Підготувала вчитель КЗ «Вовчанська гімназія №6 Вовчанської міської ради
Чугуївського району Харківської області
Вдовенко Н.І.
Навчання грамоти. Читання
1 клас
Тема уроку. Звуки [ц], [ц′]. Мала буква ц. Читання складів, слів і тексту з вивченими літерами
Мета уроку. Формування предметних компетентностей: допомогти виділяти в словах звуки [ц], [ц′], та позначати їх буквою «це», чигати склади, слова з цією буквою, сприяти формуванню навичок швидкого, свідомого, виразного читання;
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду діяльності на інший; розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: сприяти розвитку мислення, мовлення учнів, збагачувати словник новими словами; вміння доводити власну думку, дотримуватися культури спілкування;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату, здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальні рішення у різних життєвих ситуаціях, виховувати працьовитість.
Очікувані результати :
- читає правильно та виразно вголос різні тексти;
- підтримує аргументами власні думки;
- ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння ;
- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного;
- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань
Форма уроку. Урок-гра
І. Орієнтація, мотивація діяльності.
1. Наш урок читання
Цікавий, незвичайний.
Ледарів у нас немає.
Хто руки не піднімає?
Умощуйтесь зручніше
Працюйте веселіше.
У - увагу
Р – розум
О - охайність
К – кмітливість (Слайд 2)
2. Актуалізація опорних знань.
До нас хоче завітати казкова гостя. Але вона зможе прийти лише тоді, коли ви покажете, як ви вмієте читати.
- Яку букву вчили на попередньому уроці?
- Які звуки вона може позначати?
а) Звуконаслідування
Як дзижчить бджілка? (Дж-ж-ж-ж-ж),
Як гуде поїзд? (У-у-у-у-у-у),
Як мати колисає дитину? (А-а-а-а-а-а),
Як пищіть комар? (Дз-з-з-з-з-з)
б) Дихальна гімнастика «Надування кульки»
в) «Стежинка розчитування» (Слайд 3)
в) Фонетична зарядка
а) Читання чистомовки (Слайд 4)
Я – я – я – дружна в нас яка сім’я.
Які – окі! Які – окі!
Я люблю поля широкі.
ІІ. Цілепокладання.
1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. (Слайд 5)
Довгі вуха,
Куций хвіст,
Невеличкий
Сам на зріст.
На городі
Побував -
Нам капусту
Попсував. (Заєць)
Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене… (Лисиця)
Не боїться ця пташка зими,
Сало любить вона так, як ми.
Жовта грудка та сивії крильця.
Здогадалися, хто це? … (Синиця)
По дворах стрибає,
Крихти збирає,
Ростом він маленький,
Сірий, чепурненький.
Справжній молодець!
Хто він?… (Горобець)
Що цікаве ви помітили у словах-відгадках? (Заєць, лисиця, синиця, горобець) (Слайд 6)
Прочитайте речення: Синиці та горобці – птахи. Зайці та лисиці – звірі. (Слайд 7)
2. Визначення очікуваних результатів.
- Що ви очікуєте від уроку?
- В кінці уроку ми подивимося, чи справдяться ваші очікування, сподівання.
3. Мотивація навчальної діяльності.
- Я вважаю, що без букви Ц можна обійтися. Чи згодні ви зі мною? Чому?
ІІІ. Цілереалізація.
1. Актуалізація й корекція опорних знань. (Слайд 8)
Цапок водицю п'є з цеберки,
Скубе травицю на лужку.
Солодкий цукор чи цукерка
Це теж цапкові до смаку.
- Про кого віршик?
- Що робить цапок?
- Що ще любить цапок?
- Який звук найчастіше тут зустрічається? Які слова з цим звуком ви запам'ятали?
- Який це звук – голосний чи приголосний?
- А зараз гра «Впіймай звук». Якщо ви почуєте слово зі звуком [ц], плещете в долоні. (Слайд 9)
Цапеня, сонце, сяйво, праця, віконце, зірка, щітка, листя, станція, цікавий.
- На що схожа буква Ц? (Слайд 10)
Знайомство з друкованою буквою «це» (Слайд 11)
І ось завдання: дізнатись назву помешкання, де живуть веселі друзі
Віднови слово _ ИРК (Слайд 12)
Наші друзі є цирковими артистами і ми з вами допоможемо їм повернутися на циркову арену.
2. Сприйняття й первинне усвідомлення навчального матеріалу, осмислення зв'язків і співвідношень в об'єктах вивчення.
Ось клоун Циркуль. (Слайд 13)
Щоб допомогти йому повернутися на арену, нам потрібно познайомити букву «це» з іншими буквами.
2) Формування навичок читання. Чистомовка
- А ось ще один веселий артист – Слон Цо (Слайд 14)
Він музикант, чітко виграє музичні звуки. Ви допоможете йому повернутись в цирк, якщо у чистомовці чітко вимовлятимете звуки. (Слайд 15)
Це-це-це - курка знесла яйце.
Ці-ці-ці - знайдемо наші ножиці.
Цу-цу-цу - дорога до палацу.
Ця-ця-ця - широка вулиця.
Ець-ець-ець - кольоровий олівець.
Иць-иць-иць - ми наїлись полуниць.
- Прочитайте слова з буквою ц.
- Прочитайте склади, де [ц] - твердий, [ц ] – м’який.
Слон вдячний вам за вашу допомогу.
3. Фізкультхвилинка
Вам не хочеться сидіти?
Треба трішки відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
І сусіду посміхнись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть.
Плигніть, любі, кілька раз.
До роботи братись час.
4. Узагальнення й систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях, наближених до життєвих.
Знайомство з текстом «На уроці» (с. 39) (Слайд 16)
2) Словникова робота
3) Вправа «Відкритий мікрофон»
4) Читання по реченню учнями (ланцюжком)
5) Звуковий аналіз слів. Робота в групах. (Слайд 17)
Олівець, перець, циркуль. – Яке зайве слово? Чому?
ІV. Рефлексивно-оцінюючий.
- Чи сподобався вам урок?
Цеглинку лего підійміть,
Зустріч нашу оцініть.
- Чи справдилися ваші очікування? (Відповіді Дітей)
2. Рефлексія. (Слайд 19)
Гра «Закінчи речення»
Сьогодні на уроці я вчився …
Найбільше мені сподобалося …
Я запам’ятав …
Мені складно було …
Хочу краще навчитися …
Вдома я розкажу про …
Всі ви добре працювали, (Слайд 20)
Знання гарні показали.
Вам бажаю не лінитись,
Гарно і старанно вчитись.