Завдання з природознавства для перевірки знань учнів

Про матеріал

Завдання розроблені для тематичної перевірки знань учнів 3 класу за певними темами. Використано різноманітні види роботи: з використанням підручника, з власного досвіду, для роздумів і міркувань

Перегляд файлу

 


ЗАВДАННЯ З ПРИРОДОЗНАВСТВА

ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ УЧНІВ

3 клас

 

Розділ. РОСЛИНИ І ТВАРИНИ ЛІСІВ, ЛУК, ПОЛІВ.

 

Тема. Ліс.

  1. Яку користь приносять ліси?

Розгляньте схему. Доповніть її матеріалами з підручника[1].

 

  1. Поясніть, як ви розумієте такі твердження:

Ліс одяг Землі; збирач води; охоронець річок; захисник грунту; лікар; сторож здоров'я людини; дім для тварин.

 

 

Тема. Рослини лісу.

1. Поясніть, чому у лісі рослини розміщені
ярусами.

2. Прочитайте назви рослин лісу і розмістіть їх за
ярусами так, як вони ростуть у природі.

Дуб, сосна, мохи, ліщина, гриби, липа, береза, калина, суниці, ожина, конвалія.

3. Продовжіть речення.

Ліси бувають ___________ ,____________ та _____________ .

 

 

Тема. Хвойні ліси.

1. Запишіть назви відомих вам хвойних дерев. Яке з них скидає на зиму листочки-хвоїнки?

2. На с.94 підручника розгляньте зображення сосни та ялини і зробіть висновок, у якому лісі

темно, похмуро, вогко ____________________ 

світло, сонячно, сухо _____________________ 

3. Як називаються плоди хвойних дерев?

 

4. Розгляньте зображення ялини і сосни, порівняйте їх і заповніть таблицю.

 

Ознаки для порівняння

Сосна

Ялина

Які місця вибирає для проростання

 

 

Стовбур і забарвлення кори

 

 

Форма крони

 

 

Розмір хвоїнок

 

 

Розмір, форма і забарвлення шишок

 

 

Насіння

 

 

 

5. Чому у хвойному лісі мало квітучих весняних рослин?

6. Перевірте! Гілки ялини чутливі до вологості повітря. Коли сухо і ясно вони схиляються, а в мряку і перед дощем розпрямляють гілки і навіть вигинають їх догори.

 

 

 

 

Тема. Листяні ліси.

1. Продовжіть речення.

Ліси з листяних дерев називаються __________________________________ .

2. У лісі ростуть береза, ясен, клен, шипшина, осика, горіх, дика груша', папороть, фіалка, конвалія, ліщина, ожина.

Який це ліс? Випишіть окремо дерева, кущі, трав'янисті рослини.

3. Поміркуйте!

У лісі вирубали всі старі дуплисті дерева. Через деякий час молоді дерева були уражені шкідниками. Ліс загинув. Чому це трапилось?

4. Які з перелічених грибів ви не покладете до своєї корзини?

Білий гриб, лисичка, сирбіжка, мухомор, груздь, блі­да поганка, опеньки, підосичник, підберезник, маслюк.

Чому не можна знищувати отруйні гриби?

 

Тема. Тварини лісу.

1. На с.99 підручника розгляньте зображення лося і дикого кабана. Порівняйте їх і заповніть таблицю.

 

Ознаки для порівняння

Лось

Дикий кабан

Зовнішній вигляд (голова, тулуб, ноги, хвіст)

 

 

Чим вкрите тіло

 

 

Якого кольору шерсть

 

 

Чим харчується

 

 

Де живе

 

 

Чому саме там може жити

 

 

Зробіть висновок:

У лося і дикого кабана спільне те, що________________________________________________________________________________________________________________________________             

 

Відрізняються вони тим, що____.

2. Продовжіть речення.

Тварини можуть жити у лісі тому, що:

1)_______________________

2)_______________________

Найбільші звірі наших лісів:

 

Лісових тварин підгодовують (чим?):__________________________________________________________________________________________________

 

Рудих мурашок називають________________________________________ _ .

3. Побудуйте ланцюги живлення (хто чим харчується) за зразком:

Гриби    — білка куниця

  1. Сойка, жолудь, яструб.
  2. Дятел, дуб, жук-короїд, тетерев'ятник.
  3. Вовк, жолуді, кабан.
  4. Коріння дуба, миші, лисиця.

5) Сосна, попелиця, горихвістка, сонечко, павук, боривітер.

  1. Яким тваринам допоможуть люди, якщо охоронятимуть в лісі ялини і сосни? _________________________________________________________
  2.          Дізнайтесь, які тварини охороняються законом.

6. Відгадайте загадки про лісових мешканців
Слова-відгадки запишіть до певної колонки у таблицю.

 

Звірі

Птахи

Комахи

 

 

 

1) Має він великі ікла
Ще й густу щетину.
Любить ритися в багні
Та ще й зве родину.

(Кабан).

2) Сам собі у пітьмі світить,
Аби з'їсти когось мітить.

(Вовк).

3) Хто комах з кори виймає,
Про здоров'я лісу дбає?

(Аятел).

4) Не ходжу я, а скакаю,
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би і коня.

(Заєць ).

5) Сіренька, маленька,
а хоч якого кота

з місця зрушить.

(Миша).

6) То стрекоче, а то кряче,
То занявкає, як кішка.

Ви, напевно, здогадались — Ну, звичайно, пересмішка. Вона в лісі навіть ойка, А зовуть її всі ...

                                                                     (сойка)

7) Хто на собі ліс носить? (Лось). 

8) Скажіть, малята, що воно за птиця?

Усе життя співати в півня вчиться

Але й досі зна вона всього

Лиш половину пісеньки його.

                                     (Зозуля).

 

 

9) Сам чорний, та не ворон,

Є роги, та не бик,

Шість ніг без копит.

                   (Жук-рогач).

 

 

10) Не звір, не птиця, а ніс, як спиця.

                                     (Комар).

 

 

11) Довгі задні ноги маю —

 Ними пісеньку співаю.

                                    (Коник-стрибунець ).

 

Тема. Охорона лісу.

1. Доповніть речення.

Дбаючи про ліс, люди насаджують ___________________________ ,

охороняють___________,

розвішують __________________, підгодовують ________________ ,

збирають ___________, прополюють______________ .

  1. Дізнайтеся,  які  рослини  і  тварини  вашої місцевості потребують особливої допомоги.
  2. Подумайте і запишіть, як допомогти лісові можете ви.
  3.                    Прочитайте правила поведінки в природі. До кожного з них придумайте і намалюйте свій знак.

 

  • Не ламай гілля дерев та кущів.
  • Не пошкоджуй кору дерев.
  • Не зривай в лісах та на луках квіти.
  • Не збивай гриби, навіть неїстівні.

 Не лови метеликів, джмелів, бабок та інших комах.

  • Не руйнуй мурашники.
  • Не руйнуй пташині гнізда.
  • Не лови диких тваринок і не принось їх додому.

 

 

Тема. Луки.

1. Продовжіть речення.

Луками називаються ____________________________________________.

На луках ростуть _____________________________________________.

Тут можна зустріти комах:______________________________________;

птахів:_________________________________________;

інших тварин:_________________________________________.

2. Виберіть правильні відповіді.

Трави    на луках ростуть високі й соковиті тому, що там

а) достатньо вологи;

б) багато поживних речовин;

в) достатньо світла і тепла;

г) багато комах;

д) їх переорюють;

   е) навесні їх спалюють.

4. Серед перелічених рослин підкресліть ті, що ростуть на луках.

 Королиця, жовтець, беріз­ка, конюшина, звіробій, лобода, пирій, тимофіївка, осот, конвалія.

 

 

 

 

Тема. Поле.

1. Уважно прочитайте підручник і продовжіть ці
речення.

Полем називають________________________________________________

Культурні рослини поля: _____________________________________

Бур'яни поля:_________________________________________________

В полі можна зустріти птахів:_____________________________________

Гризуни поля:____________________________________________________

2. Побудуйте ланцюжок живлення.
Лисиця, зерно, ховрах.

3. Допишіть, якою працею на полях зайняті селяни

узимку:____________

навесні:____________

влітку:____________

восени:____________.

 

Тема. Зернові рослини.

1. Допишіть речення.

Пшеницю, жито, овес, рис, ячмінь називають ________________________

культурами тому, що у них плід____________________________________.

У зернових культур корінь росте___________________________________.

Стебло називається______________________________________________.

2. Порівняйте рослини пшениці і ячменю та
заповніть таблицю.

 

Ознаки для порівняння

Пшениця

Ячмінь

Висота рослини

 

 

Форма коренів

 

 

Форма листків

 

 

Особливості стебла

 

 

Довжина колосся, остюків

 

 

Форма, довжина зерна

 

 

 

 

 

Тема. Овочеві рослини.

1. Доповніть речення.

За часом дозрівання насіння овочеві рослини

поділяються на_____________________і _________________________

Однорічні овочеві культури:__________________________________

.

Дворічні овочеві культури:  ____________________________________

У теплицях та парниках вирощують: ________________________________ .

Щоб зібрати дорідний врожай овочевих культур,
овочівникам треба: виростити _________________________,

висадити ________________, знищити ______________________,

закласти ___________________.

  1. Побудуйте ланцюжок живлення.

Капуста, їжак, пугач, слимак, жаба.

Зерно, змія, миша, орел.

 

 

 

Тема. Технічні рослини.

1. Запишіть назви технічних культур.

2. Заповніть табличку їх використання.

 

Технічна культура

Використання

Картопля Цукровий буряк Соняшник Льон

 

3. Запишіть рослини у відповідні стовпчики:

Ліс Поле Луки

Льон, ряст, пролісок, королиця, конюшина, пирій, осот, кукіль, гусяча цибулька,анемона, тимофіївка,жито, буряк, кукурудза.

 

 

 

Тема. Бур'яни поля. Шкідники поля.

1. Продовжіть речення.

Бур'яни завдають шкоди культурним рослинам тим, що

1)_______________________,

2)_______________________.

  1.     Дізнайтеся і запишіть, які бур'яни поля є лікарськими рослинами.
  2.     Запишіть, яким культурним рослинам завдають шкоди ці тварини.

Озима совка:_________________________________________________

Колорадський жук:___________________________________________ 

Клоп-черепашка: ____________________________________________

Ховрахи, миші, хом'яки: _________________________________________

 

 


 

doc
Додано
16 липня 2018
Переглядів
1751
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку