Виховний захід "Наука - це цікаво!"

Про матеріал
Мета: розширити поняття дітей про довкілля і прищеплювати бажання бути у своєму довкіллі турботливим господарем, зробити свої перші наукові відкриття, відчути себе справжніми професорами. Вчити спостерігати за об’єктами навколишнього світу, робити висновки та узагальнення за результатами власних спостережень. Формувати в учнів почуття дружності та єдності, з’ясувати важливість води. Формувати навички дослідницької роботи. Навчати висловлювати свою думку, взаємодіяти з друзями. Розвивати пізнавальну активність, спострежливість та допитливість. Виховувати любов до природничих наук, інтерес до їх вивчення, виховувати екологічну свідомість, бережливе ставлення до природних багатств.
Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа I-III ступенів №90

Криворізкої міської ради Дніпропетровської області

Розробка виховного заходу у групі продовженого дня

“Наука - це цікаво!”

Підготувала: вихователь ГПД

Запорожченко Олена Анатоліївна

Кривий Ріг - 2021-2022 н.р.

Мета: розширити поняття дітей про довкілля і прищеплювати бажання бути у своєму довкіллі турботливим господарем, зробити свої перші наукові відкриття, відчути себе справжніми професорами. Вчити спостерігати за об’єктами навколишнього світу, робити висновки та узагальнення за результатами власних спостережень. Формувати в учнів почуття дружності та єдності, з’ясувати важливість води. Формувати навички дослідницької роботи. Навчати висловлювати свою думку, взаємодіяти з друзями.

Розвивати пізнавальну активність, спострежливість та допитливість. Виховувати любов до природничих наук, інтерес до їх вивчення, виховувати екологічну свідомість, бережливе ставлення до природних багатств.

Обладання: технічні засоби: ноутбук, відео, презентація; фрукти(апельсини чи лимони) для дослідів, лупа, поліетиленовий пакет з водою, кольорові олівці, орбізи, контейнери, антистрес, пластикові стаканчики, пластикові трубочки, колба з водою, склянки, ложки, ілюстрації, плакати, ватман, акварельні фарби.

Перебіг заходу

I. Організація групи до заходу

1. Вітання

- Погляньте у віконечко! Хто дивиться на вас і на мене? (Сонечко). Давайте привітаємося з ним і з нашими гостями.

2. Створення позитивного настрою

Гра “Сонечко”

Подивіться на своїх друзів і подружок. Посміхніться їм. Одна із вас вдягнена у віночок із промінчиками. Це наше сонечко, від якого тепло й приємно. Воно може до когось доторкнутися і комусь посміхнутися або просто поглянути. Ми будемо йти по колу, а сонечко обертатися навколо себе. Відчуйте, як приємно, коли тебе зігріває сонечко!

-   Потанцюємо з нашим сонечком під веселу музику! Виконаємо танцювальні рухи. Сонце, сонце, сонечко,

Золоте проміння.

Не світи в віконечко, в оченята милі.

Знову ранок настає, нічку проводжає.

Сонце, сонечко моє,

Я тебе кохаю.

-   Покажіть настрій, у якому ви перебуваєте зараз.

II. Актуалізація опорних знань

А тепер зустрічайте нашу гостю!

Це тітонька Сова,мудра голоава: яка все на світі знає і вам допомогає.

image

Вона завітала недарма до нас, адже знала, що сьогоднішнє заняття про науку. І мудра тітонька хоче разом з вами відкрити щось нове для себе. А ми обов’зково допоможемо їй в цьому.

1. Повідомлення теми і мети заходу

- Як ви думаєте, хто такі науковці і чим вони займаються?

Науковці - це люди, які вміють літати, не маючи крил. А вчать їх літати з дитинства вчителі і батьки, які побачивши їх природне покликання пізнавати світ, розвивають їх знання. В майбутньому допитливі діти стають талоновитими науковцями, які роблять відкриття та винаходи, проводять дослідження у різних галузях науки.

І ми з вами і тітонькою Совою сьогодні теж побудемо науковцями. Ми будемо

спостерігати за предметами, робити досліди і досліджуючи, відкривати щось нове для себе. Я впевнена, що у кінці нашого заняття ви зрозумієте, що наука - це не тільки цікаво, а й

весело!

Отже, наука - це дослідження, яка включає в себе спостереження. Ми протягом дослідження збираємо наукові факти, експериментуємо, а потім перевіряємо результати і пояснюємо явища, які можуть бути як природними, так і створені людиною. Щоб стати справжніми ученими, треба вміти думати швидко, не боятися приймати самостійні

рішення.

III. Основна частина

1. Робота в групах

Сьогодні ми з вами проведемо захопливі і пізнавальні досліди, які допоможуть нам дізнатися більше про об’єкти природи.

1 дослід “Ми вдумливі”

У кожної групи на парті по 2 різних фрукти (апельсини чи лимони - 1 очищений, 1 - в шкурі)

-   Як можна назвати одним словом, що лежить у вас на тарілці? (фрукти)

-   Що ви про них знаєте? (вони корисні, смачні...)

-   Чим схожі? (формою, вони цитрусові...)

-   Чим відрізняються? (кольором, запахом...)

-   Чим вони вкриті? (шкіркою)

-   Чи замислювались ви, навіщо фруктам шкірка?

-   Чи хотіли б дізнатися?

Виконаємо дослід “Фрукт, що плаває”

Поміркуйте, що відбудеться з лимоном, якщо його помістити у склянку з водою?

А що станеться з лимоном у воді, якщо його почистити від шкірки?

Перевіримо здогадки на досліді 1:

1)     Помістіть лимон у воду

2)     Що ви спостерігаєте?

Висновок: лимон не опустився на дно, а плаває у воді.

Дослід 2:

1)     Зробіть припущення, що станеться з очищеним лимоном у воді

2)     Помістіть очищений лимон у воду

3)     Що ви спостерігаєте? Чи виправдалися ваші припущення?

Висновок: лимон опустився на дно тому, що м’якуш лимона навповнився водою. Зовнішня оболонка лимона захищає його від дощу, коли він росте. Шкірка - бар’єр, який оберігає лимон.

У шкірці, якщо ви роздивитесь її, побачите багато дірочок. У цих дірочках є повітря, яке тримає лимон на воді. У очищеного лимона таких дірочок немає, тому він одразу потонув. Отже, у шкірці є бульбашки повітря. І вони виштовхують лимон на поверхню води. Без шкірки лимон тоне, бо він важче води, яку витісняє.

За допомогою лупи розгляньте шкірку лимона і шкірку своєї руки.

-   Чим вони схожі? Чим відрізняються?

-   Як ви думаєте, яке значення шкіри для людини? (шкіра захищає внутрішні органи)

Висновок: Дослідники - вдумливі люди.

2. Експерименти з орбізами

В 1992 році американська торговельна марка “The Maya Group” розробила торговельний бренд “Orbeez”, під яким почала виробництво полімерних кульок, які ростуть у воді. Полімер кульок орбіз - це гідрогель, високотехнологічне поєднання акрілової кислоти, гідроксіда натрія та барвника. Водні гранули орбіз повністю біорозкладні, тому не наносять шкоди для екології.

Експеримент 1. Висновок: у воді орбізи збільшуються поступово і чим крупніше вони стають, тим світліше їх колір.

image

Експеримент 2. Висновок: Ріст орбізів залежить від того, у якій рідині вони знаходяться. В різних рідинах орбізи зростають по-різному.

image

Експеримент 3. В орбізах є вода і вона надовго там затримується , тому в орбізи можна поставити квіти, пророщувати в них насіння, вирощувати зелену цибулю. Тим самим орбізи можуть бути корисні людині.

image

Експеримент 4. Орбізи можна заморозити, бо в них є вода.

image

Есперимент 5. Безбарвні орбізи у воді стають прозорими.

image

Експеримент 6. Орбізи складаються з гідрогелю, тому вони крихкі, їх можна

роздавити.

image

3. Гра з орбізами “Знайди навпомацки”

image

У процесі реалізації проєкта, можна вікдрити нові знання про орбізи і з експериментів взнати, яку користь вони приносять людям. Орбізи гарний антистрес і розвивають моторику рук.

image

4. А тепер 2 дослід “Диво з пакетиком”

image

Що станеться, якщо ми проштрикнемо гострими олівцями пакет, наповнений водою? Чи витече вода? Наука в тому, що пакетики виготовлені з полімерів, ланцюжків молекул, які є гнучкими і надають виробу еластичності. Коли гострий олівець прориває пакет, еластичний пластик огортає його, створюючи водонепроникну пломбу навколо. Тому пакет не протікає.

А чи знаєте ви, що люди почали відмовлятися від пластику і переходити на еко-упаковки? Бо є шкода у довговічності і стійкості пластику. Потрапляючи у воду у вигляді”плавучих острівців сміття” або в повітря у вигляді токсичного газу під час спалювання пластикових відходів, та й лишаючись просто на землі, пластик завдає руйнівної шкоди рослинам, тваринам, людям. Особливо страждають морські тварини: черепахи ковтають пластикові пакети, прийнявши їх за медуз, альбатроси готують малюків шматочками рожевого пластику, який виглядає зовсім як креветки, риби наповнюють свої шлунки крихітними часточками мікропластику - і від усього цього

гинуть.

За даними екологів, у природному середовищі пластик розкладається майже 450 років.

Всесвітня організація охорони дикої природи підрахувала, що кожного року від поліетиленових пакетів помирає близько 100000 китів, тюленів та черепах. Тому

Україна відмовляється від використання поліетиленових пакетів.

5. Фізкультхвилинка. Вправа-енергізатор. Австралійський дощ

Хід вправи: учні стоять. Вихователь показує певний рух, учні повторюють його, поступово приєднуючись одне до одного.

  Чи знаєте ви, який австралійський дощ?

  Піднімається вітер (потираємо руки).

  Падають перші краплини дощу (клацаємо пальцями).

  Почалася злива (плескаємо долонями по стегнах).

  Злива перетворилася на бурю (тупаємо).

  Ось буря стихає (плескаємо долонями по грудях).

  Стихає злива (плескаємо долонями по стегнах).

  Дощ припиняється, падають останні краплі (клацаємо пальцями).

  Шумить тільки вітер (потираємо долоні).

  Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки вгору)

6. Перегляд фрагменту мультфільму “Капітошка”

image

Поки ми експериментували, досліджували, до нас завітав герой із мультфільму.

Впізнали, хто це? А з чого він утворився? А чи знаєте ви, що краплинка володіє мистецтвом перетворення? Вона, як справжня чаклунка може змінюватися: то швидко

біжить      у      потічку,      то      падає      на      землю,      виблискуючи      холодними

витинанками-крижинками, то піднімається у повітря у вигляді пари. Така маленька й така необхідна для всього живого. Хто ж ця чарівниця?

Загадка:

Що таке: тече і ллється,

Часом між камінням в’ється,

Як нема-все висихає, Звір і птаха помирає?

Так, це-вода.

7. Гра “Де сховалася краплина?”

Вихователь називає слова: бурулька, град, папір, струмок, книга, замет, будинок, чай тощо

Якщо поняття пов’язане з водою , діти плескають в долоньки, якщо ні - розводять ручки в сторони.

-   Як ви гадаєте, де в яких місцях ми можемо зустріти краплинку? (Море, річка, озеро, струм, калюжа)

-   А в класі може сховатися краплинка?

8. Крісло автора

Обмін інформацією. Діти стають у коло, посередині столик, на якому стакан з водою.

-   Чи багато нас з вами у колі? (Так)

-   А чи вистачить цього стакана води на нас усіх, щоб втамувати спрагу? (Ні)

-   Так і на нашій планеті води стає менше і менше, і багато людей сьогодні п’ють брудну воду або страждають від спраги. Давайте навчимося економно

використовувати воду.

В кожної дитини трубочка і всі по черзі по трішки через трубочки п’ють воду так, щоб всі зробили по ковтку.

Отже, вода - найпростіша речовина на планеті. Але в той же час вона таїть в собі безліч загадок. Її й досі продовжують досліджувати вчені, знаходячи цікаві факти про

неї.

image

Вода оточує нас усе життя. Людина на 80 % складається із води. І все ж ніхто не знає звідки на Землі з’вилася вода. Хто нам її подарував? Вода з’вилася на Землі з її народження. Вода - аналог комп’ютера. Вона може вбирати і зберігати людські емоції, думки і будь-яку зовнішню інформацію: слова, розмови, молитву. Вода може передавати почуття і емоції. Людина складється на 80 % води, тому може зарядити себе потрібними емоціями. Свята вода має цілющі властивості. Здається, що найбільше води у Світовому океані, але у мантії Землі її в 10-12 разів більше.

При цьому майже вся маса води на планеті не придатна для пиття. Ми можемо пити тільки 3% води - саме стільки запасів прісної води. Але й більша частина цих 3% недоступна, бо міститься в льдовиках.

9. Гра “Який стан води?” Вода - справжня чарівниця. Вона може перетворитися і змінюватися. Щоб вам було зрозуміло, як вода переходить у різні стани, пограймося. Вихователь називає воду в різних станах. Діти зображуть стани, тримаючись за руки: твердий - міцно триматися, рідкий - торкаючись ліктями, газоподібній - руки вільні.

(Твердий - лід, сніг, град. Рідкий - дощ. Газоподібний - іній)

10. Робота в парах

Вода-це рідина і має свої властивості.Вона текуча. Якщо вилити воду, наприклад на стіл,вона розтечеться по його поверхні.

3 дослід: “Текуча, прозора,безбарвна вода,яка не має запаху” Я наливаю воду у довгу колбу, а ви у склянку. Що ви побачили?

Висновок: Вода не має власної форми, а набуває форму посудини, в яку її наливають. Отже,вода текуча. У склянку з водою опустіть ложку. Чи добре її видно? Так. Отже, вода прозора. Також бачимо, що вода не має кольору, отже безбарвна. Якщо ми понюхаємо воду, то відчуємо, що вона без запаху.

image

11. Групове заняття.

Прісної води стає все менше, а ще менше чистої прісної води. Давйте ж берегти воду і не забруднювати річки, ставки, озера, розчищати джерела та берегти водойми. Вода є основним компонентом живих організмів. Без неї не може існувати жодна клітина,жодна росліна. Отже, кожна крапля воді є коштовним даром природи.Берегти воду,діти,-це економно її витрачати. Давайте ж створимо малюнок спільними зусиллями. На ватмані намальований горизонт та береги річки. Наповнимо нашу річку волою з-за допомогою рук. Зафарбовані руки блакитним кольором відтиснемо на ватмані, щоб зафарбувати річку.

IV. Підсумок заходу

-   Сьогодні на заході мене зацікавив дослід з ...

-   Завдяки досліду я зрозумів(-ла) ...

-   Сьогодні на уроці я був(-ла) ...

-   Я сьогодні прийду додому і ...

-   Під час заходу у мене виникло питання...

Чи сподобалось вам бути дослідниками?

За вашу плідну працю ви отримуєте сертификат дослідника!

image

pdf
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
1422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку