Завдання для проведення І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії
9 клас
Iрівень (по 1 балу =11)
Аболіціонізм – це:
а) форма протесту білих проти чорних;
б) форма протесту чорних проти білих;
в) рух проти рабства.
2. Кому належить вислів: «Світ ловив мене, та не спіймав»
а) І. Мазепі;
б) П. Калнишевському;
в) Г.Сковороді.
3. Якої суспільно-політичної течії не існувало в Україні в другій половині ХІХ століття.
а) народники;
б) західники;
в) слов’янофіли.
а) 1791-1792 рр.;
б) 1789-1791 рр.;
в) 1793-1794 рр.;
г) 1795-1799 рр.
ІІ. «Калейдоскоп історичних персоналій». Спираючись на подані короткі характеристики, встановіть кому вони належать.
ІІ рівень
1.Кооперація а) адміністративна одиниця в Угорщині
в ХІХ столітті;
2. Страхова компанія б)форма об’єднання людей,які на пайових
засадах спільно займаються певним
видом господарської діяльності;
3. Комітат в) виїзд працездатного населення за межі
країни;
4.Еміграція г) фінансова установа, що створює за
рахунок своїх клієнтів спеціальний фонд
для покриття збитків клієнтів у разі
нещасних випадків.
ІІІ рівень
1.Заповніть таблицю(10 балів)
Передумови |
Подія (явище) |
Наслідки |
|
«Битва народів» |
|
|
Масонство в Україні |
|
ІУ рівень (15 балів)
1.Розташуйте прізвища видатних осіб у таблиці, відповідно до їх сфери діяльності
Просвітителі |
Полководці |
Священики |
Діячі культури |
|
|
|
|
1) Д. Левицький; 2) Ж. Руссо; 3) М. Смотрицький; 4) Г. Нельсон;
5) Ш. Монтеск’є; 6) М. Остроградський; 7) О. Суворов; 8) Ж. Мельє;
9) I. Вітвицький; 10) П.Багратіон; 11) Григорій VII; 12) Й. Мюрат
13) Боніфацій VIII; 14) Вольтер; 15) Г. Квітка-Основ’яненко; 16) Йосиф I;
17) Д. Давидов; 18)Д.Дідро; 19) М. Кутузов; 20) П. Нахімов.
Завдання для проведення І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії
10 клас
1.Установіть відповідність ( 4Х4, 16 балів)
Установіть хронологічну послідовність подій, які відображено у цитованих документах.
А. Кирило-мефодіївські братчики, повернені з заслання, зібралися в Петербурзі. Жваву діяльність виявив Куліш, який із Білозерським розпочинає видавати український місячник «Основа».
Б.«Після звільнення від нас графа Розумовського… для належного управління в Малій Росії створити колегію, у якій бути головним… графу Румянцеву».
В.«Тут же склався гурток із чотирьох душ… Поїхали Дніпром на могилу Тараса Шевченка … і дали клятву не зраджувати Україні та все життя оддати їй».
Г.«Засноване політичне товариство «Головна Рада» мало обстоювати перед центральним правительством… національні потреби українців; його органом стала газета «Зоря Галицька».
1– 2 – 3 – 4 –
2. Установіть відповідність між державами і їхніми планами територіальних зазіхань щодо українських земель напередодні Першої світової війни
1. Російська імперія А Волинь, Поділля
2. Австро-Угорщина Б Закарпаття, Сх.Галичина, Пн.Буковина
3.Османська імперія В Придніпров’я, Донбас, Крим
4.Німецька імперія Г Південна Україна, Крим
Д Бессарабія, Буковина
1– 2 – 3 – 4 –
3.Установіть відповідність між прізвищами діячів та фактами їх політичної біографії.
1.К.Левицький А. Президент Карпатської Русі
2.О.Бобринський Б. очолював Головну Українську Раду 3.М.Міхновський В. автор аграрної реформи 1906-1911рр
4.П.Столипін Г. ідеолог державної незалежності України
Д. очолив Галицько-Буковинськегенерал- губернаторство
1 – 2 – 3 – 4 –
4.Установіть хронологічну послідовність подій
А Галицька битва
Б Початок діяльності Союзу визволення України
В Горліцька операція
Г Бій полку УСС на горі Лисоня
1– 2 – 3 – 4 –
2. Поясніть терміни: синдикат, республіка, концентрація виробництва ( 2Х3=6 балів)
3. Заповніть таблицю ( 12 бал.)
Передумови |
Подія (явище) |
Наслідки |
|
І УНІВЕРСАЛ |
|
|
ІІ УНІВЕРСАЛ |
|
4. Довести, що для українців І світова війна була братовбивчою війною.( 10 бал.)
5. Порівняти економічний розвиток Наддніпрянської України та Галичини напередодні Першої світової війни. (15 бал.)