ДОДАТОК 5
Заняття з розвитку граматичних навичок та зв'язного мовлення "Подорож Даринки на Північ".
ЦІЛІ
КОРЕКЦІЙНО-ОСВІТНІ
КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЮЧІ
КОРЕКЦІЙНО-ВИХОВНІ
Обладнання: лялька Даринка-мандрівниця, картинки звірів Півночі, ширма-печера, чарівна паличка, конверти з набором букв, запис колискової пісеньки «Ой, ходить сон коло вікон» (Дитинство ТВ).
Хід заняття:
Оргмомент.
Вчителька: Настала зима, незабаром новорічні свята. Потрібно запросити Діда Мороза до нас на новорічну ялинку. А ви знаєте, де живе Дід Мороз (На півночі)... Як ви вважаєте, на чому можна дістатися півночі? (На літаку, поїздом). А де взагалі знаходиться північ? Давайте подивимося на карту.
Вчителька: Діти, давайте напишемо запрошення Діду Морозу. Сьогодні ми з вами поїдемо на Північ, щоб йому вручить запрошення на свято.
(Виходить Даша Мандрівниця).
Даринка: Діти, привіт. Ви зібралися у подорож на північ? Я теж туди хочу. Але щоб потрапити до Діда Мороза, потрібно виконати завдання. Разом ми впораємося швидше. Ви мені допоможете?
Добра чарівниця, дала мені чарівну паличку. З її допомогою можна виявитися будь-де.
Зараз давайте заплющимо очі, подумаємо про те, як добре, що ми разом, ми добрі, привітні, лагідні, здорові. Зробіть глибокий вдих через ніс і вдихніть свіжість, доброту, красу. А видихніть через ніс всі образи, злість і прикрості. (3 рази)
А зараз ми побажаємо один одному щасливого шляху. (Звучить спокійна, гарна мелодія)
Даринка: Я торкнуся себе і вас чарівною паличкою, і ми опинимося на півночі.
Гра "Сніжки"
Даринка: Ось і перше завдання на нашому шляху. Під кружальцями сховані різні тварини. Ми повинні потрапити сніжками до гуртків і тоді їх можна буде відкрити. Що за тварини тут є? Чи всі вони живуть на півночі? Давайте закриємо кружальцями тих тварин, які не живуть на півночі. (Діти закривають кружальцями тварин спекотних країн і промовляють: “Я закриваю мавп тому, що вони не живуть на півночі” тощо)
Перерахуйте тварин, що залишилися. Складіть речення з цими назвами.
Гра “Збери та назви”
Даринка: Подивіться, хлопці, в кучугурі лежать якісь конверти. Давайте їх візьмемо і побачимо, що там усередині. Кожна дитина відкриває конверт із набором букв і складає назву місяця року та називає зимові місяці.
Вправа на розвиток дрібної моторики "Відкрий вхід до печери"
(Ширма чи простирадло скріплена прищіпками – “печера”).
Даша: Давайте відкриємо печеру та подивимося, хто там усередині.
Діти знімають прищіпки та входять до печери. У печері мешкає Біла Ведмедиця.
Біла ведмедиця: (виходить із печери): Здрастуйте, діти. Допоможіть мені, будь ласка, закачати Умку.
Фонематична гімнастика на координацію мови з рухом “Колискова «Ой, ходить сон коло вікон»”
Діти стають у коло. Звучить мінусівка, діти йдуть по колу і співають колискову.
Біла ведмедиця: Ось спасибі, діти, мій малюк заснув. А що ви знаєте про справжнього білого ведмедя та про оленя? Складання описових розповідей про білого ведмедя та моржа.
Складання оповідання з картинки.
Наступне завдання по дорозі. Потрібно назвати дитинчат тварин.
Гра “Назви дитинчат”
Пінгвін – пінгвінятко
Полярний вовк - вовченя
Олень - оленя
Морж - морженятко
Тюлень - тюленятко
Полярна сова – совеня
Кит - китеня
Гра «Чий? Чиє? Чия? Чиї?»
Даринка: Подивіться, з кучугури виглядають тварини. Як ми можемо сказати:
У ведмедя голова чия? (ведмежа)
У пінгвіна крила чиї? (пінгвінії)
У тюленя ласти чиї? (тюлені)
У сови дзьоб чий? (Совій)
У вовка лапи чиї? (вовчі)
Гра "Назви антоніми"
Даринка: Діти, ось останнє завдання перед будинком Діда Мороза. Потрібно написати та прочитати слова навпаки.
Далеко - (близько) світло - ...
Мороз - ... праворуч - ...
Північ - ... казати - ...
Холодний - ... ранок - ...
Зима - ... важкий - ...
Сміливий - ... швидко - ...
Виходить Дід Мороз. Діти зачитують та вручають йому запрошення на свято.
Даринка дякує дітям, ведмедиця на прощання дарує дітям морозиво, всі за допомогою чарівної палички повертаються назад.
1