Завдання І шкільного етапу
Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
4 клас
Любий учаснику!/ Люба учаснице!
Вітаємо тебе на конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика.
Читай усі завдання уважно. Бажаємо тобі успіхів.
1. Розбий слова на три групи за співвідношенням звуків і букв. Запиши у три стовпчики: у перший – слова, у яких звуків більше, ніж букв, у другий – слова, у яких звуків менше, а в третій – слова з однаковою кількістю звуків і букв.
(6 б.)
Сім’я, яблунька, багаття, Україна, їдять, сяє, щастя, дзвінок, п’ять, дзеркальний, мальовничий, їдуть.
2. Запиши 3 слова, які складаються з основи та нульового закінчення, і 3 слова, які складаються з основи та закінчення, вираженого звуками. Зауваж, що основа кожного слова має складатися з кореня, префікса і суфікса. Познач будову всіх записаних слів. (3 б.)
3. Збери і запиши прислів’я . (2 б.)
На, слово, не, ласкаве, кидайся, не, а, грубе, за, гнівайся.
Дурень, за, більше, заперечить, годину, мудрих, докаже, як, за, сто, днину.
4. Поясни значення кожного фразеологізму одним словом, постав до цього слова питання: (4 б.)
Як кістка в горлі –
Світ за очі –
Бити байдики –
Яблуку ніде впасти –
5. Склади зі слів речення й запиши текст. Підкресли граматичну основу кожного речення. (5 б.)
1) ведмедю, меду, захотілося;
2) на, він, забрався, пасіку;
3) на, бджоли, налетіли, гість, непроханого;
4) не, Мишко, господарок, відбивався, від, але, відходив;
5) вже, солодкий, мед, дуже.
6. Заміни кожне словосполучення синонімом, який відповідає на питання як? (2 б.)
ходити без взуття –
бігти, переганяючи один одного –
повернутися в призначену годину –
купити за невелику ціну –
7. Склади висловлювання (не менше 5 речень), яке б закінчувалося словами «Природа – найталановитіший художник!». Самостійно добери заголовок.
(12 б.)