Завдання для використанням "кейс-технології" на уроках інформатики.

Про матеріал
Документ містить 6 "кейс-завдань" з тем "Електронна пошта", "Графічний редактор", "Створення діаграм в табличному процесорі MS Excel", "Комп'ютерні віруси", "Текстовий редактор". Застосування кейс-технології стимулює індивідуальну активність учнів, формує певні особистісні якості і компетенції, стимулює розвиток аналітичних навичок і вміння працювати в команді, здатність вислухати й зрозуміти альтернативну точку зору, уміння виробляти узагальнююче рішення з урахуванням альтернатив, планувати свої дії й передбачати їхні наслідки.
Перегляд файлу

 Кейс №1

Тема. Електронна пошта

Мета: засвоєння і систематизація знань про організацію електронної пошти; закріпити знання про основні функції та інтерфейс поштової програми, основні принципи роботи з адресною книгою; формувати розуміння основних процесів, які є основою функціонування електронної пошти та використання її у професійній діяльності.

Опис ситуації:

Фірма "Затишок", яка спеціалізується на виготовленні виробів, які роблять оселю затишною, комфортною, відкриває свій новий магазин. На відкриття магазину потрібно запросити більш ніж 100 гостей серед них як і приватні особи, так і інші фірми-друзі. Запрошення повинні бути надіслані за короткий термін (1 робочий день). Секретар фірми "Затишок" змогла за робочий день підготувати та відправти тільки половину запрошень.

Питання кейсу: Чому, на вашу думку, секретар фірми не змогла виконати поставлену перед нею задачу? Які способи вирішення проблеми ви можете запропонувати?

 

 

 

Кейс №2

Тема. Графічний редактор. Створення малюнків в графічному редакторі.

Мета: засвоєння і систематизація знань про графічний редактор; вдосконалення навичок роботи з інструментами графічного редактора; розвиток творчої особистості; формування особистої відповідальності за результат.

Опис ситуації:

Зараз ви художники. Ваше завдання зобразити на полотні як ви уявляєте собі свою батьківщину. Подивіться відеофільм Міністерство культури і туризму про Україну http://www.youtube.com/watch?v=dLOSzoeQ5qc (демонстрація фільму). Сподіваюсь, що цей відео фрагмент допоможе вам з вибором сюжету майбутнього шедевру.

Питання кейсу: А як ви собі уявляєте свою батьківщину? Зобразіть її використовуючи засоби графічного редактора.

 

 

 

Кейс №3

Тема. Створення діаграм в табличному процесорі MS Excel.

Мета: систематизувати знання вводити дані до електронних таблиць; вдосконалювати вміння працювати з функціями; формувати навики вибору та побудови діаграм за поданими даними; розвивати навики пошуку вирішення проблем.

Опис ситуації:

Ваше завдання було на протязі однієї неділі виміряти та записати температуру повітря. Отож, вам потрібно виступити в ролі метереологів та, використавши табличний процесор, створити таблицю з температурним режимами, які ви фіксували. На основі даних таблиці побудувати діаграму, визначити найтепліший день, найхолодніший день та середню температуру тижня.

Питання кейсу: Які функції використовують для знаходження максимального чи мінімального значення? Яким способом можна створити діаграму до даних числових значень? Чи кожна діаграма буде відображати температурний режим повітря?

 

 

 

 

Кейс №4

Тема. Комп’ютерні віруси.

Мета: систематизація знань захисту та безпеки при роботі на ПК; розвиток навиків пошуку вирішень проблем інформаційної безпеки; виховання відповідального відношення до будь-якої інформаційної діяльності, розвиток загальної культури особи.

Опис ситуації:

У листопаді 1988 сталася перша епідемія, викликана мережним хробаком. На офісних комп'ютерах стояла операційна система Unix. Доступ в Інтернет мав один комп'ютер, останні були пов'язані з ним в локальній мережі. Це дозволяло маскуватися під завдання легальних користувачів системи. Однак через помилки в коді нешкідлива за задумом програма необмежено розсилала свої копії по інших комп'ютерах мережі, запускала їх на виконання й у такий спосіб забирала під себе всі мережні ресурси. Хробак Морриса заразив за різними оцінками від 6000 до 9000 комп'ютерів у США (включаючи Дослідницький центр NASA) і практично паралізував їхню роботу на строк до п'яти доби. Загальні збитки були оцінені в мінімум 8 мільйонів годин втрати доступу й понад мільйон годин прямих втрат на відновлення працездатності систем. Загальна вартість цих витрат оцінюється в 96 мільйонів доларів.

Питання кейсу: Уявіть себе працівниками Дослідницький центр NASA. Запропонуйте варіанти запропонувати варіанти виявлення зараження, перевірки, профілактики, захисту даних.

 

 

Кейс №5

Тема. Текстовий редактор. Вставка символів яких не має на клавіатурі.

Мета: систематизувати та вдосконалити вміння працювати з текстовим редактором, вставляти символи яких не має на клавіатурі;

Опис ситуації:

Працівник друкарні повинен набрати текст статті, в якій міститься багато символів, яких не має на клавіатурі. Використання таблиці, яка міститься в офісних програмах і призначена для вставки символів, які відсутні на клавіатурі вимагає затрати певного часу на пошук потрібного символу. Що потрібно зробити працівнику друкарні, щоб швидко вставити у тексті такі символи як тире, середнє тире, плюс мінус, параграф та знак множення?

Питання кейсу: Яка спеціальна таблиця передбачена в офісних програмах для вставки символів, відсутніх на клавіатурі? Чи можна символи у Word вставити використовуючи кодування Unicode? У яких текстових редакторах можливо використати кодування Unicode?

 

 

Кейс №6

Тема. Як відрізнити ліцензійний диск від піратського.

Опис ситуації: Іспанські дослідники продемонстрували простий і недорогий спосіб перевірки автентичності товарів на оптичних носіях. Встановити походження ком пакт-дисків допомогло розуміння технології їх виготовлення та проста лазерна указка. Відрізнити піратський CD від ліцензійного за зовнішнім виглядом не можливо, адже імітація фабричної упаковки та голографічних наклейок дуже якісна. Саме явище дифракції і допомогло вченим визнати різницю між дисками.

Питання кейсу: Уявіть себе іспанським вченими і поясніть характерні відмінності між цими двома дисками.

 

docx
Додав(-ла)
Пода Наталія
Додано
28 березня
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку