людини і громадянина».
Всього 10б.
Суспільно-політична історія |
Соціально-економічна історія |
Військова історія |
Історія релігій |
Історія культури |
|
|
|
|
|
Всього 20б.
Про кого з них йдеться в документі? (2б)
«Хоча і не належить до вказаного товариства але знаходився в дружніх зв’язках з багатьма його учасниками.. Вміщені їм твори… мали поширювати в малоросійському народу думки про його відділення від імперії. – Помістити в Олексіївський равелін на чотири місяці, а потім відправити на службу в Вологду.» Вказати 5 найважливіших фактів із біографії цієї історичної постаті. (5б)
Всього 15 б.
10 клас
А)1648 р., 1649 р., 1652 р.; (1 б.)
Б)Д.Антонович, М. Міхновський, Б.Грінченко. (1 б.)
В)Синоп, Цусима, Ютланд (1 б.)
Визначте зайве в тестовому ряду. Поясніть чому:
А)А.Ведель, М.Березовський, В.Боровиковський, Д.Бортнянський. (2 б.)
Всього 5б.
Причини |
Події, процеси |
Наслідки |
|
«Київська катастрофа» |
|
|
Тріанонський мирний договір |
|
|
Перший зимовий похід армії УНР |
|
|
«Пивний путч» |
|
|
«Похід на Рим» |
|
Всього 20б.
історичної особи. (5б)
«Українська держава, українська державність в Україні є. Її створив народ, вся українська нація в процесі великого перевороту життя в «тюрмі народів» - Росії. Без цієї творчості ніякі вожді, проводи, міністри не могли б і одного камінчика в будівлі української державності покласти.»
Всього 15 б.
Всього 20б.
Про які події йдеться? (2б) Коли вони відбулись? (2б) Чим вони завершились? (6 б)Всього 10б.
Про які події йдеться? (2б) Коли вони відбулись? (2б) Чим вони завершились? (2 б) В чому полягає їх історичне значення? (4 б) Всього 10б.
11 клас
А) 1650 р., 1652 р., 1653 р.; (1 б.)
Б) Немирів, Гадяч, Глухів; (1 б.)
В) Белжець, Собібор, Треблінка. (1 б.)
Визначте зайве в тестовому ряду. Поясніть чому:
А) В.Мороз, О.Гончар, І.Гель, О.Бердник. (2 б.)
Всього 5б.
Причини |
Події, процеси |
Наслідки |
|
Тонкінська резолюція |
|
|
«Червоний травень 1968 р. |
|
|
Операція «Чисті руки» |
|
|
Нарада в Гельсінки 1975 р. |
|
|
Утворення ЄЕС |
|
Всього 20б.
«Наша діяльність - це висловлювання наших переконань… У тому що я сказав, у нас порушують «Загальну Декларацію прав людини»... Декларація підписана нашим урядом і повинна бути законом нашого суспільства.»
Всього 15 б.
6.
6.Прочитайте уривки з документу:
А. «Всі радісно вітали все те, що геніально накреслив історичний з’їзд переможців ночі. Було урочисто і святково. І от виступає Корнійчук, і в своїй промові, між іншим, сказав: «Марно критикувати Сосюру за вірш «Любіть Україну», нічого ворожого в цьому вірші немає. Це патріотичний вияв думки поета»
Про які події йдеться? (2б) Коли вони відбулись? (2б)Як вони вплинули на долю країни? (6 б)
Б. «…Я сказав приблизно такі фрази, що викликали тоді навіть між нами непогодження: «Проект програми взагалі я схвалюю. Але мені не подобається те, що то на базі марксизму-ленінізму вона побудована.» А тоді Вірун мені зразу таку репліку каже: «Без марксизму-ленінізму дальше, як до Києва, не дійдеш». Ну, такий собі конфлікт. І якраз Левко тоді записував свого роду нотатки. Вони так і називаються: «Нотатки на зборах шостого листопада». Потім у справі фігурували…»
Про які події йдеться? (2б) Коли вони відбулись? (2б) Чим вони завершились? (6 б)
Всього 20б.