Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з історії у 2024/2025 навчальному році 9 клас

Про матеріал
Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з історії у 2024/2025 навчальному році 9 клас 100 балів І.Відкриті завдання: (75 балів) 1. Порівняйте польський і український національний рух в Україні в першій половині «довгого ХІХ ст.», заповнивши нижченаведену таблицю: 24 бали ....................................................................................
Перегляд файлу

 Завдання на І  етап Всеукраїнської  олімпіади з історії у 2024/2025 навчальному році

9   клас

100 балів

 

І.Відкриті  завдання:                         (75 балів)

  1. Порівняйте   польський  і український  національний  рух  в Україні  в першій половині  «довгого ХІХ ст.», заповнивши  нижченаведену  таблицю: 24 бали 

 

Критерії 

Український  національний рух

Польський  національний рух

Західноукраїнські землі

Наддніпрянська Україна

Західноукраїнські

землі

Наддніпрянська Україна

 Головна  мета руху

 

 

 

 

 Керівна  суспільна верства

 

 

 

 

Створені   інституції 

 

 

 

 

Найбільш  значимі  події/ акції

 

 

 

 

Лідери руху

 

 

 

 

Здобутки  національного  руху

 

 

 

 

 

  1. Визначте, історичних осіб, портрети  яких зображені на світлинах. Співвіднесіть з портретом подані факти, що стосуються певної особистості. Одним реченням охарактеризуйте місцe особистості в історії.   15  балів

    1)                          2)                          3)                   4)                     5)
Изображение выглядит как текст, картина, Человеческое лицо, рисунок

Автоматически созданное описаниеИзображение выглядит как текст, Человеческое лицо, одежда, картина

Автоматически созданное описаниеИзображение выглядит как картина, Человеческое лицо, искусство, рисунок

Автоматически созданное описание Изображение выглядит как Человеческое лицо, портрет, Борода человека, зарисовка

Автоматически созданное описаниеИзображение выглядит как портрет, Человеческое лицо, Стиль ретро, одежда

Автоматически созданное описание
 

А) На його думку Україна могла бути вільною лише в «союзі слов`янськім». Він вважав головними християнські ідеали й створення спілки слов`янських народів. 

Б) Його було обрано гетьманом на Старшинській раді в Чигирині до повноліття Юрія Хмельницького, а потім козацька рада в Корсуні призначила його вже повноправним гетьманом. Виступав за скасування союзу Гетьманщини   з московією.

В) Його постать найяскравіша серед провідників козацької держави часів «Руїни». Його навіть називали «Сонцем Руїни». 

Г) Творець Української козацької держави. Очолив Національно-визвольну війну. Сформулював ідею створення незалежної Української держави в межах її  етнічних кордонів. 

Д) Автор першого українського історичного роману «Чорна рада». 

 

  1. Перед вами  фотографія  важливої  архітектурної пам’ятки України.

Що це за пам’ятка? Де  вона знаходиться?  Назвіть автора  проєкту цього архітектурного шедевру. Резиденцією якої суспільної інституції була ця споруда? Яку  роль відіграла ця інституція в українському національному відродженні  на західноукраїнських землях  у ХІХ ст?                              6 балів

 

➤ Собор Святого Юра. Символ українського Львова Цікаві ...

 

 

  1. Археологічні пам’ятки давньоукраїнського часу та господарський розвиток і торгівля населення  земель  Чернівецької  області   краю у домонгольський  період  (ХІІ- перша половина ХІІІ ст.).                                                 10 балів
  2. Підберіть до поданих нижче визначень відповідні терміни: 5  балів:

1) ідейна течія, що ґрунтувалася на переконанні у вирішальній ролі розуму і науки в пізнанні «природного порядку» для людини і суспільства(_______________); 

2) Центр колоніальної імперії (_______________);  

3) Перехід від ручної праці до машинної, від мануфактури до фабрики (_______________); 

4) Відвоювання Піренейського півострова в мусульман (_______________);  

5) Спеціальна історична дисципліна, що вивчає монети (_______________); 

6) Радикальні французькі революціонери, які перебували при владі у 1793‒1794 рр. (_______________); 

7) Соціальний та політичний рух започаткований на території  Російської та Австро-Угорської імперій, що виступав за визнання факту існування й становлення  української нації  з власною мовою, історією та культурою(_______________); 

8) Характерні для Середньовіччя продаж і купівля церковних посад (_______________);  

9)  Стадія історичного розвитку людства, якій властиве домінування промислового виробництва над аграрним (_______________);  

10) Грамота про відпущення гріхів (_______________).

 

  1. Поясніть, з якими історичними подіями/явищами пов’язані крилаті вислови:                                                                                                    5 балів  

А «Вівці поїдають людей» ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________Б «Париж вартий меси!» ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________В «І все ж таки вона крутиться!» ________________________________________________________________ ____________________________________________________________________Г  «Отторженния возврат іх!»  ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ 

Д «Великі питання  історії вирішуються залізом і кров’ю!» ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

 

Е «Весна народів»

________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Назвіть головні причини і запишіть основні наслідки вказаних історичних подій.                                                                     10  балів

Причини 

Подія 

Наслідки 

 

Виникнення Запорізької Січі

 

 

Промисловий переворот в Англії

 

 

Перша анексія Криму московським  царством 

 

 

Віденська   битва  1683 року

 

 

Включення  західноукраїнських 

земель  до складу   Австрійської  монархії

 

 

 

ІІ.     Тестові завдання  25 балів

І рівень  4*1 =4 

 

  1. Що таке ратуша?  

А ) храм;  Б ) ринкова площа;  В ) будинок міської ради; Г) маєток феодала 

  1. Спільним наслідком російсько-турецьких воєн 1806-812 рр. та 1828-1829 рр. для українських земель було...  

А) заснування масонських лож, таємних організацій дворян-офіцерів; 

Б) ліквідація кріпацтва та поміщицького землеволодіння на приєднаних землях; 

В) відновлення Запорозької Січі за участі колишніх козаків-задунайців;. 

Г) економічне виснаження регіонів, що були найближчим тилом російської армії. 

  1. Установчі збори прийняли «Декларацію прав людини і громадянина».  

А) 28 серпня 1789 р.; 

Б) 26 серпня 1889 р.; 

В) 26 серпня 1789 р.;  

Г) 26 грудня 1789 р. 

  1. Яка подія часів Великої французької революції стала національним святом сучасної Франції?   

А) день проголошення французької республіки;  

Б) день термідоріанського перевороту; 

В) день взяття Бастилії; 

Г)  день відкриття Генеральних штатів. 

ІІ  рівень  (3*2=6)

  1. Установіть послідовність перебування при владі гетьманів:

А Іван Скоропадський

Б Іван Брюховецький

В Іван Мазепа

Г Іван Виговський

 

  1. Встановіть хронологічну послідовність подій: 

А) виникнення Кирило-Мефодіївського товариства; 

Б) поява «Енеїди» Котляревського; 

В) російський похід армії Наполеона; 

Г) відкриття Харківського університету. 

 

  1. Створення реєстрового козацтва в Речі Посполитій було обумовлено прагненням влади: (2 відповіді) 

А) встановити контроль за козацтвом,розколовши його;  

Б) припинити масове покозачення українських селян і міщан;  

В) створити регулярне військо замість шляхетського ополчення;  

Г) підтримувати безпеку на кордонах із Кримським ханством. 

 

ІІІ рівень  (5*3=15)

  1. Вкажіть головні ідеї програмних документів Кирило-Мефодіївського братства. (3 відповіді):  

А) ліквідація самодержавства, скасування кріпацтва та станового поділу суспільства;   

Б) створення демократичної федерації слов’янських християнських республік об’єднання українського та польського рухів у єдиний національно-визвольний рух;  

В) утвердження демократичних прав і свобод, рівності усіх громадян перед законом; 

Г) повалення царизму шляхом військового перевороту або визвольного повстання; 

Д) здобуття Україною автономії у складі демократичної Російської республіки;  

Е) об’єднання українського та польського рухів у єдиний національно-визвольний рух. 

  1. Укажіть напрями діяльності перших київських князів  (три правильні відповіді):  

А) будівництво міст, підтримка ремесел і торгівля у своїх володіннях;   

Б) захист власних володінь від нападників та організація воєнних походів на сусідні землі;  

В) збір і збут полюддя; 

Г) організація постійних зносин з сусідніми державами й активних дипломатичних контактів з іншими народами;   

Д) приєднання до своїх володінь нових земель і нових народів та обкладання їх даниною. 

 

  1. Виберіть представників європейських просвітників (3 правильні відповіді).  

А) Карл Маркс; 

Б) Франческо Петрарка;  

В) Дені Дідро; 

Г) Франсуа-Марі Аруе (Вольтер); 

 Д) Жан-Жак Руссо; 

Е) Жорж-Жак Дантон. 

  1. Укажіть назви українських історико-географічних регіонів, які на початку ХІХ ст. входили до складу Австро-Угорської імперії.  

А) Закарпаття; 

Б)  Волинь; 

 Г) Поділля; 

Д) Буковина; 

Е) Таврія; 

Є) Слобожанщина; 

 Ж) Східна Галичина. 

  1. Вкажіть, які твердження характеризують реформи Марії Терезії та Йосифа ІІ на західноукраїнських землях (три правильні відповіді): 

А) посилення позицій польської шляхти;  

Б) заснування початкових шкіл з рідною мовою навчання;  

В) сприяння релігійному та соціальному протистоянню; 

Г) зрівняння в правах греко-католицького і римо - католицького духовенства;  

Д)  заборона поміщикам знущатися над селянами. 

docx
Додано
6 вересня
Переглядів
907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку