Збірка контрольних робіт з української літератури (8 клас)

Про матеріал

Матеріал містить збірку контрольних робіт з української літератури за програмою для учнів 8 класу. Контрольні роботи містять різнорівневі завдання з вибором однієї правильної відповіді, на встановлення відповідності, написання розгорнутої відповіді на питання.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Контрольна робота

Творчість Ю. Винничука, В. Чемериса.

Варіант 1

1 Дія в повісті-казці Ю. Винничука «Місце для дракона» відбувається

А. в Люботинському князівстві

Б. в Київському князівстві

В. в Золочівському князівстві

Г в Полтавському князівстві

2 Драконові з повісті-казки Ю. Винничука «Місце для дракона» було

А. вісімсот років

Б. вісімдесят років

В. вісім років

Г.  тисяча років

3 Дракон потоваришував із пустельником, але той довго відмовлявся навчити його читати книги, бо вважав, що

А. від великої мудрості багато печалі

Б. дракони не здатні до науки

В. це може розвинути агресію

Г. дракон може дізнатися все про людей

4 Щоб здобути прихильність дівчини, Федько, герой повісті В. Чемериса, порадив Вітькові

А. проспівати під вікном серенаду

Б. засипати подвір’я пелюстками троянд

В. стрибнути з високого мосту в річку

Г.  стати відмінником у школі

5 Галя, героїня повісті В. Чемериса, улітку

А. допомагала ветеранам по господарству

Б. полола кукурудзу

В. пасла корів

Г.  працювала листоношею

6 Вітько назвав Галю «зміюкою лукавою», коли побачив, як вона

А. читає листа, якого йому прислали з редакції газети

Б. йде з городу з Петром Білим і усміхається

В. розказує про нього своїй подружці й сміється

Г.  хвалиться своїй мамі, що за нею усі хлопці впадають

7 Установіть відповідність між героями творів та їх характеристиками.


1 добрий, талановитий, схильний

до самопожертви заради інших

2 романтичний, відданий товариш,

вигадливий

3 ябеда, боягуз, хвастун і брехун

4 підступний, корисливий, хитрий

 

 

 

 

А. пустельник із повісті-казки Ю. Винничука «Місце для дракона»

Б. дракон Грицько із повісті-казки Ю. Винничука «Місце для дракона»

В. Федько Котигорошко з твору В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»

Г.  Петро Білий із твору В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»

Д. таємний радник із повісті-казки Винничука «Місце для дракона»


8. Охарактеризуйте образи Вітьки Горобця, Федька Котигорошка та Галі Козачок із повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання», знайдіть спільне та відмінне.

9.  Виконайте одне із завдань.

А. Висловіть свої судження про те, чи є місце для таких «драконів», як Грицько, у нашому сучасному світі, чи може мета виправдовувати засоби.

Б. Продовжте історію героїв гумористичного твору В. Чемериса «Вітька+ Галя, або Повість про перше кохання», виходячи з логіки їхніх характерів (якими вони стануть через 10–15 років).

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота

Творчість Ю. Винничука, В. Чемериса.

Варіант 2

1 Життя в князівстві, де відбувається дія повісті-казки Ю. Винничука «Місце для дракона», спочатку було

А. веселим, аж занадто

Б. сповненим небезпек, пригод

В. спокійним, аж нудним

Г.  сповненим працею, цікавою творчістю

2 Дракон із повісті-казки Ю. Винничука «Місце для дракона» харчувався

А. медом диких бджіл та джерельною водою

Б. камінням, смолою, вогнем

В. дикими звірами та птахами

Г.  травичкою, ягідками, фруктами

3 Щоб виманити дракона з печери й примусити його прийняти бій, вояки вирішили

А. викурити його димом

Б. поставити перед печерою смачненьке

В. пробратися кільком воїнам зі списами й налякати його

Г.  залити печеру водою

4 Яка незвичайна подія мала відбутися 25 липня в селі Великі Чаплі, де точиться дія повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»?

А. футбольний матч на першість області

Б. прилюдне освідчення в коханні Вітьки до Галі

В. дуель із самопалів між двома хлопцями

Г. концерт відомої рок-групи

5 Сватання до Галі Козачок у сюжеті повісті В. Чемериса є

А експозицією

Б зав’язкою

В кульмінаційним моментом

Г розв’язкою

6 Як учинив Петро, з яким Вітько збирався битися на дуелі?

А. почав просити пробачення, умовляв помиритися

Б. мужньо прийняв бій

В. боягузливо втік

Г.  покликав на допомогу старших хлопців

7 Установіть відповідність між портретами героїв та творами, у яких вони діють.


1. «…маленький товстий і флегматичний… здавалося, не ходив, а котився на своїх коротеньких ногах»

2 «…не йшла, а наче аж пливла, ледь торкаючись землі стрункими ногами в білих черевичках та гордо несучи маленьку голівку з товстою косою.

Через плече висіла сумка з газетами, журналами, листами…»

 

 

 

 

 

 

 

 

3 «Останнім часом він уже не міг ізвладати з собою — постійно чогось бракувало, все довкола страшенно обридло і баглося чогось такого, що він і сам гаразд не усвідомлював… У нього зникло бажання до їжі, вихудлий, із запалими щоками, … з посірілим обличчям…»

4 «Вимучене походами й боями, пооране зморшками обличчя… з голубою стяжкою»

 

А. князь із повісті-казки Ю. Винничука «Місце для дракона»

Б. пустельник із твору Ю. Винничука «Місце для дракона»

В. Федько з твору В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»

Г. лицар Лаврін із повісті-казки Ю. Винничука «Місце для дракона»

Д.  Галя з твору В. Чемериса «Вітька +Галя, або Повість про перше кохання»


 

8. Поясніть алегоричність образів дракона Грицька, пустельника та князя з повісті-казки Ю. Винничука «Місце для дракона».

9. Виконайте одне із завдань.

А. Висловіть свої судження про значення кохання, культури спілкування в житті підлітків (за повістю В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» та власними спостереженнями).

Б. Складіть умовний діалог дракона Грицька та сучасної людини про доцільність самопожертви, про вірність та зраду.

7

 

 

 

 

Перегляд файлу

Контрольна робота

Творчість М. Коцюбинського, О. Довженка, Н. Бічуї, В. Дрозда

Варіант 1

1. «Внутрішнім секретом» безстрашності, мужності та стійкості капітана  Петра Колодуба з оповідання О. Довженка «Ніч перед боєм» стала

А. гостра розмова з дідами на переправі

Б. думка про долю його родини на окупованій території

В. спогади про прекрасне рідне село й улюблену річку Десну

Г. пам’ять про загиблих товаришів-побратимів

2.  Предками білого коня Шептала з однойменного оповідання В. Дрозда були

А. дикі мустанги

Б. циркові коні

В. царські коні

.Г коні Пржевальського

3. Компанію хлопців із повісті Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути» затримали й привели до дитячої кімнати міліції

А. за розпиття спиртних напоїв

Б. за пограбування кіоску

В. за нецензурну лайку в громадських місцях

Г. за бійку

4. Славко з повісті Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути» у поєдинку на шпагах поранив Юлька й відчув після того

А. радість від перемоги

Б. радість від того, що провчив задаваку

В. каяття, провину

Г. злість на суперника, через якого мав тепер неприємності

5. Кульмінацією твору В. Дрозда «Білий кінь Шептало» є епізод, у якому описано

А. втечу коня з табуна

Б. повернення коня до стайні

В. очікування неприємної роботи

Г.  картину водопою коней

6. Щоб її не впізнали під час погоні, Соломія

А. відрізала собі коси, одяглася в хлопця

Б. переодяглася в циганку

В. прикинулася старенькою із ціпком

Г.  видавала себе за артистку мандрівного театру

7. Установіть відповідність між виділеними в уривках художніми засобами та назвами цих засобів.

1. — Значить, душа в тебе мала,— сказав Платон. — Душа, хлопче, вона буває всяка. Одна глибока і бистра, як Дніпро, друга — як Десна ось, третя — як калюжа, до кісточки, а часом буває, що й калюжки нема…

2.  І коні здивуються, бо ніколи не бачили його такого білого, гарного. Степан вважатиме, що він хоче виділитися, показати норов. А справді, кому й що доведеш? Тільки собі гірше зробиш. Краще вже й надалі прикидатися сіреньким та покірненьким.

3 Червленим золотом лилися над сірою вулицею тролейбусні дроти і здригались, ніби от-от розіллється, впаде на землю важкими, недзвінкими краплями золото.

4 Варвара Трохимівна сказала, що в їхній школі це випадок безпрецедентний, тобто такий, подібного якому ще ніколи не було…

А. інверсія

Б. метафора

В. гіпербола

Г. порівняння

Д. епітети

 

8. Схарактеризуйте образи діда Платона й діда Савки з оповідання                                  О. Довженка «Ніч перед боєм».

9 Виконайте одне із завдань.

А. Напишіть твір-роздум про важливість у житті людини чеснот, дружби та підтримки батьків (за твором Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути» та власними спостереженнями).

Б. Складіть умовний діалог між людиною, яка вважає важливим для себе збереження індивідуальності, і людиною, схильною до безпринципності, невиправданих компромісів, пристосуванства (за твором В. Дрозда «Білий кінь Шептало» та власними спостереженнями).

В.  Напишіть твір на тему «Проблема особистої свободи як необхідної умови для гармонійного розвитку та боротьби зі злом» за твором М. Коцюбинського «Дорогою ціною» та власними спостереженнями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота

Творчість М. Коцюбинського, О. Довженка, Н. Бічуї, В. Дрозда

Варіант 2

1. Діди-перевізники з оповідання О. Довженка «Ніч перед боєм» воїнам, що відступали, ставили за приклад

А. себе в молодості

Б. своїх синів

В. козаків-запорожців

Г. героїв народних дум

2. Який центральний мотив у творі М. Коцюбинського «Дорогою ціною»?

А. тяжке життя на чужині

Б. кохання Остапа й Соломії

В. помста Остапові з боку пана

Г.  безправність простої людини перед владою

3.  У невинуватість Славка вірили

А. тренер, Лілі

Б. Стефко та Юлько

В. класний керівник і директор школи

Г. інспектор дитячої кімнати міліції, Надія Григорівна

4.  Сюжет повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною» носить характер

А. історико-героїчний

Б. пригодницько-романтичний

В. фольклорно-автобіографічний

Г. детективно-фантастичний

5. Розв’язкою твору В. Дрозда «Білий кінь Шептало» є епізод, у якому описано

А. втечу коня з табуна

Б. повернення коня до стайні

В. очікування неприємної роботи

Г.  картину водопою коней

6. Кінь Шептало з оповідання В. Дрозда пишався

А. своєю силою, красою, незвичайністю

Б. тим, що він був чемпіоном з бігу

В. своїми предками — цирковими кіньми

Г. тим, що його любив конюх і підгодовував смачненьким

 

7.  Установіть відповідність між виділеними в уривках художніми засобами та назвами цих засобів.

1. «Спасибі йому,— думав я,— що не пожалів нас, не окропив нашу сумну стежку сльозами, що викресав з мого серця огонь уночіПравдо, чом же ти часом така гірка та солона

2. В глибині банькатих Шепталових очей — рожеве тремтіння, наче без підків ступає по кризі. Зате скільки незалежності в крутім вигині шиї, в густій гриві, у розмреному ритмі струнких ніг!

3. Звичайно, приємно й легко відчувати під собою несхибний твердий ґрунт, ні в чому не сумніватися й поняття не мати про тривогу, яка може затулити собою світ.

4. Вулиця — як довга казка, яку можна оповідати без кінця.

А. гіпербола

Б. метафора

В. епітети

Г.  фразеологізми

Д.  порівняння

 

8 Схарактеризуйте образ Славка Беркути з повісті Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути».

 

9 Виконайте одне із завдань.

А. Напишіть твір-роздум про значення патріотизму та героїзму у воєнний та мирний часи (за твором О. Довженка «Ніч перед боєм» та власними спостереженнями).

Б. Складіть умовний діалог між людиною, яка вважає дуже важливими моральні чесноти, дружбу, і тією людиною, що вважає дотримання моральних норм і правил у нинішній складний і нерідко жорстокий час зайвим та навіть шкідливим для себе.

В. Напишіть твір на тему «Краса глибокого почуття кохання, мужності та сили волі» за твором М. Коцюбинського «Дорогою ціною» та власними спостереженнями.

Перегляд файлу

Контрольна робота №1

Усна народна твочість

І варіант

 

Початковий рівень (за кожне питання — 1 бал)

 

Укажіть одну правильну відповідь.

 

  1. Дума — це:
    • художній твір усного походження про вигадані та фантастичні події;
  • невеликий за обсягом оповідний художньо-публіцистичний твір, у якому зображено дійсні факти, події й конкретних людей;
  • великий пісенно-розповідний (ліро-епічний) твір, переважно героїчного змісту;
    • короткий фольклорний або розповідний твір повчального характеру, орієнтований переважно на алегоричну форму доведення змісту.

 

  1. Куди виїхав пан турецький на «роковий день Великдень» («Маруся Богуславка»)?

А

На ярмарок;

Б

в Богуслав;

В

до губернатора;

Г

до мечеті.

 

  1. Герой якої історичної повісті очолив боротьбу з панами в Умані і здобув слави?

А Морозенко («Ой Морозе, Морозенку»);

  • Б. Хмельницький («Чи не той то хміль»);

В М. Залізняк («Максим козак Залізняк»);

Г І. Сірко («Та, ой, як крикнув же козак Сірко»).

 

Середній рівень (за кожне питання — 1 бал) Укажіть дві і більше правильних відповідей.

 

  1. Укажіть твори, у яких розповідається про боротьбу козаків з турецько-татарськими поневолювачами:

А «Та, ой, як крикнув же та козак Сірко»;

  • «Віють вітри, віють буйні»;

      В «Зажурилась Україна»;

Г «Чи не той то Хміль»;

Д «За Сибіром сонце сходить»;

Е «Ой Морозе, Морозенку».

 

  1. Укажіть героїв одного і того самого твору:

 

А кримський хан;

Б

Морозенко;

В Устим Кармалюк;

Г

Гриць;

Д Богдан Хмельницький;

Е козаки.

 

  1. Укажіть позиції, які відповідають тому, про що просить Маруся Богуславка («Маруся Богуславка») козаків, випускаючи їх на волю:

А скласти про неї пісню;

Б не лаяти, не проклинати;

В передати вітання батькам героїні;

Г  щоб рідні не турбувалися про її викуп;

Д віднайти можливість подарувати щось напам’ять, на згадку;

Е не дорікати за зраду християнській вірі.

 

Достатній рівень (3 бали)

Завдання на встановлення відповідності. До кожного рядка, по-значеного цифрою, доберіть відповідник з буквою.

7. Установіть відповідність між назвою твору і його тематикою.

1

«Та, ой, як крикнув же та

А Розповідь про перемогу та-

 

козак Сірко»

тар над козацьким військом;

2

«За Сибіром сонце сходить»

полон, а потім скарання за-

3

«Ой Морозе, Морозенку»

порізького ватажка

4

«Чи не той то хміль»

Б Перемога запорожців під

Уманню

В Боротьба козацтва з ляхами під Жовтими Водами; здобуття перемоги над ворогом

Г Похід козацького війська до кримського хана; відмова запорізького ватажка зрадити свою віру і стати «паном на всю Україну»

 

Д Прагнення народного месника боротися за волю, справедливість; надавати допомогу тим, хто її потребує

 

  1. Установіть відповідність між героєм твору і його характеристикою.

 

1

Кармалюк («За Сибі-

А Не вернувся й… / Голова завзята

 

 

ром сонце сходить»)

 

/ Замучили молодого / Вороги

 

2

Б. Хмельницький («Чи

 

прокляті

 

3

не той то хміль»)

Б Ой, ти станеш на воротях, /

 

Морозенко («Ой Моро-

 

А я в закаулку. / Дамо тому

 

 

зе, Морозенку»)

 

стих лиха / Та вражому турку

 

4

Оборонець рідної землі

В

 З багатого хоч я й візьму / Убо-

 

 

(«Зажурилась Укра-

 

гому даю

 

 

їна»)

Г

 А я лахів не боюся і гадки не

 

 

 

 

маю, / За собою велику потугу

 

я знаю

Д Єсть же люди, що і моїй / Завидують долі, / Чи щаслива та билина / Що росте на полі?

 

  1. Установіть відповідність між твором і рядками, які йому належать.

1

«Ой не ходи, Грицю»

А

Прийшла туга до серденька, /

 

2

«Зажурилась Україна»

 

Як у світі жити? / Світ великий

 

3

«За Сибіром сонце схо-

Б

і розкішний. / Та ніде ся діти!

 

4

дить»

Утікали  ляхи    погубили

 

«Чи не той то Хміль»

 

шуби… / Гей, не один лях ле-

 

 

 

 

жить, вищиривши зуби

 

 

 

В Ти визволь нас, Господи, / Із

 

 

 

 

тяжкої неволі / Пошли, Боже,

 

 

 

 

на многая літа / І до конця віка!

 

 

 

Г

Котрая дівчина чорні брови має,

 

 

 

 

/ То тая дівчина усі чари знає

 

 

 

Д Ой, козак до ружини, / Бурлака

 

 

 

 

до дрюка: / Оце ж тобі, вражий

 

 

 

 

турчин, / З душею розлука!

 

Високий рівень (3 бали)

Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем.

 А «Кобзарі співці вільного життя».

  • «Маруся Богуславка»: зрадниця чи патріотка? (За однойменною думою).

В «Устим Кармалюк: розбійник чи захисник народу».

Контрольна робота №1

Усна народна твочість

ІІ варіант

 

Початковий рівень (за кожне питання — 1 бал)

Укажіть одну правильну відповідь.

1. Сучасним виконавцем народних дум уважають:

А

О. Вересая;

Б Г. Гончаренка;

В

В. Нечепу;

Г  М. Кравченка.

  1. Пісня — це:
    • художній твір усного походження про вигадані та фантастичні події;

Б великий твір переважно героїчного змісту;

  • короткий фольклорний або літературний розповідний твір повчального характеру, орієнтований переважно на алегоричну форму доведення змісту етичних цінностей буття;
    • словесно-музичний твір ліричного або ліро-епічного характеру, мелодійний за своїм інтонаційним малюнком.
  1. У якій історичній пісні згадано битву під Жовтими Водами?

А «Максим козак Залізняк»;

Б «Чи не той то Хміль»;

В «За Сибіром сонце сходить»;

  • «Зажурилась Україна».

Середній рівень (за кожне питання — 1 бал)

Укажіть дві і більше правильних відповідей.

  1. Укажіть зпоміж зазначених ті ознаки, які характерні для фольклору:

А наявність автора;

Б колективність;

  • зображення великого й складного кола подій та явищ суспільного й побутового життя;

Г усна форма творення й реалізації;

Д варіативність;

Е основних дійових осіб до десяти (часом більше).

5. Укажіть героїв одного і того самого твору:

А Морозенко;

Б Маруся;

В

козаки-невільники;

Г

пан турецький;

Д

Максим Залізняк;

Е

ляхи.

  1. Укажіть пісні, які не вважають народними:

А «Чи не той то хміль»;

Б «Зажурилась Україна»;

В «Ой не ходи, Грицю»;

Г  «Та, ой, як крикнув же та козак Сірко»;

Д «Засвіт встали козаченьки»;

 Е «Віють вітри, віють буйні».

Достатній рівень (3 бали)

Завдання на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник з буквою.

  1. Установіть відповідність між наведеними рядками з твору «Зажурилась Україна» і художнім засобом.

1

Зажурилась Україна, / Що

А

Звертання

 

нічим прожити.

         Б

Персоніфікація

2

Гей, витоптала орда кінь-

             В

Епітет

 

ми / Маленькії діти

              Г

Гіпербола

3

Ой, щоб слава не пропала /

             Д Метафора

 

Проміж козаками…

 

 

  1. Оце ж тобі, вражий тур-чин, / З душею розлука!
  1. Установіть відповідність між героєм твору і його характеристикою.

1

Кармалюк («За Сибіром сонце сходить»)

А Гей, ми ж думали, ой, та

 

 

 

ми ж думали / Та що над

2

Оборонець рідної землі («За журилась Україна» )

 

степом та сонечко сяє,— /

 

 

 

Аж то…

 

3. Військо запорізьке   («Та, ой, як крикнув же та козак Сірко»

Б

Бились зранку козаченьки /

 

 

 

До ночі глухої, / Козаків

 

 

 

лягло чимало, А татар —

 

4

 

Маруся («Маруся Богуславка

 

утроє.

 

 

В Бо вже я потурчилась, / По бусурманилась / Для розкоші турецької / Для лакомства нещасного

 

 

Г

Пішов би я до дітей — / Красу мою знають;

 

 

 

/ Аби тільки показався, /

 

 

 

То зараз впіймають

Д Ой, ти станеш з шабелькою, / А я з кулаками, / Ой, щоб слава не пропала / Проміж козаками.

 

  1. Установіть відповідність між назвою твору і рядками, які йому належать.

1

«Ой не ходи, Грицю»

А

А. Трачу літа в лютім горі / І кінця не бачу. / Тільки тоді і полегша, / Як нишком поплачу!

 

2

«Віють вітри, віють

Б

 

 

3

буйні»

Б. Зовуть мене розбійником. / Ка-

 

«За Сибіром сонце

 

жуть — розбиваю. / Ще ж нікого

 

 

сходить»

 

я не вбив. / Бо сам душу маю.

 

 

4

«Маруся Богуславка-

В

В. В города християнські утікайте, /

 

 

 

 

Тільки города Богуслава не ми-

 

 

 

 

найте! / До батьків до мого й ма-

 

 

 

 

тері прибувайте / І батькові мо-

 

 

 

 

єму й матері  / То знать давайте.

 

 

 

Г

 

Г. Гей, там поле, а на полі цвіти,— /

 

 

 

 

Не по однім ляху заплакали діти. /

 

 

 

 

Гей, там річка, через річку гли-

 

 

 

 

ця,— / Не по однім ляху зосталась

 

вдовиця!

Д У неділю рано зіллячко копала, / А у понеділок переполоскала

 

Високий рівень (3 бали)

 

Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем.

  • «Найстрашніше — це зрада Батьківщині, рідному народові» (за вивченою народною думою)

Б «Мужність непоборність героїв народних пісень».

  • «За що шанує народ пісні Марусі Чурай?»

 

Перегляд файлу

Контрольна робота

Світ української поезії

Варіант 1

1 У вірші В. Підпалого «…Бачиш: між трав зелених…» утверджується ідея

А. людяності, бережливого ставлення до природи

Б. уславлення щирого почуття кохання

В. миру, злагоди в суспільстві

Г.  цінності дружби, взаємодопомоги

2 Вечір над Україною у вірші «Зимовий етюд»  В. Підпалий порівнює

А. з піснею

Б. із сивочолим дідусем

В. із запашним зіллям

Г.  з казкою

3 До цінностей, які утверджуються автором поезії «З дитинства: дощ», відноситься

А. ніжний погляд закоханих

Б. материнська ласкава усмішка

В. тепло рідного дому

Г. чисте, незабруднене довкілля

4 Прочитайте уривок із вірша В. Голобородька «Теплі слова» й визначте, який художній засіб у ньому використано як основний.

наповнюймо

цей холодний всесвіт

теплими словами нашої мови

А. антитезу (протиставлення)

Б. порівняння

В. гіперболу

Г.  алегорію

5 Головною рисою характеру дівчинки, героїні однойменної поезії І. Павлюка, є

А. сміливість

Б. доброта

В. допитливість

Г.  сила волі

6 Жовтень у вірші А. Мойсієнка «Жовтень жовті жолуді…» несе жолуді

А. на виставку

Б. на ярмарок

В. на базар

Г.  на ферму

7. Викуп Т. Шевченка з неволі відбувся

А. 1840 року                       В. 1847 року

Б. 1838 року                        Г 1857 року

8 Поему Лесі Українки «Давня казка» та вірш Т. Шевченка «Ой три шляхи широкії…» поєднують

А. автобіографічні мотиви

Б. героїчні мотиви

В. фольклорні мотиви

Г. патріотичні мотиви

9 Прочитайте рядки з вірша Лесі Українки та визначте, які художні засоби в них ужито.

…Заглянули від яблуні гілки,

Замиготіло листячко зелене,

Посипались білесенькі квітки.

А. метафору, інверсію

Б. рефрен, порівняння

В. епітети, гіперболу

Г. зменшувально-пестливі слова, порівняння

10 Вірш В. Сосюри «Васильки» належить до лірики

А. громадянської                        В. філософської

Б. пейзажної                                Г.  інтимної

11. Який митець і через який вірш зазнав переслідування?

А. В. Сосюра, вірш «Васильки»

Б. В. Сосюра, вірш «Любіть Україну!»

В. Т. Шевченко, вірш «Мені однаково, чи буде...»

Г. В. Сосюра, вірш «Осінь»

12. У вірші В. Сосюри «Васильки» часто згадується

А. блакитний колір

Б. золотистий колір

В. жовтий колір

Г.  синій колір

13. Установіть відповідність між прізвищами поетів та назвами творів.


1 Г. Кирпа

2 І. Малкович

3 А. Мойсієнко

4 І. Павлюк

 

А. «Дівчинка»

Б. «Жовтень жовті жолуді…»

В. «З янголом на плечі»

Г. «Коли до вас темної ночі…»

Д.  «Чоловічий танець»


14.  Установіть відповідність між рядками з поезій та їх назвами й авторами.


1.  Прилітайте ж, мої любі,

Тихими речами

Привітаю вас, як діток,

І заплачу з вами.

2.  Все ожило, усе загомоніло —

Зелений шум, веселая луна!

Співало все, сміялось і бриніло…

3.  …у квітці, в пташині, в електровогнях,

у пісні у кожній, у думі,

в дитячий усмішці, в дівочих очах…

4.  …і другий, далекий, сповнений привіту,

з рідними очима порівняє нас.

 

 

 

 

 

А_«Мені однаково, чи буду…»

Т. Шевченка

Б_«Думи мої, думи мої…» Т. Шевченка

В_«Любіть Україну!» В. Сосюри

Г «Давня весна» Лесі Українки

Д «Васильки» В. Сосюри


 

 15. Виконайте одне із завдань.

А Напишіть невеликий твір «Образ рідного краю, рідної мови у віршах сучасних українських поетів».

Б Напишіть листа сучасному письменникові, біографія і творчість якого вас вразили.

В. Напишіть твір на тему «Сила духу — необхідна риса характеру в житті» (за біографією Лесі Українки та власними спостереженнями).

Г. Зробіть ідейно-художній аналіз одного з улюблених віршів Т. Шевченка (традиційний або у формі есе, етюду).

 

 

 

 

 

Контрольна робота

Світ української поезії

Варіант 2

 

1. Т. Шевченко був особливо суворо покараний царським урядом

А. за організацію селянського повстання

Б. за малюнки-карикатури на царя

В. за вірші, у яких виступав проти царської політики й панського свавілля

Г.  за відмову видати товаришів по Кирило-Мефодієвському товариству

2 Поему Лесі Українки «Давня казка» та вірш Т. Шевченка «Думи мої, думи мої…» об’єднує тема

А. поета й поезії                                В. війни і миру

Б. природи                                          Г. кохання

3 Прочитайте рядки з вірша Лесі Українки та визначте, які художні засоби в них ужито.

Лунали б тоді мої мрії

І щастя моє таємне,

Ясніші, ніж зорі яснії,

Гучніші, ніж море гучне.

А. анафору, рефрен

Б. метафору, порівняння

В. персоніфікацію, портрет

Г. зменшувально-пестливі слова, інверсію

4 Поезія В. Сосюри «Любіть Україну!» належить до жанру

А.філософської лірики

Б. громадянської лірики

В. пейзажної лірики

Г. інтимної лірики

5 За віршем В. Сосюри, квіти васильки можуть колись порівняти

А. з материнською посмішкою

Б. з дівочою сльозою

В. з рідними очима

Г.  з дитячою долонькою

6 У вірші В. Сосюри «Любіть Україну!» є поетичне звертання

А. до юнака та дівчини

Б. до матері та дитини

В. до дітей і дорослих

Г. до трудівників і трудівниць

7. У вірші В. Підпалого «…Бачиш: між трав зелених…» ліричний герой спостерігає

А. за дітлахами                               В. за цуценятами

Б. за пташатами                              Г. за рибками

8 У вірші «Зимовий етюд» В. Підпалого як один із центральних поетичних образів замальовується образ

А. України

Б. Дніпра

В. Запорозької Січі

Г.  Києва

9 Існування нашої мови, за поезією В. Голобородька «Наша мова», із давніх-давен зафіксоване

А . в міфах та легендах

Б. в історичних хроніках

В. в Біблії

Г.  в літописах

10 Прочитайте уривок із вірша В. Голобородька «З дитинства: дощ» й визначте, який художній засіб у ньому використано як основний.

уплетена дорога, що веде до батьківської хати,

уплетена хата, що видніється на горі…

уплетене дерево, що притихле стоїть над дорогою…

А. інверсію

Б. порівняння

В. анафору

Г.  алегорію

11 Визначним зоровим образом у вірші А. Мойсієнка «Жовтень жовті жолуді» є

А. золотий колір

Б. картина базару

В. багряний колір

Г. коричневі жолуді

12.  Ліричний герой вірша І. Малковича «З нічних молитов» просить у Господа

А. щастя й здоров’я усім людям

Б. тепла й притулку самітній душі

В. достатку й добробуту простим людям

Г.  миру й злагоди в кожній країні, у кожній родині

13. Установіть відповідність між прізвищами поетів та назвами творів.


1 Г. Кирпа

2 І. Малкович

3 А. Мойсієнко

4 І. Павлюк

 

А. «Дівчинка»

Б. «Жовтень жовті жолуді…»

В. «З янголом на плечі»

Г. «Коли до вас темної ночі…»

Д.  «Чоловічий танець»


14.  Установіть відповідність між рядками з поезій та їх назвами й авторами.


1.  Прилітайте ж, мої любі,

Тихими речами

Привітаю вас, як діток,

І заплачу з вами.

2.  Все ожило, усе загомоніло —

Зелений шум, веселая луна!

Співало все, сміялось і бриніло…

3.  …у квітці, в пташині, в електровогнях,

у пісні у кожній, у думі,

в дитячий усмішці, в дівочих очах…

4.  …і другий, далекий, сповнений привіту,

з рідними очима порівняє нас.

 

 

 

 

 

А_«Мені однаково, чи буду…»

Т. Шевченка

Б_«Думи мої, думи мої…» Т. Шевченка

В_«Любіть Україну!» В. Сосюри

Г «Давня весна» Лесі Українки

Д «Васильки» В. Сосюри


 

 15. Виконайте одне із завдань.

А Напишіть невеликий твір «Образ рідного краю, рідної мови у віршах сучасних українських поетів».

Б Напишіть листа сучасному письменникові, біографія і творчість якого вас вразили.

В. Напишіть твір на тему «Сила духу — необхідна риса характеру в житті» (за біографією Лесі Українки та власними спостереженнями).

Г. Зробіть ідейно-художній аналіз одного з улюблених віршів Т. Шевченка (традиційний або у формі есе, етюду).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гусєва Оксана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Качан Лариса Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
13 липня 2018
Переглядів
23897
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку