Запорізька гімназія № 92 Запорізької міської ради
Збірка дидактичних матеріалів для загального користування вчителями
Нової української школи, початкова освіта
«Підсумки,
пошуки, пропозиції»
Запоріжжя, 2023
РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ.........................................3
ЩОДЕННІ 3................................................9
ЩОДЕННІ 5...............................................15
ДОСЛІДЖЕННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ НАВЧАННЯ
ГРАМОТИ.................................................22
РОБОТА З LEGO...........................................36
МАТЕРІАЛИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ЛЕПБУКІВ З ПРЕДМЕТУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» 41
Тема: «Ми – мандрівники».
Мета: дати дітям уявлення про красу планети Земля ; ознайомити їх з різноманітними засобами пересування; розширювати пізнавальні інтереси дітей; вчити відповідати на запитання ,робити умовиводи , виховувати естетичне сприйняття природи.
Доброго ранку – сонце привітне! Доброго ранку – небо блакитне! Доброго ранку – в небі пташки! Доброго ранку – зелені дубки!
Доброго ранку – люди привітні!
Я всім бажаю щоб посмішки квітли!
Учні об’єднуються в групи. Кожна група отримує картки із зображенням різноманітних речей. Потрібно взяти тільки необхідне, що знадобиться під час мандрівки.
- Отже, речі зібрані. А тепер перевіримо, чи знаєте ви, як поводитися під час подорожі.
Тема: «Мультфільми».
Мета: дати уявлення про мультфільм- вид кіномистецтва; розвивати естетичний смак, вчити дітей спілкуватись під час гри; висловлювати своє ставлення до вчинків героїв мультфільмів.
День чудовий починаємо Ми вітанням чарівним.
І у нашім дружнім колі Побажання шлем усім.
Плесніть в долоні ті, хто любить дивитися мультфільми
Кожній групі пропонують картинку з мультфільму, розрізану на частини. Діти повинні зібрати картинку та розказати, про що цей мультфільм, чого він навчає.
За фрагментом пісні відгадати героя або мультфільм.
Тема: «Світ рослин»
Мета: визначити рівень знань дітей про флору та її значення для людини; розвивати спостережливість, увагу, мовлення; дбайливо ставитись до рослин.
-Я бажаю квітам…
А сьогодні нам стежини
В загадковий світ рослинний. Приготуйтесь мандрувати
І нові знання дістати.
На вашу думку, на землі багато рослин? Чи знаєте ви, де ростуть рослини?
Картки із зображенням рослин прикріпити до зображення
«город», «кімната», «ліс», «водойма».
Можна робити … Не можна робити …
Діти складають поради, щоб не завдати шкоди рослинам.
Тема: «Професії».
Мета: поглибити знання учнів про професії та їх значення у нашому житті; розкривати звя’зки між працею людей і ставленням до них; виховувати повагу до людей різних професій.
2. Вітання.
Гра «Чарівний мішечок»
Діти дістають з мішечка різні предмети і визначають до якої професії вони належать (шприц, гребінець, книга, ключі від машини, ополоник, гроші).
Аркуш з назвою професісії, вчитель прикріплює на спину учасника
. Гравці ставлять одне одному питання,щоб відгадати ,хто вони. Відповідати можна тільки «так» чи «ні».
Діти створюють візитівку з назвою установи, де б вони хотіли працювати у майбутньому.
Тема: Транспорт
Мета: сформувати лексику до теми «транспорт», уточнити та розширити уявлення дітей про види транспорту, їх призначення; створити дружню атмосферу .
Вчитель передає дітям по черзі іграшку «Смайлик» зі словами
«Марійко, я бажаю тобі гарного настрою». (Кожен учень передаючи іграшку, бажає один одному…)
-Які є види транспорту?
Робота в парі.
Тема: «Літо».
Мета: показати красу літньої пори року, розширити знання дітей про літо, вчити ділитись своїми почуттями та емоціями, створювати позитивний настрій.
Уявіть себе квіткою та привітайтесь із однокласниками «Всім привіт, я кульбабка».
«Я люблю літо, тому що…»
Вчитель показує дітям картинки та просить описати емоціїї і настрій від побаченого (фрукти та ягоди, лук-квіти, соняшник, берег річки, літні канікули).
Клас: 1 клас (математика самостійно)
Тема: Додавання і віднімання в межах 10.
Мета: удосконалити навички обчислювати вирази на додавання і віднімання в межах 10; розвивати мислення, пам’ять, творчі здібності; прищеплювати інтерес до уроків математики.
Допоможи Попелюшці помити посуд.
Розташуй цифри в порядку зростання
Клас: 1 клас (математика письмово).
Тема: Додавання і віднімання в межах 10.
Мета: удосконалити навички обчислення виразів на додавання і віднімання в межах 10і; розвивати мислення, пам’ять, творчі здібності; прищеплювати інтерес до уроків математики.
Склади рівності.
… + … =
… - … =
… + … =
… - … =
Клас: 2 клас
Тема: Геометричні фігури.
Мета: закріпити знання про геометричні фігури, вчити дітей порівнювати фігури, знаходити спільність та відмінність.
З’єднай геометричну фігуру з предметами.
Клас: 3 клас (математика у парі)
Тема : Додавання і віднімання в межах 100.
Мета: закріпити вміння обчислювати вирази на додавання і віднімання в межах 1000; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, вміння працювати в парах і самостійно.
Обчисли.
+ = 200 + =
+ = 400 + =
+ = 600 + =
Заповни таблицю.
1 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
9 |
10 |
|
12 |
13 |
14 |
|
|
|
18 |
|
20 |
21 |
|
|
|
25 |
26 |
|
|
29 |
|
31 |
|
33 |
|
|
|
|
|
|
40 |
|
|
|
|
|
|
47 |
|
|
|
|
52 |
|
|
|
|
|
|
59 |
|
|
|
63 |
|
|
|
|
68 |
|
|
71 |
|
|
74 |
|
|
|
|
|
80 |
|
|
|
|
85 |
|
|
|
89 |
|
|
92 |
|
|
|
96 |
|
|
|
100 |
Клас: 3 клас (математика самостійно)
Тема: Табличне множення і ділення.
Мета: закріпити навички табличного множення і ділення, удосконалювати навички швидких обчислень, використовуючи таблицю. Розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість. Виховувати бажання допомогти іншим.
Виконай математичний ланцюжок .
15:3 *9 -5 :8 *4 :10 *8 …
Обчисли вирази та знайди числові значення котика і песика.
* 9 = 54
+ 3 =
* = ?
= ? = ?
Клас: 3 клас (математика разом)
Тема: Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел.
Мета: закріпити вміння додавати та віднімати трицифрові числа письмовим способом; розвивати логічне мислення; стимулювати цікавість до вивчення математики.
Обчисли вирази та дізнайся цікаву інформацію – площу міст на території України.
162 км + 172 км 158 км + 251 км 108 км + 54 км
Намалюй предмети такої самої форми і заповни
таблицю.
Фігура |
Овочі |
Фрукти |
Іграшка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Мета: Збагатити знання учнів про малі жанри усної народної творчості, з’ясувати їх характерні особливості, розвивати образність і точність мовлення .
Попрацюйте зі «Словниковою скарбничкою» . В розділі « Словник літературознавчих термінів знайдіть тлумачення слів, виділяй прислів’я, приказка.
Прислів’я нам допомагають , хоч інколи гіркі бувають.
Монологічне завдання. З’єднайте частини прислів’їв і поясніть їх значення.
Друга шукай Того й перемога
Чия відвага А невчення – пітьма
Хто не працює А знайдеш тримай
Вчення світ То поле смутніє
Як листя жовтіє Той не їсть
Слово не горобець - …… Що посієш, …… Бджілка мала, ……..
Тема: «Частини мови. Прикметник»
Мета: Усвідомлення учнями значення прикметника в мові і в мовленні як важливого виражального засобу, збагачення їхнього словникового запасу прикметниками. Вироблення навичок правопису закінчень прикметників.
Робота загадками.
Я вухатий ваш дружок, В мене сірий кожушок.
Куций хвостик, довгі вуса, Я усіх-усіх боюся.
Вправи на порівняння предметів .
Назвіть предмети, зображенні на малюнках.
Тема: «Частини мови. Прикметник»
Мета: Усвідомлення учнями значення прикметника в мові і в мовленні як важливого виражального засобу, збагачення їхнього словникового запасу прикметниками. Засвоєння основних граматичних форм прикметника. Вироблення навичок правопису закінчень прикметників.
Підібрати до іменників жіночого, чоловічого, середнього родів прикметники:
Олівець – Україна – Прапор –
Підібрати до прикметників жіночого, чоловічого, середнього роду іменники:
Блакитне, безкрайнє – Вільна, суверена – Синій, червоний –
Тема : «Префікс»
Мета: спостереження за роллю префіксів, усвідомлення їхньої словотворчої ролі, формувати поняття про префікс, ознайомити учнів зі словами, у яких декілька префіксів.
Прочитати пари слів. Що між ними спільне, а що – відмінне, списати!
Сісти – присісти; Читати – прочитати; Йти – перейти – підійти.
Завдання 2 (робота зі словами) Виділити префікси в словах. Пояснити значення слів. Приходять, заходять, підходять, переходять, входять.
Прочитайте, поясніть значення виділених слів яка частина слова надала їм такого значення?
Першими приходять до школи прибиральниці. Ось і вчителі заходять у школу. Підходять учні . Під наглядом старших малюки переходять вулицю. Усі учні входять у школу.
Тема: «Тема і мета тексту»
Мета: Поглиблювати розширювати лінгвістичні уявлення школярів про текст, його характерні ознаки , формувати відповідні вміння й навички. Удосконалювати вміння добирати до тексту заголовки.
Ну й півень! Гребінь – розкішна корона, мов із червоного корала вирізьблена, очі – із щирого золота, шия поблискує жовтогарячим
шовком, а хвіст!.. Колесо! Темно – зелене блискуче колесо виграє проти сонця всіма барвами райдуги.
Заголовки : «Ну й півень!», «Чому в півня хвіст колесом?», «Як півень носить свого хвоста?»
Прочитайте. Уявіть картину, яку автор допоміг нам відчути, вживаючи як засіб зв’язку в цьому тексті споріднені слова.
Як духмяно пахнуть трави. І серед цих пахощів розрізняєш запах суниць. Ніжний, солодкий, аромат манить до себе…Зірвав я кілька запашних ягід.
Спробуйте замінити ці слова іншими, близькими за значенням .
Яким із текстів сприймається краще?
Тема: «Види вправ із лексики»
Мета: Осмислення учнями лексикологічних знань і формування необхідних умінь. Спостереження за роллю виучуваного лексичного явища у зразкових текстах різних стилів. Лексичний розбір.
Репродуктивні вправи на спостереження за вживанням і значенням слів у текстах.
У вогні я розмакаю, у воді я висихаю.
Конструктивні вправи «складання словосполучень із поданих слів, у ведення в речення антонімів»
Прийшла весна. Зазеленіли дерева. Дні стали довшими, а ночі короткими . Прилетіли перелітні птахи. У полях починається гаряча пора.
(фрагменти уроків)
Мета: актуалізувати й уточнити уявлення учнів про ознаки предметів: форму, розмір, колір; закріпити вміння визначати спільні та відмінні ознаки на основі зіставлення предметів; формувати вміння порівнювати предмети, узагальнювати за спільними ознаками, класифікувати – розподіляти предмети на групи за спільними ознаками; розвивати логічне мислення шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації; виховувати товариські взаємини , уміння працювати в парі та міні-групі.
Форма проведення: урок-дослідження.
- Розподіліть геометричні фігури на групи за різними ознаками.
(Наприклад, покладіть 2 цеглинки одного кольору, а одну – іншого. (Вилучення за кольором). Можна покласти 2 – 3 цеглинки по одній, а ще 2 -3 цеглинки з’єднати в одну. ( Вилучення за розміром і т. ін.)
вибір.
Роботу проводять до тих пір, поки не залишаться 2 фігури.
Мета: удосконалювати обчислювальні навички; ознайомити з порівняннями числа та числового виразу; учити порівнювати іменовані числа; продовжувати формувати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати старанність, товариськість.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
(Необхідно від більшого відняти менше).
Учитель називає пару чисел. Діти визначають більше (або менше - за умовою вчителя) число та користуючись шифром кольорові показують відповідну цеглинку LEGO.
Наприклад, шифр кольорів такий: зелений - 5, жовтий – 6, оранжевий – 7, червоний – 8, блакитний – 9, синій – 10. Учитель називає числа 5 і 9. За умови «Покажи більше число» діти повинні показати блакитну
цеглинку. Якщо потрібно показати менше число – діти піднімають зелену цеглинку.
На дошці – стовпчики порівнянь.
8 |
3 |
5 |
7 |
|
3 |
9 |
6+2 |
3 |
8-3 |
|
7 |
3 |
10-1 |
порівняти суму чисел 6 і 2 із числом 3; 8 більше за 3, тому й сума 6 і 2 більше за 3…
Аналогічно аналізують наступні два стовпчики порівнянь.
Висновок: щоб порівняти вираз і число, слід обчислити значення виразу; порівняти одержані числа; поставити між виразом і числом відповідний арифметичний знак.
Діти отримують три етапи опрацювання порівняння математичного виразу та числа. Потрібно визначити їхній порядок.
|
Постав відповідний знак. |
|
Знайди значення математичного виразу. |
|
Порівняй одержаний результат із даним числом. |
Мета: закріпити розуміння суті додавання і віднімання, назви компонентів та результату дії додавання; формувати навички додавання і віднімання числа 1; ознайомити учнів зі способом додавання і віднімання числа 2, з таблицями додавання та віднімання числа 2; дослідити залежність зміни суми від зміни одного з доданків при сталому іншому доданку; розвивати логічне мислення; стимулювати цікавість до світу природи; дбайливе до неї ставлення; виховувати старанність, товариськість.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
- Покладіть ліворуч на парті 6 червоних чотирикутників, а праворуч – 4 зелених.
Об’єднайте їх. Що означає об’єднати? Складіть відповідний вираз із карток з цифрами та знаками арифметичних дій. Коли об’єднання, стало більше чи менше? Полічіть усі чотирикутники. Чому дорівнює значення складеного вами виразу?
6+4= 10
9-3= 6
Висновок. «Секрет» таблиці додавання числа 2: кожний наступний результат більший за попередній на 1. «Секрет» таблиці віднімання числа 2: кожний наступний результат більший за попередній на 1.
Засвоєння математичних понять «збільшити на…», «зменшити на…»
«Збільшити на 2» означає додати число 2.
«Зменшити на 2» означає відняти число 2.
«НАВЧАННЯ ГРАМОТИ»
Мета: дослідити звук [а] та малу букву а; учити друкувати її, удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, самостійно добирати слова зі звуком [а] на початку, в середині та в кінці слова; формувати інтерес до навчальної діяльності, розвивати вміння виконувати завдання на встановлення відповідності, формувати компетентності: спілкування державною мовою, математичну, соціальну компетентність; виховувати старанність.
Досліджуємо мовні явища
1.4. Упізнання звука [а] в мовленні
Завдання: Зеленим кольором обвести предметні малюнки, назви яких починаються звуком «а», жовтим кольором – звук «а» в середині слова, червоним кольором – в кінці слова.
Завдання: сконструювати літеру: 1 група – з пластиліну, 2 група – з деталей мозаїки, 3 група – з Лего, 4 група – з мушлів, 5 група – з камінців, 6 група – з намистинок.
Завдання: На галявині ростуть різні квіти, з різними буквами, розфарбуй тільки квіти з буквою а.
Завдання: З частин танграму склади зображення будь-якої
тварини, у назві якої є буква «а». Наприклад, лисичка.
Мета: сформувати в учнів уявлення про склад слова;, формувати вміння поділяти слова на склади, позначати поділ слів на склади графічно, розвивати фонематичний слух, виразність мовлення, формувати мовно-літературну, соціальну, громадянську компетентності; виховувати прагнення долучатися до хатньої роботи, допомагати старшим у сім’ї.
Висновок: будь-яке слово можна поділити на склади. Слова можуть складатися з одного, двох, трьох і більше складів.
Вчитель вимовляє слово за складами, наспівуючи склади, пояснюючи дитині, що слова «загубилися», їх треба знайти. Потім просить дитину промовити слово так само, як він. Далі треба відповісти, скільки частин у слові, назвати першу частину та другу.
Слова: лимон, банан, пакет, вагон, ковзанка, диван.
Вчитель називає слово або показує предметну картинку, дитина ділить слово на склади, зазначає за допомогою лічильних паличок, фішок кількість складів у слові.
Наприклад, ра-ке-та
Вчитель пропонує дитині: "Я задумав слово, воно починається на склад РУ-.
І пропонує дитині називати слова, що починаються на цей склад. Дитина підбирає слова, доки назве потрібне слово.
Вчитель пропонує дитині назвати слова, в яких склад ЗА зустрічається на початку слова, а потім – наприкінці слова.
Наприклад, ЗА-МОК, КО-ЗА
Мета: ознайомити учнів зі словами, які називають ознаки предметів; формувати вміння ставити питання до таких слів, знаходити їх у реченні; збагачувати лексичний запас учнів, розвивати творчу уяву, мовлення; виховувати любов до природи.
Сірий, злий, голодний - … (Вовк). Руденька, прудка, пухнаста -… (Білочка) Отруйна, хижа, довга - … (Змія).
Сірий, вухатий, боягузливий - … (Зайчик) Руда, хитра, підступна - … (Лисичка).
Коли учні відгадали тваринку, вчитель показує зображення на дошці.
- Які слова допомогли вам відгадати звірів? Яку роботу виконали ці слова? (Описали звірів, назвали ознаки). Які питання можна поставити до цих слів? Навіщо потрібні такі слова у мовленні?
2.1 . Відповіді на питання який? яка? яке? які? Білочка (яка?)… Слон (який?) Лисеня (Яке?) … Зайчата (Які?)…
Вовк, кабан, ведмідь, лев, осел …який? Білочка, лисичка, зебра … яка?
Зайченя, лисеня, тигреня … яке? Ведмеді, жирафи … які?
Завдання: дібрати слова-ознаки предметів.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання: дібрати потрібні протилежні слова-ознаки предметів.
Ґава чорна, зайчик … . Лелека велика, а горобець … .
Шия у бегемота коротка, а у жирафи … .
Тема: Повторення вивченого матеріалу.
Мета: Повторювати вивчений матеріал,закріпити уміння додавати і віднімати у межах 10, продовжувати навчати працювати з конструктором ЛЕГО, розвивати навички усного рахунку, творчість та уяву, виховувати любов до навчання.
Виконати завдання
1. Склади машинку із ЛЕГО.
Вирішуючи приклади у вас будуть відкриватися етапи складання машинки з ЛЕГО, використовуючи ці кольори, складіть машинку за зразком. Виконуючи правильно приклад на слайді презентації з’являється відповідний колір.
Приклади:
1+3= (зелений)
5+5= (жовтий)
6+4= (червоний)
8+2 = (синій)
10-1= (червоний)
8-5= (синій)
6-3= (зелений)
4+5= (зелений)
10-3= (зелений)
7-4= (жовтий)
Предмет: математика
Тема: Повторення чисел в межах 10
Мета: Повторювати вивчений матеріал, повторити числа в межах 10, закріпити уміння додавати і віднімати у межах 10 та записувати їх у зошиті, продовжувати навчати правильно працювати з конструктором ЛЕГО, розвивати навички усного рахунку, уяву та увагу, виховувати любов до навчання та жагу до отримання нових знань.
Діти складають цифру в парі за допомогою цеглинок ЛЕГО (яку на початку уроку дістали з чарівного капелюха) Ти можеш скористатися допомогою вчителя або подивитися на малюнок-зразок, головне, щоб число було схоже.
Вирішіть задачу, відповідь покажіть відповідною цеглинкою. Братові 7 років, а сестрі — 5. Скільки років виповниться сестрі,
коли братові буде 10 років?
Червоний – 7 років Зелений – 8 років Жовтий – 5 років Синій – 10 років
Предмет: українська мова
Тема: Повторення вивченого про частини мови
Мета: Повторити набуті протягом навчального року знання про частинимови.
Розвивати увагу, пам’ять, спостережливість, вміння працювати в
групі.
Прививати любов до рідної мови.
Фрагмент уроку: Нагадати колір цеглинок для кожної частини
мови. Називати частини мови, а діти демонструють відповідну цеглинку ЛЕГО.
Україна, держава, великий, державний, стояти, любити,
із, під.
Після повторення клас поділити на чотири групи, кожна група отримуєречення і будує його із цеглинок.
Наприклад:
Сонячне місто Одеса приваблює туристів із різних країн.
Клас: 4
Тема: Робота з діаграмами.
Мета: познайомити дітей з поняттям діаграма; вчити будувати діаграми, творчо підходити до вирішення проблемних завдань, працювати в команді, зосереджуватися під час виконання завдань, спілкуватися з однолітками.
На партах у дітей -цеглинки Lego. Після бесіди про користь вживання овочів, вчитель пропонує учням вибрати колір цеглинки що відповідає кольору улюбленого овоча. З цеглинками діти підходять до столу вчителя і будують з них однокольорові вежі, називаючи свій улюблений овоч.
Вчитель звертає увагу дітей на висоту кожної вежі.
А тепер поставимо вежі від найвищої до найнижчої.
Найвища вежа показує що у нашому класі діти набільше полюбляють моркву, а найменше -капусту.
Тема: Робота з деформованим текстом.
Мета: вдосконалювати вміння учнів працювати з деформованим текстом; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас.
Завдання: дітям дають різнокольоровий текст, де неправильно за змістом розташовані речення, необхідно цеглинками відновити текст.
У Ромàсевому садку ростуть яблуні. І вродили там тільки яблука. А Ромасеві закортіло грушки. Підійшов Ромась до тину. Почав перелазити у сусідній садок до Петрика. Там жовтіли груші.
Де не взявся Петрик. А в руках у нього соковита грушка.
Сидить Ромась на лавочці, тримає грушу та й думає: «І чому я так, як Петрик, не здогадався зробити?».
Підійшов Ромась до тину. Почав перелазити у сусідній садок до Петрика. Там жовтіли груші. У Ромàсевому садку ростуть яблуні. І вродили там тільки яблука. А Ромасеві закортіло грушки.
Де не взявся Петрик. А в руках у нього соковита грушка.
Тема: «Де міститься вода?»
Підручник: Я досліджую світ: підручник для 1-го кл. закл. заг. серед. освіти (у 2-х ч.): ч.2/ Ірина Грущинська, Зоя Хитра, Ірина Дробязко. – Київ: Оріон, 2018.
Мета: формувати в учнів уявлення про воду, про стани води, дослідити з учнями де на землі міститься вода. Розвивати спостережливість, пам'ять, мислення, наукове світорозуміння. Виховувати бережне ставлення до води.
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Де ховається вода?
***
Жива вода дає життя Всьому живому в світі. Якщо живе жива вода, тоді земля у цвіті.
Не треба вибухів війни, Живи жива водице,
Для праці хай ростуть сини,
І жито колоситься. (Любов Забашта)
***
Хлюп-хлюп-хлюп водичка – Буде в мене чисте личко.
Подавайте сюди мило, Щоб я ручки помила. Мию носа, мию вушка – Я у мами чепурушка!
***
Коли вмилася Марійка, Налила води у лійку
І понесла до кімнати, Щоб вазони поливати.
Скрізь брудні сліди, як змійки… Знов іди під кран Марійко!
***
З роси, з морів, річок і плес Вода як перейде у пару, Одразу ж лине до небес.
Щоб утворити в небі хмари. І впасти з хмар на ниви
Як сніг, як град, як злива. Знов перейти у пару
І повернутись в хмару, І впасти з хмар на ниви
Як сніг, як град, як злива. Цей шлях, що вона робить, І зветься колообіг.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Цікавинка
Тема: «Які в осені ознаки. Які осінні місяці»
Підручник: Я досліджую світ: підручник для 2-го кл. закл. заг. серед. освіти (у 2-х ч.): ч.1/ Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська, Ніна Павич. – Київ: Генеза, 2019.
навчально-організаційні вміння і навички:
учні знатимуть прикмети осені, назви осінніх місяців;
вмітимуть спостерігати за навколишнім світом.
В школах дзвоник продзвенів, Школярів дім знань зустрів. В лісі виросли грибочки, У опеньках всі пеньочки. (Вересень) |
Чарівник прийшов у ліс, Фарби, пензлика приніс. У діброві та садочку Стали жовтими листочки. (Жовтень) |
Краплі з неба, дахів, стріх. Дощ холодний, перший сніг. Почорнів без листя сад, Що за місяць? (Листопад) |
|
|
|
Вересень – хмурень (небо часто «хмуриться», ідуть дощі), вересень (на честь квітів вересу) або ревун (саме у вересні починались осінні холодні вітри). |
Жовтень – жовтень (місяць пожовклого листя) або паздерник (звичайно в цей період кострицею переробляли м’яту, льон). |
Листопад – падолист, листопад (в цей період опадає листя з дерев). |
Ребуси (явища осені)
(дощ)
(листопад) Гра «Що зайве?» (коли це відбувається)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Це багаторічні та однорізні (залежно від виду) осінні квіти, які вважаються дуже популярними серед українців. Відрізняються яскравими барвами, довготривалим квітінням та сильним ароматом. В дикій природі чорнобривці все ще ростуть В Центральній та Південній Америці.
До Європи квіти привезли у XVI столітті. Це були перші закордонні квіти, які потрапили в наші краї. Сьогодні налічується близько 40 видів чорнобривць, більшість з них з'явилися завдяки багаторічній роботі селекціонерів. Яскраві кольори цих квітів можуть прикрашати клумбу до кінця осені.
Ці осінні квіти вражають своїм різнобарв'ям. Висота рослини може бути різною - від 10 до 50 см. Тут все залежить від виду. Айстри часто використовують для створення поодиноких і групових насаджень бордюрів, рокаріїв тощо. Також вони
можуть стати прикрасою тераси чи балкону.
Довгоквітучі багаторічні осінні квіти з роду айстрових. Вони представлені дуже широкою палітрою кольорів, а їхні квіти бувають різними за формою та відтінком. Квітнути жоржини починають ще в липні і продовжують це робити до самих морозів. Але щоб жоржина почала квітнути і гарно росла, потрібно
правильно висадити її бульби.
Часто називають королевами осіннього саду, так красиво, рясно і
тривало вони цвітуть. Хризантема - один із символів Японії.
Хризантему традиційно зображають на монетах і емблемі імператора Японії, а одна з найвищих нагород країни — орден Хризантеми. Свято Хризантем в Японії
— це особливий ритуал: виконуючи його потрібно милуватися кожним відтінком квітки, при цьому поринаєш у глибокі
роздуми про сенс життя і пройдений шлях.
Відповідь
Тема: «Де живе енергія».
Підручник: Я досліджую світ: підручник для 4-го кл. закл. заг. серед. освіти (у 2-х ч.): ч.1/ Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська, Ніна Павич.
Мета: формувати вміння розповідати про вплив Сонця а нашу планету, наводити приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв.
Навіщо потрібна енергія? (доповни речення за допомогою слів підказок)
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна… |
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна … |
За допомогою енергії можна … |
змусити працювати побутові прилади. |
обігріти житло. |
освітити вулиці. |
приготувати їжу. |
вивести в море кораблі. |
Розподіли по групах:
Невідновлювальні |
Відновлювальні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пройдіть тест:
ЗНАЮ |
|
МОЖУ |
|
РОБЛЮ |
|
Завжди вимикаю світло, виходячи надовго з приміщення. |
Кип’ячу у чайнику стільки води, скільки потрібно в даний момент. |
При виході з будинку вимикаю з розеток всі побутові прилади, крім холодильника. |
Притирати лампочки |
Вмикати світильники замість загального світла |
Підбирати посуд для приготування певної їжі |