Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з інформатики (МS Excel) - задача "Жеребкування турніру з футболу"

Про матеріал
Розробка завдань ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з інформатики серед студентів ВНЗ І-ІІ р.а. Розділ MS Excel.
Перегляд файлу

D:\Робота на кафедрі\Відкритий урок 2018\Фото\Olimp 063.jpg

Онищук Віктор Володимирович

Викладач інформатики Сарненського педагогічного колелжу Рівненського державного гуманітарного університету

«Розробка завдань ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з інформатики серед студентів ВНЗ І-ІІ р.а.»

Розділ «Електронні таблиці MS Excel»

 

Завдання MS Excel

Розробити програму для проведення жеребкування у футбольному турнірі із  16 команд. До початку турніру кожна команда має певний рейтинг, який визначається кількістю набраних рейтингових очок. У відповідності до рейтингу команди розподіляються на 4 кошики. В першому кошику – чотири команди, які мають у рейтингу місця від 1 по 4, в другому кошику – від 5 по 8, в третьому кошику – від 9 по 12 і в четвертому – від 13 по 16. Після проведеного жеребкування команди мають розподілитися на чотири групи А, В, С, D. Для кожної з груп програма має вести підрахунок результатів матчів між командами: кількість зіграних ігор, перемог, нічий, поразок, забитих і пропущених м’ячів, набраних очок,  а також визначати зайняте командою місце у групі.

Структура програми:

1. На аркуші 1 ввести список команд-учасниць турніру, для кожної з яких проставити рейтингові очки.(примітка: різні команди не можуть мати однакову кількість рейтингових очок). Програма має автоматично відповідно до рейтингу розставити місце кожної команди.

2. Забезпечити автоматичний розподіл команд між кошиками, відповідно до умови задачі.

3. Використовуючи функцію випадкового числа, має проводитись жеребкування таким чином, щоб з кожного кошика до однієї групи потрапляла лише одна команда (іншими словами, всі команди з одного кошика розподіляються між різними групами).

4. Створити кнопки:

Кнопка

Виконувана дія

виконує макрос зміни заливки таким чином, щоб колір шрифту і заливки фону клітинок для списку команд кожної групи ставав однаковим

Виконує макрос, який демонструє результати жеребкування, відміняє дію кнопки «Приховати результати»

Копіює результати жеребкування для кожної з груп на різні аркуші.

 

5. На аркуші групи А забезпечити автоматичне формування календаря ігор:

І тур: грають між собою 1 і 4, 2 і 3 команди групи.

ІІ тур: 1 і 3, 2 і 4 команди.

ІІІ тур: 1 і 2, 3 і 4.

6. Після зіграних ігор і розставлення рахунків матчів, програма визначає в турнірній таблиці кількість: ігор, виграшів, нічий, поразок, забитих і пропущених м’ячів, набраних очок кожної команди. (примітка: перемога – 3 очки, поразка – 0, нічия – 1).

Також має визначатись зайняте місце в групі для кожної команди за набраними очками. Якщо ж кількість очок в команд співпадає, то місце команд визначається з урахуванням наступних критеріїв:

а) різниця забитих і пропущених м’ячів;

б) кількість перемог;

в) кількість забитих м’ячів;

Вище стоятиме та команда у якої більший критерій. Наприклад, при рівності очок програма спочатку перевіряє критерій «а», у якої команди різниця забитих і пропущених більша та і займає вище місце. Якщо критерій «а» рівний у команд, то перевіряється критерій «б» і в крайньому випадку критерій «в». Якщо при перевірці усіх критеріїв місця між командами співпадають, то назначається додаткова гра.

7. У клітинках, які визначають місце команди використати умовне форматування: якщо місце команди 1 або 2, то клітинка перефарбовується у червоний колір.

 

Приклад 1

Приклад 2

 

Зауваження. Якщо при виконанні завдання учасник олімпіади не може забезпечити автоматичний процес окремої задачі шляхом використання формул і функцій, то для того, щоб перейти до наступного кроку він може скористатися ручною підстановкою даних. Наприклад, якщо учаснику не вдається забезпечити автоматичний розподіл команд турніру по кошикам за їх рейтингом, то даний розподіл він може здійснити вручну шляхом копіювання. При цьому бали за виконану операцію нараховуватись не будуть.

 


Критерії оцінювання завдання

 

Виконане завдання

Кількість балів

1

Розподіл команд по місцях за рейтинговими очками

1

2

Формування кошиків за місцем у рейтингу

4

3

Розподіл команд по групах функцією випадкового числа, система жеребкування.

6

4

Створення кнопок і запис макросів

2

5

Формування групи і календаря ігор

1

6

Підрахунок кількості ігор, перемог, нічий, поразок, забитих і пропущених м’ячів, очок.

2

7

Розподіл команд по місцях у групі

3

8

Умовне форматування в групі

1

Всього

20

 

 

docx
Додано
9 березня 2019
Переглядів
1698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку