завдання шкільної олімпіади з української мови для 5-11 класів

Про матеріал
Матеріал містить завдання для проведення І етапу олімпіади з української мови та літератури для учнів 5-11 класів.
Перегляд файлу

                                                  

                                                               7 клас

  1. Напишіть твір-роздум «Рідна земля і в жмені мила».

                                                                                                             12 балів

 

  1. Знайди ненормативні сполуки, відредагуй їх.

Вулиці пересікаються, магазин закритий, оголосити подяку, відмінити розпорядження, роздався телефонний дзвінок, відклонити пропозицію, добирати кадри, рахуватися з думкою.

                                                                                                                 4 бали

 

  1. Підкресліть члени речення. Надпишіть над кожним частину мови, виконайте морфологічний розбір підкресленого слова як частини мови.

На галявину вискакує з trial сарна і зупиняється, витягує цікаву мордочку до кривавої смуги обрію і слухає.

                                                                                                                                                                  6 балів

 

  1. Записати числівники словами, всі словосполучення поставити в орудному відмінку.

 

125 дерев, 97 дітей, 3999 кілометрів.

                                                                                                                                3 бали

 

 

  1. Які пісні належать до суспільно-побутових? Наведи приклади пісень.

 

                                                                                                                                   4 бали

 

  1. Розкрий значення слів Захара Беркута: «Громада – це велика сила» на прикладі подій твору «Захар Беркут».

                                                                                                                                    6 балів

 

 

Загальна сума балів – 35

 

 

 

 

                                                                      8 клас

 

  1. Напишіть твір –роздум на тему « Покликання людини: пізнавати істину, творити добро, примножувати красу»

                                                                                                           12 балів

 

  1. Запишіть речення. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте характеристику всьому реченню.

 

У степу, в траві пахучій, коник, вдатний молодець, і веселий, і співучий, і проворний стрибунець, чи в пшениченьку, чи в жито, досхочу розкошував і цілісінькеє літо, не вгаваючи, співав.

                                                                                                                   10 б

 

 

 

 

 

  1. Згрупуйте і запишіть слова за орфограмами, назвіть їх вид.

 

Т…рен, з…м…яти, смієт..ся, піз…нє, мален…кий, дяд…ко, б…язь, тан…ці, п…єса, прож…німо, кос…ба, щ…міти, річ…, шіс…надцять, піс…ня, з…лений, дон..ці, хворос…няк, учит…ль, радіс..ть.

                                                                                                                          5 балів

  1. Відредагуйте речення.

 

Trial запропонував цікавий проект будинку. Військовий здійснив геройський подвиг. Перший дебют пройде у травні місяці. Не мішай мені виконати домашнє завдання. День відчинених дверей пройшов в школі.

 

                                                                                                             5 балів

  1. Trial ідею думи «Маруся Богуславка».            2 бали

 

  1. Народна пісня - це ….  Наведіть приклади пісень.     2 бали

 

 

  1. Маруся Чурай - це…  Назви пісні її.

                                                                                                             2 бали

Загальна сума балів -  38 балів

 

                                                                 9 клас

 

  1. Написати твір-роздум  на тему «Що робить мене щасливою?»

                                                                                     12 балів

 

                                                                                                                                                                                 

  1. Запишіть речення, поставте пропущені розділові знаки. Побудуйте його схему. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови. Дайте характеристику всій конструкції.

 

До тебе люба річечко ще вернеться весна

А молодість не вернеться не вернеться вона (Л. Глібов).

 

                                                                                         10 балів

  1. Відредагуйте речення, виправити помилки.

Я встав у половині восьмої години ранку. При присутності старости класу його замінив хтось другий. Так як оратор не додержувався регламенту, то голова зборів лишив його слова. Питання йшлося про нове будівництво школи на протязі року. Відкривши очі, він побачив світло в кімнаті вже виключено. А у відкрите вікно ллється яскраве сонячне світло.

                                                                                     5 балів

  1. Запишіть слова, уставляючи потрібні літери.

 

Хвас…ливий, контрас…ний, проїз…ний, до…в…подоби, на…добра…ніч, пліч…о…пліч, все…таки, хлі…сіль, на…швидку…руч, у…сто…крат, де…не…де, не…мовби..то, дев…яносто…п…яти…тисячний, в…ні…чию, з(с)…під…лоба, на…в…шпиньки.

                                                  

  1. Trial види родинно-побутових пісень. Наведи приклади таких пісень.

                                                                            3 бали

                                                                             

  1. Яка головна думка «Притчі про блудного сина»? Що таке притча?

                                                                                4 бали

Загальна сума trial – 34 бали

 

 

                                   10 клас

  1. Напиши есе « До кого ж приходить успіх у житті?»

                                           12 балів

  1. Зробити повний синтаксичний розбір речення. Надписати частини мови, підкреслити члени речення. Поставити розділові знаки.

 

Поет це дзвін trial всіх будить

Всім сповіщає trial й зле

Хоч сам до маршу не придатний

Але громаду в бій веде.

 

                                                                10 балів

  1. Правильно написати слова.

Хвас…ливий, кіс…лявий, тон…а, віл…а, Ніц…а, Мек…а, Гол…андія, арф…яр, супер…яхта, дит…ясла, т…м…яний, моркв…яний,  духм…яний, торф…яний, медв…яний, св…ятковий, різдв…яний, тон…ший, камін…чик, промін…чик,  жен..шен…, ват…,  пан…о,  мадон…а.

                                                    6 балів

 

 

  1. Записати фонетичною транскрипцією слова.

 

Від'їжджати, підзвітність, дьогтю, воґзал, підрісши, нанизуються.                                                            3 бали

 

  1. Соціально-побутова повість – це… Головна думка твору «Кайдашева сім'я».

                                                                 3 бали

  1. Проблематика роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Характеристика головного героя.

                                                                          4 балів

 

 

Загальна сума балів – 38 балів

 

 

 

 

 

 

 

                         11 клас

 

  1. Написати есе «У чому сила українців?»

                                                                                                12 балів

  1. Запиши речення, trial пропущені розділові знаки, накресль схему, підкресль усі члени речення, надпиши частини мови.

 

Поет це дзвін який всіх будить

Всім trial добре й зле

Хоч сам до маршу не trial

Але громаду в бій веде.

                                                          6 балів

  1. Поясніть значення фразеологізмів. Скласти з 2 речення.

 

Світ за очі, хоч греблю гати, позичити в Сірка очі, тримати порох сухим, клювати носом.

                                                                       6 балів

 

  1. Поставити наголос у словах.

 Беремо, випадок, черговий, решето, колесо, кропива, феномен, середина, кілометр, спина, дрова, вимова.

                                                                                                    4 бали

  1. Хто вперше використав афористичне словосполучення для своєї антології «Розстріляне відродження»? Розкрий зміст цього поняття. Хто з письменників ввійшов до цього періоду літератури? Назви імена.

                                                                               6 балів

  1.  Назви течії модернізму.

                                                                                4 бали

Загальна сума балів – 38 балів

 

docx
Додано
28 червня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку