Збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел 2,3,4,5. Поняття "умова задачі", "запитання", "відповідь"

Про матеріал
Маємо на меті ознайомити здобувачів освіти із поняттям "задача" та її структурними елементами умовою та запитанням, дати поняття про числові дані в умові задачі, навчити розвязувати прості задачі на знаходження суми та різниці двох чисел. Закріпити навички лічби в межах 10.
Перегляд файлу

Тема:  Збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел 2, 3, 4, 5. Поняття «умова задачі», «запитання», «розв’язок», «відповідь»

Мета: закріплювати навички лічби в межах 10, закріплювати знання складу чисел 2, 3, 4, 5; ознайомити здобувачів освіти із поняттям «задача» та її структурними елементами – умовою та запитанням; дати поняття про числові дані в умові задачі, навчити розв’язувати прості задачі на знаходження суми та різниці двох чисел; розвивати спостережливість, уважність; виховувати інтерес до вивчення математики.

Додатковий та ілюстративний матеріал: аркуші зі складом числа 2, 3, 4, 5; числові будиночки зі складом числа 2, 3, 4, 5; картки зі словами «задача», «умова», «запитання», «розв’язок», «відповідь»

Хід уроку

І Повторення вивченого матеріалу.

  1. Робота з лічильним матеріалом.

- Білочка зібрала 5 горішків і поклала їх до кошика, щоб нагодувати 4 білченят.  Перевірте, чи всі горішки у кошику. (Дитина лічить, одного горішка не вистачає). Де ж пятий горішок? Та ось він! (Учитель бере п’ятий горішок і кладе до кошика). Перевірте, чи всім білченятам вистачить? Що можна зробити із зайвим горішком? (залишити білочці).

- Скільки білочок? (діти показують цифру 1)

- Скільки білченят? (діти показують цифру 4)

- Кого більше, білочок чи білченят ? На скільки?

- Робота в групах. Діти об’єднуються у три групи і отримують завдання розмістити горішки у будиночках (діти отримують будиночки зі складом числа 2,3,4,5).

ІІ Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й завдань уроку

Діти, відгадайте, хто сьогодні завітав до нас на урок?

Не стулить і на мить очей

Вночі полює на мишей

Зате удень відпочива

Ні, це не кішка, це - ….(сова)

Так, це сова. Вона добре бачить вдень і вночі, знищує шкідників. Сова вважається мудрим і розумним птахом.  Діти, сьогодні до нас на урок завітала Тітонька Сова і принесла листа. Давайте поглянемо, що в ньому? Діти разом з учителем відкривають конверт із завданнями. (В конверті лежать слова «задача», «умова», «запитання», «розв’язок», «відповідь»). Діти висловлюють припущення, що вони будуть сьогодні вивчати (Висновок: ми дізнаємося, що таке задача).

ІІІ Опрацювання нового матеріалу

  1. Робота з підручником
  • Завдання 1 (с. 92) Розгляньте малюнок до першого завдання. Прочитайте запис, який склали за малюнком

Що зображено на малюнку? (у дуплі сидять 5 совенят, до них піднімається ще 1 совеня). Нам потрібно дізнатися, скільки совенят стане в дуплі. Для цього складаємо задачу. Що ж таке задача?

(Учитель дістає з листа і зачитує вірш:

Сьогодні вивчаємо цікаві завдання:

Читаю умову, ставлю запитання.

Ніби вузлик заплутаний, треба все розв’язати  

І відповідь на запитання правильну дати)

У ході пояснення завдання 1 учитель кріпить на дошку картки з ключовими словами: «задача», «умова», «запитання», «розв’язок», «відповідь»). Яку дію виконали? (додавання). Говоримо відповідь.

  • Завдання 2

Що відбувається на малюнку до другого завдання 2? Прочитайте умову задачі. Які числові дані містяться в умові задачі? (підказка для дітей: вони виділені жирним шрифтом). Що треба знайти? (Це шукане). Яку дію треба виконати? Записуємо розв’язок. Називаємо шукане число. Говоримо відповідь.

  • Фізкультхвилинка
  • Завдання на картках.

- Діти отримують картки із задачею (Білочка знайшла 2 маслюки і 3 опеньки. Скільки всього грибочків знайшла білочка?) (Користуючись довідничком (с. 93), визначаємо, що це задача на знаходження суми.

- Діти отримують картки із задачею (Білочка знайшла 5 горішків. 2 горішки вона віддала зайчикові. Скільки горішків залишилося у білочки?) (Користуючись довідничком (с. 93), визначаємо, що це задача на знаходження різниці.

* Динамічна пауза

ІV Закріплення й узагальнення знань здобувачів освіти

  • Робота з підручником

Завдання 4(с. 93)

Завдання 5(с. 93)

Завдання на картках. (виконують самостійно, користуючись попередніми зразками). Картка 1. «На клумбі росли квіти. 5 тюльпанів і 2 гвоздики. Скільки квітів росло на клумбі?». Картка 2 «У Катрусі було 7 цукерок. 2 цукерки вона віддала бабусі. Скільки цукерок залишилося у дівчинки?»

V Підсумок уроку

- Діти, як би ви пояснили батькам, що таке задача?

- З яких частин складається задача?

- З якими задачами ми сьогодні ознайомилися?

На дошці зображення дерева із гілками різних кольорів (знизу гілка червоного кольору, потім гілка жовтого кольору, найвище гілка зеленого кольру). Дітей просимо по черзі підійти до дерева і прикріпити білочку до гілки в хзалежності від того, як їм працювалося на уроці. Звертання до дітей: «Посадіть білочку на ту гілку, як вам працювалося на уроці (червона гілка – мені було важко працювати, жовта – мені було не все зрозуміло; зелена – мені було все зрозуміло і легко працювати)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бурик Світлана
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 січня 2023
Переглядів
556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку