Завдання з зарубіжної літератури

Про матеріал
Дидактичні ігри, вікторини, кросворди, криптограми на уроках зарубіжної літератури дозволять зробити урок більш різноманітним, насиченим і цікавим.
Перегляд файлу

Казки народів світу.

 

2.1. Літературний диктант .

  1. Розповідний народно-поетичний твір про вигадані події, вигаданих осіб, іноді за участю фантастичних сил (казка).
  2. Казка, яка має конкретного автора (літературна).
  3. Художній засіб, який дає змогу втілити загальні поняття у конкретних образах (алегорія).
  4. Різновид казок, героями яких є тварини (про тварин).
  5. Риса характеру, яку уособлює лисичка (хитрість).
  6. Характерною особливістю цього різновиду казок є перевага чарівного над реальним (чарівні).
  7. В цих казках зображено реальність, повсякденне життя людей (соціально-побутові).
  8. В якому українському місті знаходиться музей під відкритим небом «Галявина казок»? (Ялта).
  9. До якого різновиду казок належить казка «Язиката Хвеська»? (соціально-побутові).
  10. До якого різновиду казок належить казка «Лисичка-кума»? (про тварин).
  11. Які казки передавалися з уст в уста і їх автором є народ? (народні).
  12. Однією з ознак народної казки є обов’язкова перемога добра над злом (так).

 

2.2. Казкова вікторина. Вгадай казку за предметом.

  1. Чарівне люстерко («Білосніжка»).
  2. Корабель, що вміє літати («Летючий корабель»).
  3. Шапочка червоного кольору («Червона шапочка»).
  4. Кришталева туфелька («Попелюшка»).
  5. Веретено («Спляча красуня»).
  6. Човник і срібне веселечко («Івасик-Телесик»).

 

2.3. Криптограма. Розшифруй криптограму і дізнаєшся назву найдавнішої індійської пам’ятки.

20, 1, 18, 28, 1, 23, 1, 18, 23, 21, 1.

Відповідь: «Панчатантра»

 

2.4.  Віднови послідовність подій (за казкою «Фарбований шакал»).

  1. Одного разу він потрапив у місто.
  2. У лісовому краю жив шакал на ймення Чандарава.
  3. Це ж усього-на-всього жалюгідний шакал!
  4. Мене сьогодні створив сам Брахман.
  5. …він почув десь далеко тужливе виття шакалів.
  6. …а там ускочив у бочку із синьою фарбою.

Відповіді: 2, 1, 6, 4, 5, 3.

 

2.5. Літературний диктант за казкою «Іссумбосі або Хлопчик-мізинчик»

  1. Країна вранішнього сонця (Японія).
  2. Дерев’яні палички для їжі (хасі).
  3. Японське традиційне вбрання (кімоно).
  4. Як називається дерев’яне взуття японців (гета).
  5. Що означає ім’я Іссумбосі? (Хлопчик-мізинчик).
  6. Куди Іссумбосі просив батьків відпустити його? (у столицю).
  7. Із чого хлопчик зробив собі меча? (із голки).
  8. Що слугувало Іссумбосі за човен? (чайна чашка).
  9. Кому найбільше припав до душі Іссумбосі у будинку вельможі? (дочці вельможі).
  10. Від кого хлопчику вдалось врятувати дочку вельможі? (від двох оні).
  11. Який скарб мали чудовиська? (чарівний молоток).
  12. Чудо, яке сталося з Іссумбосі (він виріс).

 

2.6. «Істинне—хибне» (за казкою «Пензлик Маляна»). Учні біля номера істинного твердження ставлять «+», біля хибного—знак «-».

  1. Великий Китайський мур—одне із чудес світу.  «+» 
  1. Китайське письмо нічим не відрізняється від українського.   «-»
  2. Із самого малечку Малян мріяв навчитися малювати. «+»
  3. З часом Малян купив собі пензлика і навчився малювати. «-»
  4. Маючи чарівного пензлика, Малян малював собі іграшки, яких раніше не мав. «-»
  5. Місцевий поміщик хотів, щоб Малян малював лише для нього. «+»
  6. Хлопчик намалював драбину, щоб вибратися зі стайні. «+»
  7. Малян заробляв на життя, малюючи картини. «+»
  8. Картини не подобались імператору і він наказав кинути хлопця до в’язниці. «-»
  9. Малян намалював змію, яка з’їла імператора. «-»
  10. Імператор обіцяв Маляну нагороду, якщо той малюватиме лише для нього.  «+»
  11. Малян намалював море і бурю, яка знищила корабель імператора. «+»

 

2.7. Літературний диктант за казкою «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож).

  1. Відома збірка народних казок, переважна частина з яких є арабськими («Тисяча і одна ніч»).
  2. Як звали дівчину, яка тисячу і одну ніч розповідала казки царю Шахріяру? (Шахразада)
  3. Зі скількох частин складається казка «Синдбад-Мореплавець»? (з семи)
  4. Відважний купець, котрий переживає пригоду за пригодою (Синдбад).
  5. До чиєї оселі потрапив Синдбад і його друзі, прибившись до незнайомого острова? (велетня-людожера).
  6. Кого першого з’їв велетень? (капітана)
  7. Зумівши втекти від людожера, яке інше чудовисько зустрілося друзям? (величезна гадюка)
  8. Синдбад втратив на острові всю свою команду (так).
  9. Що одного дня побачив Синдбад на обрії? (корабель).
  10. Кому раніше належав крам, який подарували Синдбадові на кораблі? (Синдбадові-мореплавцю)

 

2.8. Закінчи речення. За змістом казки «Пані Метелиця».

  1. Жила на світі одна вдова і мала …(дві) доньки.
  2. Пасербиця випадково втопила у криниці …(починок).
  3. Із великого жалю стрибнула пасербиця у…(криницю).
  4. Підійшла пасербиця до печі й повиймала весь…(хліб).
  5. Дівчина струснула яблуню—і …(яблука) градом посипалися на землю.
  6. Дівчина спочатку злякалась Пані Метелицю, бо в неї були великі …(зуби).
  7. Пасербиця мала підбивати подушки так, щоб з них летів пух, тоді на землі йшов…(сніг).
  8. Коли пасербиця поверталася додому, на неї полився…(золотий дощ).
  9. Сповіщав про повернення дівчат додому…(півень).
  10. Щойно ледарка підійшла до брами, як на неї перекинувся казан …(смоли).
  11. Оце тобі твій …(заробіток).
  12. У 1812 р. вийшло друком перше видання зібраних Якобом і Вільгельмом Ґрімм…(«Казок для дітей і родини»).

 

2.9. «Літературне лото» за творчістю братів Ґрімм. Поєднай імена героїв із назвою казки, в якій вони діють.

 

                1.«Бременські музиканти»

1.Сірий Вовк

  1. «Червона шапочка»

2. Осел

  1. «Ґензель і Ґретель»

3.Семеро гномів

  1. «Білосніжка»

4.Велетень

  1. «Хоробрий кравчина»

5.Зла відьма

  1. «Рапунцель»

6.Бідний дроворуб

 

Відповіді:

1-2;  2-1;  3-6;  4-3;  5-4;  6-5.

 

2.10. Літературний диктант. О. С. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила», «Казка про мертву царівну і сімох богатирів».

  1. Де народився О. С. Пушкін? (в Москві)
  2. Як звали няню Пушкіна? (Орина Родіонівна)
  3. Хто ще, крім няні, прищеплював малому поетові любов до фольклору, до простої російської мови?(бабуся, Марія Олексіївна)
  4. Хто щодня, щоночі кружляє на золотім ланцюгу? (кіт учений)
  5. Хто несе богатиря через ліси й через моря? (чаклун)
  6. Над чим чахне цар Кощій? (над злотом)
  7. Що робить кіт учений, коли іде ліворуч? (казку повіда)
  8. Який чарівний предмет мала мачуха? (дзеркальце)
  9. Як звали нареченого царівни? (Єлисей)
  10. Що дала дівчині черниця, тим самим отруївши її? (яблуко)
  11. Де оселилася в лісі царівна? (в теремі)
  12. Що допомогло Єлисею знайти царівну? (вітер)

 

2.11. «Хто сказав?» за казкою Г. К. Андерсена «Соловей». Визначити, хто вимовив ту чи іншу фразу.

  1. «Кажуть, у нас є чудова пташка , яка зветься соловей, і нібито немає в моїй державі нічого кращого за неї». (імператор)
  2. «Ніколи не чув її імені». (міністр)
  3. «Хочу почути солов’я!» (імператор)
  4. «Соловей! Звичайно, знаю! Як він гарно співає!» (бідна дівчинка)
  5. «…я влаштую тебе на посаду придворної куховарки, якщо ти проведеш нас до солов’я!» (міністр)
  6. «Мене приємно слухати в лісі!» (соловей)
  7. «Я бачив сльози на очах імператора. Ось моя нагорода!» (соловей)

 8. «Дякую тобі, чудова пташко! …ти відігнала від мого ліжка Смерть».          (імператор)

 9. «Я не можу жити в палаці». (соловей)

             10. «Доброго ранку!» (імператор)

 

2.12. «Літературне лото» за творчістю Ганса Крістіана Андерсена. Поєднай  героїв(назви предметів) із назвою казки, в якій вони діють.

 

 

  1. «Снігова королева»

1.Паперова балерина

  1. «Дикі лебеді»

2.Кай

  1. «Дюймовочка»

3.Еліза

  1. «Принцеса на горошині»

4.Соловей, оздоблений дорогоцінним камінням

  1. «Непохитний олов’яний солдатик»

5.Ластівка

  1. «Соловей»

6.Справжня принцеса

 

Відповіді:   1-2;   2-3;   3-5;   4-6;   5-1;   6-4.

 

2.13. Чи правдиве твердження? ( за творчістю Оскара Уайльда) .

1. Оскар Уайльд народився в м. Дубліні (Ірландія). (так)

  1. О. Уайльд дивував Лондон своїм незвичайним одягом. (так)
  2. Збірка його казок мала назву «Казки для дітей та дорослих» (ні)
  3. «Гранатовий будиночок»—одна із збірок письменника. (так)
  4. Героями казок О. Уайльда були лише лісові звірі. (ні)
  5. Зимової морозної ночі дроворуби знайшли в лісі маленького хлопчика.  (так)
  6. Дружина дроворуба неймовірно зраділа появі в їхній сім’ї Хлопчика-Зірки. (ні)
  7. Хлопчик був неймовірно гарним, та гордим і жорстоким. (так)
  8. Коли Хлопчик-Зірка зрозумів, що бідна жінка є його справжньою матір’ю, то з радості заплакав. (ні)
  9.  Ставши потворним, хлопчик зрозумів свою вину перед матір’ю. (так)
  10.  Хлопчик-Зірка знав, де шукати маму. (ні)
  11.  Хлопчик знайшов маму і, отримавши її прощення, краса до нього повернулася. (так)

 

2.14. Хмара слів. Користуючись хмарою слів, виберіть риси, які притаманні Хлопчику-Зірці на початку казки і вкінці.

 

 

 

 

2.15. Підсумки.  Жартівлива вікторина.

 

  1. Хитрий і корисливий звір, якого погубив спів. (шакал Чандарава)
  2. Дівчинка, яка їздила в гарбузові. (Попелюшка)
  3. Дівчинка, сльози якої, наче полум’я. (Герда)
  4. Казка, в якій звірі створили музичну групу. («Бременські музиканти»)
  5. Хлопчик, який за допомогою голки переміг чудовиськ. (Іссумбосі)
  6. Казка, в якій дівчинка зимою шукала квіти. («Дванадцять місяців»)
  7. Купець, якому не жилося спокійно без пригод. (Синдбад)
  8. Казка, в якій хлопчик за свою жорстокість поплатився зовнішністю. («Хлопчик-Зірка»).
  9. Дівчина, яку вбило яблуко.(Білосніжка)
  10.  Його врятував солов’їний спів. (імператор)
  11.  В цій казці за лінь нагородили смолою. («Пані Метелиця»)
  12.  Хлопчик, частина імені якого сяє у нічному небі. («Хлопчик-Зірка»)

 

2.16. Склади літературний пазл.

 

2.17. Самооцінка досягнень.

  1. Я знаю, на які три види поділяються казки…( про тварин, чарівні, соціально-побутові).
  2. Я вмію визначати …(тему та ідею) прочитаної казки.
  3. Я можу назвати імена відомих збирачів і авторів казок… (Ш. Перро,

Я. і В. Ґрімм, О. С. Пушкін).

  1. Я можу переказати зміст прочитаних і проаналізованих на уроках зміст народних казок…(«Фарбований шакал», «Пензлик Маляна», «Іссумбосі або Хлопчик-Мізинчик», «Синдбад-Мореплавець»).
  2. Я оцінюю свої досягнення з розділу «Казки народів світу» на…балів.

 

2.18. Зафарбуй і перевір!

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 листопада
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку