Завдання з української мови

Про матеріал
Вправи на розвиьок еврестичного мислення у дітей, які можна використовувати на уроках української мови в початковій школі.
Перегляд файлу

«Зайве слово»

Найди і закресли зайве слово. Поясни свою думку.

Щука, карась, рак, окунь, акула.

Ромашка, дуб, конвалія, троянда.

Сашко, Микола, Марійка, Оленка, Кравчук.

Гуска, лебідь, курка, кролик, павич.

 

«Зайве слово»

Найди і закресли зайве слово. Поясни свою думку.

Гілка, яблуко, квітка, пташка, листя.

Заєць, олень, кабан, вовк, корова.

Вухо, рука, ніс, рот, око.

Диван, ліжко, шафа, парта, зошит.

 

«Зайве слово»

Найди і закресли зайве слово. Поясни свою думку.

Пума, ведмідь, тигр, кішка, лев.

Змія, павук, ящірка, дерево, равлик.

Молоко, сметана, піца, йогурт, кефір.

Телефон, комп’ютер, конструктор, планшет.

 

Уяви, що ти надів круглі окуляри. Це чарівні окуляри, крізь які можна побачити лише круглі предмети. Озирнися навкруг і назви всі кріглі предмети в класній кімнаті. Тепер заплющ очі та уяви, що в цих окулярах ти вийшов на вулицю. Назви 5 предметів круглої форми які ти зустрінеш. Пригадай, які круглі предмети є у тебе вдома. Назви 5 предметів.

 

 

 

Запиши по три предмети, які можуть мати наступні ознаки:

Яскравий, жовтий ____________________________________________________________

Пухнастий, зелений _________________________________________________________

Сильний добрий ______________________________________________________________

Прозорий, блискучий _________________________________________________________

Дзвінкий, голосний___________________________________________________________

Черствий, чорний _____________________________________________________________

Солодкий, легкий ____________________________________________________________

 

Запиши по два предмети, які б мали одразу три ознаки:

Гладенький, чорний, тихий _____________________________________________________

Темний, важкий, гамірливий ____________________________________________________

Світлий, легкий, блискучий ____________________________________________________

Білий, м’який, їстівний ________________________________________________________________

 

Групування слів.

Скільки груп можна скласти зі слів :

стріла, бджола, крокодил, щука, сова, горобець, метелик, жук, синиця, яхта;

акваріум, стіл, ріка, чайник, плита, табуретка, озеро, ніж, ложка, раковина, басейн?

 

Гра «Назви відмінність»

Подано предмети: ШАФА, КОМП’ЮТЕР, КНИГА, ОЛІВЕЦЬ,  ЛІТАК.

Чи ці предмети відрізняються від ТЕЛЕВІЗОР, АВТОМОБІЛЬ, ЗОШИТ, ПЕНАЛ, ПТАХ.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Складаємо сюжетні оповідання

1. Уяви, що на деякий час ти можеш стати домашньою твариною. Спробуй уявити, що ти перетворився на собаку, папужку, кішку…. Що б ти їв? Чим би займався вдень? Хто б був твоїм господарем і як би до тебе він ставився? А ти до нього? Де б ти спав? Який приємний сюрприз ти б хотів би отримати від господаря?...

Склади оповідання від імені обраної тварини на тему «День і ніч мого життя».

 

2. Спробуй скласти оповідання про один з предметів домашнього вжитку. Вибери сам такий предмет. Він може жити на кухні, у тебе в кімнаті або в ванній кімнаті. А допоможуть тобі скласти оповідання запитання, які ставить цей предмет:

Що відбувалося зі мною до того часу, як я потрапив до квартири?

Як я потрапив в цю квартиру?

Що я можу робити або що зі мною можна робити?

Хто мене найбільше любить і кого я найбільше люблю в родині?

Які цікаві історії зі мною відбувалися?...

 

3. Уяви, що ти зменшився до розмірів мурашки. Яке б у тебе було б найулюбленіше заняття? Чого б ти побоювався? Що б тобі не сподобалось? Яких друзів ти б собі знайшов? Кому б зміг допомогти?

 

Вчимося знаходити причину подій

Гра «Чому так трапилось?»

Назвіть якомога більше можливих причин для кожної з описаних нижче ситуацій.

  •          У всьому будинку раптово погасли всі електричні лампи.
  •          Дерево, що росте у дворі, було обліплене птахами.
  •          Річка вийшла з берегів і затопила навколишні луки.
  •          Підійшовши до будинку, можна було побачити, що всі вікна в квартирі розчинені навстіж.
  •          Несподівано з лісу почулось голосне гарчання звіра.

 

Вчимося класифікувати та поєднувати слова в речення

Серед написаних нижче слів виділи групи, які можна позначити одним словом або словосполученням.

Тварина, людина, сосна, рослина, кролик, щука, рись, корова, вівця, лось, береза, мак, волошка, дерево, квіти, липа, дуб, вовк, кінь, хижак.

Придумай декілька речень, у яких використовувалось б якомога більше перерахованих вище слів. Можна доповнювати речення своїми словами, а слова змінювати за множиною ( одниною ) та відмінком. Скільки речень можна скласти?

 

Вчимося оцінювати подію різнобічно

Гра «ДОБРЕ – ПОГАНО»

Кожну подію можна оцінити з двох позицій : з хорошої і поганої.

Наприклад     БІЙКА

Добре – зумів постояти за себе, зумів захистити когось…

Погано – порвав одяг, посварився зі своїм другом…

Спробуй знайти щось хороше в таких, на перший погляд, неприємних подіях:

  •          Виліт літака затримався на дві години.
  •          Твій одяг облили супом.
  •          Вдома випадково викинули твою іграшку.
  •          Важке домашнє завдання з математики.
  •          У неділю з самого ранку іде дощ. Подорож в ліс відміняється.

 

  Що б відбулося і що б ти зробив, якщо б:

  •          На кухні з крану полився апельсиновий сік;
  •          Із хмари, замість дощу, почали падати родзинки;
  •          Люди вигадали таблетки від сну;

Про кожну ситуацію напиши невеличке оповідання ( до 7 речень )

 

Вчимося складати текст за запитаннями

Метод контрольних запитань.

Цей метод полегшує процес творчості. Він також дозволяє дитині утримувати загальну логіку оповідання або казки.

Наприклад:

( хто це був?) Був собі зайчик. ( яким він був?) Він був маленький, біленький і дуже самотній. ( куди він пішов? ) Вирішив він знайти свою маму. І пострибав він уздовж ялинок на галявинку. ( кого зустрів? ) Раптом бачить зайчик назустріч йому суне якийсь звір на довгих ногах і з величезними рогами. Т.п.

Придумай казку за наступними запитаннями:

  •          Хто це був?
  •          Який він був?
  •          Куди пішов?
  •          Кого зустрів?
  •          Що йому сказали?
  •          Що він відповів?
  •          Як він відреагував?
  •          Чим вся ця історія закінчилась?
  •          Висновок, мораль.

 

Гра « Як удосконалити предмет»

У цю гру можна грати вдвох: по черзі кожний пише відповіді на запитання.

  •          Як по-новому можна застосувати цей предмет?
  •          Що для цього треба спростити?
  •          Як його можна модифікувати?
  •          Що в ньому можна зменшити?
  •          Що в ньому можна перетворити?
  •          Що можна перевернути навпаки?
  •          Що буде, якщо замінити матеріал, з якого виготовлено предмет?
  •          Що буде, якщо змінити форму предмета?
  •          Що буде, якщо змінити його колір? Розмір?
  •          Що буде, якщо змінити кількість елементів, з яких складається цей предмет?

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Лебідь Наталія
Додано
1 липня
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку