Завдання шкільної олімпіади з української мови і літератури для 11 класу
Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови та літератури
Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови та літератури
Українська мова
11 клас
1. Розставте пропущені розділові знаки. Побудуйте схему речення. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом, якою частиною мови воно виражене.
В устах молодої вчительки голос народу пролунав невмирущим
тисячорічним дзвоном немовби звідкілясь здалеку засурмили над Дніпром
прадідівські сурми заіржали коні на степових пагорбах потягло потом і
кров’ю древніх січ і могутній брязкіт старих мечів розлігся над гуркотом
нещодавно відгримілих рідних гармат і танків (О. Довженко).
2 . Запишіть слова, знявши риску:
Мовно/стилістичний, десь/інколи, історико/культурний, день/у/день, кримсько/татарський, гармонійно/розвинений.
3. Запишіть у формі орудного відмінка числівник.
Сімсот, вісімдесят, шість.
4. Поставте наголос у словах металургія, щипці, середина, отаман, мережа, пасквіль, контрактовий, текстовий.
Українська література
11 клас
1.Поясніть, у чому виявився «кольоровий слух» і «слуховий колір» у поезії П. Тичини «Арфами, арфами…». Наведіть приклади.
2. Дайте визначення поняття “розстріляне відродження”. Назвіть представників.
3. Поясніть значення поданих нижче літературознавчих термінів. Наведіть приклади :
‑ експресіонізм;
‑ кларнетизм;
‑ деструкція.
4. Написати твір на подану тему:
Споконвіків у суспільстві цінували різні людські якості: у тривожні часи – мужність, хоробрість,готовність до ризику, у мирні – працьовитість, виваженість, здатність до компромісів тощо. І нині одні прагнуть романтики, інші – віддають перевагу прагматизму.
А які людські якості найбільше потрібні молоді в сучасному світі?