Завдання І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії

Про матеріал

Завдання для шкільного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії розроблені відповідно до методичних рекомендацій і розраховані на учнів середньої та старшої ланки

Перегляд файлу

Завдання

І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

2018/2019 н. р.

11 клас

1. Використовуючи підказки, що наведені нижче, визначить історичну особу. Коротко (2-3 речення)  дайте їй характеристику  (12 балів)

1) Цей герой "залізом і кров'ю" об'єднав безліч розрізнених земель і князівств в єдину державу. Був головою уряду імперії, яку створив. Стояв біля витоків першого в історії військово-політичного союзу. Добре володів російською мовою.

2) У роки Другої світової війни він був одним з керівників українського батальйону, що входив до складу Вермахту. У 1942 році він очолив партизанську армію, яка вела бойові дії проти німецьких окупантів. Після розгрому нацистів він продовжив боротьбу проти нового режиму, який вважав окупаційним. Після його смерті збройний опір фактично припинився.

3) Герой Радянського Союзу. Маршал Перемоги

4) Ця історична постать прийшла до влади законним шляхом, внаслідок перемоги очолюваної ним партії на парламентських виборах. 12 років керував однією з найбільших та наймогутніших європейських держав. Його політика корінним чином змінила світовий порядок в другій половині ХХ століття.

2. Установіть співвідношення країн і понять, заповніть таблицю. Поясніть значення цих понять.( 8 б.)

Франція

Італія

Росія

США

 

 

 

 

1.Двовладдя. 2. Корпоративна держава. 3. Народний фронт. 4. Проспериті.

3. Заповніть таблицю (20 б.)

 

Запитання

УНР

Центральна Рада

Українська Держава

П.Скоропадського

ЗУНР

Директорія

УНР

Радянська Україна

Перша назва Уряду

 

 

 

 

 

Хто очолював Уряд

 

 

 

 

 

Назва вищою законодавчої влади

 

 

 

 

 

Назва першої столиці

 

 

 

 

 

 

4.Порівняйте між собою дві наведені кар­ти. Встановіть, що на них зображено. Які від­мінності між картами ви знаходите? Як їх мож­на пояснити? Складіть коротку легенду кож­ної з карт (10 б.)

 

00011

00012

 

               

 5. Проаналізуйте фотодокумент (10 б.)

12906765511. Коротко розкажіть про події, що зображені.

2. Назвіть 2-3 історичних діяча, пов’язаних з даними подіями.

3. Визначте причини зображених подій.

4. Які наслідки ці події мали?

5.  Яку оцінку ці події мають сьогодні?

Завдання

І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

2018/2019 н. р.

10 клас

 

  1. Прочитайте документ і дайте відповідь на запитання. (6 б.)

«...Україна повинна стати «непідлеглою Річчю Посполитою в союзі слов’янськім», а сам цей союз міг бути створеним лише за умов знесення кріпацтва, «повної свободи і автономії народностей». Очолювати федерацію, осередком якої мав стати Київ, повинен був сейм і президент. Для усіх народів передбачалося загальне виборче право, свобода совісті, освіта рідною мовою».

А)Вкажіть, якої таємної організації першої половини ХІХ ст. стосуються наведені уривки програмових документів. Коли і де вона діяла? (1 б.)

Б)Назвіть ці програмові документи. (1 б.)

В)Хто був їх авторами? (1 б.)

Г)Визначте головну політичну мету даної організації. Яка роль відводилась ідеї словянської федерації? Чи означала вона злиття усіх словянських народів? (3 б.)

2.Установіть співвідношення країн і понять, заповніть таблицю. Поясніть значення цих понять. (4 б.)

Франція

Велика Британія

Росія

США

 

 

 

 

1. Аболіціонізм. 2. Західники. 3. Термідоріанці. 4. Тред-юніони.

3.Встановіть причини та наслідки подій (10 б.)

Причини

Подія

Наслідки

 

«Весна народів»

 

 

Польське повстання 1863 – 1864рр.

 

 

Промисловий переворот 60—80-х рр. ХІХ ст.

 

 

Громадівський рух

 

 

Російсько-Японська війна 1904-1905

 

4. Визначте, які нові незалежні держави з’явилися на карті Європи після Першої світової війни та добавте їх у таблицю (10 б.)

 

Європа після Першої світової війни

 

Країна

з яких територій (країн) вона утворилась

що виникла на карті світу після Першої світової війни

що зникла з карти світу

після Першої світової війни

 

 

 

 

 

5. Поміркуйте, чому національні діячі Галичини поч. ХХ ст. звертали особливу увагу на роботу з молоддю, створюючи національні і спортивно-фізкультурні організації? Аргументуйте відповідь прикладами. (12 б.)

Завдання

І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

2018/2019 н. р.

9 клас

1. Проаналізуйте документ за наступною схемою та визначеними критеріями ( 6 б.)

1) Кому належать слова, наведені в документі - 1 бал.

 2) Дата події, про яку йдеться в документі - 1 бал.

4) Дайте коментар історичних подій, які згадуються в документі - 3 бали.

5) Вставте пропущене слово в тексті – 1 бал.

«Ми стоїмо тепер, братіє, між двома проваллями, готовими нас пожерти, коли не виберемо шляху для себе надійного, щоб їх обминути. Воюючі між собою монархи, що зблизили театр війни до границь наших, до того розлючені один на одного, що підвладні їм народи терплять уже і ще перетерплять безодню лиха незмірного, а між ними є точка, або ціль всього нещастя. І ми тепер уважати повинні ___________ за своїх приятелів, союзників, добродіїв і немов би од Бога посланих, щоб увільнити нас од рабства та зневаги і поновити на найвищому ступені свободи та самостійності».

 

2.Встановіть причини та наслідки подій (10 б.)

Причини

Події

Наслідки

 

Нідерландська революція

 

 

Тридцятилітня війна

 

 

Реконкіста

 

 

Національно – визвольна війна під проводом Б. Хмельницького

 

 

Віденський конгрес

 

 

 

3.Заповніть таблицю «Українські землі в складі Російської та Австрійської імперій»  та зробіть власні висновки.      (12 б.)                                                                                          

Запитання

Російська імперія

Австрійська імперія

Назва історико-географічних регіонів українських земель, які перебували у складі

 

 

Внаслідок яких подій опинилися під владою імперії

 

 

Адміністративно-територіальний устрій та назви адміністративних одиниць

 

 

 

 4. Розподіліть війни, що відбувалися в XVI-XVIII ст. у відповідні графи таблиці з допомогою цифр, під якими розташовані події. (12 б.)

XVI ст.

XVII ст.

XVIII ст.

 

 

 

1.Війна за іспанський спадок. 2.Селянська війна в Німеччині. 3.Громадянські війни у Франції. 4Тридцятилітня війна. 5.Лівонська війна. 6.Польсько-шведська     інтервенція в Росію. 7.Семилітня війна. 8.Війна за австрійський спадок. 9.Війна за незалежність англійських колоній. 10.Англо-голландська війна. 11.Національно-визвольна війна під проводом Б. Хмельницького. 12.Північна війна.

5. Письменник Ю. Олеша писав: «Наполеон пережив свою епоху, однак приваблива сила його долі ще довго буде розбурхувати голови, бо вона є не чим іншим, як символом людського життя з її молодістю й устремлінням у майбутнє». Як ви думаєте, чи можна говорити про Наполеона як про особистість, яка багато в чому персоніфікувала свою епоху?  Чому у наш час до його особи прикута загальна увага й навіть замилування великої кількості людей? (20 б.)

 

 

Завдання

І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

2018/2019 н. р.

8 клас

 

1. Визначити кому літописи приписують авторство наведених висловів, до кого вони звернуті або кого з історичних подій вони стосуються, про які події йдеться? ( 5 б.)

  1.               « Ти, князю, чужої землі шукаєш та пильнуєш, а свою покинув»;
  2.               « Сьогодні нашу землю відняли, а вашу завтра прийдуть і візьмуть і тому поможи нам»;
  3.               « Ви оба не є князі, ні роду княжого. А я єсмь роду княжого»;
  4.               « Чому ти давно не прийшов? Але якщо нині прийшов, то й се добре. Чи п’єш ти чорне молоко, наше життя?»;
  5.               «Ідіте ви з даниною додому, а я повернусь і походжу ще»

 

2. Підпишіть, яку релігію символізує кожний малюнок. ( 5 б.) 

1.50px-IslamSymbol  2250px-Yin_and_Yang 3 80px-Dharmacakra4 50px-Black_Star_of_David   5 Ixthus

 

3.Знайдіть зайве у запропонованих логічнихрядках, поясніть вибір (12 б.)

А) Літопис, аннали, хроніка, грамота, фібула, хартія.

 

Б) Тотемізм, фетишизм, ідол, тіун, магія, капище, культ.

 

В) Єпископ, митрополит, патріарх, курфюрст, кардинал, диякон.

 

Г) Барон, граф, вікінг, рицар, маркграф.

 

Д) Генеральні штати, парламент, курія, сейм, кортеси, рейхстаг.

 

Е) Князі, магнати, дрібна шляхта, міщани, духівництво.

 

4. Заповніть таблицю (8 балів):                                              

Лінії порівняння

            Люблінська унія

        Кревська унія

Передумови підписання

 

 

 

Рік підписання, ким підписано

 

 

Основні положення

 

 

Наслідки для українських земель

 

 

 

 

 

 

4. Заповніть таблицю, записавши в стовпчики відповідні номери назв українських земель, які належали Польщі, Московському князівству, Великому князівству Литовському, Молдові та Угорщині (друга половина XIV – XVI ст.). (5 балів)

1) Буковина; 2) Київщина; 3) Волинь; 4) Галичина; 5) Чернігово-Сіверщина; 6) Західне Поділля; 7) Східне Поділля; 8) Закарпаття; 9) Холмщина; 10) Смоленщина

Польща

Велике князівство Литовське

Молдова

Угорщина

Московське князівство

 

 

 

 

 

5. Чому, на вашу думку, Великі географічні відкриття ввійшли до історії саме під такою назвою? Яким є ваше ставлення до такого визначення цієї доби? Запропонуйте власну альтернативну версію назви періоду географічних відкриттів (12 балів).

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Матушевська Альона Вікторівна
    Дуже хороша, змістовна розробка.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
37029
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку