Урок читання у 1 класі "Мала буква ц. Звуки [ц], [ц′]. Читання складів, слів, і тексту з вивченими літерами."

Про матеріал
Конспект уроку читання у 1 класі на тему "Мала буква ц. Звуки [ц], [ц′]. Читання складів, слів, і тексту з вивченими літерами. Урок засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

                            Підготувала вчитель КЗ «Вовчанська гімназія №6 Вовчанської міської ради 

Чугуївського району Харківської області                                                                  

  Вдовенко Н.І.

 

Навчання грамоти. Читання

1 клас

Тема уроку. Звуки [ц], [ц′]. Мала буква ц. Читання складів, слів і тексту з вивченими літерами

  Мета уроку. Формування  предметних  компетентностей: допомогти виділяти в словах звуки [ц], [ц′], та позначати їх буквою «це»,  чигати склади, слова з цією буквою, сприяти  формуванню  навичок  швидкого, свідомого, виразного читання; 

Формування ключових компетентностей:

уміння  вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду діяльності на інший; розвивати  вміння  організовувати  своє  робоче  місце,  планувати  власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної:  сприяти розвитку  мислення, мовлення учнів, збагачувати словник новими словами; вміння доводити власну думку, дотримуватися  культури спілкування;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату, здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальні рішення у різних життєвих ситуаціях, виховувати працьовитість.

 

Очікувані результати :

 - читає правильно та виразно вголос різні тексти;

- підтримує аргументами власні думки;

- ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння ;

- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного;

- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.

 

Тип уроку. Урок     засвоєння    нових  знань

Форма уроку. Урок-гра

 

І. Орієнтація, мотивація діяльності.

1.             Наш урок читання

                 Цікавий, незвичайний.

                 Ледарів у нас немає.

                 Хто руки не піднімає?

                 Умощуйтесь зручніше

                 Працюйте веселіше.

                              

  •          Яким ви хочете бачити наш урок? (Гра «Мікрофон»).
  •          Чи ви допоможете мені, щоб у нас вийшов такий урок?
  •          Тому на урок ми візьмемо:

У - увагу

Р – розум

О - охайність

К – кмітливість (Слайд 2)

2.  Актуалізація опорних знань.

  •          Сьогодні у нас  незвичайний  урок, урок – гра.

До нас хоче  завітати  казкова гостя. Але вона зможе прийти  лише тоді, коли ви покажете, як  ви  вмієте читати. 

- Яку букву вчили на попередньому уроці?

- Які звуки вона може позначати?

а) Звуконаслідування

Як дзижчить бджілка?  (Дж-ж-ж-ж-ж),
Як гуде поїзд?  (У-у-у-у-у-у),
Як мати колисає дитину?  (А-а-а-а-а-а),
Як пищіть комар?  (Дз-з-з-з-з-з)

б) Дихальна гімнастика  «Надування кульки»

в)  «Стежинка розчитування»  (Слайд 3)

D:\роб.стіл\школа 2016\НУШ\Школа\0a8c1832636f6940cf4f246419613a14.jpg

 

в) Фонетична зарядка

а) Читання чистомовки    (Слайд 4)

Я – я – я – дружна в нас яка сім’я.

Які – окі! Які – окі!

Я люблю поля широкі.

ІІ. Цілепокладання.
      1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.   (Слайд 5)

  •          Ви гарно читали,  зустрічайте  добру Фею. Вона прийшла зі своїми друзями, незвичайними артистами, але їх зачаклувала зла Чаклунка, і лише ви зможете їм допомогти,   щоб  вони повернулись до свого помешкання. Допоможемо?                                             
  •          Послухайте  загадки:

Довгі вуха,
Куций хвіст,
Невеличкий
Сам на зріст.
На городі 
Побував  - 
Нам капусту 
Попсував.  (Заєць)

 

Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа – 
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…     (Лисиця)

 

Не боїться ця пташка зими,                     
Сало любить вона так, як ми.
Жовта грудка та сивії крильця.
Здогадалися, хто це? …     (Синиця)

 

По дворах стрибає,
Крихти збирає,
Ростом він маленький,
Сірий, чепурненький.
Справжній молодець!
Хто він?…     (Горобець)

Що цікаве ви помітили  у словах-відгадках? (Заєць,  лисиця, синиця,  горобець)   (Слайд 6)

Прочитайте речення:  Синиці та горобці – птахи. Зайці та лисиці – звірі.  (Слайд 7)

  •          Доведіть, що це твердження істинне.
  •          В яких словах звучить звук  [ц′]?
  •          Так з якою буквою ми познайомимося  на уроці?
  •          Так, молодці, ми вивчаємо малу букву «це», звуки [ц], [ц′], читаємо склади, слова, речення, текст з вивченими літерами

 2. Визначення очікуваних результатів.

- Що ви очікуєте від уроку?

- В кінці уроку ми подивимося, чи справдяться ваші очікування, сподівання.

      3. Мотивація навчальної діяльності.

- Я вважаю, що без букви Ц можна обійтися. Чи згодні ви зі мною? Чому?
ІІІ. Цілереалізація.
      1. Актуалізація й корекція опорних знань.   (Слайд 8)

Цапок водицю п'є з цеберки, 
Скубе травицю на лужку. 
Солодкий цукор чи цукерка 
Це теж цапкові до смаку. 

- Про кого віршик?

- Що робить цапок?

- Що ще любить цапок?

- Який звук найчастіше тут зустрічається? Які слова з цим звуком ви запам'ятали? 

- Який це звук – голосний чи приголосний?

- А зараз гра «Впіймай звук». Якщо ви почуєте слово зі звуком  [ц], плещете в долоні.   (Слайд 9)


Цапеня, сонце, сяйво, праця, віконце, зірка, щітка, листя, станція, цікавий. 

- На що схожа буква Ц?   (Слайд 10)

Знайомство з друкованою буквою «це» (Слайд 11)

 І ось  завдання: дізнатись назву помешкання, де живуть веселі друзі

Віднови слово   _ ИРК    (Слайд 12)

Наші друзі є цирковими артистами і ми з вами допоможемо їм повернутися на циркову арену. 

      2. Сприйняття й первинне  усвідомлення  навчального   матеріалу,                                        осмислення зв'язків і співвідношень в об'єктах вивчення.

Ось клоун Циркуль.   (Слайд 13)

Щоб  допомогти  йому повернутися на арену,  нам потрібно познайомити  букву «це» з іншими буквами. 

  1.     Читання складів, слів  (підручник, с. 38)
  •             - Читання хором, в парі, ланцюжком.
  •             - Молодці, добре справилися із завданням, допомогли клоуну повернутися на арену.

      2)  Формування  навичок читання. Чистомовка
- А ось ще один веселий артист – Слон  Цо  (Слайд 14)

Він музикант, чітко виграє музичні звуки. Ви допоможете йому повернутись в цирк, якщо у чистомовці чітко вимовлятимете звуки.  (Слайд 15)
Це-це-це - курка знесла яйце. 
Ці-ці-ці - знайдемо наші ножиці. 
Цу-цу-цу - дорога до палацу. 
Ця-ця-ця - широка вулиця. 
Ець-ець-ець - кольоровий олівець. 
Иць-иць-иць - ми наїлись полуниць. 
- Прочитайте слова з буквою ц. 
- Прочитайте склади, де [ц] - твердий, [ц ] – м’який. 
Слон вдячний вам за вашу допомогу. 

      3. Фізкультхвилинка

Вам не хочеться сидіти?
Треба трішки відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
І сусіду посміхнись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть. 
Плигніть, любі, кілька раз.
До роботи братись час. 
      4. Узагальнення й систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях,  наближених до життєвих.

Знайомство з  текстом «На уроці» (с. 39)  (Слайд 16)

  1.     Читання вчителем тексту

2) Словникова робота

  •          Як ви розумієте значення слова нарцис?

3) Вправа «Відкритий мікрофон»

  •          Про кого розповідається в тексті?
  •          На якому уроці відбувалися події?
  •          Яку букву вивчали учні?
  •          Які завдання пропонувала вчителька?
  •          Скільки дітей було біля дошки, як їх звати?
  •          Які малюнки вибирала Оленка, які Оксанка, а які Гриць?
  •          Хто повинен взяти решту малюнків?

4) Читання  по реченню учнями (ланцюжком)

  •          Добре, і з цим завданням ви впоралися  і ведмедик Тіша  повертається на арену.

      5) Звуковий  аналіз слів. Робота в групах. (Слайд 17)

Олівець, перець, циркуль.  – Яке зайве слово? Чому?
ІV. Рефлексивно-оцінюючий.

  1. Підведення підсумку уроку. (Слайд 18)

- Чи сподобався вам урок?

Цеглинку лего підійміть,

Зустріч нашу оцініть.

- Чи справдилися ваші очікування? (Відповіді Дітей)

     2. Рефлексія. (Слайд 19)

Гра «Закінчи речення»

Сьогодні на уроці я вчився …

Найбільше мені сподобалося …

Я запам’ятав …

Мені складно було …

Хочу краще навчитися …

Вдома я розкажу про …

 

Всі ви добре працювали,     (Слайд 20)
Знання гарні показали.
Вам бажаю не лінитись,
Гарно і старанно вчитись.

  •          Діти, я задоволена вашою роботою на уроці. Дякую вам!
docx
Додано
2 січня
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку