Завдання з розвитку зв’язного мовлення на уроках навчання грамоти

Про матеріал
Усні та письмові авдання для розвитку зв'язного мовлення на уроках навчання грамоти (письмо).
Перегляд файлу

 

 

Урок ____

Петрик

        Петрик гостював у бабусі. Її будинок стояв біля лісу. Ліс Петрик побачив уперше. Він часто гуляв у лісі. Одного разу бабуся попросила: «Назбирай грибів, онучку. Я з них суп зварю.» Петрик довго збирав гриби. Він вибирав найяскравіші. Хлопчик думав, що це найкращі гриби.

        Бабуся подивилася в кошик і сказала: «Гарні гриби, але вони отруйні. Це мухомори. Пам’ятай, онучку, не все золото, що блищить.»

        Петрик задумався.

 

? ? ?

  • Вибери речення, яке підходить до тексту:
  •          Петрик гуляв у парку.
  •          Петрик зрозумів свою помилку.
  •          Бабуся сказала: «Добре, я зварю тобі ці гриби.»

 

  • Уяви собі, що ти знайшов гриб. Опиши його так, щоб ми могли назвати його.

 

  • Анаграми

 

ПЕРЕЧИЦЯ                                          ЛИСИКИЧ

ВИКБОРО                                            ХОМУМОР

 

  •          Який гриб зайвий? Чому?

 

  • Коли так кажуть?

 

Росте, як гриби після дощу.

 

  • Гра «Хто більше знає?»

 

Назвати якнайбільше їстівних грибів.

 

  • Загадка

 

Під хвоєю ховаються

Чи листям укриваються.

Шапки не знімають,

Дощику чекають.

 

  • Прислів’я

Де один грибок, там цілий вінок.

Урок ____

 

Лелеки

        Біля Миколчиного будинку росло високе дерево. На ньому влаштували гніздо лелеки.

        Миколка любив спостерігати за красивими птахами. Спочатку лелека сиділа у гнізді – насиджувала яйця. Потім вилупились пташенята. Хлопчик бачив, як батьки турбувалися про них.           

        Щодня лелеки літали на болото, ловили там вужів, жаб і приносили пташенятам. А ввечері вони стояли на краю гнізда і відпочивали.

 

? ? ?

  • Вивчіть слова: влаштували, насиджувала, турбувалися.
  •          Де влаштувалися лелеки?
  •          Як лелеки турбувалися про пташенят?
  •          Назви птахів, які влаштовують гнізда біля людських жител.

 

  • Скоромовка

Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.

 

  • Хвилинка – знайка

 

        Чи знаєш ти, що на землі близько 8600 видів птахів? В Україні птахів теж немало. Аж 360 видів. Найменша пташка на Землі – колібрі. Вона схожа на яскравого метелика.

 

  • Доповни речення:

 

У птахів ….. крила і ….. ноги.

Їхнє тіло вкрите ….. .

Деякі птахи не можуть ….. .

 

  • Прислів’я

 

Зруйнував гніздо пташине – не буде в тебе ні сім’ї, ні родини.

 

  • Смішинка – веселинка
  •          Тату, що це за пташка?
  •          Не знаю.
  •          Чого ж ти не спитав, коли маленьким був?

Урок ____

Дощик

Ми кликали в понеділок:

  •          Лийся, дощику, на барвінок! – Його нема.

Ми кликали у вівторок:

  •          Лийся, дощику, на явірок! – А його нема.

Ми кликали у середу:

  •          Лийся, дощику на череду! – А його нема.

Ми кликали у четрев:

  •          Лийся, дощику.ю на чабер! – А його нема.

Ми кликали в п’ятницю:

  •          Лийся, дощику, на м’ятницю! – Його нема.

Ми кликали у суботу:

Лийся, дощик, на салату! – Його нема.

А не кликали в неділю –

Цілий цебрик дощик вилив:

На барвінок, на явірок, на череду, на чабер,

На м’ятницю, на салату, на голівоньку чубату.

Буде зелено тепер!

 

? ? ?

  •          До кого звертаються діти? З яким проханням?
  •          Ти любиш малювати дощ? Спробуй!

 

  • Прислів’я

Дощ упору – золото.

 

  • Акровірш

Двох ворон і галок трьох

Охопив переполох:

Щось сипнуло, мов горох.

 

  • Скоромовка

У нас надворі погода розмокропогодилась.

 

  • Загадка

Сидить дід за подушками

І стріляє галушками.

 

  • Прочитай швидко і правильно

Дощ, грім, блискавка, веселка, гроза, град, туман.

Урок ____

 

Заєць та їжак

Сіренький пухнастий зайчик сказав їжачкові:

  •          Який у тебе, братику, колючий і негарний одяг!
  •          Це правда, - відповідає їжак, - але мої колючки рятують мене від зубів собаки і вовка. Чи служить і тобі захистом твоя м’якенька шубка?

Зайчик замість відповіді тільки зітхнув.

 

? ? ?

  • - Як служить їжачкові його шубка?
  •          Чому зітхнув зайчик?
  •          Яких диких тварин ти знаєш?

 

  • Анаграми
  •  

ИГРТ                                        ВКОВ

ЕЛВ                                          ОКОРАВ

 

  •          Спробуй прочитати слова.
  •          Виключи зайве слово.
  • Акровірш

 

Їх, голок, багато в мене.

Жалять, знаю, достеменно.

А дітей я не колю.

Часом молочко в них п’ю.

Осінь тільки – то до лісу.

Кину бігать, в схов полізу.

 

  • Що це?

 

Я блискуча, гостренька,

Маю вушко маленьке.

За собою несу

Довгу-довгу косу.

 

  •          А які ще голки бувають?

 

  • Коли так кажуть?

 

Сидіти, як на голкках.

Загубитися, як голка в сіні.

 

Урок ____

І в Галі буде грядка

        Вийшла Галя у город. Тут ще недавно лежав сніг, а тепер усе росте, зеленіє. На городі веселий гамір. Діти скопують город.

  •          У мене будуть дині!
  •          А в мене буряки!
  •          Буде і в мене маленька грядка! – каже Галя.

        Скопати грядку їй допомогли Роман і Сашко. Не знає Галя, що їй саджати. Узяла дівчинка по зернятку Буряків, моркви, огірків, дині.

        Весело іде робота.

 

? ? ?

  • Вивчіть слова: гамір, скопують, саджати.

 

  •          Куди вийшла Галя?
  •          Що робили діти?
  •          Що посадила Галя на своїй грядці?
  •          А що посадив би ти на своїй грядці?

 

  • Якого кольору?

Диня - …..

Огірок - …..

Гарбуз - …..

Капуста - …..

Помідор - …..

Морква - …..

 

  • Скоромовка

 

…абин  …іб розцвів у дощ.

…уде …абі …іб у …орщ.

 

  • Загадки

 

Що то за голова, що лиш зуби та борода?

Що то за баба на грядках, що закутана в листках?

  •          Яка загадка має кілька відгадок?

 

  • Об’єднай склади, утвори слова.

Бу                            -                           буз

Гар                          -                           ник

Час                          -                           ряк

Сли                          -                           рець

Пе                           -                            ва

  •          Яке слово зайве? Чому?

 

Завдання з розвитку зв’язного мовлення

на уроках

навчання грамоти

 

C:\Users\PC\Desktop\1.jpg

 

Вчитель вищої категорії

І.В. Суслова

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 грудня 2024
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку