Наскрізні лінії у вивченні Зарубіжної літератури,
Завдання реалізації наскрізних ліній у вивченні зарубіжної літератури
Зарубіжна література має досить значний потенціал для реалізації наскрізних змістових ліній. Світова література надає учню багатющий життєвий матеріал для аналізу різноманітних життєвих схем поведінки, людських характерів, акцентує на унікальному внутрішньому світі людини. Чи навчає література жити? І так, і ні. Вона пропонує різні варіанти життєвих моделей і ситуацій, приклади найрізноманітніших почуттів.
Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.
Запровадження наскрізних ліній «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека» й «Підприємливість та фінансова грамотність» сприятиме забезпеченню такого переходу (табл.1).
Таблиця 1
Наскрізні лінії у вивченні Зарубіжної літератури
Наскрізна лінія |
Загальна мета |
5-7 класи |
8-9 класи |
«Екологічна безпека та сталий розвиток» |
Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості задля збереження й захисту довкілля. |
Розкриття взаємозв’язків людини і навколишнього середовища в процесі вивчення творів у рубриці «Природа і людина». |
Усвідомлення краси природи, її благотворного впливу на людину, розкриття значення образного слова для висловлення емоцій та почуттів, розуміння образу природи. |
«Громадянська відповідальність» |
Формування відповідального члена громади та суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, а також – виховання національно свідомої особистості, яка спирається у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку суспільства. |
Формування здатності до ненанасильницького розв’язання конфліктів. |
Осмислення та захист особистих прав і прав інших людей, усвідомлення своєї ролі в суспільстві і набуття умінь брати участь у процесі ухвалення рішень. |
«Здоров'я і безпека» |
Формування всебічно розвиненого члена суспільства, здатного усвідомлювати пріоритетність здорового способу життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища. |
Усвідомлення переваг здорового способу життя та безпечної поведінки. |
Осмислення причиново-наслідкових зв’язків між власними рішеннями та поведінкою, здоров’ям та безпекою, набуття знань та умінь правильної поведінки в критичних та небезпечних ситуаціях. |
«Підприємливість та фінансова грамотність» |
Розуміння практичних аспектів фінансових питань (заощадження, інвестування, запозичення, страхування тощо); розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі. |
Розуміння ролі ініціативності та підприємливості в суспільстві для особистого кар’єрного зростання. |
Осмислення неординарності як важливої риси людини для її самореалізації в житті, спонукання учнів до творчих рішень у процесі розв’язання проблем, усвідомлення користі та необхідності спільної діяльності |