ЗАВДАННЯ для проведення олімпіади серед учнів професії: Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування 3 розряду

Про матеріал
ЗАВДАННЯ для проведення олімпіади серед учнів професії: Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування 3 розряду
Перегляд файлу

Розглянуто                                                                                                                             ЗАТВЕРДЖУЮ:

на засіданні методичної                                                                                                       Директор НЦПО    

комісії електротехнічних дисциплін                                                                                   О. В. Шепотько

протокол  № __ від ________ 2012 року                                                                “___”  __________ 2012 року

голова м.к.      __________

методист         __________

заст. дир. з НР__________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ

для проведення олімпіади

серед учнів професії:

Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування

3 розряду

 

 

 

 

 

 

                                                              Розробив:

виклач Лакуста Р.В.

 

 

2012

ЗАВДАННЯ

І Тур

Тестування

(кожна правильна відповідь – 1 бал, загальна кількість балів – 12 б.)

Тести

Відповідь

Бали

1

Що по перше потрібно зробити, якщо людина потрапила під дію електричного струму?

  А) Викликати медичну допомогу;

  Б)  Покликати на допомогу;

  В)  Потерпілого звільнити від дії електричного струму;

  Г)  Негайно надати самому медичну допомогу.

 

 

2

Чи можна відтягувати потерпілого за одяг від струмопровідних частин?

 А) Так;

 Б) Так, якщо одяг сухий;

 В) Ні;

 Г) Ні, якщо зупинка дихання виникла під впливом електричного струму.

 

 

3

За допомогою чого можна звільнити потерпілого від струмопровідних частин напругою до 1000 В?

  А) Можна звільнити руками; 

  Б) Можна звільнити сухим діелектричним предметом;

  В) Тільки спеціалізованим приладдям;

  Г) Тільки у рукавицях.

 

 

4

За допомогою чого можна звільнити потерпілого від струмопровідних частин напругою понад 1000 В? 

   А) Можна звільнити руками; 

   Б) Можна звільнити сухим діелектричним предметом;

   В) Тільки спеціалізованим приладдям;

   Г) Тільки у рукавицях.

 

 

5

Що не являється основними засобами захисту в електроустановках?

   А) Діелектричні рукавички; 

   Б) Діелектричні боти;

   В) Вимірювальні пристрої;

   Г) Запобіжні надписи і плакати.

 

 

6

Що таке навмисне електричне з’єднання з землею?

   А) Це аварійна ситуація; 

   Б)  Помилка електромонтера;

   В) Захисне заземлення;

   Г) Захисне занулення.

 

 

 

 

7

З якою метою виконують захисне заземлення і занулення (укажіть невірну відповідь).

 А) Забезпечити нормальний режим роботи установки;

 Б) Забезпечити захист установки від перенавантаження;

 В) Забезпечити захист людей від статичної електрики;

 Г) Забезпечити захист від атмосферної електрики.

 

 

8

Яка максимальна безпечна напруга у приміщенні без підвищеної небезпеки?

 А) 42 В;

 Б) 36 В;

 В) 24 В;

 Г) 12 В.

 

 

9

Чи відносяться запобіжні надписи і плакати до засобів індивідуального та колективного захисту ?

 А) Ні;

 Б) Так;

 В) Тільки до індивідуальних;

 Г)  Тільки до колективних.

 

 

10

Сила струму статичної електрики дуже мала, та чи безпечна вона? 

 А) Так безпечна; 

 Б) Небезпечна;

 В) Небезпечна при напрузі 220 В;

 Г) Вона виробляється промисловими установками, тому вона небезпечна.

 

 

11

Як здійснюється захист споруд і будівель від ударів блискавки ?

А) За допомогою блокувань; 

Б) За допомогою сигналізації;

В) За допомогою заземлення;

Г) За допомогою громовідводів.

 

 

12

Що потрібно робити під час грози у полі

А) Шукати сховище у низинній місцевості; 

Б)  Шукати сховище під любим дерев’яним стовпом;

В) Шукати сховище під деревом;

Г) Шукати порятунку за допомогою громовідводів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ Тур

Теоретичний

2.1 Сформульовані три проблемних питання або ситуації, розв’яжіть їх. (Кожна правильна відповідь – 4 бали, загальна кількість балів – 12 б.)

 

1) Де встановлюють вимикачі у підвалі, ванній кімнаті і санітарному вузлі, всередині приміщень, зовні цих приміщень чи будь – як, обґрунтуйте відповідь.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 2) Заточний верстат має асинхронний двигун з короткозамкненим ротором, при подачі напруги двигун повільно обертається, гуде, гріється. Укажіть які можуть бути поломки.               ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3) При натисканні кнопки пуск вмикається двигун свердлильного верстата, як тільки кнопку пуск відпускають, двигун зупиняється. Вкажіть поломку, та метод її усунення.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

2.2 Переведіть наданні величини напруги в систему стандартних вимірювань (Кожна правильна відповідь – 2 бали, загальна кількість балів – 10 б.)

Наданні величини напруги

Величини напруги

у системі стандартних вимірювань

200 мВ

 

6 кВ

 

524 мкВ

 

34 мВ

 

2,1 МВ

 

 

ІІІ Тур

Практичний

3.1 Накресліть реверсивну схему запуску асинхронного двигуна з к.з. ротором, з колом керування на 220 в. (загальна кількість балів – 8 б.)

3.2 Дайте пояснення до кожного елемента схеми запуску асинхронного двигуна з к.з. ротором, з колом керування на 220 в. (загальна кількість балів – 4 б.)

3.3 Розв’яжіть задачі (кожна правильна задача – 5 балів, загальна кількість балів – 10 б.)

Задача 1. Сила струму в первинній обмотці трансформатора  0,5 А, напруга на кінцях її 220 В. Сила струму у вторинній обмотці 11 А, а напруга на кінцях 9,5 В. Знайдіть ККД трансформатора.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 2. Понижуючий трансформатор з 110 витками у вторинній обмотці знижує напругу з 22 000 В до 110 В. Скільки витків у його первинній обмотці?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІV Тур

Творчій

4.1 Придумайте поетичні рядки про електричні явища ( загальна кількість балів – 4 б.)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Загальна кількість балів за 4 тури – 60 балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання

I Тур

Тестування

№ Завдання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Відповідь

В

Б

Б

В

Г

В

Г

А

Б

Б

Г

А

Бали

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

 

Загальна кількість балів за I тур: 12 б

 

II Тур

Теоретичний

№ Питання

Завдання 2.1

Правильна відповідь

Бали

1

Поза межами цих приміщень, так як вони з підвищеною вологістю і являються приміщеннями з особливо підвищеною небезпекою.

4

2

Обрив однієї фази.

4

3

Відсутність блок-контакту саможивлення на магнітному пускачі. Відремонтувати блок-контакт.

4

Завдання 2.2

 

 

1

0.2 В

2

2

6000 В

2

3

0,000524 В

2

4

0,034 В

2

5

2100000 В

2

 

Загальна кількість балів за ІІ тур: 22б.

 

 

 

 

 

III Тур

Практичний

№ Питання

Правильна відповідь

Бали

1

8

2

Схема керування асинхронним трифазним двигуном здійснюється за допомогою двох магнітних пускачів. При натисканні кнопки "пуск" підключається до мережі котушка електромагніта. Рухливий якір прийде в зіткнення із осердям котушки й своїм рухом замкне силові контакти, що подають трифазну напругу на електродвигун. Одночасно із силовими, замкнуться і блокувальні контакти, які зашунтують кнопку "пуск", що дозволяє її відпустити. При натисканні кнопки "стоп" розривається ланцюг живлення котушки електромагніта і якір, звільнившись, відпадає, розімкнувши при цьому силові контакти. Електродвигун зупиниться. Захист електродвигуна від тривалого перевантаження тут забезпечується двома тепловими реле РТ, включеними у дві фази. Контакти, що вимикають схему, теплових реле РТ1 і РТ2, уведені в ланцюг живлення котушки електромагніта.

Для реверсивного керування двигуном застосовується схема із двома магнітними пускачами. Один магнітний пускач комутирує схему включення двигуна на пряме обертання, а інший - на зворотне. Кнопки "уперед" і "назад" підключають відповідно свої котушки, а кнопка "стоп" і контакти теплового реле включені в загальний ланцюг керування.

4

Задача 1.

 

Відповідь. = 95 %.

5

Задача 2.

 

Відповідь. W1 = 22 000 витків

5

 

Загальна кількість балів за III тур: 22 б.

 

Загальна кількість балів за IV тур(творчий): 4 б.

 

Загальна кількість балів за всі тури – 60 балів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
17 вересня 2019
Переглядів
1207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку